Nejste přihlášen/a.
Samozřejmě, když se má motat po silnici mezi autama, když má být stejný účastník silničního provozu, jako řidiči, tak by měl umět pravidla silničního provozu a stejné zákony o provozu na pozemních komunikacích, stejně jako řidiči, takže by měli mít zkoušky z těch pravidel a tím pádem i řidičáky.
Já po silnici bez řidičáku nesmím a oni jo?
To, že koloběžka je menší, než autobus přece neznamená, že z neznalosti předpisů nemůže zavinit nehodu s plno mrtvých cestujících v tom autobuse.
Jako ja chapu, ze dobre pribehy by se nemeli kazit nudnymi fakty, ale mozna by se to chtelo pred bajenim o bezpecne a beznehodove jizde zaslibenych destinacich (vcetne Italie) precejenom kouknout na nejake statistiky.
Vim, je to nuda, ale clovek pak alespon neni za uplneho tydita.
A já myslel, že experti na vymýšlení p*ovin sedí v Belgii. A ono kousek vedle. Mmch. co takovej jezdec na koni, oslu případně na velbloudovi? A bude větší povinné ručení na dvouhrbého než na dromedára?
Jednoduše, k nevychovanosti a bobosti cyklistů se chovat stejně jako k nevychovanosti a blbosti autíčkářů i ostatních účastníků. Ideálně v Německým stylu = rozumně nastavený předpisy a fungující policie. Banální přestupky symbolický trest, nebezpečné za raketu a lítaj zákazy řízení. Chlast dovolený při bezpečné jízdě, auto 0,5 kolo do 1,6 (fakt), mlaďoši a profíci nula, při zavinění nehody výrazně přitěžující.
Cyklisty bych nechal žít, co bych omezil, jsou elektropohony. Nechápu, že třeba k řízení motorových vozidel u seniorů je třeba pravidelné zdravotní prohlídky, ale na elektrokolo může sednout "bába od plotny", která v životě neměla papíry ani na babetu a hurá do provozu. Podle toho to taky vypadá. Už 3x jsem brzdil před neřízenou střelou.
Tak ono je velký rozdíl dopomoc 250W která při 25 kmh vypíná a 1 kW "motorka" která dává furt a jede to po rovině 60... Lama která neumí jezdit si pak snadno rozbije hubu... Ještě horší jsou koloběžky, na rozdíl od kola to je nestabilní a výrazně hůř brzdí. EU předpis kdy (zjednodušeně) "kolo" to je do těch 250W/ 25 kmh a víc už "motorka" je nastavený docela rozumně... Co nechápu proč "dodatečně přidělaný" může mít 1 kW a tovární zástavba jen 250W... Nechal bych 250W pro oboje. 1 kW je na kolo opravdu hodně, to se za kolo už považovat nedá.
A invalidi ridicak na vozejcek a kdo to neda, bude sedet doma nebo se muze plazit. Ale pouze s prislusnou skupinou opravneni. Co kdyby se nekomu vplazil pod kola.
A deti maji take smulu. Na kolo s ridicakem az od 15. Bez prehazovacky. S prehazovackou az od 17 a na silnicku az od 21.
A pro chodce samozrejme ctyri skupiny opravneni. Samotny chodec nad deset let, chodec nad 15 let s ditetem, chodec nad 18 let s kocarkem a chodec nad 15 let se psem.
-
A vidimim to na minimalne tri nove urady.
To by bylo, abychom zas jednou nebyli svetovi. Vsak vsem ukazeme, jak se to dela.
A k čemu bude mít cyklistka řidičák, když ten v tom autě ho sejme Byl bych pro každoroční preskouseni jako u ridicu z povolání a ještě každý řidič by měl mít psychotesty. Pak by možná byl na silnici uvědomělý.
Ne. Spíš bych je ze silnic vyšších tříd odkláněla na cyklostezky. Ve školách je dopravní výchova, cvičná dopravní hřiště. Děckám by měl navíc tohle vysvětlovat rodič. Nějaký doklad moc nepomůže. Kdo to bude hlídat?
A kolem silnic vyšších tříd vedou cyklostezky? Nahodou silnice první třídy jsou bezpečnější než druhé či třetí třídy, které jsou často rozbité. Jednička je široká se širokou krajnicí, kde cyklista nikomu nevadí. A jestli někde vidíte u silnice cyklostezku, je nová a krásná, každý cyklista ji rád využije, ale zkuste se po ní projet tak za čtyři pět let, pak pochopíte, proč jede cyklista raději po silnici..
Pokud bude zaveden i chodecký průkaz?! Proč ne.
Spíše zvýšit pozornost daných složek (MP či OP a samozřejmě i dopravní složka PČR) k chodců a takycyklistům!
např viděl a sylšel jak stará baba pi...ala že ji žena s kočárkem pro dvojačata (hluboký, děti vedle sebe) neuhnula na chodníku kde bylo místo tak pro druhého chcodce,aby ji mohla předejet. Musela slézt z kola skočit do vozovky, předejít, kolo opět na chodník a pak pokračovat v jízdě. Další mátka s dítěem v kočárku a druhé cca 4- let , dva metry vedel přechodu, klučík jí říkal, že musí popřechodu. a ona? "drž hubu hajzle!" jednou rukou kočárek druhou vlekla toho staršího!
To jsou asi dva největší extrémy co jsem zažil, ne za volantem, Za volantem 1. jízda tehdy z policie po výměně ŔP-ženská na kole při pravé straně vozovky-najednou ji vyletěla levá ruka a aniž by se koukla přes rameno zda může odbočit, odbočovala . neobočovat tamtéž a nečekat toto, tak už asi 30 let nejezdím bo bych ji smetl!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.