Nejste přihlášen/a.
minitroll - Naprostý souhlas. Včera jsem se vrátil z dovolené v Jeseníkách a z toho, co tam někteří (samozřejmě že ne všichni) cyklisté předváděli na horských silničkách běhal mráz po zádech.
Co se týká "výhodnosti" hromadné dopravy, mám také trochu jiný názor. Když jsem jezdil do práce hromadnou, musel jsem na 5 km 2x přestupovat a cesta mi trvala minimálně 3/4 hodiny (včetně cesty pěšky na zastávku a ze zastávky). Cena jízdného tehdy 24 Kč. Když jsem jel autem, trvalo mi to od zaklapnutí bytových dveří do projití vrátnicí cca 10 minut, cenu odhaduji na cca 10 korun.
Navíc jsem se nemusel ráno mačkat s kašlajícími a leckdy páchnoucími zahraničními dělníky z blízké ubytovny v přeplněném autobusu.
Cyklista je zase na silnici nejzranitelnější účastník dopravního provozu,protože řidiče auta chrání před nárazem silné plechy a airbag.Myslím si, že aktivní pohyb není nikdy na škodu.Ti nezodpovědní moto-cyklisti jsou podle mého názoru takoví, kteří mají upravená elektrokola a přečipovaný omezovač rychlosti nad 25km/h.a různé přidavné nepovolené motórky a potom frčí jako torpédo. Běžný cyklista pokuď není trénovaný závodník Tour de France,nemůže jezdit po silnici jako šílenec, vždyt by to fyzicky ani nedal.Za to řidič auta nemusí vyvíjet téměř žádnou fyzickou aktivitu, kromě šlapaní na padály a klidně ve stavu opilosti nebo nějakého fetu to může rozjet na silnici na nekontrolovatelnou rychlost přes 200km/h.a to už je nebezpečné.Občas takové honičky se stávají než je chytí zabaví jim řidičák.Chtělo by to vybudovat více cyklostezek, jako to mají v Holandsku a jezdit s pocitem většího bezpečí.
Magdone, taky jsem se vrátil z jesenicka, ve čtvrtek na Šeráku, v pátek Velké Losiny, v sobotu a neděli Branná.
A jak byste chtěla řešit kamionovou a jinou dopravu zboží? Vaše představa je trošku nereálná, hodná tak bujné fantazii dětí ve školkách.
"Zboží se dá přepravovat nákladními loděmi,trajekty..."
Tak jo, už vidím, jak mi třeba kus nábytku, nebo metrák brambor domů vezou trajektem . Zakotvit před domem uprostřed Prahy určitě nebude problém .
A kdo robota opraví? Roboti se budou opravovat navzájem? Navíc si myslím, že člověk se nenechá roboty vytlačit. Navíc na to upozorňují filmy jako Já, robot, Andrew člen naší rodiny, Terminátor,...atd
Ale povolání, jako pokladní na kase v supermarketu zmizí. To je zbytečná profese.
Sned se nedočkám doby, kdy v obchodě nebudou pokladní. Jedině, že by nějaký systém poznal co jsem vzal z regálu, kolik housek, kolik paprik a já nevím čeho.
Úplně nesnáším automatický pokladny.
Naštěstí mě corona dost odnaučila chodit do velkých obchodů a většinou si vystačím s malým krámkem. Tam snad pokladní vydrží déle.
No nevím, co Vám nejde. V Globusu normálně vemu skener, nabouchám vše včetně tašky, pípnu u vchodu k pokladním automatům, odložím skener, pípnu svojí kartu, zaplatím kartou a jdu pryč. Vše plně automaticky během 40s - 1 minuty. No problem.
Pokladní, která mi kutálí potraviny po pásu až kdesi doprd---e rychlostí blesku, aby jí náhodou zaměstnavatel neztrestal, že je pomalá, ale co mi je do toho (mě zajímá, že mi potravinou neflákne dozadu boxu za pokladnou nebo nepromačkává nečitelné čárové kódy a nerozmačkává mi salámy, tavené sýry a jiné měkké potraviny.
Pak mi třikrát řekne máte bonus nebo slevu či jinou pí...ovinu a vůbec neposlouchá, že jsem mezitím řekl ne, budu platit kartou. pak na mě čumí 4 sekundy a nakonec pochopí, že má oživit terminál a připraví mi platbu kartou.
NE,NE. Pokladní v supermarketu je zbytečná práce neschopných lidí. Na malém krámku, kde dokáže i poradit a usmát se kvituji. Tam mají hodnotu, ale v superhyper marketu ne. Tam jsou mnohdy přetížené, arogantní baby.
Můžou dělat uklízečky, pokud nemají lepší vzdělání. Vždy se něco najde, pokud se chce.
Nebo on snad někdo miluje stát ve frontě 10ti lidí před pokladnou, kde není stroj, ale člověk? Já ne. Jdu ke stroji a za minutu jdu ven s úsměvem, že mám nakoupeno a zapalcenou a jdu. Nečekám frontu 10lidí a ani už to neznám. Naposledy jsem ve frontě čekal snad před 10ti lety! Dnes nikoliv.
A vo tom to je. Robot je rychlík.
Podle mne je dnes na tom umělá inteligence tak dobře, že ten typ housky/ovoce pozná mnohem lépe a rychleji než průměrná pokladní. Zabudovat kameru a váhu do nákupního vozíku není taky žádný problém. Fyzické peníze už také začínají být přežitek.
To aby za tebou vozík jel sám až k autu jde taky udělat, pokud se u nás někdo naučí udělat rovnou vozovku/chodník.
stir - No vidíte, to já se po několika pokusech u samoobslužné pokladny zase rád vrátil k těm klasickým. Větším frontám se vyhýbám nakupováním mimo špičku.
Uměle vyvolaný nedostatek čipů už tuto epochu započal, z vyrobených aut se stávají nové odstavené vraky. Dalším krokem bude zavedení ekodaně, že litr benálu půjde k padesáti korunám. Samozřejmě s tím souvisí zdražení zboží a služeb tak, že se z toho poděláme. Následně lobbing za zavedení elektromobility, kdy ekvivalent Dacie bude stát půldruhého milionu. Takže plebsi, připravme se na to, že auta nám nikdo zakazovat nebude, ale prostě na ně a na jejich provoz nebudeme mít.
Je tady nová epocha, samozřejmě Green Deal je čistá konspirace a fake news. Jak ovšem víme z událostí kolem covidu, konspirace má interval přerodu ke skutečnosti cca 1 až 1,5 roku a bude se zkracovat.
Připravme se na to, že budeme rejt držkou v zemi. Covidem to začalo a skončí to nevím, válkama?
Starosti s levitující kapslí bych chtěl fakt mít.
Monikam tipujem Vám tak max.25 rokov.Ľudia s ilúziami a víziami ktorí ešte nepochopili čo by táto zmena ne-priniesla.Vy aj vaša generácia ešte nepochopila že ako aj vďaka individuálnej automobilovej doprave bol vybudovaný a funkčný svet okolo Vás.Ono pohyb a presuny človeka niesú len do práce a za relaxom.Ľudia nežijú iba vo veľkomestách kde sú presuny možné vďaka existujúcej infraštruktúre.Infraštruktúra má svoju návratnost vďaka pulzujúcej a funkčnej ekonomike v regióne.Cyklochodníky majú návratnost minimálnu.Aj svoj dom som postavil vďaka individuálnej doprave.Auto s ktorým som navozil mrte stavebného materiálu a do posledného detailu vrátane hliny a zásypu terénu.Len pre predstavu dovoz materiálu sa účtoval v rámci mesta 10 eur a vykládka hydraulickou rukou osobitne.Dnes je odvtedy 10 rokov a ceny určite násobné.V porovnaní s nákladmi na LPG a materiál ktorý majú majstri hneď na stavbe je to brutálna výhoda oproti tomu čo by som sa načakal na vývoz materiálu.Ako hlava rodiny si neviem predstavit presuny hromadnou dopravou lebo je nefunkčná nesynchrónna a jediné čo je zaručené je fakt že si vypočujete že "za vzniknuté meškanie sa Vám ospravedlňujeme".A to aj v čase keď vlak ešte ani nevyrazil.Neviem si predstavit stratit 2 hodiny ráno a 2 hodiny poobede na presun vlak /autobus.Autom 40 minút.Žiadne rúška žiadne obmedzenia.Zastavím kde chcem odveziem koho a čo chcem.Nebudem predsa nosit 24 litrov mlieka a týždenný nákup potravín na bicykli.Neviem si predstavit íst sa lyžovat s rodinou a prestupovat 30x.To aby človek vyrazil už o druhej ráno.Nevidím výhodu že môžem surfovat počas cestovania na internete nevydím výhodu v čítaní si novín a kecaní vo vlaku.Skutočne mi nič z tohto nechýba.Ja si šoférovanie užívam a šoférujem skutočne rád.Neviem prečo sa neustále spomína aká je to otrava.Ja vcelku verím že existuje docela veľká skupina ľudi ktorá má rada šoférovanie.Odporúčam Vám aby ste pristáli na zemi a pozreli sa na to čo je reálne a dali si dole ružové okuliare a prestali hľadiet na to že Európa s rozlohou ako Kazachstán spasí svet zelenou politikou.To čo sa v súčasnosti deje vedie k sabotáži ekonomiky a zničeniu hospodárstva.A hodci sám som za zelenší svet a posilnenie vedomia o ekológii aj za cyklistiku ale nie za cyklofašizmus ako sa v súčsnosti razí trend.Aj za separovanie odpadu.Uvedomme si ale fakt že za plno opatreniami je ekonomická lobby a nie ekologická.Obzvlášt u firiem ktoré sú moc zelené a hlavne dotované.Dúfam že sa do svojej smrti budem môct prepravovat autom a individuálne a hoc aj bicyklom.Ten Váš svet v ktorom teraz žijete je vybudovaný a funkčný vďaka autám a nie alternatívnej doprave.P.S. Niesom dôchodca ale človek v maximálne produktívnom veku.Mám 40.Začínam sa bát progresívne a naivne zmýšľajúcich ľudí ktorým chýbajú životné skúsenosti.
Nádherně napsané. Škoda, že těch bodů nemůžu dát víc.
Ovšem souhlasím s tazatelkou, že současná situace začíná být kritická a že by se s tím mělo něco dělat. Co? To nevím, ale určitě to nevyřeší elektromobily, hromadná doprava, ani nějaké vzduchem poletující bubliny.
P.S. Děsím se při pomyšlení, že bych se měl přemístovat nějakou "telekinezí". Řídím velice rád. Řídím už mnoho let a bojím se doby, kdy už toho ze zdravotních důvodů nebudu schopen.
co my víme, co vynaleznou za 50,100,150 let?
Vždy se usmívám, když vidím Hrabě Monte Cristo, debatu nad zázračnou rychlostí vlaku, 25km za hodinu.
stir - Na cestě Praha - Brno je vlak možná výhodnější než auto (zvlášt po D1). Ovšem například už na cestě Praha - Podkozí (cca 40 km, 2 přestupy, průměrná rychlost 20 km/hod, pak ještě 1,5 km pěšky) se o výhodnosti hromadné dopravy rozhodně mluvit nedá. Autem jsem až u chaty i ve špičce za 1/2 hodiny.
Dřív se do práce chodilo nejvíc pěšky. V každé dědině bylo JZD s přidruženou výrobou a koloniál Jednoty. Nikdo za prací ani nákupy nemusel denně jezdit.
Asi jsem bydle v jiné vesnici, páč vím, že ráno v 4:35 odjížděl autobus do Jaroměře, aby i na konci Jaroměře byli dělníci v práci v 5:30. Pak další v 7 hodin, pro ostatní pracující a školáky. Jen minimum jich bylo v JZD. Nákupy někteří tahali z Jaroměře, jiní ve vesnici, pokud ještě něco měli.
Všichni, až na Vás pochopili, že nikoliv. Někteří jsou v JZD, jak jsem psal, někteří jeli dalším autobudem, někteří byli doma nemocní, či na mateřské, další v důchodu.
Nikdy celá vesnice nejela nikam, Ale to určitě tušíte taky, jen musíte položit nesmyslný dotaz. Kdyby se ptal Váš pes, jak často píšete, tak to bych pochopil.
Stejný názor zastávám i já. Je to přesně tak. Bezpečí, svoboda, čistota, čas. To je auto
Jezdit metrem nebo sockou s nejakejma bezdakama nebo fetkama co smrdej hulenim fakt znova nechci.
Hromadná doprava časem zanikne.
Pokud bude sdílení aut fungovat podobně, jako sdílení koloběžek, tak nás potěš koště .
Ve větším městě možná najdete sdílené auto v rozumné vzdálenosti, ale co třeba v "Horní Dolní" s počtem obyvatel 25 lidí? Myslíte, že tam bude dostatek zaparkovaných sdílených aut vždy, když to bude potřeba? A pokud ano, výsledek bude stejný, jako když bude mít každý auto svoje.
Zase dotaz ekoteroristy nebo cyklofašisty? jsem cyklista i řidič a nemám problém ani s normálními řidiči jako cyklista a stejně tak nemám problémy s cyklisty chovajícími se na silnici dle předpisů, , normálními!.A jen tak dotaz-kdy jezdíte na kole , že byste chtěl vyhradně dopravu "kolmo" jezdíte i když je třeba jen kolem 0°? nebo když prší , na sněhu atd? nebo spíše jezdíte jen když je slunečno a předpovědi hlásají jen hezké počasí?
Jinak ano dřív či později auta se spalovacími motory zaniknou .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.