Nejste přihlášen/a.
Pokud by se tak opravdu stalo a na silnici mohly vyjet jen elektromobily, jak to bude v případě nehod? Jsem pražský řidič, jen v Praze se za rok stane zhruba 17tis. autonehod, ale může to být i přes 20tis. autonehod. Denně tedy kolem 50 tukanců. Pokud elektromobil vzplane, není zas taková sranda ho uhasit, již uhašené auto dokáže znovu vzplanout i za několik dní. Po každé autonehodě musí elektromobil do karantény na min. 24hod, kdy je sledován a z dosahu dalších hořlavých věcí. V Praze to tedy každý den bude 50 odstavených elektromobilů v karanténě, v celé ČR pak přibližně 200 kousků. A každý den dalších 200 přibyde, a pozítří zas...Neexistuje, že si elektromobil s odřeným blatníkem necháte stát u baráku, než s ním dojedete k autoklempíři.
Dokážete si požár elektromobilu představit třeba v tunelovém komplexu Blanka? Nebo na přeplněném parkovišti mezi paneláky, kam hasiči nemohou vjet kvůli nedodržení uličky ani teď? Před rokem šla ke dnu loď převážející mimo jiné i elektromobily, kdy baterie rozšíření a nezvládnutí požáru nejspíš dost napomohly.
Pominu-li fakt, že kdo nemá vlastní dům, ten si z panelákového bytu v 8. patře elektromobil nenabije, pojistka bude dražší, protože škody při bourání těžkých aut jsou větší, cena auta větší, dost často i malá nehoda končí celou likvidací, nikdo nechce dát záruku na baterii již bouraného elektromobilu, uhlíková stopa při výrobě, likvidaci havárie či likvidaci elektromobilu je větší, výfuk má elektromobil v nejbližší uhelné elektrárně, takže s celou ekologií to také není tak slavné, bojím se hlavně bezpečnostního rizika.
tahle debata je naprosto směšná - kolik asi tak mrtvejch a zmrzačenejch navíc si vyžádal přechod z užívání zvířecí + lidský potahový síly na transport věcí i osob pomocí spalovacího motoru? - kolik bylo, je a bude sakra těžkejch havárií, těma při těžbě nafty počínaje? (kolik jen ekologickejch havárií, kdy se zasviní obrovskej flák mořskejch a pobřežních ekosystémů), k tomu další znečištění a z toho vyplývající zdravotní dopady - ale tohle nikomu nevadí, protože to je přece v pořádku, za všechny havárie, ztráty, mrtvý, zmrzačený nám to stojí... (protestuje se masově, třeba jen na vláknech, proti tak šílenejm negativnim důsledkům používácí spalovacích motorů v dopravě? - neprotestuje);
ale když se objeví nová technologie, tak řada lidí spustí iracionální řev, kdy najednou vadí všechny možný i nemožný negativa, zatimco obdobně závažný negativa zatim vůbec nevadily... - spalovací motory nevadí, protože ty sou pro naše iracionály v pořádku, zatimco u elektromotorů negativa vadí, protože elektromobilita je fuj - ale to je vážení jen váš předsudečnej přístup, elektromobilita je podle mě prostě v rámci reálnejch možností smysluplnej projekt (nebo lépe řečeno projekt, kterej stojí za vyzkoušení, i s rizikama více či méně zásadních slepejch uliček), a tudíž se s jejíma negativama má cenu smířit minimálně ve stejný míře, jako sme se klíďo píďo smířili se sakra velkejma negativama dosavadního druhu transportu pomocí fosilních paliv...;
to samý platí o ekonomickejch aspektech - co asi vyšlo dráž - tlačit velkej dvoukolák, zapřáhnout řeznickýho psa do vozejku, nebo si pořídit motorovou dodávečku?, to byl sakra drahej špás, a je to sakra drahej špás dodneška, ale zas to nevadí..., ale nějaký (zdaleka ne tak propastný) navýšení výdajů je fatálně neprůchodnej problém... (co třeba si říct, že by to mohlo bejt naopak? - třeba se opravdu sníží počet individuálně vlastněnejch aut - neni to náhodou důvod k obrovský radosti?, neuleví se tím autama šíleně přecpanejm městům?, nebude větší využívání hromadný dopravy, a to včetně meziměstský a transportu věcí, obrovskej přínos? a tak podobně...)
potíže, který ze svýho úhlu pohledu zmiňujete, sou typický upnutí se na jeden detail - třeba bude víc problémů ohledně požárů elektromobilů - no a? - co má bejt?, tak budou, no (a nějak se budou řešit) - se stejnym upnutim se na nějakej detailní problém byste moh argumentovat nejspíš proti jakýkoliv změně, jak kvalitativní, tak kvantitativní...
(případně hlásáte nesmysly - jakože lidi na sídlišti si nebudou moct nabíjet auta - ale samozřejmě že budou moct (ono v okamžiku, kdy se benzin pro veřejnost prodával jen v lékárnách a dle toho vypadala jeho celková produkce, by se jevila vize masovýho využití spalovacích motorů v dopravě už jen z tohodle hlediska jako naprostej nesmysl - odkud by se vzalo a jak by se distribuovalo tak šílený kvantum PHM?... - jiná věc je, že v debilnim Čechystánu, kde to často vypadá, že neni možný prosadit a realizovat skoro vůbec nic, byt potřebnýho a racionálního, je vybudování dostatečnejch kapacit pro masovej rozvoj elektromobility za potřebnou dobu možná opravdu sci-fi, ovšem to už je čistě náš specifickej problém..., nikoliv problém elektromobility))
Hurá zpátky na koně nebo chodit pěšky,to je přece nejbezpečnější ...Elektromobily tu byly, a jejich největší problém se za uplynulých 150 let nezměnil.Nové technologie tu byly a lidi si je pořizovali proto že byly obecně prospěšné všem, ne jen pár lidem kterým to navíc platíme všichni ...
ale vážený, hurá zpátky na koně přece voláte vy, ne já... (-: (-: (-:
tj. před 150 lety by vám podobný zarytci volali: držme se koní, automobil je fuj
dneska vy voláte: držme se spalováků, elektromobil je fuj - to je stejný konzervativní lpění na zavedenym modelu dopravy, odmítání novýho...;
problémy elektromobilů se mnohdy absurdně přepínaj a jsou nepochybně zvládnutelný aniž by se kvůli tomu musela zhroutit celá naše civilizace, samozřejmě nějaký změny jejich masovej rozvoj znamenat musí, ale to je normální, a zdaleka to nemusí bejt změny k horšímu, a to např. i kdybyste měl pravdu, a majitelů aut by ubylo, viz výše;
masový používání fosilních paliv vůbec nepřináší jenom obecnej prospěch, přináší taky čím dál větší zátěž, a výhledově vůbec vypadá bezperspektivně, aspoň v dosavadnim modelu (představa, že budeme tahat ropu ze země jak z kouzelnickýho klobouku donekonečna, je nesmyslná, přestože zatim nám to vychází),
nemyslim, že elektromobil je všespásnej zázrak (je to jen celkem malej, snad rozumnej, kamínek do potřebný mozaiky změn), ale už mě nebaví to nekonečný kňučení, jaká je to zhouba, a ty často absurdní argumenty a postoje, jaký se přitom používaj, viz i toto vlákno
hafhaf, dlouhé, ale dobré čtení. jen přidám úryvek z Hrabě Monte Crista, že "vlak vjede do tunelu 20km rychlostí a lidé umřou"
Každou novotu mnozí lidí vidí jako špatné, nežli si na to zvyknou a oblíbí.
Pamatuji, když začali mobilní telefony, "každy debil má již mobil", říkali mnozí a dneska mají i dva...
Hafhaf - jenže ono nejde o nijak iracionální řev odpůrců technického pokroku. Většině lidí je naprosto putna, co jejich samohyb žene - jestli jde o benzin, naftu, LPG, CNG a pod. Jde o to, dojet z bodu A do bodu B. Pokud tyto body leží relativně blízko, není problém ani pro elektru. Ovšem pokud jsou vzdálenější, problémy se zvýrazňují - ale i tak nejsou neřešitelné. Největší problém ale vidím v naprostém diletanství EU a jejímu direktivnímu přístupu k tomuto problému. Když už jste tu zmínil koně a povozy - je to dost slušná analogie - ještě třeba za WWII byla spousta jednotek hipomobilní. I po válce se běžně po silnicích pohybovaly povozy. Postupně je nahradily technicky vyspělejší auta. Jenže - a v tom vidím ten rozdíl - nikdo neřekl direktivně : Za 10 roků zakážeme koně. Prostě to chce čas, infrastrukturu, a vše okolo. Pak nemusí být takový problém
Tak, jde o direktivní nařízení navíc ne pro všechny, ale jen pro plebs. Malovýrobců se to netýká, ti dál budou moct vyrábět auta se spalovacími motory. A kdo si koupí auto od malovýrobce? Jen ti nejbohatší. Tedy zase jde jen o to omezit většinu pěžné populace, pro pány pravidla neplatí. A to mi na tom vadí nejvíc. Já si budu lítat soukromým tryskáčem a jezdit v Aston Martin, ty seď doma na zadku, pracuj a žer červy, protože sám jsi bídný červ.
A když srovnáváme ty koně, kterými se zde někteří ohánějí, pak automobil byl oproti koni výhodnější a efektivnější, proto automobily koně postupně vytlačily. Kobyla je 11měsíců březí, poprvé se připouští nejdříve ve 3 letech. Kůň je plně fyzicky vyspělý s uzavřenými růstovými zónami na kostech ve svých 5-6 letech, teprve tehdy ho lze plně využívat a zatížit. Po tu dobu je třeba ho ovšem kmit. Dřívější práce sníží výrazně životnost koně, pohybový aparát se dříve poškodí. I u zdravého koně stačí jedno sklouznutí nohy, kdy si utrhne vazy a už nikdy pracovat nebude. S autem můžete ujet denně 1000km, s koněm možná 100km. Zkrátka výměna koně za auta byla prospěšná. Ovšem nejsem si jistá prospěšností elektromobilů oproti automobilům. Leda snad to omezení pohybu masám lidí, ale to není prospěšné pro lidi samotné, jen pro ty, co omezení nebudou.
promon - ano, námitka "nesnažte se věci regulovat, řídit, to musí dopadnout blbě" vypadá logicky (např. viz (i přímo naše) vskutku tristní výsledky za éry státně řízené ekonomiky), JENŽE v dnešní šíleně složitý (i co do společensko-výrobních procesů) globalizovaný (a přitom stále víc antagonizovaný - tím se ovšem věci nezjednodušojou, ale jen zas víc zesložitujou) éře je představa, že vše se může nechat na smovolném tržním vývoji naprosto směšná a taky nebezpečně škodlivá (konkrétní příklad - dejme tomu, že je správný, abysme u nás postavili co nejdřív jeden nebo i víc jadernejch reaktorů na výrobu elektriky (já o tom mám pochybnosti, ale to nechme bejt) - teoreticky by jistě bylo nejlepší nechat celou věc na samovolnym tržnim mechanismu - prakticky všichni trochu rozumný a orientovaný vědí, že to je naprostá pitomost v tom smyslu, že v takovém přípdě prostě žádný nový jaderný reaktory NEBUDOU (aspoň ne takový, jaký teď sou reálně dostupný, samozřejmě můžeme zůstat u vizí, že už už přicházejí nový technologie (modulární reaktory), který věc vyřeší tím samovolným tržním samospádem - ovšem to t.č. znamená, že zatím nevznikne NIC) - takže buďto si celou věc převezme a bude řídit stát, nebo nevznikne nic - a to jde jen o postavení jednoho (případně pár) blbýho jadernýho reaktoru...);
představa, že pokud elektromobilitu necháme samovolnýmu vývoji, bude se vyvíjet optimálním směrem, je směšnost na desátou, takhle to nemůže fungovat
a teď si k tomu připojte evidentní fatální negativa vyplývající ze spalování fosilních zásob (který samozřejmě iracionální popírači budou do nekonečna zpochybňovat, jako to ostatně ukázali i u mnohem snáz pochopitelnějšího příkladu jako byla koronavirová krize) - to pak celej problém dostane jinou perspektivu, my prostě nejsme v situaci, kdy můžeme mávnout rukou a říct si, že počkáme nějaký to půlstoletí, a uvidíme, jak se věci samy vyvinou...;
a jak píšu, takhle se ostatně nepostupuje u žádný složitější oblasti vývoje - státní intervence kde v čem jsou běžnej a celosvětovej fenoném i bez nějaký nálehavý globální environmentální krize; a samozřejmě je zrovna tak vysoce žádoucí pokusit se o ty intervenční zásahy nikoliv na úrovni jednotlivejch státu a státečků (jako jsme my), ale na úrovni reálně spolupracujícího konglomerátu států - v tomhle máme obrovský štěstí, že i když nejsme příslušníky velikýho státu, žijeme v regionu, kde k celkem reálnýmu propojení států do takovýho konglomerátu mohlo dojít (iracionálové tuto úžasnou kliku samozřejmě opět zpochybňujou a napadaj, jak jinak)
Ano, Hafhaf, spoustu vzletných, dá se říct až vizionářských slov jste nám tady předvedl. Nicméně - často jeden obrázek má daleko větší vypovídací hodnotu než právě ona spousta slov
Ono to nebude tak, že by se řeklo: "Od zítra smí na silnici jen elektromobily", takže jak jich bude přibývat, bude přibývat i nabíjecích míst a to i na těch sídlištích. To ostatní je ale pravda. Pokud jde o požáry, tak nejhorší to vidím v podzemních garážích. Jediné, ce se dá udělat je utéct a za tři dny se přijít podívat jak to dopadlo. A jelikož se v těch garážích budou většinou nabíjet, nelze vzplanutí vyloučit ( m.zkouknito.cz/...
Ano, ano, máme tady kolegu, který Vás zaručeně zaplaví elektro jehovistickými videi od ElektroDad, kde svůj naprosto mylný názor budete muset radikálně přehodnotit. Elektry přece nebourají, elektry spasí klima a potažmo celou ciovilizaci. A Tesly? No ty už vůbec ne, ty přece jezdí samy a tudíž se vyvarují lidských chyb
BTW - situace je však taková, že ta loď, co díky EV shořela bylo jen první varování - v bezpečí oceánu, ovšem taky mimo dohled od civilizace. Takže se i nadále čeká, až to skutečně blafne v tunelu, nebo podzemních garážích a pár lidí u toho zařve. Do té doby se budeme furt dočítat, jak je vše bezpečné a sluníčkové
Stir ti vysvětlí že elektromobily nebouraj a podél paneláku bude nabíječka každý tři metry
Mmch. klasický drcnutí "světlo + nárazník" bude nejmíň za 100k protože LED světla a hlavně čidla hned za nárazníkam kvůli asistentu brzdění, jízdy v pruhu atd (to je ale i u všech nových "chytrých" aut). A ano i malá nehoda nejspíš bude znamenat nutnou výměnu baterky = auto v hajzlu. Karanténa kdyby zahořelo až následně neni až takový problém..
Přesně! S požárem v tunelu je počítáno při projektování.
Ale stačí vajgl v sání kamionu s margarinem - a je to ,,trošku´´ jinak.
Tak holt každý z paneláku nebude mít auto...to budou mít jen ti, co pro ně nebude problém vlastní nabíjecí stanice, parkování, pojistky.
To by z mého pohledu byl vysloveně prospěch. Vždyt 20. a 21.století se v Evropě pořád točí jen kolem dopravy...často naprosto zbytečné.
Ale zeptám se na něco, co mě teď napadlo...jak vypadají elektronáklaďáky, TIR?
problém vlastní nabíjecí stanice
Nebudou vlastní, stejně jako benzinky.
Ale vedle košů na psí odpadky bude stojan, kde se nabijí 3-5 aut. To není problém natáhnout silný kabel.
Ale není to za 10 let, ale déle...
milane, to není problém rozkopat znovu všechny chodníky na sídlištích, aby se natahaly silnější kabely?
Zaseja, nevím kde bydlíte, ale do roku 2021 jsem sledoval, jak se v Pardubicích stále kopají chodníky, jednou pro tuto firmu, na internet, pak zase Cetin, a další.
Vykopání chodníků a cest pro kabely, to je to nejjednodušší, třeba i při rekonstrukci.
Odchýlili jsme se od dotazu, páč dlouhá diskuze je již na jiné otázce...
V praze, chodníky máme loni nové a dalších 5 let se do nich nesmí hrábnout, jedině v případě havárie, a to tahání kabelů rozhodně není.
Navíc natahání kilometrů kabelů na parkovištích v Praze znamená to rozkopat celý, takže nesmysl, navíc když na nové povrchy nejsou peníze ani na špatných ulicích už teď a přidělávat si další práci? Na to není dostatek lidí a i těch peněz a těch vašich oblíbených ukrajinců, kteří by za vaší ochotnou pomoc jejich válce byli na oplátku ochotní pracovat zase tolik není.
Nevím, jak ne té lodi - pokud vím, vyšetřování ještě stále jede, ale představte si, že mnozí tvrdí, že ty dokonale nehořlavé Tesly, které neshoří ani po pádu z útesu (což je zřejmě u řidičů EV asi běžný manévr ) ale zato blafnou často samy od sebe při tak neobvyklé činnosti, jako je parkování, nebo , považte, třeba nabíjení - nebo třeba při tak nepravděpodobné situaci, jako je zastavení na křižovatce ve Vancouveru, kdy ti lháři tvrdí , že Tesla nešla ani otevřít a řidič musel vyrazit okno, aby nezblafnul i s autem. A co víc - ti lháři to ještě nafilmují ! Neskutečnéí, že?
No a úplný vrchol - představte si Štíre, že ti prolhaní Australané tvrdí, že nejen Tesla, jako auto, ale i jen pouhá baterie Tesla, dle Vašich tvrzení dokonale nehořlavá, tak představte si, že Australani tvrdí, že jim blaflo zánovní bateriové pole těchto nehořlavých baterií ! A taky to drze nafilmovali a nafotili evidentně lživé fotky motivované pravděpodobně nepřekonatelným a neoduvodněným despektem k novým technologiím
A Francouzi? Ti zpátečníci nepochopili Vaše argumenty a stáhli z provozu perspektivní EV autobusy a to jen proto, že někdo nezná Vaše pravdy a tvrdí, že snad baterie hoří, chápete to?
Není otázka o elektromobilech? Co s tím má tato bouračka? Jakože kdyby ten kamion byl elektro a ten osobák také, tak by ta nafta z vlaku nechytla? Anebo už chcete zakázat i vláčky motoráčky?
Samozřejmě, o požárech. Tohle ale evidentně nikoho nezajímá, jak těch 1500 shořelých aut v Londýně od jednoho diesla. Kdyby se tam srazil elektrický vlak s elektrickým tahačem k ničemu takovému nedojde.
O požáru, jasně. Takže když shořely třeba Prachatice v roce osmnáctsetněkolik, nevím, tak kdyby tenkrát měli elmobily, tak by se to nestalo. Štíre, otázka elmobilů mě nechává chladným, ale Váš přístup mě fascinuje. Jste fanda, akcionář Tesly anebo něco horšího? Takhle filtrovat zprávy podle toho, co se Vám líbí... Debil pšonek to nasmaží s kamionem pod vlak, blafne to a pro Vás to je argument?
Ale kdeže, já se jen snažím vyvrátit domněnky PB a dalších jiných, jak bude v Praze na každé křižovatce malý tukanec elmobilu a u toho bude asistovat nádrž s vodou několik dní. Jak se v praxi ukazuje, vubec tomu tak není. Baterie jsou dobře chráněné a vzduchotěsné, například Renault má vzadu pod sedadlem zaceleny otvor, kterým se v případě požáru baterie se požární hadicí napustí voda a ochlazují se jednotlivé články přímo, není třeba potápět celý vůz. Tesla naopak, spodní obal prohoří, baterie spadne na zem, auto se odtáhne a články se ochladí vodou přímo nebo speciální pěnou. Většina aut v klidu ale právě hoří poruchou na elektroinstalaci od 12V baterie a jak vidíme na fotkách hořící Teslu, tak vetšinou hoří čumák auta, nikoliv baterie ve spodní vozu. Spalovak má tu nevýhodu, že prostě chytne palivo, ale v pripade7elektroauta , pokud není závada přímo na baterii, tak požár auta tato baterie přežije bez úhony, poněvadž je vzduchotěsná, stačí jen chladit. Jak vidíme z ruznych nehod, tak baterie vozidla vydrží opravdu mnoho, i pád z několika desítek metrové skály, a co víc, přežije i posádka. Stejnou zkušenost má i Jágr, kdy ho několika desítek tun těžká tramvaj nabrala z boku, kde sám přiznává, že to auto ho zachránilo. Nebýt baterie, tak auto je na dvě půlky a opět se ukazuje, jak bezpečné ty el auta jsou a i hodně velká deformace požár nezpůsobila. Ten den, kdy měl nehodu byly zároveň zveřejněné nárazové testy od kie s pěti hvězdičkami, s vynikající ochranou posádky a zrovna tato nehoda obletěla svět jako důkaz bezpečnosti . Žádné vytečené palivo, ani olej či jiné ekologické škody u Ev v takových případech nehrozí.
Lidi si často myslí, že velké spalovací SUV je bezpečné, ale není to tak, mají vysoké těžiště. O tom se přesvědčil i soused s novým tutcosen, jeli s manželkou na nákup, dával přednost na přechodu a když se pomalu rozjížděl, z vedlejší mu nedala přednost mladá holka v malém tridveraku. Jen do něho tukla a tutson šel hned na střechu, kde zustali viset na pásech a nemohli nic dělat. Nebýt lidí okolo, nedostali by se ven, tutson totiž začal hned hořet. To ještě stihli uhasit měštáci, protože to viděli z okna budovy, která je hned naproti té křižovatky. Jeho manželka dodnes do auta nesedla. Tady je hodně vidět, jak baterie Ev má i z hlediska bezpečnosti výhodu v tom, že vozidlo je prakticky nepřevrátitelné.
A ano, jsem fanoušek, jsem otevřený novým technologiím a změnám, nejsem nijak zakonzervovaný v nějaké bublině, mám dotykový telefon, kterým platím a ano také jsem investor nejen Tesly, ale i jiných Ev v Číně, třeba Liauto, Xpeng či Nio a také mám v merku Vinfast, vietnamský startup. Nic neobvyklého na tom nevidím, každý má ruzne záliby. Opravdu nemusím nebo nechci sledovat, jak soused dnes ráno obíhal deset minut auto a za tu dobu vyhulil celou ulici, kde byla mlha ještě pul hodiny poté, co odjel. Aspoň že to nedělá v létě, kdy mám otevřené okno.
Já četl toto - "Příčinou mohutného požáru byla podle ní protržená palivová nádrž na vlakové soupravě."Zdroj: idnes.cz/... Máte lepší zdroj?
Víte Stire, jen k tomu vykuřování sousedem. Já si myslím, že pokud i v sousedských vztazích překrucujete i naprosto elementární argumenty a vystupujete s takovým fanatismem jako zde na diskuzi, tak je dost pravděpodobné, že to ten dotyčný činí jako určitou mstu ekoteroristovi. Jinak si to neumím vysvětlit. Jednak - pokud pomineme dnes už raritní Trabanty a W353, případně PV3S, tak snad žádný auto nehulí natolik aby ,,zamořil celou ulici´´
U nás v ulici parkuje spoustu aut přímo pod okny. I v mrazech se ale nechovám k ostatním jako blb, prostě poleju okno teplou vodou, sednu do auta, nastartuju a jedu. Stejně se chovají i ostatní a at je to ropák, nebo benzín, během chvilky odjíždí. Studený motor, pochopitelně , nikdo netúruje, takže i když někdo odjíždí časně, nikoho tím neruší.
Vidíte? Jednoduché, že? Není nezbytné mít EV, ale je dobré, chovat se tak, aby sousedské vztahy byly na úrovni.
@ stir®
Nič v zlom, ale uvedomil som si, že mi svojim postojom pripomínate bývalého fajčiara, ktorý bojuje proti súčasným fajčiarom, s veľkým, až priveľkým nasadením. Ja osobne nie som proti EV, nech si ho kúpi komu to dáva zmysel. Do tejto skupiny nepatrím, chcem spoľahlivé auto s veľkým dojazdom, príst načas na dohodnuté miesto. Nechcem zbytočne trávit čas desiatky minút pri dobíjacej stanici a smutne so závistou pozerat, ako tie nové, napr. škodlivé naftáky, podľa vás škodlivejšie ako staré, po pár minútach opúštajú čerpačku. Tie nové, s dávno povinným DPF, zadržiavajúce 80 - 99,9% jemných častíc. Z mnou spomenutých dôvodov som si tento týždeň urobil radost s 2.0 TDI/110lW, spĺňa normu E6/D. Sú jemné častice, ktoré tvoria obe skupiny, EV i ropáci. Jemné častice vznikajúce pri trení. A to sú brzdy a pneumatiky, vozovka. Čím je vozidlo tažšie a má väčší krútiaci moment, tým viac bordelu narobí. Nech si každý vyberie podľa svojich možností, pri jazdení po meste a okolí kľudne i tú elektriku, ak na ňu človek má. Veľkým bojovníkom za záchranu života na planéte doporučujem pozriet, čo nám lieta nad hlavou. Flightradar24: Li/... I ekoteroristka Grétka, využíva na presun naposledy Londýn, služby leteckých spoločností.
Jen poukazují na to, že stáním na místě se spalovací motor nezahřeje, což zdá se, většina lidí neví, ba naopak, motoru to škodí. Ono ani jízda se studeným motorem po městě není čistá a emise auto i s filtrem překračuje o řády. Ačkoli je výfuk čistý a bez sazí, jedy z něho jdou stále a ani v městském provozu není motor v ideálních otáčkách. A levný na údržbu také není, já mám sice aditivovany dpf, takže celkem bez starostí, ale močovina se musí dolévat častěji a leze to do peněz. Filtr dpf rozhodně nepřežije zbytek auta a levný také není. Většina aut končí na šrotáku proto, že nepřešly přes emise a oprava starého auta by nebyla ekonomická. Co se týká pneumatik, tam to také není až tak pravda. Ty elektrokary s vyšším točivým momentem mají většinou větší a širší kola, takže zatížení na větší ploše není takové, aby docházelo k většímu opotřebení. Malý tridverak na malých kolech muže mít vyšší opotřebení pneumatik, protože tlak na cm2 bude vyšší. A elektromobil brzdy prakticky nepotřebuje a pokud má funkci e-pedal, tak se bez brzd člověk obejde i ve městě, řídí jedním pedálem. Takže ty brzdy dříve zreziví než se opotřebí, takže opět žádné látky z obložení. Částice z gum podle odborníků nejsou škodlivé, protože jsou těžké, větší a drží se na zemi. Nejvíce emisí ve městech je z dopravy - 90% . Letadla mají vliv na makro emise, ale člověka nejvíce ohrožuje doprava ve městech, tam je nejvíce lidí, kteří tam žijí a dýchají , tedy mikro emise, lokální emise. Další důležitý faktor jsou hlukové emise, je dohledatelné, jaký negativní účinek mají na centrální nervovou soustavu . To samé platí i uvnitř auta, sám jsem jezdil profesně řadu let, takže dokážu posoudit. Chodil jsem z prace7vic unavený než když jsem dělal manuálně. A řada lidí vám potvrdí, že do toho Chorvatska přijede s Ev míň unavená. A pokud do Chorvatska nejezdite, nemusíte ani stát na nabíječkách desítky minut, strčit auto doma do zásuvky zabere pár sekund a dojezd je dneska takový, že lidi prakticky nabíjí dvakrát za měsíc, při uvažovaném prumernem denním nájezdu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.