Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Levnější telefonování přes VoIP

Od: pna odpovědí: 29 změna:

Tuto diskuzi zakládám jako pokračování OT z poradte.cz/... a myslím, že to bude lepší prodiskutovat samostatně bež se s tím plést do diskuze která je o něčem trochu jiném.

S VoIPem jsem začínal kdysi asi před nějakými 14 léty. Tenkrát to ale bylo dost mizerné, protože internet a asi i VoIP nebyly tak kvalitní jako nyní a dělalo to často dost velké problémy. Nyní už je situace trochu jiná a VoIP už funguje mnohem lépe než kdysi před několika léty. Začínal jsem kdysi s VoIPem od Volej levně (nyní Odorik), protože byl asi nejlevnější a vyhovoval mi. Volej levně jsem používal ale převážně na občasné zkoušení, protože na normální běžné hovory se to kvůli velké nekvalitě příliš nehodilo. Pak když se to přejmenovalo na Odorik tak mi zrušili registraci i s malým kreditem který jsem tam měl a to z důvodu, že jsem tento VoIP málo využíval a měl tam málou útratu za telefonování. Hledal jsem proto jiný levný VoIP který by vyhovoval mým požadavkům a našel jsem Mikrotech ke kterému jsem přešel a jsem u něho doposud. Mikrotech i když jsou s ními občas problémy mi vyhovuje, že má levné hovory (možná ne nejlevnější), kromě měsičního paušálu 1,21 Kč za tel. číslo nemají žáden další paušýl a platí se pouze za to co se protelefonuje, nepožadujížádnou minimální měsíční útratu a minimální výši kreditu, kredit je tam možné zasílat v jakékoliv výši tj. třeba i 1 nebo 0,50 Kč a je platný neomezeně dlouho, hovory účtují po sekundách. Občas jim to asi ne příliš dobře funguje a stalo se mi už, že jsem telefonoval do Polska asi půl hodinový hovor a nezaúčtovalo mi to za to nic. Já nemám příliš velkou potřebu telefonování, asi 1 - 3 krátké hovory měsíčně a někdy ani to ne a tak nějaký tarif s levnějšími hovory, ale paušálem nebo minimální měsíční útratou by mi nevyhovoval a bylo by to ve výsledku pro mne dražší. Mnohem více hovorů přijímám. Aby se ke mne mohl každý bez problémů dovolat i v době kdy nejsem připojený k internetu a na příjem SMS mám mobilní tel. číslo od ČEZ Mobil bez paušálu a pouze s podmínkou nějakého čerpání jejích služeb alespoň 1x za 3 měsíce což se dá splnit 1 SMSkou zaslanou na e-mail za 0,85 Kč zaslanou 4x ročně.

I když ten VoIP od Mikrotech není ideální a asi ani nejlevnější tak prozatím jsem nenašel nic lepšího co by mohlo vyhovovat mým potřebám a požadavkům. Pro mne je důležité, že ten VoIP je mnohem levnější než telefonování přes ktetréhokoliv mobilního operátora.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

motak

1x
Chápu to dobře, ze tohle řešíte kvůli 3 krátkým hovoru za měsíc?
priklad11*

Tak já jsem s Odorikem protelefonoval při sazbě 60 haléřů za minutu asi 12000 Kč za 8 let. To nepočítám hodiny volání za 0 Kč v rámci sítě. Nepotřebuji se omezovat. Kolik bych asi za 8 let zaplatil Tmobilu za měsíční paušál na neomezené volání.

pna

motak: Ano, chápeš to dobře. Co ale je na tom, že to řeším? Předpokládal jsem, že se ozve někdo komu se to nebude líbit a bude se divit, že něco takového řeším. Je to snad každého věc co a jak si řeší i když chápu, že některým některé věci nejsou příliš po chuti když je někdo dělá a řeší tak jak by to oní v žádném případě nedělali a nedá jim to aby to nedali najevo. Někteří se bohužel řídí heslem, že proč dělat něco levněji když to jde i dráž.

motak
V pořádku, res si co chceš, je mi to samozřejmě uplne jedno. Jen sem si nebyl jistý, že to chápu správně. že elaborujes nad něčím co ti přináší minimální úsporu.
Kdybys přiovolal stovky minut měsíčně tak by se to dalo pochopit...
pna

motak: Někdo kdo má peněz přebytek a potřebuje je někde utratit tak asi těžko pochopí někoho kdo se na něčem snaží šetřit. Za rok bych přes mobilního operátora utratil za to mojí telefonování asi o několik stovek Kč víc a to už má pro mne význam a i kdybych ty ušetřené peníze měl dát třeba na nějakou charitu tak mám lepší pocit, že jsem je rozumněji utratil. Ono se dá šetřit i na mnohých jiných věcech (nejen VoIPem) a když se ty ušetřené peníze pak za všechno a za celý rok sečte tak z toho mohou být i tisíce Kč, ale to si už asi málo kdo dokáže uvědomit.

motak
Píšeš, že s mikrotechem utratis 130 za rok s normálním operátorem by to bylo teda cca 400. Opravdu rocni uspora tri stovek ti stoji za tu celou námahu? Řešitdslsiho operatora(předpokládám, že travis hodiny zkoumáním trhu a vybírání toho nejlevejsiho) aplikace v mobilu, hlídat do, jestli jsi na WiFi(samozřejmě kvalitní), atd atd...
Myslím, že opravdu šetřits na nesprávném miste, jenom to nevidíš nebo si nechceš priznat... navíc šetřením ještě nikdo nezbohatl.
pna

motak: Ano, stojí mi to za to. Myslím, že přes mobilního operátora bych za to moje telefonování utratil ročně asi více než jen pouhé 400 Kč. Psal jsem, že se dá šetřit i na jiných věcech a v celku to pak můžou být i větší ušetřené peníze. Kdo není naučený šetřit a spíše se snaží utrácet co nejvíce peněz aby mu v peněžence nebo v bance na účtu zbytečně nepřekážely tak asi nikdy nepochopí někoho kdo se snaží na něčem šetřít a spíše si ještě do takových s radosti zarýpe. Nejde mi o zbohatnuti, ale když můžu za něco platit méně tak to většinou využiju. Asi každý máme jiný přístup k penězům.

motak
Byl to orientační výpočet samozřejmě. Minuta voip na mobil koruna, u cezu 3. Pak místo 130 to jsou ty 4stovky.
Proti šetření nic nemám,ale na správném místě. Ty šetřit korunu denně, ale mas s tim plno komplkkaci a spoustu ztraceného času.
Tím že se bude celá rodina koupat v jedné vane taky asi ušetřis dost peněz a málokdo to dělá...
pna

motak: U ČEZu se počítá každá i započatá minuta jako celá, ale u toho VoIP je to počítané po sekundách tak, že když nepřetelefonují celou minutu tak to není za celých 0,99 Kč. Nevím jaké komplikace a ztracený čas máš na mysli, protože já s tím komplikace nemám a čas mi to také žáden nezabírá. Na začátku když jsem s tím začínal jsem si vše ponastavoval a nyní jen telefonuji a občas podle potřeby zašlu nějaké peníze na dobití kreditu a to je vše. Ty mne chceš za to kritizovat, ale bohužel máš na to málo dostatečných argumentaci a tak si vymýšlíš nesmyslné.

 

priklad11*

0x

Ano ten Odorik nechce ani ten malý poplatek 1,20 Kč měsíčně za číslo jako Mikrotech. Nevím jak Mikrotech účtuje, ale Odorik vše od samého počátku po vteřinách. To že není paušál je výhoda a mohu si založit účet Odorik a přidat do svého bezdrátového telefonu Gigaset další účet. Může jich být šest. Totiž hodně obchodů má účet u Odorik, což se nechá zjistit. V rámci sítě volám zdarma a tak nemusím hlídat čas. Kvalitu posuzovat nemohu. Ovšem třeba v mobilu mám program CsipSymple. Nechá se nastavit že volanému se zobrazuje číslo mobilu, místo Odorik. Mám špatný internet a banka zavolá zpět na mobil. Oni mají paušál, já bych platil skoro 4 Kč minutu.

Mikrotech jsem měl že začátku. Pak jsem ho vypověděl. Asi po roce jsem se že zajímavosti podíval a byl jsem v mínusu. Oni účet nezrušili. Radši jsem doplatil a je zrušeno.

 

pna

priklad11: Ja s Mikrotechem protelefonuji tak asi 100 - 130 Kč za rok a to se s telefonováním nijak neomezuji. Pokud potřebuji někde telefonovat tak telefonuji, ale nemám příliš velkou potřebu někde telefonovat. Spíše lidi telefonuji mne. Nepatřím k těm co když je to levné tak to musí využít naplno a protelefonovat co nejvíce a to i za cenu obtěžování někoho tím, že mu každou chvíli telefonují aby si jen tak pokecali.

Odorik možná není špatný, ale při přechodu z Volej levně mi zrušil registraci a dali mi najevo, že kvůli nízké útratě nemají o mne zájem. Nevím to určitě, ale myslím, že Odorik má i nějakou minimální měsíční útratu nebo minimální dobíjení kreditu s omezenou dobou platnosti. U Mikrotechu mám minutu hovoru za 0,99 Kč na mobil a za asi necelých 0,50 Kč na pevnou linku a v síti samozřejmě zdarma. Účtování je od začátku po sekundách. Mobilní číslo tam jde také nastavit aby se zobrazovalo volanému. Nic jiného levnějšího co by mi vyhovovalo jsem prozatím nenašel. U toho Mikrotechu jde i telefonovat nějak bez přístupu k internetu tím, že se odešle SMS v určitém tvaru na k tomu určené číslo a jejích systém pak zavolá na oba čísla (volajícího a volaného) a spojí je, ale to jsem ještě nezkoušel a nevím jak to přesně funguje.
Ono to telefonování přes VoIP se oplatí především při telefonování do zahraniči. Telefonoval jsem už několikrát do Polska a minuta hovoru mne vyšla o něco málo levněji než na pevnou linku v Česku.
Na telefonování přes VoIP chce mít dobrý internet s co nejnižším pingem bez velkého kolísání a to někdy při připojení přes WiFi je trochu problém. Já se většinou přes WiFi dovolám všude a bez problémů, ale někdy se volaná strana ztěžuje, že mne trochu hůře slyší i když já volaného slyším dobře.
V mobilu na VoIP používám CSipSimple. Je to asi jedna z nejlepších aplikaci na VoIP. V po49ta4i pou69v8m Zoiper.

 


0x

No, proč to nepřiznat, o VoIP nevím mnoho a nějak necítím potřebu to měnit. Přijde mi to , jako použít na hubení hrabošů mezikontinentální balistickou střelu.

Prostě moc komplikované. Sám řeším telefonování se sestrou žijící v USA dle mého podstatně jednodušeji - voláme si přes WatsApp - klidně i hodinu a bez jakýchkoliv smluv, operátorů - a zadarmo.

To mi přijde ,,nepatrně´´ jednodušší a efektivnější.

pna

WatsApp neznám, ale předpokládám, že přes to se asi nedovoláš na běžné tel. čísla. VoIP není nijak složitý a když se na začátku vše ponastavuje tak už pak většinou nební co řešit a stačí jen telefonovat. U většiny VoIP operátorů jsou hovory v rámci vlastní sítě zdarma tak že se dá zdarma telefonovat třeba i do USA pokud volaný používá stejného VoIP operátora.

 

priklad11*

0x

Musím ještě něco upřesnit. Kdo nezkusí nevěří. Znám lidi kteří byli naprosto odmítaví, nakonec se nechali přesvědčit a dnes si libují. Taky znám lidi kteří mají VOIP a telefon Gigaset kde mohou přidat dalšího operátora, Odorik je ničím nezatíží a neudělají to. Když já volám, tak platím a oni by kecali. Sami nezavolají. Jistě mohl bych si přidat jejich operátora a volat zdarma. Jenže bych měl měsíční paušál. Odorik umožňuje volat za 1,20 i z tlačítkového telefonu, ale je to trochu komplikované. Pochopitelně je i Skype, Whatsapp, vše omezené. S Odorik mohu volat na jakýkoliv telefon. Nevadí jim ani minimální útrata. Přítelkyně toho prokecá v rámci sítě dost, měsíčně neutrati ani korunu. Pouze na jiná čísla za 8 let utratila asi 800 Kč

Já ještě náklady za 8 let upřesním. Psal jsem 12000 Kč. No k tomu ročně za SIM a datovou SIM celkem 3200 Kč a spotřeba dat asi 300 kč. Pravda je, že to chce lepší WiFi. Já sdílím souseda a někdy to nejde. Ovšem Odorik umožňuje nastavit Clip a volanému se to tváří jako můj mobil. Když třeba volám banku a zlobí to tak mi zavolají zpět. Hovor je zcela OK i při připojení na WiFi Českých drah.

Takže za 8 let náklady necelých 16 000 Kč. Nevím na kolik by mne přišlo 8 let neomezeného volání u Tmobile.


doplněno 18.09.20 12:04:

Ještě poznámka. Šetřením nikdo nezbohatl. Je to ale poctivý zdroj příjmů. S lidima kteří třeba obdivuji číšníka Janouška, kamaráda Topolánka, který ty své miliardy ve Švýcarsku má z podvodu, je vysmátej a do basy mají jít pracovníci Pozemkoveho úřadu, tak s těmi nemá cenu diskutovat.

priklad11*

A komplikace. Nevím jaké. Založit účet u Odorik je otázka 5 minut. Nabít kredit mají asi 10 způsobů. Pak si jednou pro vždy výberu svoje číslo. Jako pevná linka za 20 Kč, jako mobil za 10 Kč. Doma mám bezdrátový telefon Ganstrem. Ten umí běžnou telefonní sít a k tomu 6 VOIP operátorů. V mobilu aplikace CsipSymple, ale jsou i další. Příchozí hovor se uskuteční na zařízení které zvednu. Ovšem příchozí hovory jen v rámci sítě. Ostatní pochopitelně volají na mobil kde musím jednou ročně uhradit 200 Kč. Kdybych měl Kaktus tak jenom 50 Kč.

pna

priklad11: Ono je dost lidí kteří příliš nedůvěřují něčemu s čím nemají osobní zkušenosti nebo o čem téměř nic neví, protože se tím nikdy nezajímali a pouze si myslí, že to bude asi nějaká blbost.
Dalšího VoIP operátora je možné přidat vždy a nemusí na to ani být hardwarový VoIP telefon. Stačí softwarový VoIP telefon v počítači nebo mobilu. Ty hardwarové VoIP telefony jsou dost drahé a vyplatí se asi pouze pro někoho kdo ho dostatečně využije nebo někde do kanceláře ve firmě. Jinak postačí softwarový telefon v počítači nebo mobilu nebo obojí.
S tím, že Odoriku nevadí minimální útrata bych si nebyl až tak jistý. Mám s tím určité zkušenosti z minulosti které jsem tu už popisoval.
Psal jsi tu, že "hodně obchodů má účet u Odorik, což se nechá zjistit". Tak to by mne zajímalo jak to zjistíš. Nevzpomínám si, že bych někde na stránkách obchodu nebo jinam někdy viděl uvené u tel. čísla od kterého operátora je. Pouze občas se setkávám s uvedením kontaktu na Skype.

priklad11*

Protože Odorik využívám hodně tak bezdrátový HW telefon, který navíc lze použít jako Analog mne ty asi 2k nezatížílo. Jistě třeba pro firmu může být víc sluchátek. Taky přijímám hovory. Takže nějaké PC s mikrofonem nepřipadá v úvahu. To samé tablet s možností příjmu žere baterku.

Ano Odorik později stanovil nějaké podmínky. Jsou velice volné než by účet zrušili. Jak jsem psal. Přítelkynin telefon je hodně v provozu, ale jen v rámci sítě. Pro Odorik žádný zisk. Její útrata mimo Odorik je kolikrát něco málo za několik měsíců a problém není. Nechal bych si i ten Mikrotech. Ovšem paušál. Sice jen koruna, ale k něčemu by mne to bylo jen tehdy kdyby můj známý měl taky Mikrotech. Jeden kamarád, má NSYS. No není to kamarád. Odorik si do svého Gandstremu nedá. Musel bych já si dát NSYS nejspíš s paušálem. Jen kvůli němu to nemá cenu. Konečně si koupil chytrý telefon, takže taky máme Whatsapp zdarma.

A zda číslo je u Odorik se nechá zjistit na stránkách Odoriku. Ano běžné se to neuvádí. Pevné linky číslo má tvar geografického čísla. Já třeba 49 9 599 *** a je to Královéhradecký kraj

pna

Kdo hodně používá VoIP tak se mu hardwarový telefon na to asi oplatí pořídit. Já s mým počtem hovorů bych ho příliš nevyužil. Nemám ani nikoho v rodině a mezi známými o kom bych věděl, že využívají VoIP a mohli by mi tak telefonovat zdarma. Analogové využití pro pevnou linku u mne nepřipadá v úvahu, protože pevnou linku jsem už hodně dávno zrušil. V mobilu mám CSipSimple a tzen mohu v případě potřeby použít i když nejsem doma, pokud někam mám přístup na WiFi.

Díval jsem se do podmínek Odoriku ohledně toho kreditu a útraty a mají tam mj. v bodě 8) uvedené toto: "Platnost kreditu je neomezená. Pokud však během posledních dvou let nedojde kdobití účtu celkem 100 Kč nebo více a zároveň není utraceno 100 Kč nebo více, účet je považován za nepoužívaný." . Nějaké omezení to je i když ne nějak hodně přísné. U Mikrotechu nic takového není. Alespoň o tom nic nevím.

Pokud jde o ty tel. čísla tak v současnosti kdy existuje možnost přenášení čísel se to podle tvaru až tak dobře poznat nedá od kterého operátorá to je.

priklad11*

Špatná úvaha. Přítelkyně, neznám nikoho kdo méně používá telefon. Volání v rámci sítě hodně. Jinak s nastaveným clipem velice zřídka. Mobil je její nepřítel. Nikam ho nenosí a kontroluje kdo ji volal tak jednou za týden. Přesto jsem našel jen jedno dvouleté období kde bylo dobito 50 Kč. Ta podmínka není vůbec přísná. Těch 100 Kč je 160 minut volání za 2 roky to je asi 7 minut měsíčně.

A Mikrotechu asi zaplatím za dva roky 24 Kč a nemusím vůbec volat. Zdá se, že Mikrotech nyní používá clip, možnost zpětného volání co má Odorik od počátku. Nevím jak třeba nahrát hovor na jejich serveru a další.

priklad11*

A možná je chyba, že známé s kterými bych měl být v kontaktu, nepřesvědčím že si nepořídí Odorik. V cenové kalkulačce Odorik se nechá ověřit zda se jedná o číslo v jejich síti. To samé WiFi. Byt je skoro všude, tak třeba v hospodě musím si říci o heslo. Nebudu se omezovat a tak to řeší datová SIM za 200 Kč ročně paušál s minimální spotřebou.

Ostatně i těm známým by třeba poklesly náklady za volání.

pna

Ano, ta podmínka u Odoriku ohledně útraty a dobíjení kreditu není příliš přísná. Já ale nemám příliš rád nějaké podmínky které si musím hlídat abych je splnil. Možná bych to normálním mým telefonováním byl schopen plnit, ale mohlo by se stát, že to někdy nesplním. Při nižší ceně hovorů by se ten kredit provolával déle než u Mikrotechu.
Ta nějaká možnost zpětného volání je u Mikrotechu už hodně dlouho. Já to nevyužívám a tak ani nevím jak to přesně funguje, ale možná to někdy vyzkouším.
Přesvědčovat někoho aby si pořídil VoIP pouze proto abychom si mohli spolu telefonovat zdarma tak to já na to příliš nejsem. Nerad přesvědčuji někoho aby si něco pořídil když vidím, že o to nemá zájem a nezajímá ho to, že by mohl mít např. telefonování levnější, protože mu je jedno kolik za to utratí.
Telefonování přes mobilní data pokud není k dispozici WiFi se ale trochu prodraží, protože je k ceně VoIP hovoru třeba připočíst i cenu za data.

priklad11*

O čem furt diskutovat. Naznačil jsem že znám jednu která telefon nepotřebuje a přesto tu stovku za dva roky provolá. Není co kontrolovat. Ano založil jsem synovi a vložil 50 Kč. Tak ten to nesplní. Jim nevadí kolik utratěj. Není schopen si ani pořídit byt a trochu slušné auto. A kdo říká, že si musíte volat mezi sebou. Koho jsem získal tak Odorik běžné využívají a libují si. Jistě když dám 700 Kč měsíčně za paušál, tak se nemusím o nic starat.

Čemu dát přednost kde není WiFi. Vůbec nevolat?. Zapnu data a půl hodiny hovoru z Odorik na Odorik nebo přes Whatsapp je možná 10 MB dát což jsou 4 Kč.

pna

priklad11: Pokud nechceš nebo nevíš o čem diskutovat tak nemusíš. Každý máme jiné potřeby telefonování a díváme se na to z jiného pohledu. Já když můžu někde na něčem ušetřit nějaké třeba i malé peníze tak do toho většinou jdu. VoIP je jednou z možností jak nějaké peníze ušetřít bez nějaké větší námahy. Zastávám názor, že proč platit více když něco jde i levněji.

priklad11*

Já přece nezpochybňuji snahu šetřit. Spíše naopak. Ovšem četnost použití telefonu je mimo normu. Vidím podle přítelkyně která mobil vůbec nezná, říká že ji nikdo nevolá, ona nikomu nevolá a těch 100 Kč za dva roky provolá v rámci Odoriku. Znám jednoho který má mobil, všude kde na něm chtějí číslo tak ho dá, kamarádům, nemocnice, banka atd a ten mobil nikdy nezapne. Vlastně jen tehdy, když při transakci čeká SMS z banky.

pna

Mobil je v současnosti už téměř nutnosti a bez něho se stává život dost omezený. Bez mobilního tel. čísla se asi nedá nebo jen těžce založít účet v bance, využívat různé služby vyžadující potvrzení kodem z SMS atp.. U nás v Česku jsou alespoň z mého pohledu u mobilních operátorů hovory docela drahé a tak je dobře, že existuje VoIP kde ty hovory můžeme mít levnější. Je ale trochu problém jak si udržet mobilní tel. číslo bez nějaké větší útraty za služby mobilního operátora pokud na telefonování se využívá VoIP. Já jsem si na to našel ČEZ Mobil kde se dá docela levně udržet tel. číslo za 3,40 Kč ročně což jsou 4 SMS za 0,85 Kč odeslané na e-mail.

 

Také mám ČEZ mobil. Ale poslat SMS za 0,85 Kč na e-mail neumím. Jak se to dělá?

pna

jjjlll: Také jsem nevěděl jak se posílá SMS na e-mail a ani jsem netušil, že něco takového vůbec jde až do doby kdy jsem tuto položku náhodně našel v ceníku a začal se tím zajímat. Ani na infolince ČEZu to nevěděli, ale slíbili mi že to zjistí a dají mi vědět. Asi po měsíci přišla odpověď s tímto návodem:
Jak poslat SMS do e-mailu:
. Napište EML mezera e-mailová adresa mezera text zprávy
. Chcete-li zadat i předmět zprávy, napište EML mezera e-mailová adresa mezera (předmět) mezera text zprávy
. Odešlete na 999111
. Na telefon vám přijde potvrzení o odeslání zprávy
. Příjemci se zobrazí číslo GSM telefonu, ze kterého byla zpráva odeslána
. V e-mailové adrese je nutné znak _ (podtržítko) nahradit #. Znak @ lze nahradit *.

Služba SMS Plus - text na e-mail je účtována částkou 0,85 Kč za zprávu. Aby Vám tato služba v pořádku fungovala, je zapotřebí si ji aktivovat. Aktivace služby je za poplatek 2,02 Kč. Službu máte poté aktivní, až do doby provedení deaktivace. Aktivaci provedete pomocí aktivační SMS odeslané ve tvaru EML na číslo 999111.

Mám to vyzkoušené už několikrát a funguje to. Pouze ta zpráva je asi hodně omezená počtem znmaků. Počítá se do toho asi vše co se do te SMSky na e-mail naspíše, takže na text e-mailu zbude málo znaků a tím tato služba ve většině případů asi nemá smysl. Na plnění té podmínky nějaké útraty alespoň 1x za 3 měsíce aby nezrušili číslo je to ale dobré a je to nejlevnější způsob jak to plnit.

motak
Jo to sem taky kdysi používal...v době wapu a csd přenosu. Dneska už není jediný důvod toto používat,divím se,ze to operátoři ještě mají.
pna

Kdyby ta SMS na e-mail odesílala více textu tak by se nějaký důvod na použití možná našel, ale tak jak to je to opravdu není důvod používat. Jedině tak u ČEZu na plnění levným způsobem té podmínky pokud někdo potřebuje pouze udržovat tel. číslo a žádné mobilní služby nevyužívá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]