Nejste přihlášen/a.
Já se také snažím v obci moc nepřekračovat 50ku. A jednou jsem se o tom zmínil ve skupině 7 řidičů (2 profesionálové) a zíral jsem s otevřenou pusou, jak se na mě všichni osopili, že takoví řidiči jsou hrozbou pro ostatní a zaviní nejvíc nehod (já jezdím už přes 40 roků a žádnou jsem ještě nezavinil).
Prý ten, kdo v obci dodržuje ryclost, tak brání v jízdě ostatním řidičům, kteří jezdí normálně - to znamená rychleji než je dovoleno. Tak vznikají v obci kolony, kolizní situace, nervozita, agresivita a stres u řidičů v koloně, a to všechno zapříčiňuje dopravní nehody - takže viník je ten, kdo rychlost dodržuje a tím "normální" řidiče brzdí.
Ano, měl jsem na mysli řidiče s povolání.
Ještě bych doplnil co se děje na konci obce: Ještě před koncem obce začne celá kolona toho řidiče, který dodržuje 50ku, předjíždět. On by mohl na konci obce zrychlit, ale tím by jim bránil v předjíždění, a když chce i v této situaci dodržet předpisy, tak nesmí zrychlovat dokud jej celá kolona nepředjede a je skutčnou brzdou provozu.
Jak tuhle situaci řešit?
Mně lepiči nevadí. Vzadu mám kouli, a tak první díra při kolizi bude u nich na autě. A pokud mě oslňují, otočím zrcátko tak, aby odráželo dozadu, a dám jim nažrat jejich vlastní medicíny. 90% řidičů to pochopí a vzdálí se, Těm deseti % pak musí člověk párkrát tuknout na brzdové světlo, a oni ještě rádi předjedou.
Vzadu mám kouli, a tak první díra při kolizi bude u nich na autě.
Svatá pravda, ale co je to platné. První díra u frajírka a potom? Vlečné je připojené natvrdo, takže se bude měnit a rovnat a stříkat a platit. Jasně, z povinného ručení viníka. Co to obnáší? Několik desítek minut až několik hodin čekání na policajty. Dohadování o tom, že ten vpředu vybrzdil. OK, tohle asi ustojíte. Dohadování s pojištovnou. Odvoz auta do servisu. Shánění náhradního vozu. Buď není, nebo není hned, nebo je malej nebo si připlatíte. Servis - čekání na likvidátora, první focení. Rozebrání. Čekání na likvidátora, druhé focení. Rovnání/měnění dílů, lakovna, stárnutí laku, zpětná montáž. Hotovo?! Omyl. Buď zacálujete cash a pak Vás čeká nekonečná tahanice s pojištovnou o každou korunu a nakonec stejně budete v mínusu nebo to máte přes autoservis a krycí dopis, potom máte problém, jak dostat auto ze servisu. Potom ještě následuje tahanice o to, kdy skončila oprava a do kdy máte nárok na náhradní vůz (tedy od kdy nehradí NV pojištovna a kdo to zatáhne). Pokud tohle všechno zvládnete, je na kalendáři minimálně o tři týdny víc, než v době, kdy jste si bláhově myslel, že mít kouli vzadu stačí. A to jsem to vzal zkratkou. Další libůstky nastávají v případě, že je auto na firmu a ta je plátcem DPH.
Tohle je asi věčné téma. Mám dojem, že někteří si myslí, že ta značka 50 v červeném kruhu znamená jet minimálně 50km/h a mimo obec zase 90sátkou. A když někdo jede pomalejc, tak je vlastně brzda provozu a měli by ho cajti zkásnout a nejlépe zavřít do basy! Tak se mi to alespoň jeví a koukám, že nejsem jediný
Ale co, přece kvůli pár blbečkům, nebudu jezdit podle jejich stylu. A navíc, já nikam nespěchám, raděj vyjedu o 5 minut dřív a pěkně na pohodu. To je pak jízda uplně o něčem jiném.
Jinak, ty brzdové světla taky občas použiju, aby se na mě dotyčný tak nelepil. Případně zpomalím, to ho nasere a honem mě raděj předjede a já mám při jízdě klid a můžu se věnovat bezpečnosti jízdy a ne sledovat "vola" za mnou
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.