Nejste přihlášen/a.
S čím potřebuješ poradit? Snad směřovat tento dotaz dopravcům.
O víkendech jezdí zpět na internáty od rodičů. A né všichni kupují každý týden chlast.
Všichni studenti nejsou bohatí a pokud by se měli rozhodovat o škole podle toho, zda budou mít na vlak, tak je to špatně!
Váš případ je, že Vám vadí s nimi jezdit společně v dopravě? Proč nejezdíte autem? Nemáte na něj? Nemáte na něj z důvodu, že jste chodila na blbou školu a dneska jste dělnice? Sama nemáte, takže proč by se měli dobře ostatní.
To je logika
Stejně tak nezná mezí cestování ze smradlavými důchodci, kteří si neperou své oblečení a zimní kabát dají jednou za 5 let do čistírny. Starý báby se přerazí pot voňavkou ještě z dob socialismu a chudák hladovej student to ráno musí čuchat a obrací se mu kufru, že zapomene i prezervativ na klice, jak rychle zdrhne na další přípoj . A to nepočítám hluchá důchodce, kteří při konverzaci na sebe v 6 ráno řvou na plný pecky, přitom půlka vlaku spí, ale oni měli budíček ve 3 hodiny, protože už nezaspí...
Svět se netočí kolem Vás a taky se chováte jako pra*ata. Taky jsem do školy jezdil vlakem a házet vajgly do kolejiště nebo řvát do telefonu či pomlaskávat a prdět byla Vaše výsada.
Tak si zaplat 1.třídu. I když je teda fakt, že ČD nemají nijak rozděleno 1 a 2. Tedy nijak extra. Jel jsem z autem do servisu na automatickou převodovku a zpět vlakem. Sedl jsem si normálně ve vlaku v city Elephantu a průvodčí mě vyhodil, že sedím v 1. třídě, přitom za sklem druhá třída byla totéž, jen sedačky měli místo červeného textilu modrej.
Pak tu jsou ještě autobusy, ale být uvězněn na sedadle u okénka a ani záchod vydržet je dost krutej komfort. To už je lepší vlak.
Ale ze socka přeprav nemůžeš požadovat nějakou kvalitu.
To je jako z buřtguláše dělat jídlo pro pětihvězdový hotel.
Pokud si chci na výletech odpočinout, tak nejedu dodávkou či Fábií, ale vezmu si třeba Audi či Mercedes. To je úplně jiné svezení. Rozhodně lepší nežli jízda vlakem či autobusem a to nemluvím o čekání někde v zaflusaném nádraží, kde se nějaké třídy nerozlišují nebo alespoň neznám nádraží, kde je podchod pro šlechtu a pro bezďáky.
...
Hlavně to vůbec nesouvisí se slevou náctiletých studentů. I když budou platit plnou cenu, tak to pivo nebo šprcka tam bude. Navíc si řeknou, že za ty prachy, co tam zaplatí jim to bude víc a víc patřit a budou se k tomu chovat hůř a hůř. Protože krom zvednuté ceny bude okolní prostředí, služby, zpoždění dopravy na stále stejném mrtvém bodě.
Taky může na výlet řídit manžel, ne?
Pokud se budou někým nechávat odvážet auty, potom vlaky budou cestovat ze sociální vrstvy už jen fetky, důchodci a fandové fotbalu. Protože i dospělí jezdí auty a né vlaky k vůli časové stabilnosti dojet do práce a časové nezávislosti zůstat o 10 minut déle nebo po cestě nakoupit a dojet pro dítě do školy přitom se nevrátit v 10 večer jako kdyby místo auta vše oběhali vlakem, autobusy a tramvajemi a mnohdy v dešit.
Mezi takovými si na ten výlet krásně odpočineš .
Nevěřím, že jezdíš autem každý den do práce a pro odpočinek výletu sedáš do vlaku.
Jestli něco nemá logiku, tak tohle chování.
Každej normální člověk zvládne 3 hodiny autem a pak si vyhodí kopejtka na 3 dny ve welnessu a vůbec nevolí jízdu vlakem, autobudem a pěšky za takovým odpočinkem.
...
btw ... jízda autem nestojí drobák. Ale to vlakový člověk logicky neví
Prezident je chudý na IQ, jak sám vypověděl a minulý prezident by mezi ty neuklizená piva zapadnul.
Pokud srovnáváte německo s českem, tak není divu, že to nemá logiku. Němci mají jinou mentalitu a na pořádek jsou větší pedanti.
Mladí by si měli pochopitelně po sobě uklízet ve veřejné dopravě. My, kteří jsme jezdili vlakem na střední, jsme se tak chovali. Víte vůbec, zda to jsou studenti? Taky můžete koukat na mladé fetky ze základní školou na podporách a milně je odsuzovat za mladé studenty.
Je to (a mělo by být) součástí sociální politiky státu. Výchova dítěte stojí i spoustu peněz a do doby, než se člověk osamostatní, ho živí rodiče. Úlevy na dítě jsou z toho důvodu, aby si lidé mohli děti dovolit a nespadli do chudoby, protože pak by mnozí zvolili že jim stačí dítě jedno, nebo dokonce žádné.
Jen ve vlacích?...
Sociální vrstvy se sdružují ve svých prostředích zcela běžně. Kdo se umí chovat a má nějaký společenský kredit, tak nejezdí na sedačce vedle bezdomovců nebo mladých ožralů vlakem.
To je jako vzít fetáka do opery. O tuhle naivitu se snažíte.
Buď to tolerujte nebo změňte sebe.
Taky můžeš zažít horší případ. Třeba příjezd neandrtálců z Ostravy vlakem na fotbal.
Já na výlet volím okresky a třeba i lesní trasy silnice II. tříd.
Ne nudnou rovnou dálnicu na které celou cestu praží slunce a klimatizace na plný pecky. To není výlet, ale rychlá pracovní přeprava.
To Vás nenapadlo?
Raději vezmete děti mezi fetáky a bezdomovce na hl. nádraží v Praze a přestoupíte na metro? Studentů tam bude naprosté minimum.
V rychlíku máte kupé, kde si nacpete celou rodinku.
I když v dnešní době České dráhy šetří a kupé vagony přestavují na osobáky. Právě pro nezájem přepravy a pro úspory ve formě přepravy stejného počtu lidí méně vagony a jestli méně pohodlně, to už je jim fukt.
Takže pokud toto podporujete, tak musíte strpět okolní hluk v celém vagoně plném lidí a čuch močky na nástupištích a starších vlacích.
Taky si můžete vybrat vhodnější dobu cestování. Brzo ráno mladí nejezdí. S dětmi pak máte více volného času v cílové destinaci na výlet.
Z Prahy do Brna jede krom rychlíku i pendolíno. Tam máte ty ála němce s kufříky a nejsou tam ty sociálně slabší a problémovější jedinci, které zmiňujete a kterým chcete regulovat slevy.
A co se týče rychlíků, tak máte vagón pro rodiny s dětmi v kombinaci s nákladovým prostorem. Tak, aby řev děcek neobtěžoval ostatní, kteří si vychutnávají klid jízdy a naopak, aby Vás neobtěžovalo pivo.
Hledáte problémy, kde nejsou a nebo jsou, ale jsou neřešitelné v globálním měřítku právě z důvodu nezájmu a využívání sociálně slabší vrstvou.
Volbu máte. Stačí chtít najít řešení.
Jsem zvědav na Vaše děti, až budou mít plnou studentskou bez slev, jak se budou chovat v partě spolužáků. protože v davu se vždy chtějí předvést a něco rozbijou nebo zahodí odpadky na zem.
Pak tu bude psát jiná ženská, které to Vaše dítě vadí, přitom o Vaše dítě se jednat nebude. Jen bude v partě spolužáků na cestě do školy do stejné třídy a někdo cizí je bude hodnotit hromadně, že se neumí chovat.
Nebo se pletu?
Není to jen o nezletilých, musím se jich zastat. Je to prostě člověk od člověka, nejde všechny hodit do jednoho pytle. Záleží na rodičích, jak své děti vychovali. Zdražit jízdné určitě nepomůže.
Při svých cestách vlakem jsem viděla ožralé mladé, ale i staré. Jeden takový si k nám sedl. Nejdřív nás "duchaplně" bavil, pak usnul, smrděl jako lihovar mixnutý tchořem. Pak vystoupil, my jeli dál. Protože svůj mohutný batoh nechal v uličce, myslela jsem si, že si jen odskočil na záchod. Omyl. Vlak se rozjel, onen člověk se motal venku mezi kolejemi, mával rukama a řval jako podvinče. Bylo mi ho líto, popadla jsem ten jeho batoh a vyhodila mu ho oknem z vlaku. Šlo to snadno, byl to ten přípojný vagón 810, vzadu s lavicí a vysokými okénky. Pokud tam měl další chlast, měl asi smůlu. Takže nejenom mladí...
V každé věkové kategorii jsou bezvadní lidé, kterým s úctou podám ruku a v každé věkové kategorii jsou i hajzlíci, kteří si zaslouží kopnout do zadku. Nesmíte to brát všeobecně, ale kus od kusu. Jaga.
Někdo se holt chovat umí a ten druhý jenom čumí. Jo,jo.
V zimě jsem cestovala rychlíkem z Chocně do Pardubic ve vagónu přeplněném fanoušky Zlína. Jedna jediná stanice - a věřte, stačilo mi to.
Řešením je Erste Klasse, tam smradi nepáchnou. Pro gumídka, který vzpomněl Elefant: Baví mě sedět v jedničce a poslouchat závistivce z takového toho mezipatra. Dovedou celou cestu žvanit, jak je jednička v osobáku na ho-no, okamžitě by ji zrušili, rozhodně by si nepřiplatili, atd., atp. Na oplátku se posadím tak, aby na mě viděli, nenuceně popíjím, neustále polohuji sedadlo, což oni samozřejmě nemohou, rozvaluji se do všech úhlů...to nám ta cesta uteče!
Ta jednička mě taky napadla, nevím nakolik je dneska lepší (svého času bývala i horší, tehdejší jedničkové vozy dneska jezdí přeznačené na dvojku, i když občas ještě vidím tento historický i jako jedničku). V tom elefantu je aspoň oddělená (teda je tam to mezipatro s oslovskou lavicí, to je tak na dvě tři zastávky, ne na delší cestu, kdekoliv jinde v tom vlaku se sedí líp než na téhle oslovské lavici, podobně blbé jsou snad jen ty podélné lavice v patře).
Osobně taky považuju za nesmysl jedničku v osobáku (je to zabraná 1/6 vlaku pro pár lidí), ale zase když si za to někdo zaplatí, tak proč ne. Je to jeho věc. Když ještě šlo kupovat doplatky do první třídy k tratovým jízdenkám (to ale byly normální rychlíky, co měly 12-13 vozů, z toho jeden služební, jeden kuřák a dvě jedničky (kuřáckou a nekuřáckou) pozdějc to byly vozy AB (dělená jednička a dvojka), dneska jezdí 4 vagóny (jednička, služební a pro matky s dětmi (BD), a dvě dvojky), ani nevím od kdy, prostě se ty vlaky zkracovaly až do dnešního stavu), vídal jsem běžně, jak si lidi v pondělí a pátek jedničku dokupujou, protože tam bývá volnějc (pak to nešlo vůbec, dneska se snad musí koupit časový doplatek).
Zase na druhou stranu jsem slyšel jak se průvodčí trumfovali, kdo měl kdy víc lidí v jedničce. "Heč, já měl v jedničce tři lidi" , "Jó ale neměli jízdenky", "Náhodou měli"... Takže jak vidno nejenom lidi, ale i průvodčí z té jedničky mají legraci.
Když se ještě nepočítala jako jednička, tak jsem tam sedával, protože tam (a jenom tam) bývaly zásuvky. Dneska jsou zásuvky a internet všude (skoro všude, internet je všude, zásuvky jen v některých elefantech). Ale připlácet za to by se mi nechtělo. Ale to přece neznamená, že by se to mělo zrušit.
To bývalo dřív. Pouze pro cestu z domova do školy a ze školy domu. Dokonce se jeden čas ani nepřipouštělo dělení trasy (muselo to být na jedné jízdence), to pak se nějak změnilo a trasu bylo možné nakouskovat.
Pokud¨někdo potřeboval jet třeba v neděli na kolej, musel mít extra potvrzení. Celý ten systém byl tak složitý a jeho přínos tak nicotný, že jsem si radši pořídil normální lítačku, která byla na všechno a bez nějakého papírování (stačilo přinést dvacku a fotrku) ve výsledku možná i levnější. Opravdové slevy přisly až pozdějc, kdy se mě už netýkaly.
To, co píšete se obávám, že bude stejné za jakoukoliv cenu. Pokud je vlak v nechutném stavu, je potřeba to řešit s průvodčím, ale ten s tím sotva něco udělá. Ale aspoň mu ukážete, že Vám to neni lhostejné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.