Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Byli byste pro zavedení řidičáku na kola a koloběžky

Od: otta odpovědí: 37 změna:
V poslední době se často mluví o změně legislativy na silnicích z důvodu vysoké dopravní nehodovosti. Byli byste pro zavedení ŘP.na kola a koloběžky s povinným ručením a placením pojistného na srovnatelnou úroveň s motorkami a autami?

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zaseja

3x

Samozřejmě, když se má motat po silnici mezi autama, když má být stejný účastník silničního provozu, jako řidiči, tak by měl umět pravidla silničního provozu a stejné zákony o provozu na pozemních komunikacích, stejně jako řidiči, takže by měli mít zkoušky z těch pravidel a tím pádem i řidičáky.

Já po silnici bez řidičáku nesmím a oni jo?

To, že koloběžka je menší, než autobus přece neznamená, že z neznalosti předpisů nemůže zavinit nehodu s plno mrtvých cestujících v tom autobuse.

hou

A v ktere zemi to takhle funguje a je na to legislativa, ze i 10 lete decko musi mit ridicak a pojisteni?

michalverner
Hou...opravdu je tak relevantní to, zda něco v jiném státě mají či nikoliv?
007cz
A chodci (účastníci silničního provozu) budou muset mít chodečáky a podrážky min. 2 mm.

 


2x
Bude stačit osvědčení Malý cyklistka?
Možná že ho ještě někde vyhrabu

To byla Abeceda budoucího motoristy se Spejblem a Hurvínkem?

Ne, ještě od Besipu

 

sasa*

1x

100% ANO. Jinak správně česky s auty !Auto není ženský rod.

To asi v Holandsku nevědí
Jinak - řidičák na koloběžku je stejná pitomost, jako dávat foukat cyklistům jestli nepožili a to do zákona prošlo.

 


1x
Spíše povinne pojištění,

 

kveta1

1x

Jsou účastníky silničního provozu? Jsou. Takže na všechno profesák

 


1x
Já když jsem chodil do základní školy tak nás tam učily základní dopravní předpisy, předpokládám že i dnešní školáci se je učí.
Z mého pohledu ten kdo dokončil základní školu má řidičák na kolo a koloběžky.
Jediné co by se mělo řešit je odpovědnost za způsobenou škodu.
V jiných zemích neřeší řidičaky a technickou a další nesmysly bez kterých dané přibližovadlo je schopné jet, ale když se něco stane tak viník musí zaplatit škodu i kdyby musel prodat svůj dům.

 


1x
Byl jsem na dovolené v různých zemích mimo Evropu a provoz tam mají také velký..Na silnici se motá kdejaký povoz a spousta zvířat..Přesto se tam netvoří zácpy ani kolony..všechno plynule jede a jde ,kam kdo potřebuje..Žádná nehoda,žádné přejeté zvíře..Čím to asi bude? Jednoduše tam mají lidé k ostatním respekt a uvědomují si, že silnice není jen JEJICH a že na ní nejsou sami! Taky se tam troubí, ale z úplně jiných důvodů než u nás..Tam dávají troubením jen vědět ostatním,že jedou,aby dávali pozor..U nás se troubí dlouze, abychom dali druhým "za vyučenou"..Tady u nás se jezdí agresivně a rychle úplně zbytečně..Každý si myslí, že je silnice jen a jen jeho.."Jsem přece na hlavní " Přednost mám já "
Souhlas, u nás to prostě nefunguje,nikdo ohled nebere. Kdyby se u nás jezdilo stylem jako v Itálii,tak pojištovny zkrachují, tam se nebourá. A to ještě nic není, jízda autem v Egyptě je jiný zážitek a opět nikdo nebourá. Plno povozů, vozíků a bůhví čeho, všichni se vlezou a ještě na sebe mávají. U nás člověk udělá chybu a ostatní se ho snaží vytrestat.

Jako ja chapu, ze dobre pribehy by se nemeli kazit nudnymi fakty, ale mozna by se to chtelo pred bajenim o bezpecne a beznehodove jizde zaslibenych destinacich (vcetne Italie) precejenom kouknout na nejake statistiky.

Vim, je to nuda, ale clovek pak alespon neni za uplneho tydita.

Statistiky..aha..Jsme statisticky nejbezpečnější země..Do toho tedy spadá i fakt, že se u nás jezdí bezpečně?Tahle pohádka mne uklidnila, hned se budu cítit ještě bezpečněji Já tydÍt koukám jen kolem sebe a přitom stačí podívat se na statistiku
Ono se stačí kousek projet na kole a člověk hned vidí, kdo ty předpisy nedodržuje. Ale jo statistika věda je...

 

hou

0x

Na srovnatelnou uroven? Jakoze s kolobezkou sestrelis autobus plny lidi? Nesmysl, kdo by to vymahal, resil, kolobezkova policie?

vinik nehody nese odpovednost a pojisteni si muze sjednat uz dnes.

 


0x

A já myslel, že experti na vymýšlení p*ovin sedí v Belgii. A ono kousek vedle. Mmch. co takovej jezdec na koni, oslu případně na velbloudovi? A bude větší povinné ručení na dvouhrbého než na dromedára?

michalverner
Kolik jezdců na volbloudu za den člověk potká a kolik jich za rok lehne svou blbostí pod auto nebo ohrozí řidiče auta?
Na jednu stranu je to blbost, ale jak jinak přistupovat k nevychovanosti a blbosti ciklistů?
asd1

Jednoduše, k nevychovanosti a bobosti cyklistů se chovat stejně jako k nevychovanosti a blbosti autíčkářů i ostatních účastníků. Ideálně v Německým stylu = rozumně nastavený předpisy a fungující policie. Banální přestupky symbolický trest, nebezpečné za raketu a lítaj zákazy řízení. Chlast dovolený při bezpečné jízdě, auto 0,5 kolo do 1,6 (fakt), mlaďoši a profíci nula, při zavinění nehody výrazně přitěžující.

michalverner
asd1...ovšem tím vzniká problém. Spousta lidí zase bude tvrdit že zavádíme "policejní stát". Oni chtějí-oni mohou-stát musí zajistit-stát nesmí omezit.
Navíc (jak je to zvykem v ČR) bude muset vzniknout hromada úřednických míst, další co budou úředníky kontrolovat a další co budou kontrolovat kontrolující úředniky.

Cyklisty bych nechal žít, co bych omezil, jsou elektropohony. Nechápu, že třeba k řízení motorových vozidel u seniorů je třeba pravidelné zdravotní prohlídky, ale na elektrokolo může sednout "bába od plotny", která v životě neměla papíry ani na babetu a hurá do provozu. Podle toho to taky vypadá. Už 3x jsem brzdil před neřízenou střelou.

asd1

Tak ono je velký rozdíl dopomoc 250W která při 25 kmh vypíná a 1 kW "motorka" která dává furt a jede to po rovině 60... Lama která neumí jezdit si pak snadno rozbije hubu... Ještě horší jsou koloběžky, na rozdíl od kola to je nestabilní a výrazně hůř brzdí. EU předpis kdy (zjednodušeně) "kolo" to je do těch 250W/ 25 kmh a víc už "motorka" je nastavený docela rozumně... Co nechápu proč "dodatečně přidělaný" může mít 1 kW a tovární zástavba jen 250W... Nechal bych 250W pro oboje. 1 kW je na kolo opravdu hodně, to se za kolo už považovat nedá.

evelina

Neřešila bych jestli koloběžka má 250W nebo 1000W v tómto rozmezí. Hned vysvětlím proč. Každý má jinou váhu a tlouštík s nejmenším výkonem motoru se ani pomalu nerozjede natož do kopečka.Naopak školák s 50kg krásně pojede na nejnižším výkonu.Je správné, že tam je nějaké povolené rozmezí.Jet pomalu a zodpovědně může jet tím že jezdec ubere plyn nebo si dá mód do 20km/h s tempomatem. Opravdu jsou horší takoví, kteří lítají jako střela a nedodržují dopravní předpisy ani značky vůbec.Nejde ani tak o represe ale o snížení dopravní nehodovosti a tam hraje roli více okolností než jedna.

Tak jste OTTA nebo EVELINA

Ottová Evelína

 

asd1

0x
A víš že chodec je taky účastník provozu,může zavinit nehodu a tím způsobit škodu? Takže je treba zavest řidičák a pov i na chůzi! A taky nulovou toleranci alkoholu!
Něco jiného jsou silnejsi motokolobezky,prakticky motorky, tam má smysl zavést D předpis kde to mají nastavený rozumně..

 


0x

A invalidi ridicak na vozejcek a kdo to neda, bude sedet doma nebo se muze plazit. Ale pouze s prislusnou skupinou opravneni. Co kdyby se nekomu vplazil pod kola.

A deti maji take smulu. Na kolo s ridicakem az od 15. Bez prehazovacky. S prehazovackou az od 17 a na silnicku az od 21.

A pro chodce samozrejme ctyri skupiny opravneni. Samotny chodec nad deset let, chodec nad 15 let s ditetem, chodec nad 18 let s kocarkem a chodec nad 15 let se psem.

-

A vidimim to na minimalne tri nove urady.

To by bylo, abychom zas jednou nebyli svetovi. Vsak vsem ukazeme, jak se to dela.

 


0x

A k čemu bude mít cyklistka řidičák, když ten v tom autě ho sejme Byl bych pro každoroční preskouseni jako u ridicu z povolání a ještě každý řidič by měl mít psychotesty. Pak by možná byl na silnici uvědomělý.

 


0x
Osobně bych nad takovou hovadinou vúbec nepřemejšlel

 

12.05.23 23:00

0x

Nie.

 

liska5

0x

Ne. Spíš bych je ze silnic vyšších tříd odkláněla na cyklostezky. Ve školách je dopravní výchova, cvičná dopravní hřiště. Děckám by měl navíc tohle vysvětlovat rodič. Nějaký doklad moc nepomůže. Kdo to bude hlídat?

 

A kolem silnic vyšších tříd vedou cyklostezky? Nahodou silnice první třídy jsou bezpečnější než druhé či třetí třídy, které jsou často rozbité. Jednička je široká se širokou krajnicí, kde cyklista nikomu nevadí. A jestli někde vidíte u silnice cyklostezku, je nová a krásná, každý cyklista ji rád využije, ale zkuste se po ní projet tak za čtyři pět let, pak pochopíte, proč jede cyklista raději po silnici..

pb®
Rychlý cyklista raději jede po silnici mezi auty, než po frekventované cykostezce. Protože na cyklostezce jsou krom cyklistů i bruslaři, chodci, matky s kočárkem a dítětem na odrážedle, čoklisti s čoklem navolno, místo na krátkém vodítku. A to je nebezpečné. Sama mám cyklostezku kilometr od baráku a hojně ji využívám, tak vím, jak to tam chodí. Některé úseky a denní doby jsou o hubu, o víkendu v létě bych přes den nešla. Když chci na brusle, jezdím mezi Zbraslaví a Vraným, tam už jsou jen cyklisti a bruslaři. Největší peklo jsou malé děti na čemkoliv náhle přejíždějící do protisměru, psi na volno, chodci co nevědí, jestli jít vpravo či vlevo, tak jdou po obou stranách a matky s kočárkem, které se zastaví kdekoliv, obvykle v nejužsím úseku, zadek vystrčí do protisměru a začnou hrabat v kočáru. Pro pěší bych cyklostezky uzavřela, at se prochází v parku či v lese. Jako nemá chodec co dělat uprostřed sjezdovky, nemá co dělat na cyklostezce, pokud tam není pruh i pro pěší.

 

pepyk

0x

Na elektrokola a elekrokoloběžky si to zaveďte, ale dětem jezdící na kole do školky či školy ne.

 


0x

Pokud bude zaveden i chodecký průkaz?! Proč ne.

Spíše zvýšit pozornost daných složek (MP či OP a samozřejmě i dopravní složka PČR) k chodců a takycyklistům!

např viděl a sylšel jak stará baba pi...ala že ji žena s kočárkem pro dvojačata (hluboký, děti vedle sebe) neuhnula na chodníku kde bylo místo tak pro druhého chcodce,aby ji mohla předejet. Musela slézt z kola skočit do vozovky, předejít, kolo opět na chodník a pak pokračovat v jízdě. Další mátka s dítěem v kočárku a druhé cca 4- let , dva metry vedel přechodu, klučík jí říkal, že musí popřechodu. a ona? "drž hubu hajzle!" jednou rukou kočárek druhou vlekla toho staršího!

To jsou asi dva největší extrémy co jsem zažil, ne za volantem, Za volantem 1. jízda tehdy z policie po výměně ŔP-ženská na kole při pravé straně vozovky-najednou ji vyletěla levá ruka a aniž by se koukla přes rameno zda může odbočit, odbočovala . neobočovat tamtéž a nečekat toto, tak už asi 30 let nejezdím bo bych ji smetl!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]