Nejste přihlášen/a.
Nedival sem se, ale podle mne je to specifikace o nicem.
Ted je dano, ze se musi nechat bezpecny odstup.
Coz nekdy muze byt pul metr a nekdy ani dva metry nemusi stacit.
Ti co na tu bezpecnost dbaji, ti ji dodrzuji uz ted uz pouze diky rozumu a zadny predpis na to nepotrebuji, ti co na tu bezpecnost nedbaji, ti nebudou dbat ani na tech 1.5m.
Teoreticky se zvysi vymahatelnost, na praktickou bezpecnost cyklistu to ale mit vliv nebude.
asi tak..
Mmch. třeba němčouři mají mimo obec min. odstup 2 metry nejen od cyklisty ale i od chodce a problém tam s tím není... A to mají silnice užší než my. Tak bych z toho nedělal kovbojku, spíš dát hlavu pod sprchu a trošku si jí zchladit.
Ještě tam padlo při předjíždění kola možnost přejet plnou čáru, což doteď nebylo a legálně se musí předjet natěsno bez přejetí čáry
K čemu je potom ta čára? K čemu jsou potom silnice, když se na nich budou rekreovat pumpičkáři?
A Němce bych do toho netahal. Němci nedělají malé chyby.
Zrovna objet kolo se přes čáru běžně dělá, funguje to a jen se to zlegalizuje..
Zrovna D silniční zákon je dobrý a převzal bych ho i s policajtama. Banální přestupky symbolický trest, důležité věci řeší důrazně. Hlídaj odstupy atd. = nebezpečný způsob jízdy, při bezpečné jízdě můžeš chlastat (auto půl promile na kole dokonce do 1,6), na polovině dálnic neomezená rychlost.. A bouraček mají výrazně míň než my tu..
Bezpečný odstup od kola - teď je daný jen "nesejmeš ho", těch 1,5m je u rozjetýho rozjetýho kamionu docela málo, ve městě u osobáku naprosto zbytečně moc..
Nemyslím si, že takový zákon něco změní. Na silnicích všeobecně panuje anarchie a policii vídám akorát občas na dálnici.
Ta změna znamená, že kdokoli bude předjíždět cyklistu ve vzdálenosti menší, než je rozpažení průměrného občana, přijde o řidičák na rok. To znamená, že třeba v Praze už autobus cyklistu nepředjede. Ani krokem.
Ti hrozní němčouři to nemají jako nedovolené předjíždění, ale nedodržení boční ho odstupu. Za 30 éček, pokud to je dítě nebo důchodesc tak 80 euro 1 bod při poškození 100 euro 1 bod
A maj ve městě 1,5m, mimo město 2 metry. A není tam s tím žádný větší problém... Jen tady se zas vymýšlí paskvil který nebude fungovat a bude leda tak buzerační...
Bavil jsem se na tohle téma s kámošem, co jezdí s partou po západní Evropě na kolech. Ve Francii, Itálii v Německu a podobně. Tak třeba v horách na úzké okresce, když auta nemohou předjet cyklisty jedoucí za sebou při kraji vozovky, tak jedou za nimi, dokud to podmínky nedovolí je bezpečně předjet. Zřejmě je to o praktickém slušném lidském přístupu k sobě navzájem. Zřejmě tam jsou i v tomhle o něco napřed před námi.
Máš v tomhle bohužel taky pravdu. Snad se k tomu tam nepřiblížíme špatnou volbou v nastávajících Parlamentních volbách. Mám radost, že se ten přičmoudlý, vzdělaný, kudrnatý exot z téhle události sám odstranil. Pořád tvrdím, že opice patří do džungle a na palmu.
Nemůže za to, že je přičmoudlý. To ničemu nevadí, naopak, tak snadno se na sluníčku nespálí. Nevzdělaný asi taky nebude, když je JUDr. (ani nebudu řešit, jak to tak brzo dokázal).
To, že prchá je dáno tím, že doufá v mimosoudní urovnání. Soudní by znamenalo mnoho let žalářování. A on dobře ví, co by to speciálně pro něj znamenalo ..
Souhlasím. pokud to jde. Máme u nás pěknou cyklostezku, přesto většina cyklistů raději jezdí po nebezpečné okresce.
Vzhledem k parametrům nově budovaných cyklostezek si myslím, že stávající silnice by měly zůstat cyklistům a pro auta vybudovat nové (nová cyklostezka v poli mezi dvěma dědinama široká jako stávající souběžná silnice)
Štír-
Jinak u nás byla, je, jedna caklo stezka kde skrze blbce v autech před přejezdy LESNÍ cesty položili panely -auta se tam nedostanou ale cyklista chtě nechtě musí co 50-100m slézt s kola přenést přes dva panely a pak jet v klidu dalších 50-100...Nebo pak jet po silnici první třídy plynule akorát že polovina řidičů debilů jej skropí ostřikovačem!
Řidiči z auta se zase po zimě vyhýbají výtlukům v silnici, protože při poškození nápravy nedostanou žádné odškodné. Ihned by byli zdrbáni za nedodržení bezpečné jízdy nepřizpůsobené stavu vozovky. Ale k vůli tomu přeci nejezdí po chodníku. To je argument jak noha.
...
Mě nevadí symbióza cyklistů, ale značné šikanování a silné zvýhodňování cyklistů. Na kole totiž může jet každý blbec bez znalosti předpisů. Vpodstatě si vystačí pouze s jízdou vpravo. Nikdo je nekontroluje a ani se nekontroluje stav kol.
Nikdo neřeší ani zdravotní způsobilost cyklistů. Klidně může na kole jet hluchý či špatně vidící člověk.
Ale viníkem bude vždy řidič. Možná proto má stále víc a víc řidičů kameru, protože bez důkazu končí.
...
To mi vadí. A doprava čím dál víc houstne.
Mylsím , že největší problém není ta "norma" stanvená pro objíždění cyklistů-ale jen a pouze debilové na obou stranách "barikády".
A proč je debilní? Protže u nás je porušování čehokoliv národní sport a jsou debilové co mají havu jen na to aby jim nepršelo do krku ve všech skupinách ,které se účastní silničního provozu!
Byla stanovena norma že cyklistu máme objíždět bezpečně s dostatečným odstupem sa jen velmi málo to dodržuje, tak nařídíme jinou hodnotu
Stejně někteří pitomci řidiči se ani nebudou snažit to dodržet, stejn+ tak jako mezi cyklisty jsou, pitomci že těsně před autem klidně odbočí jemu do cesty!
Jen tak mimo u kamionů srazí klidně jen "průvan" -takto u nás zabil kamioňák mámu kojence-minimání odstup a vír ji vcucl rovnou pod kola návěsu.A resumé policajtů? Jí nepomůžeme, je mrtvá, tak pomůžeme řidiči=byla to jen její vina, že v onu dobu tam jela na kole a to už na rozhraní krajnice a škarpy!
Debilní je proto, že potom na mnohých silnicích cyklistu nepředjede osobák, natož autobus. Ani krokem.
Tak plošně zakážeme cyklisty? nebo Busy? stejně průběžně spoje likvidují. Nehledejte problémy kde nejsou. Ty asi mají jen někteří v hlavě třeba Vy nebo ten co to prosadil do zákona a ... Já s tím problém nemám a vězte že mám naježděno dostatek km jak autem, tak na kole a taky v NA!
Takže začneme jezdit jako v Hanoji? Všichni budeme na sebe troubit? Dokážete si představit ten bordel ve městě, kde se klakson nezastaví?
Cyklista jedoucí v současném hustém automobilovém provozu po silnici mimo obec je potenciální sebevrah. Nejlepší by bylo prohlásit jízdní kolo za sportovní nářadí a zakázat sportování na silnicích mimo obec. Máme totiž dostatek bezpečných dopravních prostředků pro cestování mezi obcemi (vlaky a autobusy) a poměrně hustou sít cyklostezek, kde se mohou cyklisti bezpečně realizovat.
ČT nesleduji, ale sním o cyklistickém ráji: Zkusili jste si někdo zajezdit v holandském (např.) městě? Cyklisté mají skoro tak šitoké pruhy jako auta (jede peloton), vlastní semafory na nich - a když ne, cyklista má jako slabší člen dopravy něco jako morální přednost. Ty ulice už jsou tak stavěné. Představte si: víc kol než aut ve městě, takhle po ránu, žádná zácpa - tedy kola se někdy směstnají a rozjezd v pelotonu chce trochu cviku.
A tady tirák zamete vetrnou vlnou cyklistu do příkopu a ještě by rád diskutoval o dvou metrech...
Mám dojem že být ve městě víc cyklistů,nemohli by nadávat na řidiče a museli by začít nadávat sami na sebe...co jsem dneska sledoval - mám červenou tak na přechod, pak se "to" proplétalo mezi osobákama v protiměru - prostě předpisy absolutně nerespektují. nejslabší článek? Za pořádným plotem by měli jezdit at neohrožují provoz
Kolo je rychlejší? Pokud bude stát v kolonách a nebude je zprava předjíždět? Nemá problém s parkováním? Před úřadem nebo obchodem? Kde ten problém nemá? Ve kterém světě?
Dejte pokoj s elektrokoloběžkama a podobnýma vehiklama, vidl jsem je před pár lety povalovat se po Praze a teď už se válejí i u nás a blokují chodníky
Mini-Eko-studie pro vás: Speciálně Praha je nyní naprosto pohřbená pod auty. Denně dorazí navíc asi 250 tisíc nepražáků za prací. Nic proti nim, ale lezoucí fronty aut by chtělo nějak znevýhodnit, nejen těmi odstupy ve prospěch lidí používající k dopravě kola. Třeba slevou na MHD (to se naopak nelogicky od srpna zvýší).
Pro města v rovině to je hračka, jen chtít a dát peníze do tvorby cyklostezek, kde to jen jde. Pak bez obav usednou na kola i jiní lidé než odvážní mlaďoši na horácích. Cyklodůchodce / důchodkyně potkáte spíš na turistické značce než na auty běsnící silnici.
Jednu povinnost pro cyklisty (výměnou za ty 2M-odstupy, jsou potřebné) zdůrazňuji z pohledu řidiče: Reflexně zbarvené oblečení. Takové ty různé elegantní sportovní oděvy jsou pěkné, ale často černé, tmavé. Pro řidiče auta řítícího se rychle je takový jezdec špatně vidět - často na poslední chvíli. Blikačka je malá a slunci neviditelná.
V České republice je zákonem určená povinná výbava jízdního kola, a týká se i osvětlení. V roce 2016 se navíc novelou zákona o silničním provozu 361/2000 Sb. stanovila povinnost i chodcům nosit za špatné viditelnosti reflexní prvky. Tato povinnost platí nejen za tmy a v mlze, ale i při chůzi po krajnici silnici bez veřejného osvětlení. Pokud chceme zvýšit svoji vlastní bezpečnost při jízdách na kole, určitě se vyplatí investovat do kvalitního osvětlení a dostatečných reflexních prvků.
Fram - ale to je porblém NEOCHOTY většiny těch lidí zejména Pražáků vzdát se svého pohodlí. Ono na cca2km fronta OA a v každém jeden člověk + max 2 děti a mezitím 3 prázdné busy tak je něco úplně špatně!Ale cyklisti to nejsou!
diesel: Je to zcela hodně opohodlí. V těch lezoucích autech (firemních, na lízink) sedí po ránu zpravidla jeden zdravý mladý muž, někdy - spíše zřídka - žena, doplním. Ale také je malá propagace: Řidiče aut znevýhodnit a naopak pro kola něco udělat, zpříjemnění. Ty 2M jsou minimum, při nedodržení řádově třímístná pokuta nezaškodí. Čitelně a citelně: "V našem městě slušní cyklisté vítáni"
A MHD uskutečnit za málo peněz jízdného, "pro nesportovce".
Vypujčovací kola a koloběžky dost vidím v jízdě, čím dál častěji, ale hlavně na cyklostezce v parku, ne v pražském provozu. Ty pohozené či větrem shozené někdo do druhého dne rovná. Také se dá stejně vypůjčit takový zajímavý světle zelený mini - skútr. V kufříku má uloženou helmu a ty skútry někdo objíždí a ty helmy dezinfikuje. Viděno na vlastní oči. Je to alespoň něco, kdo si to dvoustopé cestování oblíbí, třeba "eko-přesedne" na kolo a pod., ten počet aut je ve velkoměstě neúnosný. A zbytečný.
Bohužel: Část občanů ale stejně bude nazývat metro "sockou" - a to proč? Snobi? Retardi?
Tak doufám že tohle nečte moje šéfová, 7 let jezdím do práce (vlastně rekreovat) na kole.
No já jen kvůli vejplatě
Nejde ani tak o těch 150 cm, ale o buzeraci s tím spojenou. Mně za nedodržení odstupu o pár centimetrů hrozí div ne vězení, ale cyklistům za nedodržování jakýchkoliv předpisů nehrozí prakticky nic. Přikládám ukázku tipického chování značné části cyklistů na běžné okresní silnici. Já měl to štěstí, že jsem je nedojel o pár kilometrů dřív a že vzápětí odbočovali. Jinak bych za nimi musel jet krokem hezkých pár kilometrů.
Tam vadil leda tak ten bagr, jinak bys je mohl normálně předjet. A pokud by neodbočovali tak bys je předjel hned za tim bagrem. Nevidim problém, jen že ti asi už hrabe..
Modrej neměl zajíždět ke kraji, ale měl ukázat a odbočit s ostatníma. (A ty měli taky ukazovat) Jinak postih cyklistovi hrozí naprosto stejný jako autíčkáři tj. nedání znamení o změně směru do 2k (auta určitě všechny ukazujou a policie neukázání trestá vždy nekompromisně - nebo netrestá stejně jak u cyklistů
asd1 cha cha. Postih cyklistovi? Žiješ v pohádce? Nedá ruku že odbočuje, ty ho srazíš a vinen jsi ty, protože jsi nedodržel odstup. Ta cyklistická banda ho podrží. Většina nevlastní řidičák.
Bez kamery to dobudoucna nepůjde...
Ty žiješ taky v pohádce - auto bez blinkru, ty ho sejmeš a jsi viník. Tam žádný rozdíl není, akorát cyklista neni obalenej plechem tam jsou obvykle horší následky. Ale z boku do dveří taky nic moc a kromě zdraví je vyšší škoda..
A auta bez blinkru policie taky prakticky neřeší = v postihu cyklistů a aut žádný rozdíl není.
MMch. viník bude odbočující, protože nedbal zvýšené opatrnosti. Předjíždějící max. spoluvina..
Viník přece budu i s blinkrem. Kdo mi to asi dokáže? Jakou roli hraje odstup nebo blinkr? Stačí že ho sejmu a je to na dokazování. Pokud pravdu nedokážu, tak se obhájí cyklista a jsem v loji i když pravda bude na mé straně.
Nemusíš mít rád cyklisty. To je pouze tvůj problém.
Ale nemusíš tvoje pocity přenášet na ostatní.
Napřed se podívej jaký odstup sis nechal od cyklistů.
Je to skupina mužů žen a dětí, takže musíš brát ohled na celou skupinu. Kdybych tam jel já jako poslední, tak ti rukou naznačím at zpomalíš a jedeš chvilku za mnou (protože je tam překážka v protisměru).
Když pojedu sám s naloženým kolem, tak nemám problém tě před sebe pustit. Ale při představě, že začneš předjíždět celou tu skupinu a před bagrem v protisměru se nacpeš z boku na nějaký dítě, bych ti asi ublížil.
Ale samože můžeš udělat to, že položíš ruku na klakson a všechny předjedeš. Oni sice popadají do příkopy, než aby se nechali zmrzačit a ty budeš doma na WC včas.
axus - zákon je sbírka blábolů (vyrobená jedinci s omezenou svéprávností) a je tak i lidem obecným chápán. Podle tohoto zákona je cyklistou i koloběžkař - a viděl jste někdy takového, že by ukazoval změnu směru (zejména, jede-li do kopce)?
Cyklisty moc nezajímá provoz za nima. Mají to u zadku. Jezdím po silnici denně. Jsou vyjímky. To ano, ale málo.
Navíc nemají ani zrcátka a přijíždějící auto je za cyklistou v sekundě, že ho postřehne sluchem na poslední chvíli.
Neukazujes, ale ridice aut bys cepoval. To pak je tezka diskuse.
Vpodstate tim rikas, ze jako cyklista dodrzujes predpisy jen kdyz se Ti to hodi.
Já si hlavně všimnul, že mají kola nezpůsobilá k provozu na komunikaci. Ani jedno nemá odrazky ve výpletu a v zadu taky nevidím nic. Jeden zajel do příkopu a děcka se ani neotočí a neukážou prackou.
Když už zde byla zmíněna ta potřeba přeškolení - můžete mi, Štíre, sdělit, který paragraf zákona hovoří o tom, že cyklista dává znamení o změně směru pouze tehdy, ,,když za ním někdo je´´?
Tak to jsem zvědavý, co na tohle @stir napíše Tohle je typický příklad, jak si dotyčný ohýbá zákony podle toho, jak se mu to zrovna hodí.
Štíre - asi jste koukal na jiné video. Řidič pravděpodobně seděl vlevo od kamery a do pravé zatáčky viděl lépe, než ona. Jel pomalu, brzdná dráha do šesti metrů. Vzdálenost mezi dvěma opozdilci od pelotonu byla dostatečná, aby se tam zařadil.
Nikoho neohrožoval. Ten opozdilý tatík zastavil, protože si asi uvědomil, ža za sebou nechal dítě, což považuji za prasárnu. Já jsem vždy jezdil jako poslední, abych měl přehled o dětech a štěkáním je korigoval. Děcko ho předjelo bez ukazování - to je sice přestupek - ale lepší takhle, než aby pouštělo řidítka. Za poněkud rizikové považuji chování toho třetího od konce "pelotonu" s dětskou sedačkou - po celou dobu jel "v druhé řadě" - tedy předjížděl a to i při odbočování.
Štíre - jestli máte problém s psaným textem, tak opakuji otázku: V kterém paragrafu zákona se píše o tom, že cyklista dává znamení o změně směru jen tehdy, když sy myslí, že za ním někdo je?
Přesně jako v diskuzi o elektromobilech - co se mi nehodí do krámu, to neregistruji. Neboli - řidič pojede 145cm od cyklisty a přijde o papíry, zatímco cyklista (často hluchý senior který by neslyšel ani Tatru v max otáčkách) dá znamení o změně směru jen tehdy, když za ním něco jede - přesněj řečeno- něco za sebou registruje.
Bohužel , v praxi tomu tak skutečně je, stejně jako spousta takových při vjíždění na hlavní to tam suveréně pustí a ani se nepodívá doleva - šak se tam vejdem, kurňa, né?
Akorát 80% cyklistů se za sebe nedívá. Šourají se svojí rychlostí a počítají s předjetím. Mnozí ani neudrží balanc, pokud se koukají za sebe, tak začnou měnit směr ke středu vozovky a nebo různě bambelají sem a tam.
Vážím si každého cyklisty, který nejezdí ožralý, má správně vybavené kolo odrazkami a osvětlením, je dostatečně vidět i za dne,sleduje provoz kolem sebe a zná dopravní předpisy (například neletí v protisměru). Bohužel jestli tato krytéria někdo splňuje, tak bych řekl, že je to 1-2%.
Stíre, pokud se budu chovat jako důchodce nebo dítě na kole, tak potřebuji k vůli své blbosti velký prostor kolem sebe?
Když pojedu ožralý autem, tak chci taky prostor kolem sebe. Nebo když pojedu autem, které má tři kola a místo čtvrtého větev, tak chci taky prostor kolem sebe .
...
Není lepší dodržovat pravidla provozu a nedávat nesmyslné vyjímky na základě toho, že se pravidla nedodržují a cyklisti zabíjí?
Jehla je tam jak smrt . A ano. Jezdí jako dobytek. Stačí kouknout na jeho videa. Sám loví zážitkové dashcamy.
1,5m je komedie. To bude hrůza. Cyklisté si za to mohou sami svým chováním. Mnohdy nevlastní řidičák a neznají dopravní předpisy. pak se chovají, jak se chovají a mnohdy jedou vedle sebe. Dost časté!
Ve 23 minutě, jak popisuje tramvaj vedle auta a mezi nima cyklista, tak nechápu tu demenci, kdo se tam za každou cenu narve...
Tak jsem dokoukal a doplnil bych.
Cyklisté díky absenci povinosti zpětných zrcátek nemohou včas reagovat a umožnit plynulý průjezd autům. Nebudou mít ani důvod. Jsou přeci ve výhodě 1,5m.
V noci mají světla LED, která mnohdy silně oslňují, protože montáž si provádějí svépomocí a neřeší. Hlavně že vidí kilometr dopředu. Přes den člověk žasne, že ta kola za 100 000kč nemají ani odrazky ve výpletu, odrazky na pedálech, bílou odrazku vepředu a červenou v zadu.
Brečí při nehodách a jak jedou po silnici ve strachu o svůj život, ale helmu si nevezmou. Ta je jen pro děti povinná.
Pokud já osobně vidím pupkáče na drahých kolech v papouškovských dreseh, tak je mi jasné, že nejde o profesionální cyklisty. Pouze lidi, kteří si koupili hračky na převoz z hospody do hospody, protože cyklisty dopravní policie nezastavuje a nedává jim dejchat.
A na druhé straně řidič, at je objede sebelíp, tak bez kamerového záznamu se stejně přihlédne k cyklistům jako k chudákům a řidič přijde na 1 rok o řidičák, protože cyklista bez helmy na polorozpadlém kole pod vlivem se cítil ohrožen a upadl na obrubník.
Hmm super.
Doufám, že tuhle šaškárnu nikdo neschválí.
Pokud by měli cyklisté najít symbiózu z řidiči aut, tak at projdou školením dopravních předpisů a každé dva roky je opakují, dále at mají kola nastrojena bezpečnostními prvky a pčr se v sezóně více zaměří na chlast cyklistů. Potom možná bude lepší a bezpečnější provoz.
A at schválí zákon, kdy pokud je u vozovky cyklostezka, tak cyklista musí ji ihned využít k jízdě a pokud se mu něco stane na silnici, kde je opodál cyklostezka, tak at je na vině cyklista, který se zbytečně motá na silnici a nejede po cyklostezce.
Pokud je rovný a přehledný úsek bez aut, tak taky jezdím protisměrem. Jak u cyklistů, tak u chodců. Jednu paní pravidelně potkávám na okresce se psem (polem pochopitelně nechodí) a vždy je objedu obloukem, pokud to jde.
Ale řeknu ti i případ z víkendu, kdy po rozvolnění dva blbečci vedle sebe na kole a ještě se vztekali. Že bych jim příště nechal celou silnici a jel protisměrem po trávě? Dostali vodotrysk.
Pokud by měli mít uzákoněn peleton a jízdu v balíku, tak at máme my řidiči uzákoněn závod na silnici a rally. Taky potřebujem trénovat. Nejen cyklisté. Tak co...
To se mas cim chlubit. Pak to nema vypdat jak to vypada a akorat pak je tlak na zavadeni nejakych opatreni, ktera se zvrtnou do podobnych polotovaru.
Ty za Tebou ho samozrejme videt mohou. Ale nekdy muze byt uz pozde. Napr. uz jen proto, ze k predjizdeni cyklistu take mnohdy nalezi nutost brzdeni. Treba ne pro Tebe jako pro prvniho, ktery se treba jeste staci prosmyknout, ale ten dalsi uz treba bude nucen brzdit.
Ridici take maji jine veci na praci, nez pouze vyhlizet kolare pred autem pred nimi.
Tim, ze das blinkr jasne naznacis, ze se neco deje a ridic za Tebou muze zbystrit a byt pripraven.
Ten blinkr nepouzivas kvuli sobe. Ale kvuli ostatnim.
No vidis.
A ja dam automaticky blinkr a nelamu si hlavu s tim, jetli je to v dane chvili podle meho usudku potreba nebo ne.
Ja mam totiz v autech blinkry uz v zakladni vybave. Nemusel jsem za ne priplacet, tak se ani nebojim, ze se mi za tolik penez navic osoupou.
Tak jsem to se sebezapřením a napotřetí dokoukal. Nebudu hovořit o diagnózách, ale o důležité věci, která tam kupodivu vůbec nezazněla.
Povinný odstup musí dodržovat řidič motorového vozidla. Ale proč ho nemusí dodržovat cyklista? Jak se má chovat řidič v pomalé koloně, pokud ho zprava (v souladu s idiotským paragrafem) předjíží cyklista? A co když cyklista zpomalí a náhle se tím předjíždějícím stane řidič auta? To musí v tu chvíli zastavit, přejet do protisměru nebo na tramvajový ostrůvek?
Zkus v takové situaci použít rozum.
Já jako cyklista můžu projet kolem stojící kolony aut, pokud je to pro mne bezpečné. Rozhodně se nebu cpát do místa, kde mne řidič nemusí vidět nebo tam není místo. Stejně tak ve stojící koloně nepojedu jako cyklista rychlostí 20km/h, protože bych měl málo času pro reakci na nějakou nepředvídatelnou událost.
A když se ta kolona rozjede, tak buď cyklistovi necháš místo aby se mohl do kolony zařadit nebo ho obyčejně objedeš / předjedeš, protože cyklista jede většinou pomaleji než auto.
A neměl by cyklista také dodržovat 1,5 m odstup? A bude se chtít zařadit přede mne, je to jeho povinnost?
Ano pokud bude předjíždět jiného cyklistu tak odstup 1,5m dodržet bude muset. To ti pak praskne cévka až pojede předpisově s tim odstupem a nebudeš je moct předjet protože zaberou celou silnici
MMch. hledáš problém tak kde není a vymýšlíš absurdní situace který v reálu vůbec nebudou (jakože když cyklista předjede auto s malým odstupem tak se auto zakymácí a spadne co příkopu...)
Absurdní je tan nápad s povinným odstupem. A psal jsem o předjíždění zprava u krajnice, což cyklista smí. Nebo nebude smět? On smí brousit mé zrcátko? A já, když ho budu míjet stejnou rychlostí se musím vzdálin na 1,5 metru?
Tedy já nevím, jak může byt nastolena takováto otázka, asi dogma? Přece když cyklista pojede zprava okolo fronty aut - a - nedejbože - brnkne o vaše zrdcátko, zakymácí se nebo spadne on, cyklista. Kyž vy nedodržíte odstup a brnknete vaším zrdcátkem o cyklistu, spadne do příkopu v konečném důsledku zase ten cyklista.
Nehledě k tomu, že cyklista se drží dál jaksi automaticky, z 90 procent. JE TEN SLABŠÍ účastník provozu, to víme, že. Kavalíři všech zemí, spojte se .
Doporučuju přestat vymýšlet kokotiny, zvednout prdel a zajet se podívat do toho Německa nebo Rakouska jaká tragédie a pakárna se tu chystá se zavedením minimálního odstupu. (Zjistíš že tam s tim problém není vůbec žádný)
Podobně se kvičelo že zavedení půl promile pro kolaře bude katastrofa. Nebude, jen se zlegalizuje současný stav který ničemu nevadí. Mmch. těch půl promile mají Němčouři pro auto, kolař může mít až do 1,6 promile legálně (a to mi přijde fakt už dost ).. Ovšem platí to jen při bezpečné jízdě a pokud zaviní nehodu tak je to výrazně přitěžující okolnost (proto si tam s chlastem nedovolí bourat a jezdí tak aby to opravdu bylo bezpečně)
Doporučuju přestat vymýšlet kokotiny, zvednout prdel a zajet se podívat do Prahy, co nadělá s dopravou pumpičkář třeba na Plzeňské. I bez povinného odstupu na protější chodník.
Jo? Já zase viděl ve městě, jak v neděli k večeru jedou na vypůjčených kolech dva vožralové (podle toho jak plavou) vedle sebe po silnici.
To, že nemají řidičák mi jasné bylo na 100%. Na křižovatce pokračovali stejným stylem jednosměrkou v protisměru.
Štíre - třeba v horách jsou desítky kilometrů silnic, kde s bočním odstupem 1,5 m cyklistu auto nepředjede.
A ted se, panove, poctive priznejte, kdo z vas je skalopevne presvedceny, ze sem za celou tuhle diskusi nedal jeden jediny argument, o kterem dopredu vedel, ze je to totalni kravina, ale neslo jinak, nez ho stejne vlozit, aby se mohlo pokracovat v dalsi nesmyslne argumantaci.
At uz z jedne nebo z druhe strany.
Mimochodem - pokud automobilista začne předjíždět koloběžkáře vedoucího koloběžku (dle zákona chodce) v souladu se zákonem s bočním odstupem bezpečným, ale menším, než 1,5 metru a koloběžkář během předjíždění šlápne na kolobežku - stane se cyklistou a předjíždění se stane nedovoleným s trestem pokutou 5 až 10 tisíc korun a odebráním řidičského oprávnení na půl roku až rok.
Toto je zarny priklad one nesmyslne argumentace.
Tato situace totiz samozrejme nemuze nastat.
Uvedomely chodec je totiz ze zakona povinnen pouzit chodnik nebo stezku pro chodce a pokud neni pritomen nebo je neschudny, je povinnen jit po LEVE krajnici, nebo pri neschudnosti u LEVEHO okraje vozovky. Nemuze tedy dojit k tomu, ze by se najednou rozhodl na kolobezce odrazit a z niceho nic se ocitl na prave strane vedle auta, ktere ho predjizdi.
Pokud je tedy kolobezkar na prave strane silnice, ridic ho samozrejme rozpozna jako cyklistu, nikoliv jako chodce, ktery ma pouze velmi zvlastni zpusob odrazeni se, kdy pro odrazeni pouziva obe nohy a objede ho s pozadovanou vzdalenosti.
-
A pokud by si chtel argumentovat, ze tam proste stal a chystal se teprve rozjet, auto ho chtelo objet (coz take muze se vzdalenosti mensi) a on se jak na potvoru zrovna rozjel, tak samozrejme plati, ze pri rozjizdeni se od okraje pozemni komunikace je povinnost davat znameni o zmene smer jizdy ( u cyklisty upazenim) a nesmi pri tom ohrozit ostatni ucastniky provozu. Ridic tedy ma prostor v cas a spravne reagovat a v opacnem pripade by se sam takovy rozjizdejici se cyklista dopustil poruseni zakona.
A to se prece nasemu uvedomelemu cyklistovi na kolobezce nemuze stat.
Já už několikrát - typicky v prudkém kopci, nebo píchlé kolo. To mi ale nevadí, i když jde po blbé straně vozovky, vadí mi pseudozávodníci, kteří jedou v houfu až k dělící čáře, na zákon dlabou, proč jezdit při pravém kraji, když ta bílá čára uprostřed krásně vede, že... Takový blby by bylo podle nového návrhu možné předjet tak jedině teréném autem přes pole...
Správně by měli jet všichni jednotlivě za sebou s bezpečným odstupem dvě vteřiny
Akorát to pak udělá štrůdl desítky až stovky metrů dlouhej a předjet to je porod... Takže "jeden balík" který je prakticky to samý co jeden traktor je mnohem lepší pro obě strany. Dojedeš balík, počkáš až proti nic nejede a předjedeš. Nic složitýho.
Jízda ne úplně u kraje ale v místě kde má auto praý kolo má taky svoje důvody, jet u kraje je o hubu. Kdo nevěří at si to vyzkouší jak se chovaj auta když jedeš u kraje
A jak se chovají auta, když nejedeš u kraje? Ještě hůř.
ČR je plná cyklostezek, tak proč se cpát na silnice I.třídy?!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.