Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chyba na účtence-praxe v krámě

Od: angell1985* odpovědí: 48 změna:

Zdravím,bohužel jsem nemohl přispět do tématu CHYBA NA ÚČTENCE a někdo chtěl vědět jaká zvěrstva se na zaměstnancích v řetězcích páchají.

Popíši to tedy zde...Pokladní u nás v krámě má plat (po třech měsících)12 000Kč plus "prémie".

Práce pokladní je u nás 2-směnná.Raní 6:00-14:30 a odpolední 14:30-22:00.Takto je to oficiálně.Neoficiálně začíná práce na ranní již v 5:30 když přijede pekař.To již musí být pokladní převlečena a začíná doplňovat pečivo a dopékat pečivo vlastní.Druhá mezi tím dostane kasu,kterou si jde přepočítat,hned potom doplnit a spočítat cigarety ve stojanech,odemknout nákupní koše a nakonec doplnit a stáhnout noviny a časopisy.V ideálním případě je zde i třetí která jde doplňovat zboží do regálů které se nestihlo doplnit z minulého dne.Jelikož kamion přijíždí jak kdy tak se stává že je toho někdy opravdu hodně(i 12 palet zboží).V 6:50 většinou začínají důchodci láteřit a klepat holemi na dveře.V 7:00 se otvírá a do té doby musí být i doplněna zelenina a vytřená podlaha kolem ní.

Jedna kasa je určena jako hlavní a z té se nesmí pokladní vzdálit(na té sedí ta co doplňovala cigarety).Při frontách jdou na kasu další co doplňovali zboží.Ovšem s tím že zboží musí být doplněno za dopoledne kvůli možnosti příjezdu dalšího kamionu.Na kase je zakázáno pít,jíst(včetně položené lahve) a debatovat se zákazníky.Každá kasa má navíc monitorování rychlosti snímání zboží.Pakliže je pokladní pomalejší řeší to s ní vedení.Dokonce jeden čas bylo nařízení,že jakmile klesne její rychlost pod určitou mez tak jí má být odebrána židle.Po dobu směny mají navíc uklízet po zákaznících i před krámem(motat se mezi lidmi ve vchodu a východu).Pauza na svačinu je někdy i 5 minut jelikož se jinak dělají fronty a víc lidí na směnu nedostanem z důvodu neplněnění hodinového plánu.Ranní končí tím že ve 14:30 pokladní sleze z kasy,jde počítat a dává kasu vedení.Všechny "dýška" jsou též odevzdány(prý je to dar krámu a né pokladní).Jakmile pokladní řekne že dýška nedostala je to důvod pro oblastního k promluvení do duše v kanceláři.Když je potřeba zůstává v práci déle.Setkal jsem se s tím že jakmile nechce zůstat je jí předložena výpověď.V průběhu dopoledne navíc doplňují zeleninu,pečivo které jezdí třikrát za dopoledne a stahují prázdné obaly.

Na odpolední musí mít pokladní přepočítanou svou kasu již ve 14:30.To znamená že do práce musí přijít dříve.Odpolední probíhá podobně jako ranní s tím,že je víc lidí a navíc přijíždí kamion=uklizený sklad,připravené vratné obaly,sepsaná vratka na prošlé zboží.

Po 21:00 se znovu počítají cigarety,noviny,kasy,sepisuje se neprodané pečivo,prodané pivo a prázdné lahve.Myjí se podlahy,věší se cedule,mění cenovky,uklízí se před krámem.Toto vše se kolikrát děje jen ve třech lidech.Nakonec vedení počítá trezor.Jestliže se toto vše nestihne do 22:00 musí pokladní zůstat déle.Jinak se vystavuje riziku že jí vedení může dát výpověď, naschvál rozepsat hnusně směnu(třeba dvakrát denně po dvouhodině) a nebo jí pošle na přeškolení na jiný krám(třeba i 100Km daleko)

Inventura probíhá za provozu a je neplacená stejně jako přesčasy-je to služba krámu.Při špatném výsledku inventury,neplnění hodinového plánu,vysokých vratkách prošlého zboží,malých tržbách nebo jen z toho že se nelíbí krám oblastnímu jste bez prémií(toto se děje pokaždé).Navíc toto vše se děje pod neustálým tlakem jak od vedení krámu,tak od oblastního,tak od zákazníků.

Sám dělám vedoucího a je mi těch holek líto.Zkuste si představit jak vám vedení řekne at jdete na kasu.Až stáhnete frontu tak doplňte pečivo protože v regále dochází a lidi hulákaj.Pak mražené,vytřete ve vchodě a do toho ještě musíte poradit zákazníkovi.To vše nejlépe najednou a hned.Po hodině dostanete seřváno co vám tak dlouho trvá at sebou hnete a když to špatně dopadne tak do toho přijede oblastní a pošle vás dělat úplně jinou věc s tím,že zbytek uděláte až potom.

 

 

48 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

albatros498022*

0x

Osobně jsem toho názoru, že pokud jsem v zaměstnání nespokojen, začnu hledat jiné.

angell1985*

Ano,ale pakliže jste starší je docela problém.

Mýtus.

Samozřejmě práce modelky nebo baletky se po padesátce shání těžko, ale zkus mě (54) říct, že jsem "starší" přitom novou (a skvělou) práci jsem si našel předloni (v IT oboru, což by teoreticky měla být doména uhrovitých mladíčků. Kupodivu až tak není ).

martinaa*

Štěstí - Vaše. Máma dělá na UP a starších lidí, po 20, 30 letech vyhozených z podniku, jsou mraky. Jsou neštastní, není o ně zájem. Rekvalifikace? K smíchu. Jo, chlapi to mají o něco lehčí, třeba dělník se rychle přeorientuje. U člověka s gymplem, co dělal deset let účetního, už to je horší... u starších dam, př. kadeřnic, sekretářek, je to zabitý. Nic jiného neumějí, otevřít vlastní živnost nemohou a místa nejsou. A na jeden volný post připadá víc, jak 30 lidí. Zpravidla se shánějí operátoři výroby, obsluha obráběcích strojů, řidiči všeho možného, nebo jen fachmani do dílen, o kterých se u nás ví, že s lidmi zachází příšerně a stejně je po měsíci nebo dvou vyhodí...

Klíčová věta je "nic jiného neumějí". A proč ne? Kdo za to může? Stát? Společnost? Ilumináti?

Ano, člověk po 20, 30 letech v jednom podniku, často na jediném postě, je mnohdy na propuštění. Protože pokud dřepěl 20 let za jedním stolem nebo u jednoho ponku, tak mu prostě ve většině případů ujel vlak. Protože za tu dobu se změnil výrobní program, změnila technologie, změnily stroje, změnilo třeba i to účetnictví... změnil se nějak i ten člověk? Někdy ano, všechna čest. Ale v mnoha případech ne.
Dřív to možná byla věc prestiže. Pamatuju si, že když jsem jako mladý přišel po škole do firmy, jeden kolega šel do důchodu a bral si s sebou stůl. u kterého prý seděl těch 30 let a všichni ho plácali po zádech, jaký byl proto borec. Dnes, po letech pracovních zkušeností, kdy mám důchod na dohled i já (nebo spíš někde na vzdáleném obzoru ), tak si myslím, že to nebyl borec ale starý blbec. Být 20-30 let na jednom fleku u mě není zásluha. Je to známka ztuhlosti, neflexibilnosti a když to řeknu hodně drsně, nepříliš velkých schopností, nepříliš velkého sebevědomí.

A k těm starším dámám: jeden můj známý, vyšší manažer, sháněl sekretářku, a dal si podmínku (mimo jiné kvalifikace) i věk>55. Protože prý "potřebuje asistentku na práci a ne na šukání". (A taky až tak nehrozí mateřská, OČR a podobné radosti.) Tím se nijak nechci dotknout mladých schopných asistentek, jen chci trošku podkopat ten mýtus, že člověk nad padesát je nezaměstnatelný. Záleží na tom člověku, ne na jeho věku. (a tím trošku neskromně reaguji i na vaši prní větu - nebylo to ani zdaleka "jen" štěstí, byla za tím i nějaká práce na sobě.)


doplněno 13.07.16 19:34:

Ano, píšu s nadsázkou, tak proto můžu působit dojmem nadřazenosti. Snad je to jen dojem

Ale třeba hrubě nesouhlasím se zprávami typu "na Ostravsku přijde o práci 2000000 horníků". No a? Copak jednou horník = navždy horník? Naše firma docela dlouhodobě shání zámečníky, svářeče, řidiče, obráběče, montéry... to by bývalí horníci dělat nemohli? Opravdu je ta rekvalifikace tak obtížná? Jistě, souhlasím s tím, že někdo na to fakt nemá. Ale nikdo mě nepřesvědčil a nepřesvědčí, že těch, co na to opravdu objektivně nemají, je většina.

A ještě jsem si vzpomněj na jednu seriózní starší paní, která se u nás ve fabrice předevčírem vybatolila z kabiny kamiónu. Normálně jsem zíral jako puk s otevřenou hubou, nahlížel do kabiny a nevěřil, že tahle pohádková babička (v tom dobrém smyslu, mohlo by jí být tak k šedesátce a vypadala spíš jak z reklamy na domácí buchty) fakt přijela s tahačem a návěsem. Ale bylo tomu tak. Nemůžu si pomoct, hluboce si vážím lidí, co se dokážou o sebe sami postarat a dělají věci, které bych do nich vůbec neřekl. Jasně, ta tvoje kadeřnice si asi řidičák a profesák neudělá, ale opravdu je u nás kadeřnicemi přesyceno? Žena, když chce vlasy, tak se objednává minimálně týden i víc předem...

martinaa*

"A proč ne"? Protože studovali nebo se učili něčemu, co je dlouho živilo. A protože jsou lidé různí, jsou tací, co se na nové řemeslo a práci přeorientují okamžitě, a jsou tací, kterým to vůbec nejde. Namátkou - kadeřnice na UP neumí podvojné a vůbec potrojné účetnictví, které je vyžadováno na postu účetní pro firmu. Ta samá paní ne, neumí řídit dodávku /resp. nemá papíry/ a nemůže jít do práce ani coby obráběč kovů. Stejně jako prodavačka ze sámošky nemůže nastoupit do školky, stejně jako kamioňák těžko bude dělat manikérku. Neříkám, že se lidé nemají snažit a posouvat svoje hranice a možnosti, ale řeči "kdo chce, práci si najde" mi přijdou zbytečně nadřazené. Osobně znám pár lidí, kteří jsou déle nezaměstnaní, jsou zoufalí, vzali by cokoli, ale nedaří se.

jitkak*

Jethro,

většinou Vaše názory uznávám, obdivuji, sdílím...ale dnes jsem velice zklamána Vaší "nadřazeností, povrchností či arogancí...nebo jak to definovat" Proč by měl člověk, který má jistotu a zázemí, dělající svou profesi, mít potřebu něco měnit? Proč by z tohoto důvodu měl být za blbce a né za borce?

V některém příspěvku tu zmiňujete, když se jim práce nelíbí, at jdou jinam...kdo by nám tedy v těch obchodech prodával? Proč se vyučují prodejním oborem? Aby byli jako štvaná zvěř honěná okresním manažerem, manažerem prodejny či jen vedoucím prodejny? Tyto nechutné praktiky, co popisuje Angell nejsou otázkou jen PENNY, co takové TESCO, Kaufland? Máte dojem, že tam se prodavačky mají blaze? Omyl! Malé obchůdky nám vytlačují řetězce prodejen s praktikami otrokářů...

Mějte se

Proč by měl člověk, který má jistotu a zázemí, dělající svou profesi, mít potřebu něco měnit?

Protože se mění svět kolem něho. Protože se mění styl práce, technologie, metody... Protože pokud se nezmění, přestane být konkurenceschopný a jeho místo zaujmou ti, kteří tu potřebu pochopili a akceptovali.

Aby byli jako štvaná zvěř honěná okresním manažerem, manažerem prodejny či jen vedoucím prodejny?

Samozřejmě že NE. Ale řešení je jen jedno: prostě na takové jednání nepřistoupit a pod takovými lidmi nedělat. Ale pokud existuje dost lidí, kteří jsou ochotní být tou štvanou zvěří, tak proč by je "otrokáři" nevyužívali? Byli by sami proti sobě. "Otrokáři" zlepší pracovní podmínky jen tehdy, když nenajdou lidi, kteří by je akceptovali. Nikdo a nic jiného je k tomu nedonutí.

jitkak*

Člověk pracující na stejné pozici (více let potažmo těch 20-30) ve fabrice, se přeci rozvíjí s modernizující se, či měnící se technologií či technologickými postupy, nebo mi chcete říct, že zakrní právě u toho "PONKU"? Můj manžel pracuje od vyučení ve své profesi a sice jako pokrývač (v současné době jako OSVČ), nenabývám pocitu, že je BLBEC a už vůbec né, že bych ho měla nutit k dodělání profesáku na TIR nebo svářečák? Samozřejmě se mění postupy, nároky, materiály,...nevšimla jsem si, že by strouhal šindel z polen nebo svazoval slaměnné otepy

Pokud vás nadzvednul výraz "blbec", tak ten jsem použil hlavně proto, že se rýmuje se slovem "borec" a co tak vím, tak třeba na Valašsku by se šikovný "šindelář" velmi dobře uplatnil.

jitkak*

Nenadzvednul mě ten výraz, nýbrž Váš pohled na zodpovědně (kdyby né zodpovědně...tak tam asi nepracuje řadu let) pracujícího člověka a navíc jste v mých očích byl jako "spravedlivý rádce" a Vaše v tomto případě povrchnost mě udivila tot vše

A navíc v dobách dřívějších bylo naprosto normální, že člověk dělal desítky let na stejném místě práci, kterou ovládal a která ho snad i bavila...dnešní kariéristická doba žene právě ty houževnaté na posty manažerů a dopadá to tak, že kdejaký "trotl" co si nezkusil, co je to dřít, se povyšuje na řadu let tvrdě pracující lid, samozřejmě v mnoha případech bez tolerance, lidskosti či cti Již jednou jsem tu v nějakém příspěvku zmiňovala, že lidé na vedoucích postech by měli dělat psychotesty (teď mě třeba ukamenujte ) myslím si, že by to snad vypadalo jinak...papánkové by nedědily vedoucí pozice po svých papá a arogantně by se nevozili po svých podřízených, není nic horšího než mladý, arogantní BOSS, co sežral všechnu moudrost světa

uska*

Martino, obyčejně s tebou souhlasím, ale tato věta ti ujela.

u starších dam, př. kadeřnic, sekretářek, je to zabitý. Nic jiného neumějí, otevřít vlastní živnost nemohou a místa nejsou

.Nevidím důvod, aby kadeřnice nepracovala jako OSVČ, ineráty na pronájem křesel jsou mraky a sekretářka? Dodělá si kurzy účetnictví a může sebe sama živit až do smrti.

Zkušenosti, to je co se počítá, čím více tím lépe. U těch mladých je to horší.

 

rora*

0x

Dokud si zaměstnanci nechají, s prominutím, s*át na hlavu, tak se nic nezmění. Dneska je práce všude plno, i u nás na severu Čech, kde se drží nejvyšší nezaměstnanost, takže by neměl být problém najít si něco lepšího. Ono však všude bude něco. Já mám za sebou zaměstnání dvě. V prvním byl majitel firmy alkoholik, myslela jsem si, že hůř nebude. V druhém jsem trvrdě narazila a jsem si jistá, že to jde i hůř. kdo dneska najde ideální práci?

angell1985*

Píšete nenechat si s.át na hlavu.Jenže oni vám na ní většinou s.rou zákazníci.Co s tím pak?

Připomíná mi to toho dědečka z Cimrmanovy hry, co neměl rád lidi, s nikým se nesnesl, ale toužil stát se hostinským. Pokud vás nebaví pracovat s lidmi, změňte obor. To je jako by se někdo bál zvířat a mermomocí dělal ošetřovatele v zoo.

angell1985*

Pracovat s lidmi neznamená na sebe nechat kdekoho řvát.

 


0x

Ano takhle vypadá práce. Stejně pracují i dělníci v naší fabrice - lisaři, svářeči, skladníci, montážníci, lakýrníci, ale i přípraváři, konstruktéři nebo účetní. Akorát jedni spíš rukama a druzí zase víc hlavou. A není nic divnýho, když jdu do práce a šéf už má na parkovišti auto, a když jdu domů, pořád tam ještě je. Ale taky se najdou lidi, co považují práci za zvěrstvo a požadavek dokončit rozdělanou práci deset minut po fajrontu za kapitalistický teror. Většinou takoví odejdou rádi ve zkušebce.

Naštěstí u nás nikdo není k práci nucen násilím a nezaměstnanost je na hlubokém minimu. I tu na poradně se poslední dobou vyskytuje víc dotazů jak co nejrychleji ze zaměstnání odejít než jak si najít práci. A slušnou práci si dnes najde každý, pokud má aspoň lehký náznak jakékoliv kvalifikace a ochoty pracovat.

btw dýška? Pokladní v marketu dostává dýška? Proboha od koho?

A na konec jeden včerejší zážitek z Lidlu: pokladní mi zapomněla dát slevu na označené zboží. Zavolala manažera na odblokování pokladny, ale pak sáhla do kapsy a dala mi těch 12 Kč, že at nemusím čekat, že si to už vyřídí sama.

angell1985*

Také dělníkům neplatíte nucené přesčasy a poté vyhrožujete výpovědí?Šef má v práci auto...také bere 12 000Kč?Také na sebe musíte nechat řvát kdejakého obejdu co si přišel pro pivo?Už jste někdy dostal v práci od opice pěstí nebo na vás vytáhli nůž?Také po vás chce vedení 6 prací najednou?Pakliže ne,tak nesrovnávejte.

Platíme podle zákona a podle smlouvy. Výpovědí nevyhrožujeme - zaměstnanci mají u nás dveře otevřené, a to k nám i od nás (a pokud je opravdu problém, tak taky nevyhrožujeme, ale rovnou konáme). V současné době mám asi čtyři věci, které by šéf měl rád hotové včera a dvě, co fakt nehoří a můžou v klidu a pohodě počkat do zítřka :D

Myslím, že ideální obchod by pro vás byl ten, kde nejsou žádní otravní zákazníci. Jo, večer jsem si chtěl zajít do supráče mimo jiné i pro kartón kozla, ale pokud to znamená, že si o mě bude vedoucí myslet, že jsem obejda, tak tu tržbu udělám jinde.

angell1985*

Já si nestěžuji.Jen tu chtěl někdo vědět jak to v krámech probíhá a tak to píši jak to je.Dělejte jak chcete.On ten váš neuskutečněný nákup-třeba i za 10 000Kč krám nezrujnuje a že uděláte tržbu jinde je mi srdečně jedno.Obejda je kupříkladu opilec jenž cucá pivo před krámem a pětkrát za den se zeptá jestli nebudeme toto pivo zlevňovat.Nebo zákazník,jenž nevidí zboží v regále(nejde o žádnou akci ale klasický nezlevněný sortiment)a přesto se ptá jestli není ve skladu.Nebo jako kupříkladu posledně cikáni jenž tvrdili že potřebují vařit rýži,vy jí nemáte a oni na vás začnou řvát že máte jít do ženského přirození.

To, co popisujete, je součást vaší práce a je jen na vašich schopnostech, jak se s tím vypořádáte. A nebo si to zkuste jako číšník, úředník na sociálce, průvodčí, učitel nebo doktor na pohotovosti. Rychle byste zjistil, že ten váš chlebík není až tak tvrdý a ten váš neškodný cucač piva před krámem je vlastně docela zlatý. A že ten učitel bere 2x tolik co vy a doktor snad 5x? Taky jejich odpovědnost a kvalifikace je úplně jinde.

(Jo, dělal jsem mj. i 6 roků na hotline, takže taky vím, co to je věcně odpovídat celou směnu na pitomé dotazy.)

btw vám běžně chybí klasický sortiment? Vy nemáte rýži? Umím si představit, že koncem prodejní doby není čerstvá zelenina nebo pečivo. Ale nemít takové komodity jako rýži? (Nebo těstoviny, cukr, mouku?) Co jste to za řetězec? Nemám v sobě dost cikánské bezprostřednosti, abych na vás křičel, ale je docela možné, že bych si to myslel.

 


0x

Okamžitě bych odešla a hledala si jinou práci.To k Vaší základní otázce. Ale pak se rozepisujete a vysvětlujete, že Vám vlastně nejvíc vadí nespokojení zákazníci. Ale i já bych byla nespokojená, kdybych nenašla v regále tak obyčejný produkt jako je rýže. Vám vadí nejvíc zákazníci, jenomže právě ti zákazníci nosí peníze do obchodu a Vy dostáváte svůj plat. Náš zákazník, náš pán. Tak tomu bylo dříve. Dnes jsou v obchodech zaměstnanci kteří jsou naštvaní že musí plnit regály, že musí stát u kasy, že musí uklidit krám. Tak co vlastně chtějí v tom obchodě dělat?

72mona3*
@suzymon - víte, ono je to těžké. Já už s lidmi pracuji velmi dlouho a ví se o mně, že jsem flegmatik. Spousta stálých zákazníků mi říkávala (a pořád říká), že jsou rádi, že s nimi jednám právě já, a že je vidět, že mě má práce baví. A mají pravdu. Přesto, když se vás někdo po stoprvé zeptá na něco, co je zřejmé na první pohled (tučnými písmeny,zvýrazněno a podtrženo - obrazně řečeno), tak je hodně těžké nezačít tlouct hlavou o zeď protože to je dnes a denně a bude to i zítra a pozítří...
Jedna kolegyně se dokonce pokoušela zákazníky "vychovávat" - víte že spousta lidí neumí ani pozdravit? Jsou tak zaměřeni na to, že něco chtějí, že jdou rovnou k věci bez onoho "bů". To třeba já vůbec neřeším. Ale jak někdo přijde už nas*ný a "plivne" na vás svůj požadavek s výrazem typu "dělej, za minutu mám schůzku s prezidentem", tak to mi taky hne žlučí. A takový člověk ode mne nedostane nic nad rámec mých povinností. Ani tu ochotu.
Práce s lidmi je velkou zkouškou charakteru a trpělivosti. A pokud chybí i pozitivní motivace od zaměstnavatele...no, pak je opravdu na místě změnit zaměření.
Jenže kolik procent lidí vykonává takové povolání, které je naplňuje? A kolik lidí chodí do práce jen kvůli placení složenek?
Uff...

 


0x

Všiml jsem si že vedení v potravinách kam chodím nakupovat neustále obměňuje personál. Prodavačky (a jeden prodavač) tam nikdy nezůstanou déle než půl roku, spíš bych řekl tak průměrně 3-4 měsíce). Nevím čím to je jestli ty lidi vyhazují nebo co, asi chtěj z těch lidí vydřít co nejvíce za co nejméně peněz a to se mi nelíbí. Podle mě by firmě mělo záležet na zaměstantncích a ne to každý třetí měsíc měnit jen aby ušetřila pár korun. Vypadá to že u těch prodavaček nejdo o HPP, ale jen o brigády, tudíž jak někdo může vůbec dělat takovou práci? Při brigádě přece nemáte zaplacené zdrávko a socko, a tak si to musíte ještě odečíst. No a já nevěřím že by někdo uzavíral HPP na 3-4 měsíce. A jestli jo, tak chudák zaměstnanec neodejde s dobrou reputací, že po třech měsících skončil. Je to všechno jenom o tom sedřít z těch lidí kůži za každou cenu, ale nejspíš to bude o chabé důstojnosti tohoto národa.

72mona3*
@h4ever - No, spousta lidí nastoupí do mizerně placeného zaměstnání a mezitím si hledají něco lepšího. Když jsem sháněla práci já, dokonce mi bylo řečeno, že pokud podepíšu smlouvu, bude to na půl roku. To by tak odpovídalo tomu, co píšete vy. Jako by ani nepočítali s tím, že jim tam někdo bude chtít zůstat.
A pak chtějte po prodávajících nějakou odbornost...

Je na tyhle pozice třeba maturita? Nebo tam vezmou každého blbýho co nic neumí?

72mona3*
Vy nevíte, že i uklizečka by měla mít nejlépe vysokoškolské vzdělání

Napadlo mě to proto že kdyby se vláda uráčila uzákonit že obor/práce prodavačky musí být s maturitou, tak by to pro ně snad mohlo znamenat vyšší plat. Jethro sice řekl práce jako každá jiná, ale rozdíl je vplatech. Jethro psal že někdo pracuje rukama, někdo hlavou ale práce jako práce a já k tomu říkám, že rozdíl je v platu a když je práce jako práce, pak by měly být buď všechny placené stejně když dřou stejně anebo podle vzdělání... To druhé mi ale nepříjde spravedlivé, protože není záruka že vysokošlolák bude za více peněz více pracovat.

72mona3*
Mezi vzděláním a výší platu není přímá úměra. Proto jsem se zmiňovala o VŠ na post uklizečky. Maturita dnes už nic neznamená. Neznamenala by ani zvýšení mezd pro "podřadné" práce.

Jethro říká, že právě v dnešní době má každý takový plat, jaký si zaslouží. Na jaký dosáhne svými schopnostmi, a to nejen pracovními, ale třeba i vyjednávacími. A i když třeba sedí dva kolegové v jedné kanceláři, dřou oba stejně a jeden si uhádá o pět tisíc vyšší plat a druhý se bojí pípnout aby probohajenom o tu práci nepřišel, je to spravedlivé? Jistěže ano.

dota*

Píšete, že je to spravidlivé. Každý má samozřejmě právo na svůj názor a já Vám ho neberu, jen mě zaráží ta absolutnost tvrzení.

 

eulalie*

0x

No jo no. Je to mrzuté. Holt kapitalismus, nikdo ani necekne, každý má strach o práci, protože za branami stojí fronty lačných nezaměstnaných bažících po místech těch, které z firmy vyhodí na dlažbu. To už tady bylo, ne? Kdypak? V 19. století? To jsme se ale moc daleko neposunuli, ne? Mám totiž takový dojem, že žijeme ve století 21.

 

angell1985*

0x

Tak začnu od konce.Maturita potřeba není protože v obchodech skoro nikdo nevydrží.Ikdyž na druhou stranu jsem už zažil spoustu zaměstnanců nebo brigádníků s vysokou kteří byly naprosto nechápaví a někteři ani nedokázali vyplnit dotazník.Dále nám sem strkali lidi z agentur...mě osobně se to nelíbí,ale mám smůlu.

suzymon:Mě nevadí zákazníci co se slušně zeptají.V takovém případě je na místě slušná odpověď,ale to neznamená že mě jejich otázky nemohou štvát.Chápu že s tou rýží se vám třeba pokazí večer,ale jestliže já jako vedoucí rýži objednám a ona nepřijde.Co mohu dělat?Natož prodavačka.Proto se na mě ještě nemusí sprostě řvát ikdyž jsem se jim slušně omluvil a vysvětlil že bohužel není.Náš zákaznik-náš pán...toto je praxe z dob první republiky z rodinných obchůdků.Pakliže chcete aby vám dnes někdo sloužil,je na místě přemýšlet o vycestování .Ono těm pokladním nevadí stát u kasy nebo doplňovat atd..Jim vadí to že všechno se chce najednou a jak to není hned tak se na ně řve.Jako třeba s přestávkou.Ony na ní mají nárok,ale jakmile si jí vezmou začne být fronta a lidi řvou.Já začínal jako skladník ve 24 letech a prošel sem si všechny funkce co jsou po vedoucího.Byl sem mladej a když jsem sebou hnul udělal jsem spoustu.Toto samé se čeká třeba od 55-ti leté paní.

jethro:Jsme Penny market a s tou rýží jsem to popsal výše.Prostě nám ta nejlevnější nepřišla ze skládů a oni jinou nechtěli.O mé kvalifikaci nevíte zhola nic a proto nemá smysl se o tomto dále bavit.Ten cucač piva zlatý je dokud ovšem nedá pokladní pěstí,ta se nesesype pod kasu a já s ní pak jedu na pohotovost jen proto,že mu nedala zadarmo cigára.Nebo jiný co předemnou šermoval nožem abych ho nechal jít s lahví kradeného rumu.

eulalie*

Hm, jak jsem psala, je to mrzuté. Ale jsou i horší práce... třeba posádka sanitky se záchranáři. Oni musejí třebas i toho narkomana se žloutenkou a jinými nakažlivými chorobami ošetřit...dokonce se o něho musejí postarat i v nemocnici. A vy se zlobíte, když se na vás zákazníci čílí, že nemáte rýži...


doplněno 14.07.16 09:14:

Angell, pochopte jednu věc. Ona celkově atmosféra ve společnosti je divná. Lidi všeobecně uštvaní, naštvaní, jeden závidí druhému, společnost hrubne... divíte se pak, že se to přenáší všude, kam se podíváte? I na jiných pracovištích jsou třeba příšerné vztahy mezi kolegy navzájem. Bohužel. Za atmosféru v těch řetězcích ale samozřejmě může vedení, protože nastavilo podmínky práce takové, jaké tam panují. Odnášejí to v konečném důsledku řadoví zaměstnanci.

angell1985*

Já ale nic nesrovnávám a ani netvrdím že neexistují horší práce.Jen tu byl prostě dotaz jak to funguje v krámě..proto toto téma a v něm příklady z praxe.Ano,v tu chvíli se zlobím protože zaměstnanec krámu není zákazníkův otrok ani poskok a nevím co tedy dává právo zákazníkům prodavače sprostě urážet.

 

tondac*

0x

Spousta frustrátů si potřebuje někde zchladit žáhu z toho, že je seřval šéf, manželka nebo děti a první na řadě je personál prodejen. Nemám nic proti konstruktivní kritice, ale když vidim, že si někdo na někom v supermarketu léčí svůj mindrák, tak mu poradím, aby si své problémy šel vyříkat s tím, kdo mu je způsobil.

Vy alespoň cítíte, že je ve firmě něco špatně. Většina manažerů se s postojem firmy ztotožní a prosazují ho hlava nehlava.

 


0x

Rada, aby jen trochu schopný nespokojený zaměstnanec odešel, je dobrá jen pro onoho zaměstnance. Ale kdo potom v těch prodejnách zůstane? Pak to budou opravdu jen ti nejneschopnější, nejprotivnější, nejvíc chybující.

Při mých nákupech hraje největší roli vzdálenost prodejny. Proto nakupuji nejčastěji v Lidlu, dvou malých místních prodejnách a v Penny. Ale samozřejmě znám i Billu, Coop, Kaufland... Do Penny chodím nerada, cítím tam jakýsi chaos a nesoulad. V regálech je mnoho zboží, ale nevybízí k prohlížení, celá prodejna na mě působí dojmem "rychle ven"! A teď nemám na myslí jen místní prodejnu, ale celý řetězec. Stejné je to i v Penny v jiných městech.

Souhlas - Penny šel v posledních letech prudce dolů. Naprosto chaotické rozmístění regálů, nepotravinové zboží mezi potravinovým, nepřehledné, omezený sortiment, nepříjemný perzonál (což nemusí být přímo vina těch lidí ale i podmínek, za jakých pracují)... Mám u nás na výběr mezi Lidlem a Penny a je to opravdu očividný rozdíl, nebe a dudy.

angell1985*

Co jsem tak vysondoval z vyžších míst tak největší průšvih se stal když němce(Penny) napadlo koupit většinu bývalých Plusů.Je to už hodně let,ale do dneška se z toho nemohou vyhrabat.Tenkrát to byl obrovský prodělek.Od toho se odvíjí malé platy,málo zaměstnanců na prodejnách,žádné prémie,minimum modernizace atd.

Angel, já právě do toho Penny chodím, protože to je jediný obchod který je blízko. Auto nemám a jezdím na kole. Všichni zaměstnanci jsou tam každý den vysoce nepříjemní. Je mi úplně jedno jestli mne pozdraví, ale není mi jedno, když mi na otázku kolik stojí nějaké zboží, protože tam jednoduše chybí cedulka, odsekne, abych si s tím došla na kasu. A to není výjimečná záležitost. Je to spíše velmi běžné a každodenní. Takže já jako zákazník mám běhat s nějakým produktem ke kase a prosit lidi ve frontě aby mne k té kase pustili a nechat si zase nadávat od těch lidí, že zdržuji? A to mám být za takovýto přístup k zákazníkovi ještě já příjemná? V Penny příjemná nejsem, protože nemám být proč. On to totiž vidí každý z té své pozice. Já jsem zákazník, a na druhé straně je zaměstanec obchodu, kam chodím nakupovat, ne krást, nebo žebrat. Nemusím se stěhovat jinam, protože jsem v cizině žila víc jak polovinu života. Pravda, už je to deset let co jsem doma, ale věřte mi, že na takovéto chování jsem tam nikdy nenarazila. A to ani v supermarketech. To je Česká specialita. Já si pamatuji, jak jsem tady ještě v době kdy jsem žila venku a byla tady na dovolené, šla právě na nákup do toho Penny a měla jsem tu tašku na kolečkách, tady se tomu říká nějaká důchodcovská taška, ale venku to je naprosto běžný nákupní prostředek. Vešla jsem do obchodu a najednou za mnou přilítla vedoucí obchodu, mladá důležitá holka a začala na doslova křičet co si to dovoluji, že si MUSÍM, vzít ten jejich vozejk, který je velký a já si šla pro pár věcí a navíc jsme se tam kvůli těm nákupním vozíkům tlačili v uličkách a čekali až se posune někam jinam prodavačm, který zrovna doplňoval zboží do regálu z palety. Vůbec jsem nepochopila ten její požadavek, protože přece u kasy všechno ze své tašky vyndám, dám klidně nahlédnout dovnitř a zaplatím. Takže já mám s tímto obchodem samé nemilé zkušenosti. Šla bych jinam, ale nemám kam. Někdy si teda raději zajedu hodně daleko třeba do Tesca, ale často se mi tam jezdit tu dálku nechce. A v zimě už vůbec ne. Tak prostě zatnu zuby a jdu na nákup do Penny. Také jsem si všimla, že se tam neustále lidé střídají, ale za tu dobu jsem si všimla také toho, že jsou to nakonec zase pořád ti samí lidé. Asi si jdou "odpočinout" na tři, čtyři měsíce někam jinam a zase se vrátí. Nebo to budou stále ti samí lidé co prostě pendlují z obchodu do obchodu. Dělají nějaké "kolečko" nebo co. Chodím kupovat kuřecí maso do menšího obchodu, který je ale také pod nějakým řetězcem, a tam je prodavačka milá a ráda s ní prohodím i pár slov, když tam zrovna nikdo není. Myslím si, že jsou zaměstnanci v Penny hodně špatně placeni a možná i šikanováni vedením, ale co s tím já, jako zákazník mám společného? Nic. A nepatřím k ožralům, ani ke zlodějům cigaret nebo vodky a upřímně, takového incidentu jsem za celých deset let NIKDY nebyla svědkem. A to chodím nakupovat minimálně 2x týdně a v různé době. Takže nevím ze kterého kraje jste, že tam máte takové potíže. Také jsem si všimla divné praktiky která je v Penny běžná. V letáku je nějaké zboží, které je v "akci", naposledy to byla Indulona, v regále ani jedna, pouze štítek s cenou na s tou slevou. Na zeptání mi zaměstanec pravil, že je nedostali. A nedostali je ani příští den, ani ten další. Pak už jsem tam nešla. Ale jakmile akce skončila, byl jich tam najednou plný regál. Okamžitě hned ten den. Schválně jsem tam šla. Tak tohle mi vysvětlete. A to není jeden případ, stává se to velmi často. Prostě zboží v akci není. Co tím kdo sleduje, to mi je záhada. Mám dojem, že v tom nějaký fígl bude, ale nevím jaký a nevím kdo ho vymýšlí a co z toho má.

Fígl je jednoduchý - přijdeš tam na akční zboží (které tam však není), no ale když už tam teda jsi, koupíš i něco jiného. Dost hnusná praxe, naštěstí už docela profláknutá.

monikaaaaa

Kristova noho, je to sice od Vás všechno hezky napsnáno. Já třeba pracuji v Kauflandu a kolikrát, když mám svačinu jdu si koupit jídlo a mám na sobě kauflanďácký triko, příjde ke mně zákazník a ptá se: kolik to prosim vás stoji? Nooo, jak já to mám asi vědět? Taky ho pošlu ke kase, nebo na informace. Já jsem jenom na pokladně, opravdu neznám VEŠKERÝ zboží, co tam máme. Nebo když jsou fronty a zákazníci na mě začnou řvát, at laskvaě zavolám ze zadu další prodavačky, že jsou po práci a že tady nebudou stát tuhle dlouhou frontu..no sakra... já jsem taky v praci, taky jsem unavena a další prodavačky tam proste nejsou! To vedoucí nám zařizují šichty a to oni zařizují kolik lidí v ten den příjde..taky mě to třeba štve, že jsou fronty, pak se nestíhá, kdybych mohla někoho zavolat, tak asi zavolá, ne? Nebo když za mnou příjde zákazním, proč sakra nejsou v regale baterie, jak to mám vědět, tak je asi vykoupili ne? At jdou s timhle na informace... práce s lidmi je fakt o hubu, lidi jsou zlí, hnusní, nepříjemní, a vy máte být celý den příjemní? to prostě nefunguje

Milá Monikaaa, v prvé řadě je poviností každého obchodu mít zboží označeno cenami. Kdybyste si šla třeba vybírat do velkého obchodu kalhoty, nebo boty a nebo cokoliv a nebyla by u zboží žádná cena, tak byste se určitě Vy první rozčilovala. A to samé platí i v potravinách! Nechápu, proč by obchod s potravinami měl mít výjimku a já musela běhat ke kase. Chtěla bych vás vidět, jak běháte s každým trikem ke kase, abyste zjistila jeho cenu. Tak se nedivte, že Vás zákazník zastaví, když máte na triku logo prodejny. Ten totiž zase neví, že si zrovna v tu chvíli jdete pro svačinu. A navíc, co je mu do toho? To se mám s obavou a poníženě zeptat, zdali si procházející zaměstnanec obchodu nejde náhodou pro rohlík, nebo na záchod?Když nejsou splněny základní podmínky o informovanosti spotřebitele? Já nevím jak to funguje v Kauflandu a jestli byla otázka zákazníka oprávněná, mluvím o Penny. A tam se zaměstnanci střídají. Chvíli jsou na kase, chvíli doplňují zboží a hlavně tam musí být někdo, kdo MUSÍ označit zboží cenami.

 

uska*

Nakupuji jen vybrané zboží v Kauflandu a nestalo se mi, že by chyběla cenovka. Jednou jsem viděla babičku co nemohla přečíst cenovku u nafukovacího balónu, tak vytáhla cenovku, strčila si ji až pod nos a pak jí volně položila do regálu s triky. Za vše nemohou prodavači ani jejich vedoucí, zmatky dělají i zákazníci.

chybějící cenovka: slušnější obchody (Lidl, Kaufland, Albert, Tesco...) mívají na prodejní ploše někde na zdi skener.

angell1985*

Pakliže někomu přístup zaměstnanců vadí,nechte si zavolat vedoucího prodejny a své problémy mu sdělte.Když už si musíte zanadávat,dělejte to alespoň tam kde to má smysl.Když nad tím všichni mávnou rukou tak se nic nezmění.

Co se týká nedostatku akčního zboží,tak to zaměstnanci neovlivní.Jestliže něco nepřijde z hlavního skladu,tak to prostě nepřijde ikdyž to vedoucí objedná.

Pakliže vám vadí jít se zeptat na kasu kvůli ceně,tak tam nechoďte a zboží nekupujte(je to chyba vedení o tom žádná,ale stejně jako vy tak i zaměstnanec bude muset předbíhat a nechat na sebe řvát že zdržuje)nebo si nechte zavolat vedoucího.Jiná rada není.

No tak teď jste mne opravdu rozesmál. Jednou jsem si tam totiž vedoucího nechala zavolat, přišla slečna, požadavek vyřídila. Všechno OK. Už si nepamatuji co to bylo za problém, ale shodou blbých náhod jsem si ji musela vyžádat znova asi za dva dny a jelikož jsem si ji zapamatovala, tak jsem ji našla u regálu a obrátila se na ni rovnou, než abych šla žádat ke kase. Koukala na mne jako vyoraná myš a pravila, že s tím musím jít za vedoucí. V tom momentě jsem zase jako myš koukala já, protože jsem s ní jako s vedoucí mluvila před těmi pár dny. Klidně mi na můj údiv odpověděla, že dneska je vedoucí někdo jiný a šla ho zavolat. Takže tohle asi bude vymoženost pouze v Penny.

To za prvé. A za to druhé. Upozorňuji Vás, že jsem to nebyla já, která otázku založila a stěžovala si. A zanadávat jsem si tudíž nepotřebovala já, nýbrž Vy, protože jste to Vy, který tuto otázku založil. Já do ní pouze přispěla svými zkušenostmi z tohot obchodu, nebot to bylo Vaše přání. Já jsem se tady na nic neptala, i když nemám hezké zkušenosti v tomto obchodě. Ale já se o sebe právě umím postarat a dokáži se dovolat svého a to bez nadávání a bez větších problémů. Vím jaká jsou má práva a znám své povinnosti a podle toho se v obchodech chovám. Chodím tam nakupovat a ne se dohadovat. Když je všechno v pořádku, nikdo si nevšimne, že jsem tamtudy prošla. Když jsou tam nějaké "problémy", dokáži si je vyřešit na místě a pouštím to z hlavy jakmile vyjdu z obchodu.

Ale velmi zajímavá je také Vaše rada, abych zboží neoznačené cenou nekupovala, když mne obtěžuje chodit ke kase a pokorně prosit o cenu onoho produktu. Nevím jestli by s touto radou zákazníkovi bylo Vaše vedení spokojené, když zastáváte funkci vedoucího prodejny. A já, nebo zaměstnanec by nemusel předbíhat u pokladny, kdyby byly splněny základní povinosti personálu obchodu. To jest, OZNAČIT ZBOŽÍ V REGÁLECH CENOVKAMI. To je myslím to minimum, co se v obchodech požaduje. V životě jsem s tímto nešvarem nikde nesetkala. A že tu cenovku nějaká babka vytáhne a odhodí někam jinam, tak to musí být hodně zřídka, protože když je ta dotyčná babka natolik slepá, že nerozezná co je tam napsáno, těžko bude umět vyndat tu cenovku, protože je to tam dost dobře zapasované. Tohle je dodatek pro Ušku. Neříkám že by se to stát nemohlo, ale já jsem to teda nikdy neviděla.


doplněno 20.07.16 18:11:

Ano Jetro, ale v Penny tato možnost není. A právě v Penny se to stává nejvíc. také se mi stane, že jdu do jiných obchodů, tam vůbec žádný problém nemám. Ceny jsou u všeho lehce dohledatelné. Penny je sto let za opicemi, ale co mám dělat, když tady poblíž jiný obchod není. A navíc, já bych tady o tom vůbec nemluvila, nebot si to dokážu vyřídit bez problémů sama, ale jen jsem odpověděla na dotaz, který se týká právě obchodu Penny.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]