Nejste přihlášen/a.
Lídl se od počátku ekománie staví mezi nejhlasitější propagátory údajně ekologického chování. Byl například jedním z prvních, kteří místo praktických opakovaně použitelných igelitek za kačku začal zákazníkům vnucovat násobně dražší a zcela nepoužitelné jednorázové paírové pytlíky.
Jak se ale sám reálně chová? Když si na jeho eshopu objednám 4 ks zboží, nepřivezou mi do baráku jednu zásilku, ani mi ji neumožní vyzvednout na prodejně (což by bylo ekologicky nejvýhodnější), ale zcela běžně za cenu jedné přepravy postupně samostatně přiveze 3 násobně předimenzované papundeklové krabice s jediným zbožím uvnitř. Tedy v pondělí jedna velká krabice se třemi nátělníky, v úterý další velká krabice s akumulátorem do vrtačky o týden později další velká krabice s sadou stupňovitých vrtáků. Čvrtá položka nedorazí vůbec, protože přestože byla skladem, Lidl už ji nemá. A s každou tou krabicí jede dodávka několik km do naší dědiny. Jako takto "zachráníme planetu"?
No a další veselý příklad, byl jsme včera Lidlu udělat rodinný nákup na víkend pro pětičlennou rodinu. Nákup stál necelé 4000 Kč. Po zaplacení jsem dostal 152 cm dlouhou účtenku. Slovy stopadesátdva centimetrů dlouhou účtenku. Připadal jsem si jak Rotchild. A aby fraška byla dokonalá, že zadní strany této účtenky je 19x vytištěno "Z LÁSKY K PŘÍRODĚ".
Proč byla tak dlouhá? Protože na celý nákup byla sleva 200 Kč, jenže Lidl nenapíše dole pod součtem "- 200 Kč", on ke každé položce místo jediné ceny napíše:
Jahodový dortík 11,90
Lidl plus sleva -0,57
cena po slevě 11,33
Sad každý pamatuje, jak se řešilo, jestli jízdenka na autobus není o centimetr větší, než by musela být. A tady mi vytisknou skoro kařdý den takový toaleták. Není takové chování padlé na hlavu? Je to pro pobavení, nebo spíš k pláči?
(Ano, mám možnost v aplikaci zatrhnout nechci účtenku, jenže několikrát se mi bohužel stalo, že při načtení kódu čtečka pípla - což je pro zákazníka jediná indikace načtení, ale nákup se v aplikaci následně neobjevil, tedy v případě reklamace bych neměl doklad o nákupu.)
Děláte si úplně zbytečné starosti, polovina světa pálí své odpadky jen tak volně na skládkách, splašky jsou vypouštěny do řek a oceánů a vy chcete spasit svět nepoužíváním trochy papíru? Mimochodem Lidl dal na prdel ekologii už tím, jak nechal vykácet desítky, ne li stovky krásných vzrostlých stromů, teda ne Lidl, ale neznámý pachatel je vykácel těsně před otevřením jejich poboček v Čr.
Nevím jaké jednorázové papírové pytlíky myslíte, ale jestli máte na mysli papírové tašky co mají u pokladen, tak z vlastní zkušenosti vím, že se dají použít několikanásobně. A když doslouží, tak s rozthaným papírem si příroda poradí snáze, než s roztrhaným igelitem.
A co se týká té účtenky... má to snasné řešení. Používejte aplikaci Lidl a v ní lze zvolit, že nechcete papírovou účtenku. Já takhle v Lidlu účtenku nedostal už alespoň rok. A ještě se mi nestalo, že bych účtenku v telefonu neměl.
Ono to má celkem jednoduché vysvětlení. Zboží, které jste si objednal nemají na jednom skladě v každou minutu, takže zjevně bylo třeba zboží expedovat postupně, kdy bylo naskladněno. Pokud se vám podaří koupit nějaké věci, které mají všechny naskladněné ve chvíli objednávky současně, přijdou vám v jednom balíku nebo aspoň v jedné zásilce.
Údaje na účtence si LIDL nevymyslel, ale občané toužící po větších a větších restrikcích a kontrolách si je vyřvali na zákonodárcích.
Nechci obhajovat zrovna LIDL, je mi celkem ukradenej, ale chtělo by to popřemýšlet, zda si obchodník vymyslel všechny ty povinné údaje nebo je to z hlavy někoho úplně jiného.
To samé je třeba na drogistickém a dalším zboží - aby se povinné údaje vešly na krabičku, musí být pidimidi písmena. Protože ale i písmena mají POVINNOU minimální velikost, často je třeba nechávat zboží balit do větších krabiček, než by bylo normálně nutné.
Tak až zas budete požadovat, milí demokrati, více a více údajně chvályhodných nařízení, tak domýšlejte důsledky.
Staci ist do DM drogerie a zratat pocet svietidiel. V tej predajni netrebalo pred par rokmi kurit lebo ziarovky zakurili ale dnes je to tiez masaker aj ked su tam LED a spotreba 5x nizsia.
Lidl staval aj na SK plno predajni od zakladov a namiesto presvetlenej predajne s oknami a svetlikmi na streche spravili skatule s umelym svetlom a klimou...Kaufland detto..vsak to ma aj spolocneho majitela.
Vykladnou skrinou akoze energetickej krizy su nakupne centra vo vacsich mestach snad vsade aj v CZ ,co si budeme...
Dobrý den, a co na to Lidl? Zdravím!
Na stránce viz odkaz (dole) je možnost si stěžovat, tak toho využijte. Tady to má význam, asi jako stížnost do lampárny.
tomkk - tak co Lidl? Už Vám na kritiku odpověděl?
Naprotest bych sel ten jiste chutny jahodovy lidl dortik kidnout na nejake vysoce hodnotne umelecke dilo.
To ma dnes odezvu.
Nabizi se k tomu napr. Ringuv Zviratka obdivuji...
Už mnoho a mnoho let se traduje věta "Lidl kácí stromy", udivuje mě, jak lidé rychle zapomínají (i ve městech, kde se to stalo!), takže Lidl a ekologie rozhodně nejdou dohromady...
Pro připomenutí například:
zpravy.aktualne.cz/...
idnes.cz/...
U nás nic kácet nemuseli, teda co si pamatuju (bydlím v jiné části města tak se můžu plést). Ale za to si pamatuju říkánku "co je z lídlu, není k jídlu". No nevim, dneska maji dvojnásobnou konkurenci než tehdy (když se stavěl lidl, stál jenom plus), navíc je určitá renesance samoobsluh, tak se třeba zlepšili, už jsem léta v tom obchodu nebyl.
Ale rozhodně bych si o ekologičtnosti takových řetězců nedělal iluze, i kdyby to navenek vypadalo nevím jak, je to jen divadýlko.
Pokud jde o přeborníky v délce účtenek, tak se trumfují alza a mironet. Na nákup jedné položky nestačí výška formátu A3 (42 centimetrů) už ani u jednoho. Prostě se mi celá nevejde do skeneru, délku jsem neměřil, ale rozměr A3 dává představu.
Co si pamatuju, u jízdenek se to řešilo kvůli podtisku, protože prostě poskytujou určitý prostor, taky bylo vidět, jak automaty občas vytisknou jakoby dvojitý lístek, když jim přeteče, nebo někdy to nevychytaji a kus lístku chybí. Naproti tomu jízdenky v autobusech jsou poslední dobou bez ohledu na podtisk, prostě na to rezignovali. A taky se to řešilo u nulových jízdenek, ČD trvají na tom, že i děti musí mít nulovou jízdenku (jako by nestačilo, že si průvodčí v popce dítě započítá), takže se snesla vlna kritiky kvůli tisku zbytečných papírů. A nedávno jsem zjistil, že z terminálu v autobuse MHD visí šňůra nulových jízdenek, to když jsem nastupoval mimořádně předními dveřmi. Do té doby jsem si myslel, že tam má řidič nějaké instrukce. Ale asi když někdo nastoupí, tak vytiskne nulovou jízdenku, aby město vědělo, kolik jezdí lidí (nechápu, proč by se měly tisknout, když se lidem nedávaji).
Jo celý green deal je ohromné divadlo, ale to je asi na jiné diskuse.
Když jde o dopravu po částech, setkal jsem se i s platbou po částech. Normálně jsem opsal čísla z "kreditky" na účtu se zablokovala příslušná částka, ale odečetlo se méně, protože jedna položka (asi za 90 korun) měla být dostupná o 2 dny později a pak jsem měl akorát e-mail, že se nepovedla platba toho zbytku (to už zase byla karta pro platby na internetu zablokovaná). Ovšem to, že se odečetlo míň, ani to, že v balíku neni jedna položka jsem zjistil až právě po přečtení toho mailu. Nakonec se to vyřešilo. Mimochodem jsem mrkal, jak dokáže obchod poslat balík z Británie do druhého dne, za poštovné dalo by se říct české (to už je taky minulost, jak Británie není v EU, tak asi posílají z jiného skladu (jeden mají v německu, býval pro objednávky na firmu), už jsem tam léta nic neobjednával, ale mělo by to i po bregzitu být možné).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.