Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Epidemie, pandemie a nezodpovědnost lidí

Od: dolga* odpovědí: 51 změna:

Jsme uprostřed pandemie, protože v srdci Evropy...

Vláda musela nařídit nošení roušek do MHD a obchodů, protože hloupí a nezodpovědní lidé si je nenasadili sami ihned při ohlášení už ne epidemie, ale už pandemie.

Školáci, kteří dostali virové prázdniny, aby nešířili nákazu, zamířili ihned na veřejná místa, jako jsou obchodní centra, aby nákazu šířili, protože chodili bez zakrytých ust.

Jsme národ švejků a hlupáků. Jinak to nevidím.
Už od začátku jsem nosila všude roušku i přes ušklebky lidí, samozřejmě lidé s nízkým íkvé se šklebili, protože těm všechno dojde až když je pozdě. Že ohrožují ostatní, nejvíce své rodiny.

Vláda, která dobře ví, že jsme národ s chováním stáda, měla všechna nařízení a opatření udělat hned - výmluvy na nedostatek roušek je idiotský, šátek z nějaké látky si snad dokáže udělat každý, v nejhorším případě. Lidé hledali důvody, proč tak nečiní, vláda jim měla snad i utírat zadky.

Neuvěřitelné chování čechů, kteří spěchali s překročením hranic, aby nemuseli do karantény a tak nákazu vesele roznášeli.

Není to tedy vina jen vlády, ale nás všech, že virus začal být uspěšný. Vláda jen nedokázala zvítězit nad lidskou hloupostí a nezodpovědností.

Má někdo jiný názor?

 

 

51 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

michalverner

9x

Mě se nejvíc líbí že ti co nadávali na tu zlou a špatnou komunistickou Čínu teď čekají jak na smilování až jim pošlou roušky.Na to jim je Čína dobrá...to neodmítnou.Mmj. kde je a co dělá ta slavná EU která nám tak pomáhá a díky níž nežijeme v jeskyních?Kde je to skvělé USA a "západ"?...v ři*i...stejně jako vždy když k něčemu dojde.O tom se náš národ již několikrát přesvědčil.

Taky by mě zajímalo, co dělá Člověk v tísni apod? Neměli by se starat o naše lidi a ne o plaváčky z Afriky? Mají plno práce s projekty pro školy, které dětem vymývají mozky ale naši občané v tísni je zřejmě nezajímají.
afoj

U moji 99 leté matky ze všech těch sociálních organizací a hlavně z patříčného úřadu v místě bydliště (malé město), se ani náznakem, od všech těch opatření, nikdo nezajímá, jestli v této době něco nepotřebuje, jak je zajištěna na jídlo a nákupy atd... Hlavně, že před volbami měli plno keců jak se postarají o seniory. Na úřadě se pozavírali do kanclů a bojí se vystrčit paty. Hrdinové.

dolga*

afoj a změnili to, když jste jim zavolala, že mají seniorku, o které nevědí a že ta bude potřebovat pomoc? Nebo má takové sousedy, že nezavolali oni? Lidé dnes většinou nejsou ke starým lidem lhostejní a já jsem tomu ráda, že nejsme až tak hrozní, jak se o nás často říká... a píše.

To samé je vidět u naší opozicie jen občas vykouknou z díry a šup opět do nory!

afoj

dolga: Prosit se jich nebudu pokud to já (72 let muž,dědek) zvládnu. Vědí o matce dobře a úřad je 100 metrů od bydliště. Když potřebují hlas do voleb, to jo, to jsou tu ihned bez pozvání. Přijdou a žvaní jak to všechno zajistí atd. Opakuji. Téměř stoletých tady moc určitě není, takže kdyby začali bez výzvy tyto občany, byt jen preventivně objíždět, tak jim člověk i poděkuje. Bohužel. Takovéto situace prověří skutečnost. Sousedům (mladým) to je ukradený.

dolga2

To je tedy divné, tady, v tak velkém městě jsou tedy sousedé všímavější. Já jsem invalidní a už 2x z několika pater mě oslovily ženy, jestli něco nepotřebuju, že jdou nakoupit a vzaly by to cestou. Jeden soused zase mi chtěl vzít tašku, ale já jsem to s díky odmítla, musím chodit ted pomaleji a on chodí moc rychle, musel by na mě čekat. A já bych z toho byla nervozní.

etana*

Oni to v té Číně nedávají zadarmo, takže nechápu ten post michalverner.

dolga*

michalverner - myslím si totéž

země v nouzi - Brusel daleko a nezájem

twitter.com/...
Díky prezidentu republiky a jeho kontaktům je Česko schopné zajistit vše, co je potřebné pro nemocnice a k ochraně obyvatelstva. Evropská unie selhala, není schopná státům unie pomoci, jsou odkázané jen na sebe...pravda se ukázala.

Asiaté nám ukázali, jak ohleduplnost k ostatním lidem zabranuje rychlému šíření nákazy. Občané nosili jen roušky, respirátory zdravotníci a to tak, že všichni !

Žádné kecy se nekonaly, nehledaly se důvody, proč to nejde, ale hledaly se způsoby, jak zabránit šíření. Proto mám pravdu, že jsme národ švejků a skorovrazi jen píší usoplené pubertácké názory, že roušky jsou k ničemu.

Šíření viru není tedy otázkou jeho agresivity tolik, jako nejapného a nebezpečného chování lidí, co nechrání ostatní před nimi.

liska5

Asiati nosí roušky pořád hlavně kvůli smogu. Tak je doma mají a nijak je ta povinnost nezaskočí.

michalverner

etana...a kde píši o tom že jsou roušky z Číny zdarma?Já konstatuji to,že "západ" opět nepřekvapil a stejně jako v hodněkrát v minulosti se stará pouze o své zájmy a svůj prospěch bez ohledu na jakékoliv pakty,unie,spolky...

klera*
20.03.20 10:24

 


5x

afoj to je jedno, ne? Každý by si měl hledat příklad sám v sobě. Taková otázka padla i včera na tiskové konferenci, zdůvodňují si to, že jsou ve velké vzdálenosti, někteří reportéři jsou snímaní bez kameramana, takže jsou sami apod. Kdyby šli do obchodu nebo MHD, tak si ochranu vezmou. Stejně jako když někdo říká, že vláda chce roušky a neposkytnou je - když nemůžou, tak nemůžou, lidi by se měli o to postarat sami, je to v jejich zájmu, a ne čekat, až jim vláda něco dá.

afoj

No to není jedno. To musí platit pro všechny. Teď další rozhovor v tv venku bez roušek. Já můžu chodit s deseti rouškami tak mně to bude prd platný, když ostatní na to kašlou. Rouška není 100% ochranou.

Samozřejmě by to chtělo co nejdřív pořádné hlídaní.

dolga*

Nezlobte se, ale opravdu máte chování, o jakém píšu, chování stáda, jako má většina čechů. Nevezmu si roušku, abych se ochránil, když ji nemají ani ti druzí. Všichni máme mozky, měli bychom je používat.

Rouška samozřejmě není samospasitelná, ale pořád mi při jejím nošení hrozí méně nebezpečí a to i mé rodině. A to by Vám fakt bylo jedno?

Jsou lidé, že hledají důvody, proč něco nemůžou, ti ostatní ty roušky, třeba i domácí, nosí dávno, stačí jim pohled na rodiče i děti, které by jinak ohrozili. Když už jim nezáleží na ostatních a na sobě.

dolga*

moje odpověd byla pro afoj

afoj

dolga. Na vaší invektivu vám mohu odpvědět jediné, že se mýlíte.

dolga*

Proč v tom, co je pravda, vidíte hned napadání? Protože masky nenosí druzí, nebudu je nosit ani já? Tomu se říká stádní chování a je vlastní více jak polovině čechů. Takže to jako urážku opravdu nevidím. Byla to jen odpověd na situaci, která tu je. Napsala jste - Rouška není 100% ochranou. Je, pokud by se nosila od začátku, nebylo by to tolik nemocných.

Afoj, asi jste nepochopil, proč je důležité ty roušky nosit. I když ji podle Vás jiní nemají, tak když ji budete mít Vy, tak se alespoň z části ochráníte právě Vy. V případném rozhovoru s nima, se Vám do dýchacích cest nedostane sprška mikroskopických slin, které při řeči z úst lidí vychází. A proto máme tu roušku nosit. Alespoň trochu se chránit, v rámci možností.

 


3x
dolga - pod Váš příspěvek se podepíšu.
Vláda by měla nařídit tvrdé restrikce a ne polovičatá opatření, viz třeba srocující se studenti na veřejných místech.
Lidé se motají po ulicích bez důvodu, chodí úplně zbytečně např.na poštu (měnit losy, ověřovat podpisy). Toto vše je třeba zakázat a tvrdě vyžadovat, třeba i za cenu rány obuškem. Protože jsou nezodpovědní jedinci, kteří se chlubí, jak proklouzli přes hranice pár minut předtím, než by museli povinně do karantény a dnes chodí mezi ostatní lidi a ohrožují je.
Já se vrátil ze zahraničí plánovaně (ne z Itálie) , den před povinnou karanténou (pro lidi z IT) a vůbec mě nenapadlo, že bych někam chodil. Nemám horečku ani jiné příznaky ale přesto jsem zalezl do dobrovolné karantény, občas vyjdu na zahradu, občas s někým promluvím přes plot, na vzdálenost 10 metrů. Rozhodně ještě pár dní počkám, pro jistotu.
Jenže co z toho, když pak vyjdu mezi lidi a tam natrefím na frajera, co si prostě musel jet zalyžovat, protože sjezdovky byly prázdné.
Chce to zavřít lidi doma, na pár dní.
Bez kompromisů.
dolga*

Souhlasím s Vámi, jen Vám poradím aspon domácí roušku, až vyjdete mezi ty lidi, co na na to kašlou, až začnou kašlat opravdu...Pak už to začnou i oni vnímat jinak...

 

prestik*

3x
Na druhou stranu...musím připustit, že mně současný klid na ulicích neuvěřitelně konvenuje. Důvody i následky si samozřejmě plně uvědomuji, ale stejně...až se vše vrátí do normálu a na ulici se opět nebude moci vyjít bez Otíkových sluchátek, budu na tento klid dlouho a dlouho vzpomínat.

 


2x

Tak si říkám, že teď nejvíc kritizují všechno ti, co vykřikovali, že lidé, kteří se alespoň trochu připravovali, jsou paranoidní, že všechno přehánějí, že nás se to netýká. Když každé železářství mělo kupu roušek na skladě, tak je nakonec vykoupili ti, co s nimi dnes kšeftují, stačí se podívat na některý internetový bazar, to je přece ale lichva, ne? Když jsem kupovala roušky do 30,- Kč jednu - používám je při prašné práci a když stříkám stromky -- dnes se podívejte na ty ceny. Je mi z toho smutno. Ale zase na druhé straně , když vidím, jak hodně lidí pracuje nezištně,jak dost mladých se chová i ke starším, říkám si, že snad nebude tak hrozně zle.

 

72mona3*

2x

Proč hned hlupáků a Švejků? Spíš chronických stěžovatelů na vše a všechny.

To je tak nepochopitelné, že jsme všichni při první zmínce o nějaké chřipce z Číny hned nezalezli do krytů? Je to logické, nejsme na takový typ hrozby připraveni (zvyklí). I nemocní chodí do práce s antibiotiky (má vedoucí je toho příkladem). Je to naprosto stejné jako náš pohled na násilí. Někdo zmlátí na perónu chlápka do bezvědomí a všichni na to koukají, aniž by zasáhli, přestože mají početní převahu. Prostě nemáme v povaze vyrazit do boje, když nám u zadku nehoří koudel. Teď už doutná, tak uvidíme... M.

dolga*

My jsme to vzali vážně, až když začala světová pandemie - Čína se nám zdála vzdálená.

Dokud to byla jen epidemie, tak jsme to vážně nevzali a to byla chyba nás všech.

 


2x

Já už jsem se k tomuto tématu vyjadřovala několikrát a mé názory jsou známé. Hned zpočátku jsem to nebrala na lehkou váhu a nikdy jsem svůj názor neměnila, i když reakce na mé příspěvky nebyly zrovna příjemné a bylo mi vytýkáno, že dělám paniku. V dnešní době si zpětně čtu, co tady každý psal, když to začalo v Číně a následně v Itálii. Jak se tady mnoho lidí smálo a dělali si šoufky z něčeho, čeho se možná ti samí lidé v dnešní době bojí víc než já. Já jsem se začala zařizovat už tenkrát a rozhodla jsem se, že se budu řídit vlastním rozumem. Takže já mám rozhodně stejný názor jako Vy. Ale nemá to smysl, některé lidi stejně nikdo nepřesvědčí. A nepřesvědčíte je proto, že mnozí nejsou schopni ani pochopit o co tady vlastně opravdu jde. Před chvílí jsem četla odpověď jednoho člověka, který je nadšený, protože si přečetl ten hoax, který sem vložila ta"marusinka". Ten člověk dokonce prohlašuje, že na ČT24 jsou samé pitomosti a že oni a vláda, by si měli ten hoax přečíst a chovat se podle těch rad. Tak co chcete? To už není ani k smíchu. Ale ani plakat kvůli takovým lidem nebudu, jen se jim budu snažit vyhnout.

laser*
Dobrý den Suzy moc jste mě potěšila s vaším názorem na tento problém jste velmi zodpovědná za věci které se kolem nás dějí neříkám že by se měla dělat panika to vzadnem případě ale alespoň maličkost člověk proti takové nemoci může přeci jenom alespoň trochu něco udělat.Udelam alespoň něco než se dívat na své děti nebo příbuzné co by byly napojené na přístrojích a v kómatu a měl bych plnou hlavu výčitek že jsem proto nic neudělal.

 

laser*

2x
Teď jsem se fakt zasmál jak se poukazuje na některé lidi co nedodržují nařízení to je maličkost oproti naší neschopné vládě vzpomeňte si jaký pitomosti udělala proč hned nezavrela hranice ,kde jsou slibované roušky a desinfekce ,jen slibují jak finančně pomůžou nejdřív tak potom tak ale uvědomte si že vláda ty peníze od lidí dostane mnohokrát zpět a nejenom pitomych 25 000ktere vám teď dá ,naše vláda totálně selhala a měla by být obžalovaná z vlastizrady ,jen si vemte tužku a papír a napište si co slíbila a co je skutečnost ,proč nakupuje roušky respiratory desinfekce ze zahraničí když si je můžem vyrobit sami ale nasi zájemci o výrobu nedostanou potřebné povolení asi proč? Takhle se někdo hezky napakuje ,vždyt už vylézají podvody s rouskama které se zaplatily a dosud nedorazily ,hlavně že tohle všechno zaplatíme s daní a ve volbách budem dat volit tyhle neschopné vyzirky co se nám budou dál smát do očí

Ten tydýt to nastlal snad všude.

 

zanzibar*

2x

Roušky mají účinnost 1%, navíc škodí těm, co jsou nemocní- nemohou dýchat, třeba astmatikům, kardiakum.K čemu roušky, když si lidé chodí kam chtějí , shlukují se běžně, chápu, že musejí. A veselé si roznasime bacile kolem sebe, jestli má nakaženy rouskunebo ne, stejně roli nehraje.Pokud jste s ním nějaký čas, ne pár s.nakazena stejně budu...80% lidí vůbec netuší, že s tou nemoci přišla do styku.Takze vymýtit to nebude zrovna hračka...

 

afoj

1x

Redaktoři, hejtmani, rozhovory ( teď živě v tv) a všichni bez roušek. Co chcete po "obyčejných" lidech, když vzdělaní nejdou příkladem.

dolga*

Neříkejte mi, že nenosíte roušku jen proto, že ji nenosí i ostatní.

To potom znamená, že když někdo skočí z okna, skočíte také?

afoj

Pokud jdu nutně mezi lidi tak ji nosím, ale ti co kážou, jak to má být, na to kašlou. A navíc ty "bezpečné" vzdálenosti" jsou venku k ničemu. Stačí vánek, poryv větru a vzduchm to letí na metry dalekop.m

Tak si nakonec vezmou oni příklad z občanů.

dolga*

elisa24 dnes 08:10

Zatím nejlepší odpvěd, kterou jsem kdy četla...

Ano, nakonec si politici budou brát příklad z ukázněných českých občanů...

 


1x

Ano, mám jiný názor.

Není to vlastnost národa. Děje se to všude v našem "kulturním okruhu".

dolga*

Doplnila bych jedno slovíčko.

v našem nemyslícím "kulturním okruhu".

 

fram

1x

Ani Švejci, ani hlupáci, ale Těžce Postižení Občani, to jsme: 95% občanů neví co to je demokracie a plete si jí zejména s bincem, cochcárnou a s ledasčím jiným. Bezohledností - to ti "nejlepší" rouškoopovrhovači atd.

Turisti co vyjíždějí ven něco možná odkoukají, možná ne. To nač jim hlava stačí.

 

dolga*

"Hrdinů" bývají plné hřbitovy...

 


0x

Vždyt stačí přečíst některé příspěvky tady,stačí se vrátit o týden,dva zpátky. Kdo ví, jak to vidí ti hrdinové dnes.

 


0x

Včera se snažila jedna moderátorka ukázat, jak na západ od nás, jsou soudruzi z EU (v Bruselu) zodpovědní a nosí roušku všude a mají je i prodavači v obchodech. Redaktor ji ujistil, že od rána viděl roušku na dvou lidech, co ji měli a to byl i na nákupu v obchodu. Tam nevědí, která bije a začínají teprve s přípravou na boj s virem! Ale s jakými keci, že je to poprvé v historii atd. Jsem spíš zvědavý na to, jak to bude pokračovat dále? Tady se číslo s nakaženými moc rychle nezvyšuje, takže jsme to podchytili dobře a asi i včas. Za pár týdnů se může křivka začít pomalu obracet směrem dolů, ale ti na západ od nás, se budou teprve pomalu blížit k vrcholu nákazy. Časem se budou opět otvírat hranice a v tu chvíli to budeme mít tady opět! Jen si zrovnejte počet nakažených před týdnem u nás a v Rakousku, s čísly za včerejšek? Německo a Španělsko budou pomalu kopírovat Itálii a následovat je budou Frantíci a asi i Holanďani! Tam všude znají roušku jen z internetu! U nás by měli lidi bez roušky nekompromisně vyhazovat z MHD, obchodů, pošt atd. Jsme v dnešní době moc měkcí a nevyžadujeme nařízení plnit! Tato generace by pošla hned na začátku války, protože je taková doba, bohužel!


doplněno 17.03.20 10:57:

Ano, jsou praktické a mnoho jich jistě přežije, aby se mohly začít mísit s evropskými geny!

lipanek

Není ta burka vlastně fajnový vynález do této doby?

Vážně o ní uvažuji, když už nejsou ty náhubky.

-------------------------

Nekamenovat, prosím.

dolga2

dvd99 dnes 09:11

V každé válce a tohle je válka s mega infekcí, je potřeba dobrý vůdce, generál. Winston Churchill.

Nechci tady mluvit o politice, ale je mi jasné, ministr zdravotnictví a premiér jimi opravdu nejsou.

V demokracii to nejde, aby byl jen jeden vůdce, proto to tak nyní dopadá na západ od nás. Ale nebudem sem tahat politiku.

 


0x

Manželka dělá v sociálnách službách, do práce musí,roušky mají povinně. Ráno jsem ji vybavil 2 ks 2metrových tyček - jednu na měření bezpečné vzdálenosti, druhou když někdo přijde blíž at ho majzne

dolga*

obět koronaviru v Česku
yoom.cz/...
yoom.cz/...

Také se ráda zasměju...

Ted mi přišlo mejlem...

Jinak děkuji všem, co mi odpověděli.

dolga

 

Před chvílí mi kamarádi přivezli nákup a přesně ten fór s tou moukou mi vyprávěli. Člověk se zasmát musí, protože to vtipné je, ale měla jsem takový divný, neuvolněný pocit. Všichni jsme měli ty "náhubky" a to mne vracelo do reality. Já jsem člověk optimistický, vždycky jsem viděla sklenici z poloviny plnou a panice jsem nikdy nepodléhala. Vlastně ji ani neznám, ale tato situace mne jaksi rozhodila. Ale když se zamyslím, tak ten strach který cítím, není ani tak strach z té pandemie jako takové, ale strach ve mně vyvolává chování a smýšlení některých lidí. A těch je na můj vkus docela hodně. Naštěstí mezi mé přátele patří jenom lidé, kteří jsou na stejné vlně jako já a chovají se zodpovědně.

 

etana*

0x

Mě by spíš zajímalo, jestli všichni ti, co vykoupily metráky a tuny rejže a mouky, konzerv a trvanlivého mléka už všechny ty zásoby snědli nebo honí po kuchyni moučné moly.


doplněno 07.07.20 22:06:

vykoupili sakra

Vyhodili to do popelnice. Říkali to ve zprávách.

 

iz*

0x

Účel roušky není chránit toho, kdo ji nosí, ale chránit okolí před nakažením od toho, kdo ji má. Rouška má jen omezenou účinnost, měnit by se měla po cca 15 minutách. Podle mne je lidé nenosili, protože se přes ně hůře dýchá a přes roušku je (někdy) špatně rozumět.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]