Nejste přihlášen/a.
Byl jsem navštívit muzeum Škoda v Mladé Boleslavy a velmi mne zaujala svým designem a karoserií některá auta až jsem z toho byl úplně překvapen, např.L&K-Škoda typ 110, Škoda Superb 4000 typ 919 nebo Škoda 645.To byly tak překrásné kousky, kvalitní dílenské zpracování,různé chromování,propracované tvary,ornamenty, velmi praktická a ojedinělá karoserie, kde při nástupu nikdo nemusí moc sklánět hlavu a prostorný interiér ve dřevě-kůže.To byly tenkrát autíčka, úplné skvosty.Chtěl bych docela žít jako mladý člověk v té minulé době za starých časů.Chápu,že vývoj jde stále kupředu a moderní technologie.Viděl jsem některá taková starodávná auta ještě jezdit v Praze na Starém Městě.Proč nezachovali konstruktéři ten původní přepychový design karoserie starých aut a vyrábí styl karoserie úplně odlišný, takový tuctový bez nápadu jakoby obrazně řečeno fádní-plechovky na jedno brdo s nízkou dobou životnosti? Líbilo by se Vám v dnešní době jezdit takovým retro autem?
Jsou ještě fandové a nadšenci, kteří nedají na staré veterány dopustit a velmi dobře se o to starají.Velmi zajímavé video. Viz. odkaz. kurzy.cz/...
Mne nejde o tuto Československou Škodu 120, ta ještě není takové retro a až tak zajímavá.Mne zajímají nejvíce spíše stará auta ještě před II.svět válkou. Ale obdivuji též 50-60 léta.aut.Ten crash test Vás zajímá zřejmě kvůli spěchání a vysoké agresivní rychlosti současných řidičů, že už s tím dopředu kalkulujete.Mne zrovna o to vůbec nejde, naopak si vychutnat pomalejší jízdu a 90km/h.to též umělo vytáhnout.
To video jsem zvolil, že je na něm výstižně vidět, jak jsou takto stará auta na tom s bezpečností.
Ten test je v 50km/h.
Můžeš jet klidně 20, ale když tě potká normální auto při 80, tak onen řidič bude mít bouli a tvé auto včetně všeho uvnitř bude na sr**ky.
Dej dohromady vyrobni naklady, do cehoz spada unifikace, racionalizace, vyuziti vyrobnich linek, technologicke postupy atd. , bezpecnost posadky a chodcu, ekonomii provozu, do cehoz spada i aerodynamika, ekologii provozu, vyroby a recyklace, servisovatelnost, uzivatelskou privetivost a preference, pomer ceny a uzitne hodnoty, kterou jsou kupujici ochotni zaplatit, moralni zivotnost a mnoho dalsiho a to co dostanes je vzhled a technika modernich vozu.
Jde o vysledek konvergence po mnoha letech iteraci. Ty auta z pocatku automobilismu byli unikatni pocatecni hodnoty te nasledne konvergence, obcas velmi dobre zvolene pocatecni hodnoty, ale casto take zcela ulitle.
Muzou byt tedy mnohdy povazovany za neco s dnesniho pohledu extra, ale zkratka v masove vyrobe by dnes byli zcela neracionalni.
Pokud Vás to zajímá, doporučuji navštívit muzeum karosářství ve Vysokém Mýtě. Nedávno jsem tam byl, je tam úžasně zdokumentována historie, ale i konstrukce tehdejších vozů.
Ale k Vaší otázce - velký vliv na tvar karoserií má jednak technologie - prostě dnešní vozy jsou vyráběny zcela jinak, než vozy třeba meziválečné. Krom toho je to rovněž otázkou designu - auta vznikly původně z kočárů, mnohé firmy vyrábějící vozy vyšly právě z takové výroby a proto i auta měly zpočátku dost společného s kočáry. Ovšem vývoj šel kupředu a tak další a další konstrukce už byly jiné.
Jenže je i pravda, že pracnost tehdejších vozů byla absolutně nesouměřitelná s dnešními auty, takže i tehdy byly auta velmi drahá, dnes by ruční výrobu zaplatilo jen naprosté minimum zákazníků .
Měl jsem jeden ze skvostů a mohu Vám prozradit, že po Starém Městě jezdí atrapy s papíry na rolbu.
Pokud jde o ty staré klenoty - byla to ruční výroba "série" do 200 ks. A cena samosebou odpovídající. Ale pravda, fádní svezení to nebylo. Měl jsem toho prostředního (ne zlatého) v provedení "polokabriolet" a jízda se staženou střechou ve stoje za volantem jako kormidelník ..
Jo a prostorné to opravdu bylo. Jednou nás v něm jelo 11 a dvě jízdní kola.
Ze stejného důvodu, z jakého už ženy nenosí korzety, krinolíny a klobouky s rajčím peřím, muži cylindry a kravatu i do fabriky a auto má každý lůzr, nejen smetánka.
Paní Tabletko,auto nemá každý lůzr, my bydlíme ve městě a auto nemáme ze dvou důvodů. 1.všude se dostaneme MHD, 2.nejsme tak bohatí,že bychom si ho mohli dovolit.Žijeme nyní takřka od výplaty k výplatě jako většina lidí v téhle zemi. Pandemie měla na prosperitu firem velký dopad a některé pracovní agentury nás nechávají teď doma na neplaceném volnu, protože jim chybí čipy do aut, tak jsme rádi že zaplatíme vůbec nájem v paneláku.Auto je spíše pro vyšší střední vrstvu a tenkrát bylo jen pro nejbohatšší továrníky.Myslím, že dnes vlastní svoje auto jen asi třetina lidí, kteří mají zaměstnání většinou v kanceláři.My dělníci jezdíme svozovým autobusem do fabriky na kupóny.
Neřek bych, že to myslela tak, že kdo nemá auto je ještě větší lůzr.
Na druhou stranu mýslím, že je dost lidí, kteří do autobusu nevlezou, i kdyby jim měla doprava autem z bodu A do B trvat pětkrát déle.
Zvláštním případem jsou taximilové.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.