Nejste přihlášen/a.
Naivní otázka. Myslíš, že tohle ti někdo prozradí? Ber to tak, že i kdyby ji prodávali za 5,- Kč, tak na ní pořád ještě vydělají. Rovněž si uvědom, že cena od dodavatele se odvíjí i od toho, jestli jí objednáš 10 balíků nebo 10 kamionů.
doplněno 04.03.16 16:25:
U nepotravinářského zboží (non food) je běžně v obchodních řetězcích marže 300 a více procent.
Musíte si uvědomit, že většina malých obchodníků nakupuje nikoliv u výrobce, ale právě v těch hyper-super-globo marketech. Čím jsou lepší při sledování akcí, tím větší marži si vybojují. Jinak to dnes nejde. Nakupovat v malém u výrobce, na opačném konci republiky je ekonomická sebevražda. Doprava je tak drahá, že se to nevyplatí. Některé řetězce obchůdků, mají své nákupčí a zásobovače, kteří za ně sledují akce a nakupují ve velkém, cokoliv se objeví v akcích, a potom to rozvážejí těm svým. Je to taková náhrada dřívějších velkobchodů. Taky díky tomu, už nejsou dražší než hyper-super-globo, ale daří se jim po skončení slevy, vejít se se svou cenou mezi cenu za kterou nakoupili v akci a za kterou prodává hyper-super-globo mimo akci. Proto taky ta úporná a neúčinná snaha hyper-super-globo o různá omezení počtu kusů v akci apod.
A cena zboží v hyper-super-globo v akcích, se mnoho nebude lišit od nákupní ceny. Ale: zase nejsou všechny akce typu "nakoupili jsme mnoho", ale třeba taky může jít o obchodní strategii, jak dostat lidi do krámu. Mají hodně dobře spočítáno, že to, co tratí na slevě, se jim vrátí v nákupu navíc, který zákazník, nalákaný na slevu, udělá.
Ne, psal o poděbradce.
Poděbradka není voda z vodovodu jak ji znáte vy. Cenové náklady jsou také jiné, peníze odváděné státu za určité litry jsou také jiné.
Malý obchůdek si nemůže dovolit nakoupit minerálek vagón, jak píše nahoře Ládin. A od toho se odvíjí prodejní cena. A je to tak s veškerým zbožím. Je to o "množstevném". Tak to funguje, fungovalo a fungovat bude. Jinak tomu bylo dříve, za socialismu. V té době to fungovalo jinak, ale to je o něčem jiném. Takže malý obchůdek, vysoké ceny a proto velké obchody pomalu likvidují "vraždí" maloobchodníky. Zvláště když takový obchůdek nabízí to samé zboží, které koupíte v supermarketu za polovic. Proto tohle vydrží pouze "večerky" a to z toho důvodu, že jsou otevření dlouho po normální uzavírací době a svátky nesvátky...
Také nechápu dnešní ekonomiku,když kupuji kyselé okurky ,počítám-li sklenici 10 Kč a okurky 0,7 kg 8 kč,nálev asi 2 kč,,tak bez práce je to asi dvacka.Tak jak to mohu v kauflandu koupit za 19 Kč?Co práce,doprava,.režie?
JABRAKA
Je určitý sortiment, kde obchodníci dokáži jít až na nákupní cenu. Stačí aby na to nalákali lidi, kteří si nakoupí plný košít i něčeho jiného. Takto je profláknutá Becherovka, Tuzemnský rum a nyní i máslo. U těchto (a jiných) výrobků si ochotně sníží marži klidně k nule a vydělají na zbylém plném košíku. Že tam přijde i pár podnikavců z večerek s tím už počítají a ti se jim opravdu nevyplatí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.