Nejste přihlášen/a.
je to největší blbost co zatím vymysleli do aut...hned potom tomu sekunduje kontrola tlaku v pneumatikách...pokud nejsi guma, tak snad vidíš, že máš podhuštěnou gumu...
"...sekunduje kontrola tlaku v pneumatikách"
Ještě chybí kontrolka na stěrače a klakson ("stěrače stírají, klakson houká..."), případně akustická kontrola, že venku prší.
No to bych tak netvrdil, protože spousty lidí jezdí na podhuštěných pneu. U velkého profilu možná, tam je to hned viditelné, ale "moderní" vozidla mají často nízkoprofilové pneu, které mají zesílené bočnice a nebo třeba dokonce používají pneumatiky Run Flat. Tam už podhuštění neuvidíš pouhým okem ani náhodou.
Kontrola tlaku až tak blbost není, např. pomalý defekt na dálnici většinou zjistíš až když se ti začne čoudit z gumy nebo bouchne Většina lidí bez měření nepozná jestli je v gumě 1 bar nebo 3 a na zjištění pomalého defektu bys musel tlak měřit před každým vyjetím...
Akorát by to mohli všichni řešit nepřímo ze snímačů ABS a ne (uživatelsky draze) čidlama tlaku v pneu...
A hodil by se i teploměr v nábojích (drhnoucí třmen, hřející ložisko atd.) aby se nemuselo auto obcházet rukoměrem
Další kurvítko do auta. Máme a vypínáme, naštěstí to lze. Nemyslím, že když auto chcípne na každé červené a znovu startuje, je to ekologické a ušetří to palivo. Přesně naopak. Taky si nemyslím, že kdyz s naftákem člověk jede pár set km po dálnici a dojede kolonu, kde chtě nechtě bude muset zastavit, udělá rychlé zhasnutí motoru dobře.
Netuším, co je v těch autech za baterku, ale když si představím jízdu po větším městě v ranní špičce, kdy mi bude auto startovat každých cca 20 vteřin, pravděpodobně zablokuju nějakou důležitou křižovatku někde uprostřed města A vzhledem k tomu, že se dnešní auta nedají ani odtáhnout, budu tam hezky uprostřed křižovatky čekat na odtahovku . Jak dlouho to vydrží startér si netroufám odhadovat.
konkrétně u VW ten start stop funguje tak, že je aktivní když se zapne zapalování. Takže, aby se vypl tak se musí nastartovat, vypnout STARSTOP a pak se jezdí normálně jak kdyby tam nebyl.. Je to však úkon navíc. Dřív se zapínaly světla, dnes se vypíná startstopy a podobně kraviny...jsem přesvědčen, že se to dá softwarově vypnout, aby to nebylo aktivní hned při zapnutí zapalování..
Co se mně týká, tak největší opotřebení by zaznamenalo to tlačítko vlevo na palubce, kterým se ten zázrak vypíná (trojková Fabie, naštěstí z půjčovny). Pokud bych vyfasoval tenhle zázrak na trvalo, asi bych tak dlouho prudil švagra automechanika, než by sehnal nějakého kolegu všeuměla, který by to dokázal vypnout natrvalo (jestli to vůbec jde). Než jsem během první jízdy zjistil, která bije, tak mi málem zkrátili auto. Ta necelá sekunda zpoždění při startu je v Praze sakra znát...
krtek: Ještě to má tu vychytávku, že skutečně vypínat motor to začne, až když se ohřeje, to má sice logiku, ale - Miluju auto, co na sto metrech silnice změní chování o 180° .
Nedávno o Start-stopu vyšel pěkný článek - odkaz. Zajímavé je to, proč vlastně tento systém vznikl a také to, že díky změně zkušebních cyklů se už do dalších aut zřejmě dávat nebude, protože by to výrobcům nic nepřineslo.. Mezitím mi tenhle nesmysl bohužel do auta vlezl také a je to vážně otrava. Stačí po nastartování zapomenout stisknout tlačítko na deaktivaci a na nejbližší křižovatce je o zábavu postaráno. Obzvlášt, když třeba jede klimatizace naplno a tahle "vychytávka"tři sekundy po vypnutí zase motor zapne, protože klima moc žere a těsně před tím, než sešlápnete před rozjezdem spojku, motor zase vypne..
V každém případě, musí motor(alternátor) dobít el. energii spotřebovanou při startu. Takže okamžitě po nastartování to dobíjí větším proudem, a tudíž to spotřebovává výkon motoru a tím palivo. Kolik to konkrétně stojí benzínu navíc, nevím. Je jisté že nějaký ano, a v obecné rovině se dá říci, že stání musí mít nějakou minimální délku, aby se vyplatila následná zvýšená spotřeba paliva. Opět. Jak dlouhé stání(STOP stav) motoru musí být, nevím. Při popojíždění v kolonách to musí být hrozný opruz.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.