Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektrocentrála TUSON

Od: janb odpovědí: 6 změna:

Dobrý den . Mám elektrocentrálu ELC 3000 Tuson ještě v záruce .Motor je čtyřtaktní o objemu 196 ccm . Nejde nastartovat . Nalil jsem pod svíčku trochu benzínu , párkrát to škytlo , ale nejede . Co s tím může být? Janb

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Je to v záruce, tak řešení snadné. Kontaktovat případně helpdesk prodejce.

 


0x

Existuje lepší možnost než lít benzín pod svíčku.

Za první potřebuješ benzín smíchat se vzduchem a vytvořit tak výbušnou směs. A to není trocha benzínu. Musel bys tam rozprášit přesně vypočítané a odměřené množství.

Proto se prodává STARTOVACÍ SPREJ. Ten při startování foukneš do sání motoru a motor by měl chytit.

Takže teď zase vymontuj svíčku a svíčku vysuš, protože bude mokrá od nalitého benzínu. Pak motor několikrát protoč bez svíčky, at přebytečné palivo vyletí z válce pryč (ven).

Pak to můžeš všechno smontovat a zkusit znovu nastartovat.

A když je stroj v záruce, tak bys měl postupovat podle návodu k obsluze a pokud zařízení nerozchodíš, tak je pošleš na reklamaci (pouze za předpokladu žes do zařízení významě nezasáhl). Pokud jsi už měl všechno rozmontovaný, tak ti to výrobce neuzná a buď si opravu zaplatíš nebo si s tím dělej co chceš.

asd1

Start sprej je zbytečnost, fouknout trochu benzínu stříkačkou je ověřený způsob.

Reklamuje se vada, nějaký demontáže pokud vadu nezpůsobily neznamenají ztrátu záruky. Ale karbec zalepenej sr...ma se vyreklamuje těžko.

 

kare

0x
Já vím co s ní je, nestartuje.
Co třeba začít řešit od nádrže...
Suchá svíčka:
Kohout pustí benzín (ve všech polohách)?
Máte palivový filtr?
Jde z plovákové komory karburátoru po povolení šroubu benzín přepadem?
Čistil jste trysky?
Mokrá svíčka:
Vzduchový filtr je čistý?
Hází jiskru?
Není zapnutý "chcípák"?
Má svíčka správný odtrh?
A hlavně:
Jak často jí používáte?
Kde jí skladujete?

 

asd1

0x

Párkrát škytlo znamená co? Pokud stříkačkou do válce foukneš ca 0,5 mL beznízu, tak by měla naskočit a zavrčet, tj. zapalování a komprese v pořádku, závada v přívodu paliva. Obvykle pryskyřičný sr. z biosložek v benzínu = ucpaný trysky v karburátoru, filtr atd. = vyčistit. Používat benzín bez biosložek (Čepro; některý prémiový benzíny) a dobrá je aditivace VIF

Pokud předtim normálně jela tak tipuju na ty biosr. Reklamace v tomhle případě nemá smysl, jedin ěpokud bys to chtěl nechat vyčistit od nich (za prachy)

 


0x

Pokud centrála"škytla" jednoznačně zapalování a chcípák je v pořádku. Druhá podmínka chodu je karburace - benzín a vzduch. Tj vyčistit filtr benzinu, vzduchu, zajistit průtočnost ventilu, nový benzín a vyčistit karburátor. Nyní v zimě by pomohlo pokud by druhý člověk "krmil" sání teplovzdušnou pistolí, ale to je spíše ve větším chladnu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]