Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny, je mi 20 a už uvažuji o tom že bych si koupil nějaké novější auto. Aktuálně mám naspořeno něco okolo půl milinou a chtěl bych Toyotu Supru která se pohybuje okolo 1300000Kč. Myslíte že je dobrý nápad si na auto zbytek půjčit, nebo si naspořit?
Už bydlím dávno sám, v autě denně trávím dost času a hodně často se jdu na pár hodin jen tak projet, tak jsem si chtěl koupit něco trochu silnějšího a pohodlnějšího
Vase zhodnoceni Mazdy 6 je v kontextu otazky vcelku dost usmevne...
Jinak i auto muze byt dobra investice, staci "jen" vybrat spravnou znacku a model...
@motak: spravne auto muze byt investice i bez podnikani, to neni pocit.
Viz treba rust cen nekterych modelu Porsche. Pamatuji i Themu 8.32 na aukru za 30tis, dnes jde spise za desetinasobek, Delta Integrale sla taky kdysi koupit za normalni penize...
Nejsem si úplně jistý, jestli tenhle převlečený bavorák, dle ceny asi se čtyřválcem, bude v budoucnu nějaký investiční trhák.
@nox: v souvislosti s "tazatelovou" Suprou jsem to ani nikdy netvrdil. Jen mi prijde nesmyslny zde prezentovany nazor, ze "auto je ta nejhorsi investice"
@motak: co je par kousku na svete a co je ten bezny clovek? Za 1,3mil, co chce tazatel utratit (ale i za tech 0,5M, co ma momentalne) lze poridit investicne zajimave auto. Jen to nebude zde prezentovana Supra v zakladu ani ona nadherna, velka a pomerne silna Mazda 6.
@motak: ale nejde o to, co chce tazatel, to je mi srdecne jedno. Jde o to, ze auto MUZE BYT investici. Takove "investicni" auto nemusi byt z tech co "je jich par kousku na svete" a "bezny clove si je nekupuje".
Moje poznamka pouze reagovala na nesmyslnost tvrzeni, ze auto je ta nejhorsi investice, popripade ze musi byt k podnikani, aby vydelavalo.
Ve 20 naspořeno okolo půl milionu... Před 15. rokem se nedá vydělávat skoro vůbec, před 18. taky moc ne (výjimky existují), od 18 do 20 to je 24 měsíců. Při stejné rychlosti spoření mi vychází, že ve 22-24 by to mohla být plná kupní cena. Nové auto je sice ekonomicky nesmysl, ale nové je nové a u vozů, jako je Supra, to platí možná vícenásobně.
Za mě, Toyota Supra na dluh není dobrý nápad.
Škoda, že nikde není zmíněný současný vůz a zkušenosti s řízením, protože je rozdíl jezdit ve Favoritu (Felicii, Puntu,...), GTI Golfu (Aufi AMG Mercedesu) nebo v ničem, stejně jako je rozdíl najezdit desítky (stovky) tisíc kilometrů, nebo jet několikrát do roka pár kilometrů.
.Není to dobrý nápad mít veškeré úspory v autě. Navíc bance dáte mnohem víc. A co provoz auta, pohonné hmoty, garážování, pojištovna, servis? Počítáte s tím?
Buďte skromnější. Doba se mění a prachy budou třeba jinde
Jj docela by mne náklady na provoz takového auta jako je ona Supra docela zajímala !
jen tak pro formu-syn musí denně dojíždět do práce nyní si pořídil jetou C4 HDi,a přesto,že spotřebu stlačil z asi 5,5-6l na 5,1l tak ZATÍM jezdí za cca 65kč/km (v tom je vše-kupní cena, spr poplatek,PR, servis po zakoupení..)
@diesel: Ty naklady zas tak demonicke nebudou. Neni to zadni supersport. Bude to srovnaltelne s roadstery/coupe v cene kolem toho 1,1M. Troufnu si rici, ze obdobne naklady bude mit nejaky "lepsi" velky sedan vyssi stredni tridy, kterych u nas nejezdi zas tak malo (napada me flotila aut vladnich potentatu, ci dalnicni Kobry 11, na kterou tez jiste prispivate).
Dvacetiletému klukovi je potřeba připomenout, že vůbec nějaké náklady na provoz budou. Aby na ně měl při splátkách auta a nákladech na živobytí..
Ale jestli má už teď půl melounu, tak asi bude zabezpečen z domova...Jaképak naspořeno.
K2-neříkám démonické naklady,ale jistě to nejezdí za 5litrů ani ropy ani benálu, a pochybuji,že takové auto bude jezdit jen za palivo pod 3kč,k tomu další a jistě to nebude jako jsem třeba jezdíl s benálovou xantíí se všemi náklady za asi 6kč/km .Ale tazatel asi toto neřeší,jen peníze na pořízení auta!
@diesel: Ano, v otazce se resi finance na PORIZENI auta, tak proc do toho motat provoz?
Snazim se Vam naznacit, ze provoz nebude nic drastickeho. Srovnavat s castkou na provoz Vasi prehistoricke ojete Xantie (predpokladam, ze novou jste ji nekupoval) nelze, ale troufnu si tvrdit, ze se nebude financne (v prepoctu na dnesni penize) velky rozdil mezi provozem Supry, ve sve dobe nove Xantie V6 Activa, XM V6 nebo cehokoliv jineho "lepsiho". Stejne jako dnes. Kdyby tazatel vybiral neco "lepsi", ale tuctove (spolecensky akceptovatelne) misto Supry, tak tu nikdo naklady na provoz resit nebude...
Ta otázka mě opět rozesmála - kolik lidí si s tím nejlepším úmyslem už půjčilo na auto!
Jsou dvě základní materiální pravidla:
1/ banka nikdy nepůjčí člověku, který nemá peníze
2/ když si pořídíš drahé auto, at už sporták nebo nápadný kočkolap, už nic neušetříš - provozní výdaje naopak prudce narostou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.