Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektromobily ano, či ne? 2

Od: milancukrar® odpovědí: 286 změna:
286 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Ve chvíli, kdy němci vypnuli dotace na elektromobilitu, klesla poptávka o 75%. Nějak se nám to vyvrbilo. Citace z dnešního článku,pod kterou se nelze nepodepsat...

Výroba soustředěná na elektrické Audi Q4 bude zastavena. Je to v podstatě stejný postup jako v továrnách VW na modely ID - aut je dost, zákazníků ne, další výroba nemá smysl. Jak dlouho bude tento stav trvat, Audi zatím nepotvrdilo, oficiální informace zní "do odvolání”.

To samo o sobě je uprostřed údajného rozbřesku údajné elektrické revoluce tragikomické, pro 3 500 zaměstnanců fabriky spíše jen tragické. Jejich odezva je ovšem znovu spíše komická - v reakci na oznámení vedení oznámili, že zastavují práci, což je vnímáno jako zahájení stávky. To je obecně vzato legitimní krok, ale v reakci na nepotřebnost? Co má vedení firmy dělat, k čemu ho to má přimět? Má si samo koupit tisíce aut, které se v Německu najednou neprodají? Nebo říkat: Nechtěli jsme, abyste pracovali, vy nepracujete, tak to se teď budeme snažit, abyste zase pracovali? Nedává to smysl.

Buď jak buď všechny tyto kroky ukazují, jak vycucaná z prstu a kapes všech, kteří o tato auta nestojí, celá "elektrická revoluce” je. Je to od začátku jeden velký nesmysl odsouzený ke zkáze do chvíle, než se z elektrických aut stanou přirozeně lepší, lidmi žádané, a tedy snáze prodejné vozy. A k tomu mají zatím hodně daleko. Než se to změní, bude snaha o jejich vnucování vždy pádlováním proti proudu, kterému jednou nutně dojde štáva.

Neboj, on nám to stir nějak vysvětlí.
asd1

To čumim, že v D je 25% Stiru

Osobně, menší rodinný auto za mega s životností ca 8 let s tim že to reálně nedá víc jak 300 km v kuse.. Děkuji nechci.

Chci jednoduchý spolehlivý auto který jde normálně servisovat, tj. auto z let ca 2000 - 2010, a vychytat na nich mouchy. Kdo chce auto plný kokotin?

Není se čemu divit. V tržním hospodářství je zásadní vyrábět a nabízet to, po čem je poptávka. EU se snaží naopak neokomunisticky vnutit zákazníkům vnutit to, o co z mnoha důvodů nestojí. Takže výsledek není žádným překvapením. Prosté...

Asd1.

Chci jednoduchý spolehlivý auto který jde normálně servisovat,...kdo chce auto plný kokotin?

Kdyby byla opacna situace, ze elektroauta budou bezna a nekdo prijde se spalovakem jako novinkou, tenhle argument by byl jako prvni. Na co auto, ktere se musi servisovat a je v nem spousta kokotin jako ucpavajici se karburatory, selhavajici trysky, opotrebovavajici se svicky, prevodovky s nutnosti radit, reznouci vyfuky, katalizatory, ucpavajici se filtry vseho druhu, palici se oleje, mizejici chladici kapalina, olej zerouci turbodmychadla, netesnici pistni krouzky, vibrujici a hlucne motory, ktere ani nejdou rozjet od nulovych otacek a tedy s tim spojene opotrebovavajici se rozjezdove spojky atd atd.

Tim se v zadnem pripade nezastavam moderne pojatych elektromobilu, jen upozornuji na neco, co by slo nazvat argumentacnim paradoxem vyhodnosti spalovacich motoru.

asd1

Ano dost možností na poruchu, ovšem jen baterka to spolehlivě převáží. A ani jako nový to neni použitelný na jakýkoliv delší výlet, cena dvojnásobná a životnost poloviční. Sorrry ale jen za rozdíl v ceně si můžu koupit asi tak 30 zcela nových motorů, tj. nemusim měnit svíce ale pokaždý rovnou motor, a vyjde to levněji, svíce měnim tak 5x za životn auta, takže oproti el. bez poruch pořád úspora 2,5 mega. = zapal si rodinný domek a postav novej abys pochopil líp ten rozdíl...

Navíc elektromobil má i brzdy, čepy atd. jako normáílní auto, navíc váží o třetinu víc takže díly jsou masivnější a tím i dražší.

Mmch. motor mi na autě nechcípl nikdy. A řadit manuálně je spíš výhoda, řadim jak potřebuju a ne jak chce auto. + veškerý automaty žerou o litr víc takže to pohodlí si musíš zaplatit.


přiznejme (te) si všichni případní majitelé a fanoušci elektromobilů že nebýt dotací (at na auto nebo na dobíjecí fotovoltaiku) , jde to do kopru . Proč nejdou na odbyt malé elektromobily které by do města dávaly smysl?Proč se vůbec ruší veškerá malá auta když většina lidí jezdí max. ve 2 lidech? Skladné EV na popojíždění do města na nákupy místo SUV jako nákupní taška?

ASD1 ty sis nějak naběhl s tím jednoduchým a bezúdržbovým autem )

Poptávka samozřejmě klesá napříč nejen autoprumyslem po celém světě. Dotace je až to poslední, co ekonomiku dusí. Jsou to drahé peníze, vysoké úrokové sazby a je možné, že pujdou ještě výš, stejně tak pravděpodobnost recese. Většina nových vozů jde na IČO, firmy a živnostníci jsou teď rádi, že vytvoří nějaký zisk. V US se auta také nekupují za hotové, tam žijí a bydlí všichni na dluh.

01.11.23 15:56

Mrkněte na penetraci Ev ve Švédsku, Finsku a Dánsku a zkuste se nesmát. Švédsko končí letos s výrobou dieslu, nikdo už je nechce. Takže jaký zákaz?

Nejnovější mapa je tahle
A Amerika? autoforum.cz/...
To že Švédi přestali vyrábět diesel auta, protože je už nikdo nechce je jen půl pravdy. Nikdo je nechce protože jim Greténi zakazují vjezd do měst. To neni o uvědomělosti zákazníků ale o diktátu a zákazech eko-fanatiků. Takže jaký ne-zákazy napadáš?

Tak ne všichni jezdí do centra velkých měst, takže to není hlavní důvod, proč nekupovat diesel. A také za tím nestojí greténi, ale prokazatelně rakovina plic, plicní onemocnění už u novorozenců a předčasné úmrtí a to jsou fakta. Takže je dobře, že se něco děje, na čistý vzduch mají nárok všichni, jak chodci nebo cyklisti a ti co si vozí prdel, by se měli zamyslet, když už jim na vlastním zdraví nezáleží. A týká se to i benzínu do normy euro 5, ale ani ten benzín si tam od 2025 už také nezajede. Samozřejmě to není jen Švédsko, ale týká se to měst napříč Evropou, jen Londýn to zatím zpoplatnil a brzy zakáže úplně. Proč by měl někdo z okrajové části jet do centra hodinu autem, když bus tam jede stejně dlouho? Stačí se podívat, kam se posunula velká čínská města. Vesměs už vidí modrou oblohu a roušek také ubývá, elektromobilita i v městské dopravě přináší samé výhody, včetně omezení hluku.

 


4x

Uz pri zalozeni puvodniho dotazu jsem si rikal, proz zrovna sys ma potrebu zakladat dotaz, u ktereho je predem jasne, ze se zvrhne ve flame war a ze presne takove sys pak radi uzamikaji.
No bylo mi jasne ze ten se neuzavre. To by bylo schyzofreni.

Ale proc dvakrat?


Nedomnívám se, že vše, nebo většina bude příliš ohnivá diskuse. Klidně můžete přispět svým názorem. Bylo tam již přes 500 odpovědí, dlouho se to načítalo.

Jsem přesvědčen, že ten kdo bude chtít napsat vůj názor, tak ho něčím doloží, ten druhý mu ho může slušně vyvracet.

Domnívám se, že to zde je bez urážek, nikoliv jako včera u jiné otázky.

Tři odpovědi, a přišly 4 stížnosti na ty odpovědi, že...

anon1473996

"Stížnosti na odpovědi"

Ale kdopak? Se tu snaží ovlivňovat za zavřenými dveřmi o čem se tu lidi bavi. Někdo zvenku, potajmu ma snahu korigovat diskusi? Kdo by to tak mohl být? Nejaký rozpálený aktivista nebo neziskovka? Nebo žeby snad ... dobrodinci v přestrojení?

Děkuji to mi stačí.

Smazat autor sám nemuže. Ale stěžovatel jo.

Toliko k cele tehle poradne kde se prispevky nemazou.

anon1473996

Anonymní udání. Ha ha ha ha hah ha

 


4x

Nejsem si jistý, jestli jsem to dal do správné kategorie - ale je to docela výstižné

 

 

makk

2x

Zaostávat nemusí být vždy negativní. Např. Pokud budeme zaostávat v kriminalitě, je to paráda ne?

No a proč zaostáváme? Lidi pomalu nemaj co do huby tak je logické, že si kupují levnější a spolehlivější auta. Auto, které dnes jezdí za 6l/100km bude za 20 let jezdit možná za 6,3l/100km, ale kdo ví kolik najede 20 let starý elektromobil, který má v papírech dojezd "až" 400km? To vám dnes pravdivě neřekne nikdo a navíc dobře víme, co vše lze schovat za kouzelné slůvko "AŽ".

 


2x

Dovolím si ilustrovat, jak funguje ta elektromobilita. Závody formulí - pochopitellně elektrických, v zemi elektromobilům zaslíbené, v Berlíně na letišti Tempelhof, tedy ně někde ve stepi, daleko od infrastruktury.

Dovoluji si doporučit ctěné pozornosti zejména fotku 5 - to je evidentně kašírka pro fotoreportéry, naleštěné formule, na nich velká cedule GREEM LIGHT

idnes.cz/...

no - ovšem v zákulisí ta ekologie vypadá tak, že ty geniálně ekologický káry nabíjí naftovým agregátem - foto 18

idnes.cz/...

ovšem to už je mimo dohled normální veřejnosti a fotografů

Takže typická definice elektromobilu - jde o auto, které škodí zplodinami daleko víc, než běžné auto, ale ,, výfuk´´ se nalézá tak daleko, že můžeme předstírat, že je vše kříštálově čisté a bez exhalací

 


2x

Vypadá to, že cesta k použitelné elektromobilitě byla nalezena

pozary.cz/...

Myslím, že i ve své profesi bych byl schopen jezdit elektromobilem s šestiválcovým dieselem.

jawacek350
Tak to už je těžký průser a diagnóza...

 


2x

Také se přidám do diskuze a trochu zkrotim vášeň ohledně hořící lodi, kterou zapálil elektromobil. Prostě mediální masáž funguje a koluje rychlostí světa na všech webech, přitom žádný neví, kolik těch Ev na té lodi skutečně bylo. Takže se dočteme, že jich na lodi bylo mezi 25 až 500 kousky. Co je ale důležité, loď zapálil elektromobil a ví se o tom dříve, než požár ustane zajímavé... skutečnost je taková, že vyšetřování stále pokračuje, ale nejdůležitější asi je, že všechny elektromobily zustaly požárem nedotčené a to se mnohým z vás líbit nebude. No asi hodily nějakou jiskru nebo magnetické záření do horního patra lodi, kde se vezly spalovaky či topný olej. Už jsem dával odkaz do jiného vlákna, takže ho přidám i sem, i když už to asi víte.

Co se týká požáru prvního elektromobilu v ČR, tak je vidět, že si s tím hasiči dobře poradili i přes to, že tam byl přístup jen přes výtah. A nic to nemění na tom, že elektromobily hoří 50x méně oproti spalovakum. Nutno dodat, že v té době hořel o kus dál spalovací vuz, ale o tom se nikde nepsalo. Proč taky, když denně shoří přes šest spalováků. Asi je to proto, že toto byl první Ev, tak si zaslouží pozornost a je nutno dodat, že Jaguar má svolávací akci na všechny prodané jaguary E-pace, co doteď vyrobil a prodal, z důvodu výrobní vady, kde se bude měnit nějaká elektronika a baterie. No někdo umí, někdo neumí, tak vozí, ale stane se...

zoom.iprima.cz/...

 

 


2x
asd1

Stačí začít znova vyrábět jednoduchý auta na benzín jako v letech ca 2005 - 2010 za dobrou cenu a čínskej elektrombil za 3/4 mega si tu koupí jen pár sluníčkářů. Něco jak Dacia před deseti lety, taky prakticky neznámá značka (šrot z pravěku) a během pár let to je na každým rohu. U mne mám jasno, vyrábět se Focus MK1FL tak ho okamžitě beru. Jako bonus by mohli vychytat už známý mouchy který se projevily až po letech.

asd1, moje řeč. Klasický, jednoduchý auta. Bez milionu různých nesmyslných udělátek a funkcí. Bohužel, toho se už asi nedočkáme. Jedině udělat nějakou defenestraci a vycházet z okna všechny, kteří si myslí, že vše dělají jen pro naše dobro.

 


1x

Dneska jsem přebíral klíče od baráku, kde budu dělat. Na dvoře zabodlé čtyři káry, audina, tuším Q7, Tiguan, Superb a v koutě skrčený "nový" fiat šestistovka. Ten se mi líbil, tak mi majitel sdělil, že to je asi šest let starý elmobil, stál balík a teď ho nemohou prodat. Ujede prý sedmdesát km a potom se šest hodin nabíjí... Nové baterky prý stojí půl mega. Jestli to nějaký nadšenec chce, prý ho majitel pustí za sedmdesát litrů. Já takovou káru nechci...

ofiko

Ale ta nová baterka vydrží 20 let ) No neber to!


 


1x

dnešní titulky-Ford přiznal, že na elektromobilech letos prodělá nejmíň 98 miliard, zrušil plány s nimi až do roku 2026----------------------------------------------------------------------------Ford prodělává 697 tisíc Kč na každém prodaném elektromobilu.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Takže prodělává automobilka, prodělávají státy, co ty krámy dotují aby to vůbec někdo chtěl.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------A prodělává blázen, co to koupí, protože auto za mega a čtvrt ztratí za 5 let asi 80% ceny. Ne, není to tím, že by baterka byla tak rychle opotřebovaná , tak strašné to zas nebude ale může za to tzv. morální stárnutí. To co dneska koupí jako hvězdu segmentu střední třídy nebude za pět let zastaralá technologie kterou strčí do kapsy každý lowcost.

A tenhle článek taky pobaví - pokus přejet Kanadu z východu na západ znova ukázal nesmyslnost téhle zelené propagandy.

autoforum.cz/...

Však Musk psal, že Ford nemá šanci, pokud nezačne sám u sebe. Ford má 150 dodavatelů software a každý sowtfare je napsaný jiným kódem, jinou řečí. To přece nemůže fungovat a už vůbec ne jednoduše a hlavně rychle spolu komunikovat. Tam jde o spolupráci řídících systémů a jakékoliv zpoždění dělá auto nepoužitelným. Tady má Tesla obrovský náskok a čím dál větší rychlostí se konkurenci vzdaluje. Plán VW byl také dohnat Teslu, ale jak už sami přiznali, Tesla dohnat nejde a ujíždí víc a víc.

 


1x
Ještě si tu něco odložím.

Přesně ! Jen je třeba ještě dodat, že pokud auto skutečně používáte k ježdění nejen kolem komína, zpravidla si s jednou baterií dlouho nevystačíte. Nicméně když zmiňujete Teslu, tak tam vychází jedna chcíplá baterka na necelé tři chcíplé motory

elektrickevozy.cz/...

Ale je pravda, jak tu trvale tvrdí jeden kolega, že EV jsou bezúdržbové. Tím je myšleno zřejmě totéž, jako bezúdržbové AGM autobaterie - sice nemusíte dolévat kyselinu, ale za to ji vyhodíte za zlomek času, co vydržela ta ,,údržbová´´

Dneska jsem poslouchal v radiu, ze jakasi zavozova firma si nakupuje elektrododavky, ze pry je to super kvuli nizkym nakladum na udrzbu a provoz. Jen tedy mi neni jasne, na jaky casovy/kilometrovy usek je to auto bezudrzbove a jaka bude prodejni cena napriklad po 2 letech a najetych 200tis. Aby to pak rovnou nejelo na vrakoviště.

Však tyhle materiály se tady těží už 150let

asd1
A kde je ta ekologie, když na elektromobil musíš vytěžit 3x víc surovin než na klasický auto. 1200 kg životnost 20 let X 1600 kg životnost 10 let.. a elektrika taky neroste na strome, i ty solary/vetrniky nejdřív musíš vyrobit a az chcipnou tak zlikvidovat.
Fúze se taky netvari se že by byla nekdy brzy.
400x více se musí vytěžit surovin pro pohon spalovacích vozů. Takové to číslo je a ještě hroznější jsou ty ekologické kastrofy během těžby, přepravy a zpracování. Stačí se podívat do Ruska, když povolily zásobníky ropy při tání permafrostů. Tisíce km čtverečních lesů je trvale poškozeno pálením plynu volně do atmosféry, tisíce km znečištěných řek a jezer, které se obnoví za stovky let za předpokladu, že by se přestalo těžit. Nigérie je zničená celá země a všude se kvuli6rope vraždí. Musk to řekl dobře, země je hrouda železa a kyslíku, má ji každá země dost, nemusí napadat jiné, nemusí se přepravovat tolik materiálu okolo celé zeměkoule a toho se bojí nejen ropné společnosti,ale i přepravní firmy, proto musíte číst takovéto články.
Honzas u nás jezdí paní s Mercedes elektrickou dodávkou a zprvu to nechtěla, ale je z toho nadšená. Řekla zaměstnavateli, že zpět tu "motorovou" nechce, jinak že končí. V létě v ní není takové horko od motoru, v zimě náramně a hlavně hned topí, prý nemusí nechávat běžet motor ani v létě, kvůli klimatizaci. A prý to ani nevadí lidem, když u někde u bytovek zastaví pod okny, oni o tom ani vůbec neví, protože to neslyší a nic nesmrdí. Sama si to chválí jednak při řízení, nemusí řadit a volá zákazníkům, že už je na cestě. Takže ušetří i čas a nejvíc si chválí ticho. No a kdo jezdí nebo jezdil 8-10 hodin denně, tak ví. Nic se jí nekazí, nemusí tankovat, dodávku si natlakuje ráno, když nakládá nebo přes noc, takže další ušetření času za cestu tam, kde museli tankovat.
Akorát u spalováků se nikdo netváří s nebije se v prsa, jak je vše zelený.
To u aut na baterky je všichni ekoněco vzájemně plácají po ramenou jak to je všechno super, jak to jezdí čistě. Tak samotná jízda je čistá, beru. Nabíjení už tak čistý není. Kolik procent nabíjí doma ze solárů? Těžba surovin, at na výrobu samonosného auta, či na výrobu elektřiny, tam to je podobný.
A stále je otevřena otázka ztráty spotřební daně z fosilních paliv. To si stát rozhodně nenechá ujít a bude je nějakou formou vybírat i z elektroaut.
Stát si pomůže všemi způsoby, to tady bylo je a vždy bude. Však oni to lidi zaplatí. Jen tahle vláda se vymlouvá na důchodce a ne na svoje špatné investice. Místo aby ČEZ svůj zisk mohl investovat do energetického mixu, stát ho vykrádá přes vysoké dividendy. Jinak ohledně těch baterií, 2050 se odhaduje, že jich bude dost k recyklaci, takže postupně to bude začarovaný kruh a bude se těžit míň a míň. Recyklační linku má i Renault, zatím zkušební provoz, ale není toho moc, co recyklovat. Ono taky z těch telefonů se toho moc nerecykluje, i když by mohlo, vyhodí se jich každoročně mraky.

@stir

Nějak zapomínáte na základní fyzikální poučky - zákon o zachování energie

Energie se přemění z jedné na druhou, baterie je jen úložiště a co se vloží do těžby se vrátí v životnosti. Také platí zákon zachování hmoty, ta vyčerpaná ropa a plyn se jen přesune ze země do atmosféry. Jenže tento kolotoč se nevrátí, protože je dlouhý desítky milionů let. Tak rychle ho lidsto čerpá. Spalovák při nějakých sedmi litrech na sto vypustí do ovzduší cca 17-18kg CO2 na sto km. A nikdy už to nevrátí zpět do země, ani ty diesely, které údajně vypouští čistější vzduch než nasály
18kg CO2 na 100km? Takže spálí nějakých 6 kilo nafty a z toho vyrobí 18 kilo CO2. Tomu říkám zákon zachování energie po ekofašisticku. Už byste neměl tolik hulit, nebo v čem to jedete...
Ač se to nezdá, tak v tomto případě má štír kupodivu pravdu.
1 litr nafty váží 835 gramů, obsahuje 86,2% uhlíku, což odpovídá 720 gramům uhlíku v každém litru nafty. Pro spálení 1 litru nafty je třeba 1920 gramů kyslíku. Vzniklý oxid uhličitý se tedy rovná součtu 720 gramů uhlíku a 1920 gramů kyslíku. Což je 2640 gramů CO2 z jednoho spáleného litru nafty
Ano, pravda, moje chyba, omlouvám se. Změnil jsem si oxid uhelnatý, tam Euro6 povoluje 0,5g/km.

A na rafinaci se spotřebuje na každý litr paliva 1,6kwh. Při našem energetickém mixu vychází 411g na kWh, tudíž dalších přes 600g. Nepočítám převoz paliv k pumpám spalovacími cisternami, elektřinu při čerpání. Počet emisí při těžbě ropy vlivem volně spalovaného plynu je extrémní, ročně volně shoří tolik plynu, že by to energeticky pokrylo celou Afriku na celý rok.

" Světová"recyklace baterií.. tady

Kdybyste potřebovali nějaké baterky, stačí zavolat.

lmgify

Proč sem motáš vrakoviště z nějaké rozvojové země?

Protože i tam mají problém s recyklací elektromobilů...

Těžba materiálů, recyklace, plocha pro oze atd atd od cca 20minuty, ale klidně zhlédnout celé

youtu.be/...

 

anon65534

0x

Tak když už je to načaté znova tak si rýpnu. Předchozí diskuzi jsem nečetl tak snad někoho neopakuju. Myslím že toto je stejně důležité jako všechno ostatní co se týče elektrických aut.

Nepřijde mi že hlavní problém je hořlavost baterií nebo infrastruktura na nabíjení, to vše se může dostavět nebo se vymyslí lepší technologie. Problém je směr jakým se všechno vede.

Co mi vadí na elektromobilech nejvíce je, že jsou stejně jako všechna nová auta navržené tak aby brali kontrolu uživatelům. Do softwaru který auta pohání nikdo nevidí a ani pořádně legálně nemůže. Potom se stávají (a budou čím dál častěji) stávat věci jako že random lidi odemykají, startují nebo ovládají auta přes internet, výrobci můžou vypínat na dálku dobíjení vozidel a podobné.

O možnosti konstantního sledování pohybu ani nemluvě. Těm co "nemají"co skrývat často nedochází že k těmto datům a tuto moc (totální kontrolu) nad jejich vozidly nemusí mít přístup jen "ti hodní"kteří chtějí jen to nejlepší pro vás. Jakmile má auto jednou zadní vrátka tak to jsou zadní vrátka pro všechny kdo mají (nebo najdou) klíč. Jediný způsob jak těmto rizikům zabránit je vynutit si legislativní přístup k programovému vybavení auta a možnost si nahrát systém vlastní.

 


0x
Já jsem rozhodně za NE. Tady cesta prostě nevede. Likvidace baterií, výroba automobilů a ani ta energie z které je auto nabíjeno nebude zrovna čistá. Navíc doprava je převážně lodní. Navíc k tomu nemáme ani vybudovanou infrastrukturu/parkoviště apod. Zajímá mě představa jak to bude vypadat v tom roce 2035 kdy již nebudou spalovací motory. Při zapojení ± 70000 automobilů do sítě je pěkná představa Spíš bych šel do vodíkové technologie než do elektroaut

nedávno jsem četl a myslím že to bylo u nás jak na jednom parkovišti s nabíječkama někdo uřezal ty kabely na propojení s auty-škoda jen na materiálu 100000 na jednom kabelu a byly 3... takže to je prima když dojedete k nabíječce a kablík v pr...i

 


Většina "nových levných" elektromobilů (obvykle zn.TESLA) co jsem za poslední týden viděl., měla nějaký na první pohled "lehčí" tukanec

ofiko

Tesla dovolí nabourat? Já myslel že když do vás chtějí narazit, tak tesla se vyhne

pb®
A jak se vyhne zaparkovaná tesla na parkovišti, aby ji nikdo netuk? Aha.
ofiko

Však ona umí jezdit i bez šoféra.

A i kdyby ne, byla líná se po pohnout, Tak to fotí všechno a má důkazy 360°

Řidičů jsem se neptal.Ale asi byla levná tak na nějakém tom tukanci nesejde...

 


0x
novinky.cz/...
Texas schválil daň na elektromobily, protože jejich majitelé nekupují benzín

 


idnes.cz/...

požár vozidla

By mě zajímalo kolik splodin a jiného bordelu tohle vypustí do ovzduší. Stále nějak nedokážu pochopit logiku těch, kteří schválili elektromobily. Spíš bych řekl že spalovací motor je "ekologičtější" než elektromobil. Případně investovat do vodíkové technologie. Ale elektromobilní technologie není ta správná cesta. Tak aspoň si auto užije vodní lázeň.
jawacek350

Já stále tvrdím, že nejlepší by byl vodík i se svými známými problémy. Vodík by se dal vyrábět např. pomocí fotovoltaiky a generátorů štěpících vodu nebo jinou sloučeninu obsahující atomy vodíku (třeba NH4) u každého baráku s panelama na střeše. Je tu jistá konspirační teorie, že Evropa měla původně fungovat na vodík a to tak, že by z Ruska putoval potrubím levný čpavek (NH4) a my si ho zde štěpili na vodík a dusík a dusík používali jako hnojivo. Bohužel to dopadlo jak to dopadlo...

pb®

Bordel je z toho veliký. A teď si představte, že kousek od nás staví z bývalé továrny loftové byty, kde si majitel bude moct výtahem vyjet autem až do bytu. Tyhle byty si koupí jen zámožný člověk, který pravěpodobně bude mít i na elektrické auto. Hned vedle stojí benzínka. Při požáru v takovém 5. patře voda z hašení nějaký ten byt v nižším patře nejspíš zasáhne. Dle našeho známého opraváře výtahů vím, že výtahy na auta jsou peklo. Ono obecně opravářů výtahů je málo (opravářů eskalátorů ještě méně) nikdo to nechce dělat. Podle mě elektrické auto = neekologický a neekonomický šmejd s bezpečnostním rizikem, který se tváří ekologicky jen díky tomu, že má výfuk v nejbližší uhelné elektrárně.

dio

@jawacek350 A vis o tom,ze vodik se ve vozidlech pouziva maximalne na topeni pro vyrobu elektriny? Takze to je ve vysledku elektroauto na vodik, slepa vetev.

jawacek350

Mazda vyvinula spalovací motor na vodík a nejsem si jist, myslím to byl zrovna wanklův motor. I další japonské značky se podílí na vývoji spalování vodíku. Trochu starší článek, ale informace dodá:

garaz.cz/...

Jinak souhlas s uživatelkou "pb".

 


0x

Já jen doufám, že už konečně někoho napadne zakázat EV vjezd do podzemních garáží. To je už o život. Zase jeden případ

idnes.cz/...


v 7:55 je to samé?

Je. Mea culpa.

Nevšiml jsem si, protože se na to navrstvily komentáře o čpavku a vodíku atd.


Ještě, že to počítač umí přeložit z latiny. To víte, já byl hloupý i na ruštinu...

Hezký dlouhý víkend...

 


0x
četl jsem v jednom článku - Uvědomte si, že 94,5 procenta světové populace žije mimo Evropu. Evropa není svět. Svět chce mít víc jídla, čistou vodu, lepší hygienu. Toho všeho dosáhla Evropa pomocí fosilních paliv. Rozvojové země se nyní snaží o totéž. Takže zvyšují spotřebu a tím i emise.To jasně dokládá, že ekonomická sebevražda Evropy, zničením automobilového průmyslu, planetu nespasí. Pokud bysme chtěli lidem z rozvojových zemí bránit aby dosáhli úrovně bohaté Evropy, přijdou sem.Kde je řešení téhle krize, nevím a kdo to vyřeší, dostane nobelovku. Elektromobily ale řešením stoprocentně nebudou.
Ono je ale dneska situace jiná. Dříve žádné možnosti nebo jiné technologie nebyly, takže se prostě pálilo to, co bylo dostupné, takže ten bohatší svět si své bohatství vybudoval na těch fosilních zdrojích. Nyní jsou technologie i zdroje na to změnit svět, jenže Evropa na to nějakým způsobem kašlala, proč vyvíjet něco, čeho máme dost? No a během té nečinnosti několika dekád nás z toho spánku probudila válka na Ukrajině a to lehce dostupné náhle není a nyní si uvědomili, že za ty dlouhé roky nepostavil žádné nové svoje nezávislé zdroje, takže není kde brát energii. Amerika se ale během té doby posunula, zatímco Evropa spala a taková, ještě nedávno zmiňovaná Čína jako nejšpinavější udělala velký pokrok a stále je čistší a čistější. Lidé už tam nenosí roušky ve městech, jako ještě nedávno a už tam i vidí modrou oblohu. Ročně Čína instaluje víc kapacit z čistých zdrojů než celý zbytek světa dohromady a toto tempo pokračuje. Loni vyrobili 26% čisté energie, letos za pouhých prvních pět měsíců již 52%. Indie pochopitelně na to nemá zdroje a ty bohaté země to chápou, takže se podílejí na tom, aby Indie tento fosilní krok přeskočila. Svět už ví, že to bude levnější než poté řešit následky. Navíc Čína už není tou levnou pracovní silou, tak velké světové firmy přesunují své výroby právě do Indie a to dále pomůže Indii udělat ji bohatší. Čína už teď dodává levné malé elektrické vozy do Indie, takže drahý spalovak, jak si škodovka plánuje se tam moc dobře prodávat nebude. A lidi sami pochopí, že k elektromobilu stačí dát pár panelů na střechu, tak jak to pochopili u nás. Třeba takový Egypt našel investory a během několika jednotek let se stal vývozcem energie do jižních států EU. Má velké kapacity ve větru a slunci, zatímco ještě ve 2018 byl dovozcem energie. U nás prostě jen vidíme v médiích, že to nejde, že to není reálné atd atd, přitom z jiných zdrojů víme, že to lze, jen se musí chtít.

Údaje z února 2022... zde

Ještě dodám, že celosvětově každoročně předčasně umírá 8mil lidí na to znečištěné ovzduší. Jakkoliv 1, 8 mil v Číně je obrovské číslo, u nás v přepočtu na obyvatele umírá jednou tolik lidí, cca až 25tis. Co se týká množství emisí na hlavu, tak u nás je to 12tun na osobu ročně, v Číně to dělá 9 tun na hlavu a celosvětový prumer je 6,5 tuny. Nejvíce emisí na hlavu, 25tun produkuje blízký východ - Spojené arabské emiráty, Omán, Katar - těžaři ropy. Čína je tedy na tom lepší než my, ale musí se vzít v úvahu, že je to silně exportní země, takže tyto emise by se měli započítat v těch zemích, kde se prodává toto zboží. Takže cokoliv koupíme v Číně jsou naše emise. Podobný přístup panuje u nás, kdy se vyváží obrovské množství elektřiny, ale emise zustavaji u nás. Lidově řečeno, vyvážíme své zdraví. Má to i ekonomický význam, ale pro nás v podstatě žádný. Takové Norsko má podobné množství emisí na hlavu jako u nás, ale životní úroveň je tam dvakrát vyšší. Naproti tomu Bělorusko má emise na hlavu vyšší, ale životní úroveň je tam poloviční ve srovnání s námi.

 


novinky.cz/...

jak je to možné?

gusta
Bo dotace,jednoduché že?
nox®

Také je to značná redukce nabídek dieselových motorů pro běžné auta. Většina dostupných modelů o naftu přišla, zůstal jen benzín nebo hybrid.

Ono je to zřejmě úhlem pohledu - aneb jak říkal klasik : Důvěřuji jen té statistice, kterou jsem si zfalšoval sám´´!

Já to vidím trochu jinak - víc jak před rokem koncern Stelantis halasně deklaroval, že oblíbené MPV Peugeot Rifter a Citroen Berlingo už bude dodávat jen s elektrickým pohonem. Ano, velmi futuristické prohlášení Ovšem problém se ukázal vzápětí - prodeje aut se smrskly na zlomeček původních počtů - a tak mě vůbec nepřekvapilo, že najednou našli obezličku, jak ze sebe neudělt blbce, ale jen kašpárky - auto budou znovu prodávat se spalovákem, ale jako N1 (tedy náklaďák, tedy mřížka za sedadly) - ovšem už předem je domluvené u dealerů, že tu mříž zase hned odmontují .

garaz.cz/...

Tyhle info mám přímo od dealerů, protože zrovna v tuto dobu jsme měnili celou flotilu těchto dodávek - a prostě nebyly, nedokázali ani slíbit, kdy zase budou, právě kvůli těmto šarádám. Pointa je opět typická v EKO/Euro stylu : náš mateřský italský koncern zaloboval v Turíně a tak nám přivezli několik kamiónů Fiatů Doblo snad ze Švýcar, nebo odkud . Div se světe - tam není problém koupit dieselové verze .

Prostě stále se ukazuje, že v současné podobě je politicky a ekoteroristicky motivovaný tlak na elektromobilitu nesmyslný. Ano, je možné, že v budoucnu vylepší akumulátory natolik, že elektry budou použitelné i jinak, než jen k lokální dopravě.

 

jaros70*

0x
Neznám přesné zadání otázky a odpovědi nečtu. Jdu sem aby se rozkřiklo, kolik všelijakých papírových homologačních dokumentů okolo každé součástky musí mít někdo potřeba. Všechna osobní vozidla jsou podvozek, karoserie a pohodlí. Co je nad, jsou oblé vnější hrany, různé směry světel. Auto na baterky by si mohl vyrobit kdejaký šikula. Ale monopol na pojízdné krematorium mají značky.

 


0x

no...asik ne... autoforum.cz/... hlavně že všichni přežil-barák se koupí nový-auto ji vrátí z opravy...

 

nee

0x

Mrkněte na


a i na komentáře pod videem. Jde taky o to, ze už dnes je daň na naftě >50% neboli státu jde víc jak polovina...

Bude brzy 80% jako na cigára? Jinak se EV nemůže vyplatit viz grafy tam...

Počty jsou počty.

Pokud si kupujete auta za 2 mega tak vam to je jedno, plebs co si kupuje auta za xset tisíc, tak ten má smůlu ...

 


novinky.cz/...

auto shořelo ale i s lodí.

Jojo neuhasitelne.

Ono to není jen na lodi - viz

novinky.cz/...

kdy jde o špičková auta, dá se říct, výstavní skříň elektromobility - a hle, shoří to komplet, závod zrušený

" Ekologická kata/... odpovědný za ochranu moří ve Svazu ochrany přírody (Nabu). Voda, kterou se hasí a ochlazuje trup lodi, je kontaminovaná těžkými kovy, plasty bateriemi a ropou a to vše se už dostalo do moře. To však není nic ve srovnání s tím, co by se mohlo stát, kdyby se loď potopila.

Zbytky z lithiových baterií z elektroaut jsou považovány za extrémně škodlivé. Lithium je silně dráždivé a v plynné formě může poškodit dýchací cesty. Voda při kontaktu s lithiem je nepoužitelná.

Z 28. července, dnes je 30.7. ...a bude hořet ještě dlouho...

Manévry v tuto chvíli nemožné - přesun plamenové nákladní lodi zrušen

Neděle, 30. července, 7:36: Položení hořící nákladní lodi u nizozemského pobřeží na východ k ostrovu Wadden Schiermonnikoog bylo prozatím zrušeno. Současný směr větru a stále silný kouř v hořící lodi manévr v tuto chvíli znemožnily, oznámil vodoprávní úřad v sobotu večer v Haagu.

Takže zvýšíme výrobu...at nahradíme ztráty...

007cz
Ono to není jen o loďi, také to není jen o EV. Na té hořící lodi je jen pár EV, zbytek jsou klasické spalováky. Nikdo neví proč začalo hořet ale titulek "hoří elektroauta"se lépe prodává.
Mimochodem hořící loď s auty není nic výjimečného.
autoforum.cz/...

" Požiar na palube lode, ktorá prepravuje zhruba 3 800 áut, vypukol v utorok (25. 7.) krátko pred polnocou. Príčiny vzniku ohňa nie sú známe, podľa stanice NOS sa však uvažuje, že požiar vznikol v jednom z elektromobilov." Horiacu loď s ele/...

 


0x

Něco pro pobavení...

Objem ničím nenahradíš

 

19.10.23 22:07
19.10.23 22:11
Realita

 


0x

To,ak niekto chce elektromobil je jeho vôľa, no na druhej strane je vôľa kupujúceho,či niekto kúpi osemročný elektromobil s baterkou pred odchodom do večných lovíst.

 


0x

youtu.be/...

Jj, ale tá cena.

Podstatné je, že když ho poprvé přemluvili a posadili do elektrické Kony, tak jí začal chválit . Pak dokonce vlezl i do Tesly, kterou neustále odmítal. No a teď se do elektrokrámu těší i kdyby to byla Dacia Ne nadarmo se říká, posaďte odpurce do elektrokrumplu, pak se mu to v té hlavě upraví samo

jawacek350

Ale já Štíre věřím, že tady v principu proti EV nikdo nic nemá a sami by ho chtěli, ale problém je v současnosti baterie, dojezd na delší trat, dlouhé dobíjení a zku...né dotace a protláčení EV za každou cenu a sama cena nového auta. Já osobně bych EV bral všema deseti, to svezení musí být neskutečné. Je tiché, silné, chybí tu spoustu dílů, které se můžou v běžném autě pokazit.

Jaký problém mají současné baterie? Hravě přežijí zbytek auta. Tři tisíce nabíjecích cyklů x 300-400km dává milion km. LFP jednou tolik cyklů, km a nabíjení na sto procent jim nevadí, takže můžou být menší. A že bude kapacita nižší ničemu nevadí, člověk také stárne a nemá poté potřebu tolik někam jezdit. Auto stárne s ním. Články 46/80 se blíží na 70$ za kWh, takže celá baterie cca sto tisíc Kč, takže se můžou a nejspíš i budou dávat do menších vozů. Žádná údržba proti dražšímu spalovacímu motoru. Dojezd opět neberu, v 99% auto budete používat normálně a 1x ročně dovolená? Tak já myslím, že dvě zastávky do Chorvatska drtivá většina udělá i s tím spalovakem. A jestli ne, pak hrozí riziko, že se napijete z petky do které močíte. A s dětmi a manželkou už vůbec nehrozí jet na jeden zátah. Už to zkoušel i Pepa z autosalonu a děti už ho zastavovaly, ještě nevyjel z ČR. Dotace také u nás nejsou a nebudou, to spíše Uršula vyhrožuje clem na čínské Ev, jenže to nedomyslela, protože odkud jsou baterie a celý řetězec na výrobu bakterií? A proč německé ID vozy vyrobené v Číně stojí míň než polovinu ceny v EU? Člověk by se měl spíš zamyslet, proč je to u nás tak drahé...

Jaký problém mají současné baterie? Řekl bych, že celkem zásadní Projevuje se třeba takto

iuhli.cz/...

případně takto

lidovky.cz/...

v horším případě takto

en.wikipedia.org/...

a ono to nebude tak žhavé ani s tím ,,hravým přežitím ´´ přinejmenším u Tesel, že?

elektrickevozy.cz/...

idnes.cz/...

ekonomickydenik.cz/...

A klidně to můžete okecávát dál, nicméně fakta hovoří vcelku jasně, že?

No když my se tady bavíme o současných bateriích, ne o prvních modelech deset let starých. To video jsem už viděl, autoforum vše třikrát převrátí, navíc to auto nemělo ani baterii, možná ani motor či sedačky, to nejspíš majitel dobře prodal, aby měl na dynamit Ohledně megapacku, jeden shořel,ale ne pro poruchu baterie, ale kvůli závadě na chlazení. To ostatní nemá smysl komentovat, dneska už je to čím dál lepší a degradace u starých tesel se dá dohledat na netu a čím víc jich jezdí, tím jsou údaje víc vypovídající. Že je něco špatně se projeví na baterii brzy, proto i ta záruka je osm let no a Toyota oznámila, že dá záruku prakticky na doživotí. Nevím, co má za tachnologii, oni už toho hodně naslibovali , přitom je to nejvíce zadlužená automobilka na světě, takže už nemá co ztratit.

Ale no tak - žádný z odkazů není na Vámi oblíbené autoforum, některé vypovídající o paskvilních baterií v Teslách jsou ze stránek elektrobláznů, to snad dokážete přečíst, ne? Nicměně at tak či tak, je naprosto jasné, že Tesla má skutečné a zásadní problémy s bateriemi - přinejmenším s životností - viz soud, ovšem často i s tím, že leckterá blafne a uhašení není nikterak jednoduché - když už to srovnáváte se spalováky.

Stejně tak je v době internetu hodně krátkozraká Vaše lež o bateriovém úložišti - sám moc dobře víte, že jen v Austrálii to nebyl první požár a i tady nešlo o nějaké hašení, spíše jen o řízené dohoření za účasti armády hasičů

hybrid.cz/...

mimochodem - nedávno jste tu zrovna Vy dával odkaz na to, kolik lidí zemře na problémy s ovzduším - tak by mě zajímalo, jestli požáry těch Tesel a Magapacků plní alespoň EURO6, když už jsou ty EV takovou spásou planety

Promon - to fakt myslíte vážně? Dva shořelé megapacky za dva roky...? K tomu už není co dodat. Stovky mld kubíků plynu volně hoří v jednom kuse rok co rok do ovzduší, že by z toho mohl energeticky žít neustále celý africký světadíl, takto to shoří do atmosféry bez užitku. Tato záře je vidět z vesmíru, Nigérie je těžbou ropy tak zdevastovaná, že už se rodí děti nemocné, žádná pitná voda, žádná čistá puda na pěstování něčeho, ovzduší nonstop zamořené, věk dožití okolo 40 let a ještě k tomu se tam dodnes vraždí. Těžařské společnosti Shell a jiní zanechávají po sobě spoušt, vytěží ložisko, přestěhují se o kus dál a tak pořád dokola. O tom se ale nikde nepíše, že tam západ vraždí usedlíky. Rusko to samé, tam záři vidí lidí z Finska a když nám omezili dodávky plynu, tak to hořelo ještě víc. Raději at to shoří. A Evropa? Ta jen vyhrožuje sankcemi, ale ve skutečnosti žádné nejsou. Rusko na Sibiři buduje obrovský zkapalňovač plynu a díly dodává západní Evropa, a samozřejmě v tom chtějí mít svůj podíl jako investici. . Aspoň vidíte jak všichni politici lžou. Ne jedné straně mluví o gryndylu a snaze být energeticky nezávislí, na druhé straně dál závislost na Rusku budují. U nás uhlobaroni lobují za zpomalení tempa budování čistých zdrojů, aby mohly dál bezplatně vypouštět mraky emisí, jedu a rtuti do ovzduší a najednou, když už se stávají vlivem povolenek nekonkurenceschopni, žebrají u vlády o další a další dotace, které stejně zaplatíme my. Víte proč máme nejdražší elektřinu v EU? No protože u nás převazuje ta drahá uhelná. A vláda jim jde pořád na ruku, protože rozvoj čistých zdrojů se týká i ČEZu, jelikož ten má také mnoho kapacity v uhlí, tím pádem by přišel stát o nemalé dividendy. Neustále se u nás odkládá zákon o sdílení energií, o akumulaci energie, nespravedlivé měření po fázích, které nikde jinde neexistuje a Fiala něco kecá o křižovatce...proti tomu jsou dva shořelé megapacky za dva roky nic. A schválně, kolikrát vám shořelo auto? A teď si vynásobte 50x nižší pravděpodobnost požáru baterie u elektromobilu.

@stir

A víte o nějakém čistém efektivním zdroji krom těch které sem taháme bez ohledu na jakoukoli ekologii při jejich výrobě a dopravě přes půl světa?

Štíre, opravdu nemusíte vypisovat ty nesmyslné romány. Stačí prosté - ano, zase jsem lhal. Vy se chováte totiž úplně stejně, jako ten Vámi zmíněný Fiala. Lže, a když je na to upozorněn, okecá to kvantem nic neříkajících plků. ALe je nutno přiznat, že těžba nerostných surovin je ekologická zátěž, přičemž o to horší, když je to v zemích, kde umí akorát pobíhat s kalachem a válčit se sousedním kmenem. Ovšem pokud si myslíte, že elektry spasí svět, protože lithium se přece těží vedle křištálové studánky a EV se zcela obejdou bez železa, mědi a pod, tak je to s Vámi dost blbý. Ani to nabíjení byt současného mizivérho procenta EV se neobejde bez jádra, uhlí atd. To je ale přece košer, že? EV je přece bez výfuku, tak musí být vzorem ekologie. I když se nabíjí z dieselové centrály, že ...

Nicméně - už jsme si objasnili, že jste lhal o jednom hořícím megapacku. Ale nemusíme až do Austrálie. Myslím, že Lhotku nemáte daleko, zkuste tam zajet a majitelům tohoto domu vyprávět o moderních nehořlavých bateriích

fm.denik.cz/...

případně se jim vysvětlit, že nejlepší je mít v garáži Teslu

autoforum.cz/...

ale možná by se jim pro začátek líbilo si elektromobil třeba jen půjčit, ani ho nemusí nabíjet, on se o obveselení postará sám

autoforum.cz/...

pokud to učiníte, jste u mě borec. Ovšem možná byste měl v tom případě použít běžeckou obuv, přece jen je to kraj razovyty a kdoví, jestli nemají ještě nějaké vidle, co jim neshořely...

Munici myslíte tohle?

cs.wikipedia.org/...

Na světě není místo, které by nebylo znečištěné, kde by nebyly zničené korály nebo zabitých spousty tvorů

Promon to ještě nic není. Na tohle stačil jeden diesel. Poschoďové parkoviště, 1500 aut , zranění hasiči a tuny uslych zisku leteckým společnostem a problémy cestujících.

idnes.cz/...

Štíre, mám pro Vás ještě jeden argument k použití, chcete? Běží mi tu Tv, na Coolu je film Kurýr 3. Teď tam upadl ze srázu ve velmi vysoké rychlosti mercedes a víte co? Explodoval v obrovské ohnivé kouli! Kdyby ti gauneři měli elmobil, určitě by to nebouchlo a oni by přežili! Můžete to použít jako argument proti Promonovi...

Mohl jsem to zkusit předevčírem v EQS, ale bylo by ho škoda

 

007cz

0x
Berger, " použít proti..."
Který z těch dvou je, jak to říci, méně postižený, spíše zaujatý.

 


0x

Čína si drží 77% výroby baterií. V Evropě má po 3% Maďarsko a Německo a vede Polsko s 6% celosvětového trhu díky investicím LG, kterou náš stát odmítl. Nyní ani po deseti letech není jasné, zda vláda podpoří investici VW, protože od začátku roku žádný pokrok a než se rozmyslíme je také možné, že se rozmyslí Němci. Oznámili propouštění zaměstnanců a odklad nových modelů na trh, propouštět bude i softwarová divize dva tisíce zaměstnanců. Takže z mnohamiliardového koláče máme stále nulu a jestli to nevyjde, tak to bude ztracený čas, který se mohl využít na spoustu jiných projektů. Holt Polsko nám ujelo ohromnou rychlostí i s nástupištěm a vypadá to, že nemá v plánu vubec zastavovat. Zatímco u nás se ekonomika nedostala ani na předkovidovou úroveň, takže stále jedeme na zpátečku, opačným směrem. Možná se brzy dostaneme do devadesátých let, v tom budeme jednička.

archiv.hn.cz/...

Oznámili propouštění zaměstnanců a odklad nových modelů na trh, propouštět bude i softwarová divize
Ale ale. Ze by se nekde zadrhlo elektricke kolecko?

Povestna klausovska neviditelna ruka trhu se holt jen tak opit ekorohlikem na baterky nenecha.

To není jen elektrické kolečko, ale celá ekonomika EU a nejvíc to odneseme zase my, protože máme nejvyšší inflaci a díky uhelné lobby nejdražší energie, které ještě porostou. Slibovaný růst regulované části o deset procent má být 70%, chápu, že politici neumí rozeznat jedničku od sedmičky, a poplatek oze budou mít firmy ještě vyšší než byl předtím, takže propouštění bude i u nás. A podle studií, ve 2030 budeme uhlí v Evropě pálit jenom my, Rumunsko a Polsko a to už bude stát povolenka 400Eur, takže při současném kurzu baj očko 10kc/kWh místo současných 2,50kc. Poláci tím jak do toho buší a instalují řádově více větru a slunce více než my si tím zásadně energetický mix vylepší. K tomu budují bateriové úložiště.Nám nezbyde nic jiného, než dál platit uhelným baronum, protože povolení na větrník trvá deset let a těžba lithia začne až v době, kdy už budou na trhu levné baterie s pevným elektrolytem. Každopádně dobrá zpráva aspoň je, že aspoň Hyundai u nás ty EV vyrábí.

Je zvláštní, že Polsko má v energetickém mixu větší podíl uhelných elektráren než my a energie mají levnější...

Jestli ono to spíš nebude neumětelstvím našich politiků, než uhelnou lobby, kterou tak často zmiňujete.

asd1

U nás se 1 kWh vyrobí a přepraví ca za korunu. Zbytek je čistý zisk který teče jinam, mimo jiné i do těch supr čistých ekozdrojů.

Poláci i Slováci elektřinu fixovali v době, kdy teprve Fiala vysílal signály a čekal, až se to přežene. Bohužel se to nepřehnalo, navíc měl fixovat u výrobců,ne u spotřebitelů. Běžně zisky ČEZu byly cca deset mld ročně a loňský rok přinesl ČEZu 80mld a o tyto peníze nás náš stát okradl, páč si to vybral na dividendavh, kterou ještě navýšil. Prakticky šlo na výplatu dividend sto procent zisku, od minorit ještě stát získal daně z dividend. Díky tomu naše ekonomika klesá, zatímco Polsku se daří, i Slováci jsou na tom lépe než Němci. Ale zase budeme mít stíhačky a BVP, máme koupené předražené zásobníky i s obřím dluhem a ještě budeme mít k tomu i trubky, které nikam nevedou. Téhle vládě se fakt daří ve velkém rozhazovat peníze na projekty, které nám nijak nepomůžou.

Tak jsem to zakřikl, ale to se dalo čekat. Než se naši politici rozhoupali, Němci to odpískali. Přitom ještě na jaře měli vážný zájem. No dobře nám tak, z obrovského miliardoveho koláče nebudeme mít ani drobky. Tím Poláci zařadili další kvalt a mizí v dáli. To nás opět posune mimo zorné pole dalších investorů, neschopnost vlády, drahé energie a vysoká inflace to ještě zvýrazní.

To jako germáni nebudou stavět na letišti v Líních?
Ne. A enyag se bude vyrábět v Německu. U nás jen spalovaky, nejspíš Seat. No a jestli vůbec se začne těžit lithium, tak kam asi půjde? Přidanou hodnotu opět získá konkurence, Polsko, Maďarsko... nám tady zůstane jen bordel a emise bez užitku.

 


0x
Dnešní článek
autoforum.cz/...
Autoforum přeci nikdo nečte...

Jenyk, jak to víte?

Milane, to jsem jen použil slova štíra. Ten to tvrdí.
Ten článek je starý několik dní a evidentně pisatel nepíše nic o tom, jak byla baterie zatěžována. Evidentně při nájezdu sto tisíc za dva roky využívala hojně rychlonabijeni a dá se předpokládat, že i do sto procent. Taky koncern má převážně vyšší degradaci oproti ostatním, software je zaostalý. Další věc je, že degradace není lineární, nejrychleji klesá v prvním roce, takže za další dva roky může mít místo nynějších sedmi procent, třeba jen deset, dvanáct procent, takže to auto může dát klidně půl milionu km než se dostane na 75-70% kapacity. Někdo může namítat, ale kdo jezdí tyhle km, tak at to zkusí s podobně velkým autem, třeba fabia, kde bude tříhrnek a napíše, jak to motor zvládá. Zcela určitě nebude v plné kondici, bude žrát olej, i spotřeba bude vyšší. A k tomu připočítat deset výměn oleje a filtrů.
Dva roky staré video, první model hyundai kona a degradace baterie po roce a 37tis km.

youtu.be/...
asd1

Tyhle různý autofóra jsou tak kvalitní novinařina že i Hrom je proti tomu seriozní plátek. Recyklace starých článků, google translator bez korekce a podobný blitky slitý dohromady za půl hodiny a hozený na web..

Malý auto s reálným dojezdem max. 300 km dálky jezdí vyjímečně, takový auta jezdí kolem komína a najedou 5 - 20 kkm za rok, tam neni potřeba řešit nájezd ale čas. Oturbenej tříhrnek neni zrovna etalon kvalitního spolehlivýho motoru, i tak ty rozumnější dávají 200 kkm+, dobrý klasický auto odchází na shnilou kastli po 20 letech, tj. dvojnásobná životnost oproti elektormobilu, a to v případě že baterka nezdechne dřív. Záruka je jen teoretická, už vidim jak po pěti letech prodejce bez fuků zatáhne novou baterku kvůli poloviční kapacitě plůvodní, dá se předpokládat že to hodí na nesprávnou údržbu a bude po ptákách.

Normální slušnej benzínovej motor, klasická atmosféra s nepřímým vstřikem 1 - 1,8 L vydrží 300kkm+ a obvykle přežije zbytek auta tj. 20 let, ujede v kuse 700 km a natankuješ kdekoliv za 5 minut, takže neni problém kdykoliv jet i dálku.

Pokud jde o ekologii, tak cesta neni nízkoemisní auto, ale nepotřebovat jet vůbec, tj. nedojíždět do práce 20 km aly bydlet u fabriky..

 


0x
wigman

To by mě fakt zajímalo, v čem ta Kamányová jede. To musí být třída matroš. Ale když už se nafrčí, neměla by pak sedět u klávesnice,

Tak nabíječky se staví, to ano. Třeba i u nás na vesnici jednu postavili. Ale jaksi jen pro letní provoz. Neb je v tak dokonalým místě, že v zimě, až projede pluh, tak všechen sníh bude hlavně na místě pro parkování elektroaut. Část tedy i na stojanu. Tudíž si majitel vybitého elektroauta bude muset napřed zacvičit s lopatou. Ovšem, kdo vozí v autě lopatu,že?
Dle provozovatelů je opravdu vytíženost dvě procenta. Zatím to není výdělečný kšeft, ale připravenost je u nás na nejlepší úrovni oproti EU. V Německu je tento poměr horší, připadá sedm aut na nabíjecí bod. Ono se to hodně mění v čase, protože tam jsou registrace nových vozů vyšší. Jen povolení u nás zabere minimálně rok a půl až dva, samotná stavba zabere pár týdnů, takže infrastruktura u nás je dostatečná. Většina lidí stejně má zásuvku doma.
No jo, nabíječky jsou. Ovšem až ekoteroristé protlačí zákaz uhlí, z čeho se pokryje podstatně vyšší spotřeba elektřiny než je teď?
Neboj, ještě v roce 2030 u nás nabijes z uhlí, jak už jsem psal výše. Akorát do Chorvatska to budeš muset vzít přes Rumunsko, tam to bude podobné no i když vlastně k smíchu to není. Každopádně elektřiny bude dost, všichni okolo nás mohutně navyšují čisté kapacity a velice rádi nám prodají,kolik budeme chtít. Takto se buduje energetická nezávislost v Česku.

No, oni nám to budou prodávat okolo poledne, kdo nebud u nabíječky, bude mít problém...a v zimě budeme při loučích...

Všude slyším čisté kapacity, ovšem v zimě bude muset bez přestání foukat vítr. Ovšem pokud budou všichni zblblí fotovoltaikou, tak tedy nevím čím bude Evropa dělat elektřinu.
Protože samotná fotovoltaika nás nezachrání, nebo jo?

Ten článek lže... protože počítají dobíjcí místa jako stanice...

Dle statistiky MPO bylo v ČR k 30.9.23 v provozu 2.312 dobíjecích stanic viz. mpo.cz/...

Oproti tomu je veřejných čerpacích stanic k 21.4.23 celkem 3.961.

viz mpo.cz/...

Autorka článku zjevně pracuje s číselm 4.315, což je ale počet dobíjecích bodů... Pokud to chce počítat takhle, měla by u čerpacích stanic ten počet vynásobit 6 - 8, což je průměrný počet současně obsluhovaných aut na ČS.

Něco se nepovedlo Štíre...

A nepovedlo se ani větrníkům ... oenergetice.cz/...

A není to jedno? Dva body na jedné stanici umožňují nabíjet dvě auta současně a ještě je tam zásuvka AC 22kw. U benzínky také mnohdy nelze tankovat naftu a benzín současně u jednoho stojanu, protože se tam dvě auta nevlezou. Tady je spíš otázka toho, že dobijecek máme víc než průmer EU na počet aut. Zároveň platí že drtivá většina lidí je nikdy nepoužije, protože nabíjí doma, má zásuvku v práci a víc jak 400-500km denně nejezdí - to je velmi vyjímečné.

Dejme tomu, ale až třeba za dvacet let nastane doba ekoteroristům zaslíbená a budou jen elektroauta, topení doma jen tepelným čerpadlem, uhelný elektrárny zbouraný, jádro a plyn na indexu, kde budeme v zimě brát elektřinu? Fotovoltaika udělá nulu, vodní zdroje, to je v součtu skoro nic, takže větrníky?

Nebo radši uplést silné vlněné svetry, nakoupit svíčky a za barákem postavit maštal pro dva Šemíky?

A to nikdo nemluví o obrovském výpadku spotřební dání za pohonné hmoty.
Kdepak to bude chtít stát asi nahradit
Jenyk ale na toto jsou fakta, co udělá v létě solární systémy, tak v zimě to nahradí větrníky, protože více fouká. Samozřejmě že na tom to neběží, jádro baseload pokryje a v případě špiček může sloužit plyn. Je ale důležité mít dostatečné kapacity a rozvodnou sít v EU, protože když někde zrovna nesvítí,tak jinde třeba fouká, a k tomu úložiště. Ale máš pravdu, vypadá to tak, že ČR jako jediná země se vrátí ke svíčkám a dřevu jako ve středověku, tam to máme nejblíže.

Na to jsem se už ptal Štíra několikrát. Jedinou odpovědí bylo, zákazem spalováků dramaticky klesne nemocnost a tudíž i zdravotnictví nebude stát zdaleka tolik korun, takže ty peníze vlastně vůbec nebudou chybět.

Vše je krásné a zalité sluncem.

Zeptám se na poplatky PoZE.
Čím více bude solárů a větrníku, nebude ta povinná platba čím dál vyšší?
Ale stejně je to zajímavé, čím míň lidé kouři, tím větší jsou dané za tabák. Že by to taky přičítali lepším zdravím?
A čím a kdy budeme nabíjet elektroauta za pár let? Asi jen v létě, v zimě bude problém i se svícením doma ..létěp"dovoz parlamentnilisty.cz/...

Schválně, kdy vymyslí více důvodů, proč to nejde, nežli jak to udělat.

Ale to zde již bylo několikrát.

Tak to bychom museli mít ve vedení státu odborníky, kteří prosadí rozumné řešení v Bruselu...ne jen přikyvovače, hrabající k sobě...
Přesně tak, to vše bylo řečeno několikrát, tak jen dodám, opět, že výběr daní z paliv ani zdaleka nepokryje výdaje, jsou v tom i jiné náklady než zdravotnictví. Stačí se podívat na video výše - FYZIKA, tam je všechno,co chcete vědět.

Jaké výdaje nepokryje výběr daní z fosilních paliv?

Pane Milane, ale já nikde netvrdím že to nepůjde.
Jen říkám, že to bude hodně lidí bolet a to dost.

Pane Juro, už abychm šli na to pivo. Páč já vůbec nemyslel Vás.

Přeji Vám krásný víkend.

Pane Milane, díky ale neuvěřite, postel, horký čaj a 38°c teplutka.
Vlastně umírám, jako každý správný chlap
Juro, to jsem měl od úterý, teď už je podstatně lépe, ale ještě to není ono.

Pane Juro, věřím Vám, jako skoro vždy.

Smrtelná nemoc pro chlapi je hrozná, ale věřím, že příští týden budete jako Jura. Vlastně již teď jste Jura.

@Stir Není to jedno... protože ten článek opravdu lže... Pokud to chce autorka počítat tak, že na jedné dobíjecí stanici dobijete dvě auta, pak opravdu musí počítat, že na jedné čerpací stanici současně natankujete třeba 6 či 8 či více aut.

Nabíjecích stanic tudíž není více než čerpacích stanic at už to počítáte tak, nebo tak.

Můj otec by Vám na Vaši otázku odpověděl, že jedno je, když si strčíte dva prsty víte kam a jeden potom olíznete...

A o co vám tedy jde? Mně nepište,, že ten článek je lež, já jsem ho nepsal. Jen tvrdím, že je u nás více kabelů na auto než hadic na auto. Samozřejmě můžete namítnout, že tankování trvá deset minut a nabíjení půl hodiny,ale to já zase budu tvrdit, že ty výkonné nabíjecí stanice bude využívat pouze malá skupina uživatelů, protože drtivá většina bude nabíjet doma ze své zásuvky,kde nabíjení trvá cca deset sekund na zasunutí kabelu. No a když dopočítáte ty zásuvky doma, v práci, u rodiny nebo kdekoliv jinde, tak vám čisté teoreticky vyjde, že šest milionů aut může ve skutečnosti nabíjet současně a to by jaksi současně tankovat nešlo , protože šest milionů hadice tu není. Pak je tedy jedno, který prst oliznete...
...šest milionů aut může ve skutečnosti nabíjet současně? ... Kolik to bude Temelínů? Nebo jen větrníky + FVE? Už se těším...
Juraja - poplatky oze se platí jen z elektráren, které byly postavené do roku 2010. To byl samozřejmě politický průšvih, který dodnes musíme platit. Solární panely s tím samozřejmě nemají co dělat, pouze špatně nastavené výkupní ceny, které vláda neřešila a nechala projít i přes urgence, že je to průser.Podniky u nás ztrácely konstrukce schopnost kvůli drahé energii, plus 600kč na fakturách za mwh navíc. Proto byl ten solární boom tak obrovský, protože to byly peníze v podstatě zadarmo. Na druhou stranu byl růst kapacit obrovský a vypadalo to, že když to půjde stejným tempem, budeme na tom emisním limitu a slibu o devět let dříve. Jenže se to celé zastavilo, pak to začali řídit uhelníbaroni, kteří to mají v rukách dodnes, i když Síkela říká, že se vydírat nenechá, nicméně stovky mld ročně na obnovitelné zdroje vůbec necerpame a není ani snaha změnit legislativu tak, jak je běžné v EU ohledně sdílení a ukládání energie, účtování po fázích a další. Takže jsme dostali pokutu a další větší přijde příští rok, no a kdo to zaplatí? Neschopnost politiků je neomezená, oni to platit nebudou.

 


0x
Gigatovarna VW a jiné investice, cca šestá minuta

youtu.be/...
007cz
Mě zaujala ta paní vlevo, víte, že má sestru?

 


0x
Praktické zkušenosti s ženské části populace

youtu.be/...

 


0x
Likvidace a šrotování vysloužilých baterií v Česku

youtu.be/...

 


0x
Další ohořelý Ev, vím delší dobu, ale video až teď.

youtu.be/...

 


0x
Takže po mercedesu a BMW přichází do Maďarska další investor, čínský BYD. Tak to vypadá, že ČR už nebude ani ta montovna. Automobilový průmysl u nás zanikl dřív, než se o tom začalo mluvit.
makak
Kecy,skoro kazda fabrika tady jede automotive... těžko je všechny přesunou do Uher...

Ale žádná nová investice tu není. I ten enyaq si Němci vzali k sobě...takže elektromobily pouze Hyundai.

makak
A není lepší tady vyrábět všechny mozne komponenty než jenom skládat auto dohromady?
A Nizozemsko? Nemá někdo zájem? autoforum.cz/...

No lepší by to bylo, ale ve škodovce u nás se budou dělat jen spalovaky - Seat. V elektromobilite, technologiích a baterií se točí obrovské peníze, konkurence v Evropě nám ujela a my pořád nemáme z toho vubec nic. A vsadím boty, že ani to lithium nevytěžíme, protože dřív Čína přijde s těmi sodíkovými bateriemi. Čtyři roky jsou hodně dlouhá doba, technologický pokrok jde rychle dopředu. Polsku jen výroba baterií dělá hezkou část HDP, navíc na ty továrny od LG je navázaných spousty místních firem a přispívá to k zaměstnanosti.

Nonek, to není kvůli bateriím víš kolikrát Tesla slevnila? Pak si nekoupíš ojetou ale levnější novou. Navíc Highland oproti původní trojce je hodně daleko a zadokolka stojí 1053990kc

 


Tak to je evidentní selhání toho vystavovatele, za to elektromobil nemůže. Sned to jen dokazuje, že kolem EV se skutečně motá víc psychopatů, než je v běžné populaci. Shodou okolností jsme též nedévno měli výstavu dřevoobráběcích strojů, ale první co se řešilo bylo odpojení motorů u strojů, aby se nějaký zvědavec nepokrátil. Takže jen svítily displeje, mohli si to osahat, ale nikomu se nic nemohlo stát.

Mě více zaujala tato věc - člověk by si myslel, že jako taxík musí být EV hvězda, žádný dlouhý trasy, motá se po městě. A ono ejhle - holt ,, kvalita´´ Tesel je skutečně neuvěřitelná

autoforum.cz/...

Už jsem viděl včera, to obrovské zrychlení nikdo nečeká a člověk má zatmění. Kdoví, jak to měli nebo neměli pojištěné...

Ještě nehoří...

Štíre, plky o ,,obrovském zrychlení´´ jsou zcela irelevantní. Jednoznačně selhal vystavovatel, přece není možné, aby se vystavený exponát prostě mohl rozjet ! Nedávno byl v Brně IDET a co vím, tak tam nikdo nestřílel z kanonu

007cz
Na "zrychlení" dopuručuji vyzkoušet EV6 GT, při sešlápnutí plynu v módu GT velice příjemné šimraní u žaludku.
Šimrá cokoliv co má zrychlení za pět sedm sekund. To ostatní už odkrvuje mozek

 

 


0x

Pustíte si to i v roce 2030 nebo budete dál nadávat, že vám EU bere smraďochy?


 


0x

Tak konečně ! V zámoří učinili přelomový objev, který umožňuje rychlou přestavbu vozidla na EV, přičemž toto zůstane zcela oproštěno od všech nevýhod elektromobilů, které brzdí jeho rozšíření !

A toto je výhoda)

 


0x

Cybertruck - představení a první předávky. V 50 minutě naložené Porsche předjelo Porsche ) https://www.youtube.com/live/ZbSmfbQ4kjQ?si=eIrr_XPCqSrRBmDp

 


0x

Dřive se v našich luzích často mluvilo o tom, že je třeba ,,myslet politicky´´ Dnes se mluví o tom, že je třeba ,,myslet ekologicky´´. Výsledky jsou však často v obou případech značně tristní - jak nedávno zjistili i ekoteroristé v ,,júesej´´

idnes.cz/...

pozoruhodná je třeba tato pasáž :

Než se to celé zaběhlo – na stanicích DSNY se pak z dieselagregátů dobíjely baterie náhradní, které se měnily za vybité – docházelo k prodlevám a výpadkům ve svozovém režimu. Cyklická výměna baterií si též žádala "specialisty mechaniky"na všech stanicích, a zdaleka nebyla tak pohotová jako prosté tankování.

Zdroj: idnes.cz/...

takže pojmy jako ,,bezemisní´´ a ,,uhlíkově neutrální´´ lze chápat tak, že auto sice nečoudí, ale o jus dál vesele hulí dieselagregát. Typicky ekologické myšlení.

Ostatně nejen silničáři, i Tesly jsou prostě jen mýtem o ekologii - opět typicky současné

idnes.cz/...

Nápodobně JE Záporoží. Kdyby nebyla zálohovaná generátory, má nejen Evropa mnohem mnohem mnohem větší problém. Doufám, že u nás to Rakušani zatrhnout...
Čím jsou zálohovaný soláry a větrníky?

Kdyby nebyla zálohovaná generátory...

Aneb jak by anglicane rekli, If my aunt had balls, she would be my uncle.

Zrejme proto zalahovana generatory byla, ze?

Nespletl jste se ,Stire? Odpovídáte na správný příspěvek?

Nějak nevidím souvislost mezi JE v Záporoží a stupiditou amíků, kteří misto dieselů v náklaďáku, který umi udělat dobře a funkčně, vymýšlí pseudoeko elektropohon, který - div se světě - v takové zátěži, jako má silniční pluh prostě nefunguje a celý to korunují tím, že baterky těch EV nabíjí dieselagregátem. Nebylo by tedy lepší používat ty diesely rovnou v těch autech a ušetřit si ty mezičlánky? A trápení s dojezdem?

A co se týče zálohování zdrojů - už před lety jsem tu psal, že žádný energetický systém na světe nemůže ustát nekoordinované připojování tak významných odběrů, jako jsou quickchargery a obecně nabíječky o vysokých příkonech. To musí zákonite rozkolísat soustavu, zejména pokud těch EV má být více, než současné zanedbatelné procento. Ale soudruzi z NDR dali hlavy dohromady a vymysleli geniální , ovšem celkem očekávatelné , řečení. Prostě nabíjení vypnou . Což je v praxi docela fajn, když nekde potřebujete dojet a dobít si baterku, že?

oenergetice.cz/...

A to nestačí dobíjet výkonem 10A cca 2,4kwh v noci? Drtivé většině lidem to bude stačit na celý týden, proč ládovat 11 a více kWh, když stejně v noci člověk spí. Nebo je lepší financovat nekonečnou válku? Ty vaše odkazy já už dávno nečtu, protože nemají vypovídající hodnotu. Podobně jako Tesla s pěti baterkama a dvaceti motory, když přes devadesát procent desetiletých tesel má degradaci baterie okolo deseti procent.
asd1
Ano,dobije se v noci,to solary totiz davaj nejvic :D
Regulovat sit jde baterkama,bude jich potreba hafo,takže jednoduse se naridi ze všechny elektromobily nebudou jezdit,ale budou rvale připojený na sít a pěkně stabilizovat výpadky vetrniku :D

 


0x

youtu.be/...

Dobrý rozhovor.

Člověk se dozví věcí co ani netušil...nebo byly utajené.

makak
Jaké utajené informace tam byly?

Na konci, jak tam mluvili o těch servisních kontrolách a z důvodu časové náročnosti se na to kašlalo. Prostě záruku to vydrží a pak je to jedno... uvidíme co bude v druhém díle.

 


0x

Či v súčasnej dobe elektromobily s dnešnou technológiou? Položte si len otázku,čo stojí bazárova akuvrtačka bez funkčnej baterky? Cena elektroodpadu. A to isté platí aj u elektroaut. Bez funkčnej baterky cca 5-6 rokov to bude len nepredajný odpad,čo sa u normalného auta ani po 8 rokoch nedá povedat. Až bude nová baterka mat cenu 20- 30 % z hodnoty nového auta,tak už sa dá o niečom uvažovat z pohľadu kupujúceho.


doplněno 09.12.23 23:22:

Tak to ste dali super dobrý odkaz. Tu ľudia kupujú solídny ojazdený automobil v cene len baterky.

makak
No ale vždyt nová baterka stojí cca 30% ceny nového auta...

Fákt? no dajte odkaz.

makak
asd1

Nasypat do ca 8 let starýho auta 300k+ kolíků aby to jelo je supervýhodný Ještě nedávno tolik stálo nový auto použitelný i pro rodinu (kombík v holobytu) s životností 20 let... Cenový rozdíl je v reálu takový, že jeden elektromobil vyjde stejně draho jako asi tak čtyři klasický, pokud beru nový auta, a u ojetin těch klasických bude v pohodě šest a víc..

Osmiletá baterka je zdarma

No zdarma to je dost silné slovo, že? Mě teda nepřekvavpuje, že devítiletá Tesla má pátou baterku, ale co mě skutečně dost zaskočilo, že má 13 motor ! Ano, nájezd skoro 2M je úctyhodný, nicméně když se to vydělí, tak průměrná životnost motoru je někde 150-180tkm .

Zkuste nám, bezvěrcům, Stire vysvětlit, jak to teda je? Pokaždé nám tady tvrdíte, že EV vlastně servis nepotřebují, nedávno jste tu dával pro srovnání komplikovaný motor asi z BMW vs jednoduchý motor z Tesly. Jen jste nějak nepoznamenal, že těn bawor vydrží s jedním motorem desítky let, zatímco Tesla místo každoroční výměny oleje a filtru vymění rovnou celý motor? Jasně, všichni vědí, že Tesla je na tom s kvalitou a zpracováním aut mizerně, ale že až tak? Co se dá tak tragicky zprasit na tak jednoduchém zařízení jako je elektromotor, že je nutné celý to hodit do šrotu, místo obvyklé výměny ložisk? Ano, stane se, že člověk koupí ,,páteční auto´´ a něco na něm odejde. Ale 13x motor?

A abyste si ušetřil plky o nedůvěryhodných informačních zdrojích, tuto informaci Vám tu linkuji přímo ze svatého grálu uctívačů EV elektrickevozy.cz/... ovšem ti to prezentují jako mimořádný počin na poli elektromobility Dokonce dotyčnému gratuloval i velkoelektroBůh Elon! My ostatní to chápeme jako zásadní technický průser, protože i lowcost spalováky vydrží desítky let - a ano, s původními skupinami jako je motor a převodovka , průměrné stáří českých aut je někde okolo 15 let . Takže Vámi zmínněná osmiletá ojetina bude v případě Tesly někde u 4 baterie a 12 motoru. . Fakt výhra

Nebude to tým,že Tesla má ten elektromotor z neodymových magnetov a tie proste odídu a nemajú tú svoju magnetickú silu?

Nevím, jestli jsou v tom neodymy, dost pochybuji. U takových výkonů se už permanentní magnety nepoužívaji. Viděl jsem třeba tohle video google.com/...

kde celá repase byla o přeložiskování. To je pochopitelné a akceptovatelné. Jsou v tom obyč, ložiska a to je prostě spotřebák. Ale kvůli ložiskům přece nevyhodí celý motor za nějakých 80 tKč...

Aha - tak to vypadá, že jsme doma ! Pán s tou ,,dvoumilionovou Teslou ´´ asi jezdil v dešti. Což je, jak vidno , u těchto aut problém.

insideevs.com/...

Čtyři baterie na skoro 2mil km přijde moc? Kdyby byl dojezd 450km tak to dává těch 1000 nabíjecích cyklů u baterií, které neměly žádné termořízení, tepelné čerpadlo atd. To je docela slušný výsledek na tu dobu, dneska je to již 3000 cyklu a LFP 6000 cyklu. Navíc u těch puvodnich tesel byla záruka bez omezení km, takže majitel mohl být spokojený. Podobně jako záruka na motory. Spalovací motor bez servisu takové km nedá ani náhodou, měnit oleje a filtry by musel neustále, čerpadlo, turba, vstriky už vůbec ne, rozvody, pumpa, ztráta komprese atd. To ho dřív vyhodí na měření emisí

 


0x

Je dobre, že je stále možnost výberu. Na klasiku by som sa zhora zatiaľ nepozeral. Stačí to s elektrikou trocha skombinovat. Aké e-auto si kúpite za cenu tejto mazdy?


TEST MAZDA CX-60 D200 - 6 valec, diesel, zadný pohon?! A to sa smie? - YouTube Poprípade, ak nie nové, s nájazdom 6.500km? Mazda CX-60 e-SKYACTIV-D 200 6-Zylinder TAKUMI VOLL! als SUV/Geländewagen/Pickup in Dresden (mobile.de)

 

 

 

 


0x

A budeme mít více elektra od sousedů...

U nás jsou dotace opravdu vyhozené peníze, když srovnatelné ev stojí v Německu méně i bez dotací. Navíc s tím Fiala přišel ve špatné době, lidi mají teď jiné problémy...

 


0x

youtu.be/...

.. divný. EV se přece vůbec nekazí, do servisu vůbec nemusí. Tak jste to přece tvrdil, že? Konec konců i Tesla - zakázala uznávat záruky - i tak se dá přistupovat k zákazníkům elektrickevozy.cz/...

Buďte rád, že nežijete v US. U nás vám Teslu opraví vždy na záruku. V US obecně platí, že je snaha ji poškodit, zvláště u politiků, lobby je všude po celém světě.

 

 

 


0x

Tedy, nafta a benzín v nádrži dojít mohou. Baterka se v koloně nevybije? Nebo jak tomu mám rozumět?

Elektromobilisti vytáhnou šlapací alternátor a zahřívají se pohybem

Vybije, za mnohem delší čas. Navíc spalovak na volnoběh stejně netopí...

Zajímavá myšlenka. Nešla by nějak šířeji rozvést? Děkuji.

asd1
No nevím,mě to bere na volnobeh 0,6L/h a nadrz 55L, takže to dojde az za nějakých 90 hodin vrceni, s tím že můžu od někoho vysomrovat z kanystru nebo si dojit k pumpe..
A na volnobeh mi to topí dobře, ono staci nemít v hajzlu termostat

Navíc spalovak na volnoběh stejně netopí***

to si musíte pustit ventilátor a pak to topí, že to odmrazí i okna.

S takovým přístupem se ani nedivím, že se nejen ve městech dusíme. A nechápu, proč tedy před školou sedí lidi v autech při čekání v bundach a čepicích. Při 23 stupních v autě musí být v bundě přece horko. Že dýchají ten smrad v autech je mi jedno, ale proč tím otravují ostatní? Mimo to, Vaculík by vám vysvětlil, jak volnoběh ničí motor, stačí hledat na YouTube. Jen škoda že policie nečiní a dělá že nevidí neslyší...

stir, prosím, topí ten motor i na volnoběh?

makak
@stir mě teda přijde,že ty elektro auta ty cesty planuji dost na krev, už v tom videu s vaculikem bylo,že do brusele dojede s 5% baterie nebo kolik. To mi obecně přijde jako risk. Stačí kolona/objizdka a je problém... Jak dlouho vydrží elektro topit, pokud zůstanu někde viset chvilku před cílem s 10% baterky?
Někteří ze začátku už se děsí při 30%, ale ten dojezd je u elektromobilu hodně přesný a dá se dojet několik km i s nulou, případně na dálnici zpomalit ze 130 na 110 a dojezd neubývá tolik. Navigace onlinne už vidí zácpu předem, ale člověk nemusí stihnout odbočku tak může uvaznout v zácpě, běžná spotřeba na topení je 500-800w při mínus 12-15° a pořád je vidět, kolik energie je třeba na dojetí do cíle nebo k nabíječce. A do budoucna bude více aut podporující technologii V2L, takže si můžou pomoct řidiči mezi sebou, ale nejvíce tuto možnost využije člověk doma. Nabíječky jsou dneska každých 20-30km na dálnicích, takže člověk když má obavy, může na chvíli zastavit a těch 10-20% pro bezpečí dobije během několika minut.

 

29.12.23 13:46

0x


Pohoda, klídek, tabáček. Môj názor na tento model slovami klasika:


chce se mi zvracet - YouTube Z pohľadu európskych záujemcov však znepokojivo vyznieva nedávne vyjadrenie hlavného inžiniera Tesly Larsa Moravyho pre Top Gear. Ten totiž uviedol, že európske predpisy vyžadujú v prípade vonkajších výčnelkov vonkajší polomer 3,2 mm, čo nie je možné dodržat v prípade 1,4-milimetrového plechu z nehrdzavejúcej ocele, z ktorého pozostáva karoséria Cybertrucku. Takže ak sa Tesla rozhodne dovážat svoj elektrický pickup do Európy, bude musiet vyriešit aj tento problém. Bude sa Tesla Cybertruck predávat v Európe? A čo by mohlo byt prekážkou? (teslamagazin.sk)

 

08.01.24 12:41

0x


 


0x

VW už to vzdal

novinky.cz/...

 


0x

Už jim to došlo? Pozdě! novinky.cz/...

 


0x
V Plzni shořel autobus, halóóó...

 

 


0x


Zdanění elektromobilů (youtube.com)

 

 

 

 


0x
Od cca 31-32 minuty. Německé automobilky - konec?

youtu.be/...

Titulek dnes

Německý výrobce k/...

Před 12 hodinami

Jak rychle mění situaci v automobilovém světě nenaplněná očekávání spojená s rozmachem elektrických aut, nejlépe ukazují kroky skupiny Eberspächer. V jejím případě ani nemuselo jít o drahou německou fabriku, odpískala i tu v Bulharsku.

 


0x

Jen "pár stupňů"pod nulou...


doplněno 16.01.24 22:33:

" A bude hůř, až současná elektroauta budou stárnout. Čím starší, čím víc cyklů rychlonabíjení budou mít za sebou, tím vyšší je technické riziko, závad, a tedy požárů. A rychlonabíjení v garážích je tou nejrizikovější fází,"uvádí Prudil. Funkční EPS, sprinklery, odvod tepla a kouře, a pokud možno parkování co nejblíže východu, je podle něj základ

A to je v Praze necelých 3 000 elektroaut...a kolik je asi spalovacích...?


doplněno 16.01.24 22:39:

Celkem Praha asi 1,26 milionu aut, z toho necelé 3 000 elektro...takže elektro je 126 000krát méně...a požárů hoodně, když vezmeme poměr vozidel; kdyby to bylo 1.1 bv požárech, tak by muselo hořet 126 000 spalováků...a to ani náhodou

Doplním odkaz

Pokud já vím, tak u nás shořel pouze jeden elektromobil a také si sám zavolal hasiče ještě dřív, než začal hořet. Nutno dodat, že zrovna tenhle měl svolávací akci ohledně baterie, která ještě nebyla vyměněna. Proto jdou ceny mírně jetych jaguárů tak rychle dolů...

Pokud já vím ... Víte Štíre, u nás máme taky jednoho opilce, který své skutky často hodnotí slovy ,, Co si nepamatuju, to se nestalo. Ovšem, to jde o zajisté zcela náhodnou podobnost.

Ovšem Vám doporučuji lhát poněkud méně okatě. Ono jen za loňský rok těch EV hořelo ,,poněkud více´´ než jedno

pozary.cz/...

A je řeč o elektromobilech nebo koloběžkách
20.01.24 21:06

.

 


Ono každý ten elektromobil to má řešené jinak. Tesla se údajně krytem protaví dolů, baterie spadne na zem, pak je s ní lepší manipulace,ale ten systém se neustále vylepšuje a s nástupem nehořlavých baterií LFP je toto zbytečné téma. Renault má zase pod zadním sedadlem díru v obalu baterie, ta ucpávka prohoří a pak už stačí jen nasunout hadici a vyplnit baterii vodou, není nutné utopit celý spodek vozu. Ohledně hoření elektromobilů panují různé fámy, ve skutečnosti za požár elektromobilu má baterie pouze necelých 40% příčinu požáru, zbytek je úmyslné zapálení, porucha na elektroinstalaci či jiné příčiny, které s tím vůbec nesouvisí. Konkrétně ten Peugeot v tom odkazu v té garáži shořel od koloběžky, která se tam nabíjela. Konečné vyjádření z vyšetřování. Auto sice shořelo,ale baterie zůstala celá v pořádku a tady by se dalo dodat, že i komplet shořené auto může mít ještě vysokou hodnotou vraku, což u spalovacího auta nehrozí, to shoří celé komplet na totalku. A dobře se píše, že hasiči můžou udělat ještě víc škody, pokud nemají jistotu. Z celosvětových dat vyplývá, že od roku 2010 až 2023 bylo požárů elektromobilů 0,003%. Když bysme to převedli na 6milionu vozů u nás, vše elektrické, znamenalo by toto procento shořelých bateriových vozů 180 za 13let, tedy necelých 14 aut ročně. To je dost malé číslo, a jen těch 40% z toho by tedy znamenal příčinu v baterii. Za rok 2021 shořelo u nás 2250 spalovacích vozů. To by znamenalo, že těch 14 spalovacích aut u nás shoří za dva dny v průměru. A pak se všude píše, že uhašení jednoho elektromobilu vyžaduje mnoho vody, ale ten zbytek lidem jaksi uniká.

 


0x

Matematika podruhé

zdopravy.cz/...

Zase "matematika"která neumí počítat . A co se týče požárů dopravních prostředků - taky jen polovina pravdy. Nebo snad u klasických spalováků nedochází ke vzniku požáru technickou závadou nebo úmyslným zapálením

A už vůbec se tady nepočítá s daní z paliv .

Elektromobily dnes nejsou cesta , ale podvod

Tak stát si rozhodně nenechá utéci peníze, které má ze spotřební daně z paliv. Takže ty peníze bude muset vytáhnout z elektroaut.

Názorům, že ty peníze nebudou potřeba, neb lidé nebudou marodit, snad už nevěří ani ty největší zastánci elektrovehiklů.

Co pořád máte s těmi daněmi? Fiala daně nevybírá, ale přesouvá do šedé zóny a za hranice. Kdo pozorně čte, žádné emiráty z nás nebudou, ale mohli bysme solidně inkasovat na elektřině a ušetřené peníze by zustaly tady doma! Tak jaké spotřební daně? Takto je posíláme do Ruska, kterými podporujeme válku a na straně druhé posíláme stovky miliard na pomoc Ukrajině. To nedává logiku nebo ano? A ještě si zamořujeme prostředí jedovatými látkami z vyfuků. Pokud nebudeme investovat do soběstačnosti, nikdy bohatí nebudeme, protože budeme platit těm druhým. To platí i oligarchům u nás, kteří parazitují na řepce s žádným energetickým ani finančním přínosem. Tato plocha by vyrobila dvakrát tolik energie, co je roční spotřeba celé ČR. Hlavně by to byla levná a čistá energie, není třeba stavět předražené jádro a spalovat uhlí. Jenže to by tady musel vládnout někdo pro lidi a ne pro svou kapsu. A proto tady ty spotřební daně platit musíte a i tu drahou ropu, protože kvuli ní se válčí a kvuli ní jsou drahé energie.

Dobrá. Místo dostavby Dukovan či Temelína postavíme stovky hektarů solárů. Když se k nim ještě postaví nespočet baterií, možná si v létě i večer posvítíme. Naštěstí jsou v létě noci krátké.

Ovšem jak to bude v zimě? Nebo když v létě bude 14 dní pršet?

Ale hlavně si posvítíme v létě v poledne.Štír to nějak staví na hlavu - nebo si myslí,že to co v poledne do elektromobilu v práci dobije, to si doma vycucne do spotřebičů

007cz
Munici..to není žádný problém EVčko dokáže obsloužit energií běžný dům třeba 14 dní.

007cz

Jasně, v létě. Pokud bude v zimš 3 týdny skoro bez slunce , kde budete tu elektřinu brát?

Hoši četli jste pořádně? Až dokonce? Nakonec tady těch podobných odkazů jsem už tady dával dost,ale tento je konkrétně zaměřený na ropu, protože ta z velké většiny pochází z Ruska. Za druhé je velká chyba, že ČEZ je státní firma, protože stát vyždíme 100% zisků na dividendy, někdy i více, protože ČEZ má dost nerozdělených zisků z minulých let. Taková firma pak nemůže růst, protože nemá z čeho. Pak vám vláda z vašich peněz postaví jádro, aby vás potom dál mohla ždímat. Vy to pěkně zaplatíte a zisky z toho si necháme my! Pokud by bylo dost kapacit, bude elektřina po většinu roku zdarma , k tomu patří úložiště a hlavně velká zásoba bude v autech. Jednou to bude, ale máme špatné vlády. Zatím se to dá vykrývat plynem a že spotřeba elektřiny roste také není pravda. Posledních 17let se pohybuje okolo 60twh ročně. S rostoucími technologiemi může narůstat,ale zároveň bude dále více úspor. Stačí se jen podívat na vývoj čipů.
007cz
Nunici..dobije v práci, jak píšeš.
Elektřina zdarma. Dobrá. Kdo zaplatí postavení stovek hektarů solárů, kdo zaplatí distribuci, kdo zaplatí záložní zdroje?
Jak to bude fungovat v zimě?
Navíc, pokud bude stoupat počet aut na baterky, tepelných čerpadel a podobných vlhkých snů rádoby ekologů, bude logicky stoupat i spotřeba elektřiny, ne že bude klesat.
Jen na nabíjení 6 milionů elektroaut jsou potřeba tři temelínské bloky. A to nerozsvítí jedinou žárovku. A čipy to fakt nezachrání.

Ty elektromobily tady budou daleko dříve, než bloky které Fiala slibuje. Navíc jsou zbytečné. V Británii Hyenkly point c už měl dávno fungovat a měl stát 18mld liber, dle nové zprávy to bude již 45mld a nejdříve pojede ve zkušebním provozu 2029, přičemž ještě loni předpovídali rok 2025 a cenu kolem 31-35 mld. Kdo to zaplatí? To by se fakt elektromobil nevyplatil provozovat. Dnes vesměs o víkendech řada lidí na spotu dobíjí z větru v severním moři a ještě za to dostávají zaplaceno. Podobné to bude fungovat v létě z přebytku fotovoltaiky. Ale potřebujeme novou vládu, která nám nebude zakazovat spotove ceny. Závislosti na Rusku a ČEZu už bylo dost... potřebujeme nové technologie a ne vládnoucí garnitury, lobisty v čele s člověkem, který neumí vyplnit daňové přiznání a toto nám vládne?

lmgify

@stir: Sleduji pozorně politiku v UK a rovnou ti říkám, že nemůžeš věřit absolutně ničemu, co ti šaškové v Tory vládě vypouští za "informace". To nejsou žádné dlouhodobé, experty odsouhlasené plány, ale plácnutí nějakého ministra na to, co zrovna tento týden hýbe novinami (stagnace ekonomiky kvůli extrémně vysokým cenám elektřiny, které jsou následkem jejich katastrofální politiky neregulovaného kapitalismu). Oni žádné dlouhodobé plány nemají, tedy kromě toho nechat známým zprivatizovat státní organizace (momentálně zdravotnictví), aby je mohli vytunelovat.

Nějaké serióznější plány do budoucna lze očekávat až tak za rok a půl, až se usadí Labour vláda a alespoň nechá experty nejlepší možné řešení energetické politiky s ohledem na cenu a mezinárodní závazky a dopady prodiskutovat.

 


0x

A to sa vyplatí. :D


$60,000 to replace battery. The battery costs more than a brand new car! (youtube.com)

 


0x
Stačí vidět začátek

youtu.be/...

 


0x
Opět skvělý Vaculík, jen škoda že Turek nenechal nikoho mluvit a neustále skákal do řeči

youtu.be/...

 

24.01.24 07:55

0x

Hlupáky a ještě oklamala zákazníky! To jsou poslední záchvěvy před smrtí.

 

06.02.24 23:05

0x


 


0x


Problémy EV o kterých jsme si my EVčkáři zakázali mluvit - Marian Benčat (youtube.com)

 

08.03.24 11:58

0x


 


0x

EU to jaksi odpískala ..

medium.seznam.cz/...

Nic jiného jí ani nezbylo. Že si Evropa sama vykopala hrob všichni víme, ale že se do něho sama a dobrovolně zazhrabe, tomu nevěřil nikdo)

 


0x

Tak je to na dobré cestě. Pepa Libický vyřešil jednoduchou a levnou konverzi aut se spalovacím motorem na elektropohon. A pozor, má to i další výhodu - již se nebude opakovat situace, kdy desetitisíce škodovek stály na kdejakém letišti a větším place z důvodu nedostatku čipů!

 


0x
Doporučuji k přečtení, některým

 


0x
Kdo nemá FVE, pomalu začíná mít problém s nabíjením hrot24.cz/...
Bylo to i před pár dny na novinkách a dalších

Upřímně řečeno, vůbec jsem nečekal, že EU je schopná v případě elektromobility jakékoliv sebereflexe a že ten průser bude řešit, až když bude skutečně pozdě. A ono - ejhle ! Vypadá to, že někteří si zachovali aspoň zbytky selského rozumu a odpískají to ještě zavčas.

autoweek.cz/...

Evropa bude poslední kontinent, kde budou jezdit spalováky. S podílem trhu nějakých 16% na ev můžou pískat cokoliv, Čína (53%) s Teslou mají téměř 3/4 trhu a to Evropa nezmění, kdyby se stavěli na hlavu. Ne nadarmo se říká, Amerika něco vymyslí, Čína to vyrobí a Evropa to zreguluje. Jakýkoli technologický pokrok jde mimo nás, proto budeme pálit to uhlí, ale jen do doby, než se udusime. Evropské automobilky se už zneškodnily samy, jejich spalováky nebude ve světě nikdo kupovat.

idnes.cz/...

Veletrh aut


youtu.be/...
petrol

@nonek Napadá mě, že v Německu spotřebitel neplatí (tolik jak u nás) za rezervovaný příkon, pokud se nepletu a tak tam je divočina a nemají z čeho financovat páteře. Jen hypotéza.

 

petrol

Komu by se to nechtělo číst z časopisu, tak tady je to ke shlédnutí, vyskočilo to na mě, zřejmě umělá inteligence:


To jsem také viděl...

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]