Nejste přihlášen/a.
Exaktní čísla Vám tu asi nikdo nedá, protože je určitý rozdíl mezi turbem z motoru Smartu a třeba Tatry 815. Využití koutivého momentu turba však je možné, je však důležité zajistit mazání turba a velmi dobře zvážit zpřevodování - rotor turba má, pochopitelně,mnohonásobně vyšší otáčky než alternátor snese. Ale už to mnozí vyzkoušeli - třeba tohle je zajímavé využití :
Co máte nastudováno? Že alternátor má určeny maximální otáčky na cca 10000 ot/min. a turbo že točí asi 10 x více? To jste studoval asi špatně.
Mechanický odpor alternátoru je cca. 1400 W, což turbo nikdy nemělo, nemá a nikdy mít nebude.
Kroutící moment na hřídeli turba je cca. několik Nm. Nikde nejsou uvedeny přesné hodnoty ale na sací straně se dá vyzkoušet přidržení prsty a určit kroutící moment od výfukových plynů.
Pokud vám pořád není jasné, jestli jde použít turbo k mechanickému pohonu čehokoliv porovnejte hřídele alternátoru a motoru. Hned vám musí být jasné, že použité průměru tam nejsou jen tak. Na sací straně turba nejen že nelze nic připojit mechanicky ale sání vzduchu zároveň při provozních otáčkách chladí přestupen chladu procovní hřídel turba směrem ke kluzným ložiskům. Hřídel se točí v olejovém filmu vytvořeným tlakem olejového čerpadla. Pokud toto narušíte, např mechanickým vyosením z pracovní polohy, na 100 % turbo odejde směrem do šrotu.
Doufám, že jste svůj nápad přehodnotil jako hloupost.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.