Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Roční zůčtování daně

Od: fanyka odpovědí: 8 změna:

Zdravím, je nový rok a bude se dělat daňové přiznání a roční zůčtování daně. Mám takový problém že budu potřebovat od bývalé zaměstnavatele papír na Roční zůčtování daně. Mám totiž hypotéku . S bývalým zaměstnavatelem jsem se nepohodla a z jeho účetní jsem se taky dohádala protože je to neschopná paní . Jak mám situaci vyřešit? Mám obavy že z nich ten papír nedostanu a pokud ano tak zase špatně jak všechno předtím .. Dá se potom někde si na to stěžovat nebo to vyřešit jinak Děkuji

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hm*

0x

Jsou zde znalejší rádci, tak počkej na jejich odpověď, ale řekl bych, že ten papír se obvykle vydává automaticky při ukončení pracovního poměru. Nazývá se nějak jako "Potvrzení o příjmech a zaplacených zálohách daně z příjmů". Podle mě je bývalý zaměstnavatel povinen ho vydat. Kdyby ho vydali špatně, určitě existují opravné způsoby, jak tu daň nakonec srovnat, ale jednak by byla současné mzdová účetní "nadšená" a jednak by musela ten správně vyplněný papír nakonec přece jen dostat.

Takže jestli potvrzení opravdu nemáš, požádal bych minulého zaměstnavatele o jeho vydání.

 

rora*

0x

To potvrzení se nazývá "Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti a z funkčních požitků,
sražených zálohách na daň a daňovém zvýhodnění"
a zaměstnavatel ho má vydat automaticky při ukončení pracovního poměru. Zkontrolujte si tedy všechny papíry, které vám zaměstnavatel dal. Pokud toto potvrzení skutečně nemáte, napište si o něj - vyjedou ho ze svého účetního systému, nemají na tom co zkazit (snad). Ostatně příjmy a sražené zálohy si můžete zkontrolovat i podle výplatních pásek. Pokud by se s vydáním cukali, pohrozila bych udáním na oblastní inspektorát práce.

fanyka

Dobrý den, tento papír mě opravdu nedali . Nebyly mě schopni dat v pořádku zápočtový list. Dobře , pokusím se to z nich dostat , pokud ne budu si stěžovat. Děkuji za odpověď

Já jako mzdová účetní dávám toto potvrzení až po ukončení roku (nikde není zaručeno, že zaměstnanec po rozvázání pracovního poměru ještě ten rok znovu nenastoupí). Být Vámi, poslala bych žádost o potvrzení mailem. Pak případná telefonická urgence. V případě nespolupráce se můžete obrátit na finanční úřad, ti jsou kompetentní řešit takovou situaci.

fanyka

Nezlob te se , ale chtěla jsem se ještě zeptat , když účetní pošlu mailem aby mě poslala papíry , může je poslat mailem a já si to vytisknu , nebude na finančním úřadě vadit že nebudu mět originál?

kimbert*

Na finančním ůřadu jsem řešil podobný problém a jasně mi řekli že chcou jen originál nic jiného je nezajímá.

hm*

Tak asi je to úřad od úřadu. Už před spoustou let tiskly účetní tyto formuláře celé jehličkovou tiskárnou (na bílý papír, komplet tisk i rámečky) a nikomu to nevadilo.

xy

tiskly , a pak orazítkovaly a podepsaly. Originál.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]