Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lidl - falešná hra na ekologii

Od: tomkk® odpovědí: 27 změna:

Lídl se od počátku ekománie staví mezi nejhlasitější propagátory údajně ekologického chování. Byl například jedním z prvních, kteří místo praktických opakovaně použitelných igelitek za kačku začal zákazníkům vnucovat násobně dražší a zcela nepoužitelné jednorázové paírové pytlíky.

Jak se ale sám reálně chová? Když si na jeho eshopu objednám 4 ks zboží, nepřivezou mi do baráku jednu zásilku, ani mi ji neumožní vyzvednout na prodejně (což by bylo ekologicky nejvýhodnější), ale zcela běžně za cenu jedné přepravy postupně samostatně přiveze 3 násobně předimenzované papundeklové krabice s jediným zbožím uvnitř. Tedy v pondělí jedna velká krabice se třemi nátělníky, v úterý další velká krabice s akumulátorem do vrtačky o týden později další velká krabice s sadou stupňovitých vrtáků. Čvrtá položka nedorazí vůbec, protože přestože byla skladem, Lidl už ji nemá. A s každou tou krabicí jede dodávka několik km do naší dědiny. Jako takto "zachráníme planetu"?

No a další veselý příklad, byl jsme včera Lidlu udělat rodinný nákup na víkend pro pětičlennou rodinu. Nákup stál necelé 4000 Kč. Po zaplacení jsem dostal 152 cm dlouhou účtenku. Slovy stopadesátdva centimetrů dlouhou účtenku. Připadal jsem si jak Rotchild. A aby fraška byla dokonalá, že zadní strany této účtenky je 19x vytištěno "Z LÁSKY K PŘÍRODĚ".
Proč byla tak dlouhá? Protože na celý nákup byla sleva 200 Kč, jenže Lidl nenapíše dole pod součtem "- 200 Kč", on ke každé položce místo jediné ceny napíše:
Jahodový dortík 11,90
Lidl plus sleva -0,57
cena po slevě 11,33

Sad každý pamatuje, jak se řešilo, jestli jízdenka na autobus není o centimetr větší, než by musela být. A tady mi vytisknou skoro kařdý den takový toaleták. Není takové chování padlé na hlavu? Je to pro pobavení, nebo spíš k pláči?

(Ano, mám možnost v aplikaci zatrhnout nechci účtenku, jenže několikrát se mi bohužel stalo, že při načtení kódu čtečka pípla - což je pro zákazníka jediná indikace načtení, ale nákup se v aplikaci následně neobjevil, tedy v případě reklamace bych neměl doklad o nákupu.)


 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


8x
Kurňa já bych tydle starosti fakt chtěl mít

 


5x

Děláte si úplně zbytečné starosti, polovina světa pálí své odpadky jen tak volně na skládkách, splašky jsou vypouštěny do řek a oceánů a vy chcete spasit svět nepoužíváním trochy papíru? Mimochodem Lidl dal na prdel ekologii už tím, jak nechal vykácet desítky, ne li stovky krásných vzrostlých stromů, teda ne Lidl, ale neznámý pachatel je vykácel těsně před otevřením jejich poboček v Čr.

zts
Podle tiskového mluvčího Lidlu stromy zřejmě nechala pokácet konkurence se záměrem očernit firmu lídl

 


5x

Nevím jaké jednorázové papírové pytlíky myslíte, ale jestli máte na mysli papírové tašky co mají u pokladen, tak z vlastní zkušenosti vím, že se dají použít několikanásobně. A když doslouží, tak s rozthaným papírem si příroda poradí snáze, než s roztrhaným igelitem.

A co se týká té účtenky... má to snasné řešení. Používejte aplikaci Lidl a v ní lze zvolit, že nechcete papírovou účtenku. Já takhle v Lidlu účtenku nedostal už alespoň rok. A ještě se mi nestalo, že bych účtenku v telefonu neměl.

 

molly

5x
1) uvedené jednání nepovažuji za ekologické
2) vydávání objednávek na prodejně opravdu není možné. Lidl tak škrtí personál, že ti co tam jsou jsou za den uštvaní jako koně. Nejsou na to ani prostory. Sklady jsou co nejmenší. Často jsou palety na sobě a denně se několikrát předávají, protože jiné uskladnění není možné. Není tedy možný ještě závoz tohoto zboží na prodejny.
3) že si něco objednáte a není nakonec skladem se stát může. Může být jen třeba 1 ks, ten bude poničený nebo ukradený. To se nějak ošetřit asi nedá.
4) jeďte do zahraničí a sledujte, jak se tam chovají. Třeba Afrika. Odpadky se zahrabávají na pláži, pneumatiky se pálí, čím tam jezdí a tak. Evropa bude mít papírová brčka a šlapací autíčka a celý svět se nám bude smát.

 

etana*

2x

Ono to má celkem jednoduché vysvětlení. Zboží, které jste si objednal nemají na jednom skladě v každou minutu, takže zjevně bylo třeba zboží expedovat postupně, kdy bylo naskladněno. Pokud se vám podaří koupit nějaké věci, které mají všechny naskladněné ve chvíli objednávky současně, přijdou vám v jednom balíku nebo aspoň v jedné zásilce.

Údaje na účtence si LIDL nevymyslel, ale občané toužící po větších a větších restrikcích a kontrolách si je vyřvali na zákonodárcích.

Nechci obhajovat zrovna LIDL, je mi celkem ukradenej, ale chtělo by to popřemýšlet, zda si obchodník vymyslel všechny ty povinné údaje nebo je to z hlavy někoho úplně jiného.

To samé je třeba na drogistickém a dalším zboží - aby se povinné údaje vešly na krabičku, musí být pidimidi písmena. Protože ale i písmena mají POVINNOU minimální velikost, často je třeba nechávat zboží balit do větších krabiček, než by bylo normálně nutné.

Tak až zas budete požadovat, milí demokrati, více a více údajně chvályhodných nařízení, tak domýšlejte důsledky.

 

tarak

2x
Lidl má několik skladu, každé zboží muze být úplně někde jinde a pak je logické,že to přijde samostatně. Je to daleko levnější a jednodušší než to někde kompletovat.
Myslím,že v takové firmě mají logistiku vymyslenou dobre,ale napište jim a poraďte.

Stalo se mi myslim jednou,že by v aplikaci nebyla uctenka, a to tam chodím několikrát za tyden...tak neplašte.

 

zts

1x
Doklad o nákupu máš snad na výpisu své platební karty, s dokladem o zaplacení se snadno můžeš dobrat kopie účtenky, několikrát jsem to řešil, tak nrzkoušej, že to nejde
Fakt tvoje starosti bych chtěl mít. Podle mě tohle má lidl daleko lepší, než ty slevy na účtence tesco, kde to je dole a vůbec nevím čemu to patří!
Nakonec, ale v neposlední řadě, ty můžeš hlasovat nohama, prostě když se ti něco nelíbí, nejsi schopen to vykomunikovat se svojí smluvní stranou, v tomto případě s lídl, tak prostě jdeš, a příště budeš nakupovat jinde.
Bohužel, Češi mají takovou zvláštní vlastnost, že tvrdí, že se jim něco nelíbí, a přesto tam posílají peníze

 


1x

Staci ist do DM drogerie a zratat pocet svietidiel. V tej predajni netrebalo pred par rokmi kurit lebo ziarovky zakurili ale dnes je to tiez masaker aj ked su tam LED a spotreba 5x nizsia.

Lidl staval aj na SK plno predajni od zakladov a namiesto presvetlenej predajne s oknami a svetlikmi na streche spravili skatule s umelym svetlom a klimou...Kaufland detto..vsak to ma aj spolocneho majitela.

Vykladnou skrinou akoze energetickej krizy su nakupne centra vo vacsich mestach snad vsade aj v CZ ,co si budeme...

 


0x

Asi by chtelo navrhnout Lidlu (a nejen jemu) aby ty účtenky tiskl na toaletní papír. To by pak opravdu mělo smysl a bylo nepopiratelně ekologické.

wc

Tím bych si nebyl tak jist.

To by pak uctenka stála dalších 50kc

 


0x

A to je takový velký problém v app. aktivovat že "Nechci učtenku"

lidl.cz/...


A to je takový velký problém to dočíst do konce?

No poránu, když člověk zrovna vstane a ještě nedopije svoji první kávu a nedokouří první cigaretu, tak je

11.11.22 10:54

 

ben®

0x

Dobrý den, a co na to Lidl? Zdravím!


doplněno 11.11.22 10:52:

Na stránce viz odkaz (dole) je možnost si stěžovat, tak toho využijte. Tady to má význam, asi jako stížnost do lampárny.

informace-pro-zakazniky.l/...


doplněno 15.11.22 10:11:

tomkk - tak co Lidl? Už Vám na kritiku odpověděl?

 


0x

Naprotest bych sel ten jiste chutny jahodovy lidl dortik kidnout na nejake vysoce hodnotne umelecke dilo.

To ma dnes odezvu.

Nabizi se k tomu napr. Ringuv Zviratka obdivuji...

Ale pak se ještě přilepit k podlaze. Aby to mělo větší "úspěch".

 

smode2

0x
A to ještě nevíte o zcela běžných praktikách typu:
firma: my pokácíme okolo nové provozovny stromy, aby byla vidět dobře reklama, jo?
město: jak stromy? Jako naše?
firma: jo. Všechny. Na vlastní náklady.
město: v žádném případě
firma (naleje ke stromům jed)
město: sakra, ono to uschlo! To je nebezpečný! Musíme to pokácet(na náklady města).
--tak to jen abyste byl trošku víc v obraze..kolik asi účtenek je jeden strom?
tojejedno

Už mnoho a mnoho let se traduje věta "Lidl kácí stromy", udivuje mě, jak lidé rychle zapomínají (i ve městech, kde se to stalo!), takže Lidl a ekologie rozhodně nejdou dohromady...
Pro připomenutí například:
zpravy.aktualne.cz/...
idnes.cz/...

ml1

U nás nic kácet nemuseli, teda co si pamatuju (bydlím v jiné části města tak se můžu plést). Ale za to si pamatuju říkánku "co je z lídlu, není k jídlu". No nevim, dneska maji dvojnásobnou konkurenci než tehdy (když se stavěl lidl, stál jenom plus), navíc je určitá renesance samoobsluh, tak se třeba zlepšili, už jsem léta v tom obchodu nebyl.

Ale rozhodně bych si o ekologičtnosti takových řetězců nedělal iluze, i kdyby to navenek vypadalo nevím jak, je to jen divadýlko.

 

ml1

0x

Pokud jde o přeborníky v délce účtenek, tak se trumfují alza a mironet. Na nákup jedné položky nestačí výška formátu A3 (42 centimetrů) už ani u jednoho. Prostě se mi celá nevejde do skeneru, délku jsem neměřil, ale rozměr A3 dává představu.

Co si pamatuju, u jízdenek se to řešilo kvůli podtisku, protože prostě poskytujou určitý prostor, taky bylo vidět, jak automaty občas vytisknou jakoby dvojitý lístek, když jim přeteče, nebo někdy to nevychytaji a kus lístku chybí. Naproti tomu jízdenky v autobusech jsou poslední dobou bez ohledu na podtisk, prostě na to rezignovali. A taky se to řešilo u nulových jízdenek, ČD trvají na tom, že i děti musí mít nulovou jízdenku (jako by nestačilo, že si průvodčí v popce dítě započítá), takže se snesla vlna kritiky kvůli tisku zbytečných papírů. A nedávno jsem zjistil, že z terminálu v autobuse MHD visí šňůra nulových jízdenek, to když jsem nastupoval mimořádně předními dveřmi. Do té doby jsem si myslel, že tam má řidič nějaké instrukce. Ale asi když někdo nastoupí, tak vytiskne nulovou jízdenku, aby město vědělo, kolik jezdí lidí (nechápu, proč by se měly tisknout, když se lidem nedávaji).

Jo celý green deal je ohromné divadlo, ale to je asi na jiné diskuse.

Když jde o dopravu po částech, setkal jsem se i s platbou po částech. Normálně jsem opsal čísla z "kreditky" na účtu se zablokovala příslušná částka, ale odečetlo se méně, protože jedna položka (asi za 90 korun) měla být dostupná o 2 dny později a pak jsem měl akorát e-mail, že se nepovedla platba toho zbytku (to už zase byla karta pro platby na internetu zablokovaná). Ovšem to, že se odečetlo míň, ani to, že v balíku neni jedna položka jsem zjistil až právě po přečtení toho mailu. Nakonec se to vyřešilo. Mimochodem jsem mrkal, jak dokáže obchod poslat balík z Británie do druhého dne, za poštovné dalo by se říct české (to už je taky minulost, jak Británie není v EU, tak asi posílají z jiného skladu (jeden mají v německu, býval pro objednávky na firmu), už jsem tam léta nic neobjednával, ale mělo by to i po bregzitu být možné).

 

 


0x

Pokud jste takový ekolog, tak byste možná měl kupovat polovinu věcí. To by bylo to pravé.


Ale já si na rozdíl od Lidlu na něj nehraji.

 

tebi

0x
Všichni myslí především na zisk- papírová taška není ekologická ,ale je dražší než igelit, takže vyšší zisk. Jinak já papír nekupuji nikdy je drahý a opravdu nevydrží nic..

 


0x

Pro takové lidi jako Vy by se měli zásilky doručovat podobnými blázny výhradně pěšky!

Aspoň by Vás přešly roupy.

...

Globus a Rohlik.cz má papírové tašky a pevné. Asi jim to není jedno oproti Lidlu, který prodává šunty v šuntových taškách

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]