Nejste přihlášen/a.
Zdravím, s kamarádem se "kocháme"krásou starších mašinek, jejich dokonalostí nejen na jejich dobu.
Poslal mi odkaz fc05.deviantart.net/... a ted přemýšlíme, z kolika součástek je tato krasavice složena. Nevíme odpověď, jen se s námi pokochejte a zkuste odhadnout...
Odhadnout si nedovolím (zvlášt, pokud se počítají i nýty ) - ale tendr má sedm náprav...
doplněno 28.02.13 22:23:
Jenom těch hejblátek v ´kabině´ - upload.wikimedia.org/...
Jo, s Fatálkem "počítáme" všechny součástky, jsem seknul od boku řádově statisíce jednotlivých dílečků, možná řádově i více, opravdu nevím...
To je prece Nejvetsi masinka na svete, kterou postavil zly a mocny cernokneznik Zababa.
doplněno 28.02.13 22:24:Je tak dlouha, ze nelze dohlednout, kde je boudicka pro strojvudce, ma trista tricet sedm naprav, sto trinact valcu a jen jediny kominek.
Bylo na ni spotrebovano zeleza, medi a mosazi ze sedmi kralovstvi a je v ni tolik nytu a sroubu, ze by je vsichni smichovsti zeleznicari pocitaly po cely tyden.
RONYX - jo, to zní reálně, navíc při konstrukci té mašinky pravděpodobně nepoužívali bodové sváření a podobné...
No a taky co se považuje za součástku. Jedno dvojkolí je jeden kus, nebo se počítají zvlášt náprava, dvě kola, dva okolky, dva čepy, dvě protizávaží, tedy devět součástek. A to jen u dvojčiných parních mašinek.
Chtěl bych vidět, co tenhle "chlapeček" dělá s kolejema v oblouku. Docela by mě zajímalo uspořádání podvozku. Jestli to má alespoň trochu otočný ty 4+4 nápravy. Jestli ne, tak potěš panbů. To by ho tratáci milovali.
No s tim poctem soucastek je to vubec osemetne. U moderniho auta by se po zapocteni vsech tranzistoru ve vsech mikroprocesorech doslo k hodne velkemu cislu...
Za sučástku bereme jakýkoli "prvočinitel", tedy třeba šroub a matku zvlášt...
... asi to bylo nasazováno na tretě s minimálním poloměrem zatáček, jinak by to nemohlo fungovat...
K tomu podvozku - cituji Wiki: "Uspořádání pojezdu (2'D)'D2' - členěná parní lokomotivaMalletovy konstrukce - toto uspořádání měla i největší parní lokomotiva Big Boy
doplněno 01.03.13 09:50:Odeslal jsem dřív něž jsem to dopsal, oprava:
K tomu podvozku - cituji Wiki: "Uspořádání pojezdu (2'D)'D2' - členěná parní lokomotivaMalletovy konstrukce - toto uspořádání měla i největší parní lokomotiva Big Boy "Pokud si pamatuji dobře z teorie vozidel, to značení znamená, že prvních 6 náprav je spojeno podvozkem otočným vůči lokomotivě a první dvě jsou ještě otočné vůči tomuto podvozku. 7. - 10. náprava je pevně vůči lokomotivě a poslední dvě nápravay jsou na spolenečném podvozku otočném vůči lokomotově. Je to tak i na obrázku Malletovy konstrukce na WIKI upload.wikimedia.org/...
Jinak to co psal HOP o tom minimálním poloměru...chápu jak jsi to myslel, ale trochu si rýpnu, ten poloměr by naopak musel být maximální (do nekonečna) aby ta trat byla co nejvíce přímá. Nic ve zlém
doplněno 01.03.13 09:58:K těm dílům, typuji stovky tisíc, s nýty si myslím, že klidně přes 500tis. Možná že s milionem nebudeme daleko od pravdy, jen součástek v šoupátkách pro rozvod páry, co jich tam bude...
Je krásná! Když ale mám uvažovat o každém šroubku i matičce, jak píše Hopík, myslím si, že by se snadno došlo až k půl miliónu součástek. Nedovedu si ho ale představit v zatáčce.
Moje nejoblíbenější je Mikádo z Lužné /387 043/, vnuk preferuje olomouckou Rosničku /464 202/ a děda zase Velkého bejčka "Lízu" /423 009/ z Letohradu. A všichni dohromady milujeme 'Čtyřkoláka - Posázavský pacifik - 434 2186. A z motorových mám ráda Brejlovce.
Tak si vezměte, jak to u nás musí vypadat, když si pustíme nějaké video vlaků, máme jich spousty, a každý si začne hájit to svoje. Jaga.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.