Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mineralka podebradka prolinie

Od: dedek* odpovědí: 15 změna:
-kupuji tuto vodu a v mensich obchudcich stoji az 16 kc.V nakupnich centrech v akcich nyni Kaufland 7.90 kc.Nerozumim teto ekonomice,jake jsou vyrobni naklady a marze pri takovem rozdilu?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Dědku, fakt se divíte? A co máslo, cukr, mouka, mlíko a vlastně úplně všechno je v každém obchodě s různou cenou. Minerálka mě nevytáčí, bez ní mohu klidně žít. Ikdyž v naší sámošce Hruška, se mění cena z 9 kč všelijak, až do 17 kč. Bez zjevného důvodu.

 

ladinpraha*

0x

Naivní otázka. Myslíš, že tohle ti někdo prozradí? Ber to tak, že i kdyby ji prodávali za 5,- Kč, tak na ní pořád ještě vydělají. Rovněž si uvědom, že cena od dodavatele se odvíjí i od toho, jestli jí objednáš 10 balíků nebo 10 kamionů.

doplněno 04.03.16 16:25:

U nepotravinářského zboží (non food) je běžně v obchodních řetězcích marže 300 a více procent.


doplněno 05.03.16 11:00: Jabrako, znamy kdysi vozil okurky z Polska a prodaval je velkoobchodu za 18,-Kc. Videl jsem jeho nakupni fakturu. Na te bylo 0,08 Kc za kus.

 


0x

kdysi jsem četla, že na zimní bundy je marže až 800%

 

nikdo*

0x

Musíte si uvědomit, že většina malých obchodníků nakupuje nikoliv u výrobce, ale právě v těch hyper-super-globo marketech. Čím jsou lepší při sledování akcí, tím větší marži si vybojují. Jinak to dnes nejde. Nakupovat v malém u výrobce, na opačném konci republiky je ekonomická sebevražda. Doprava je tak drahá, že se to nevyplatí. Některé řetězce obchůdků, mají své nákupčí a zásobovače, kteří za ně sledují akce a nakupují ve velkém, cokoliv se objeví v akcích, a potom to rozvážejí těm svým. Je to taková náhrada dřívějších velkobchodů. Taky díky tomu, už nejsou dražší než hyper-super-globo, ale daří se jim po skončení slevy, vejít se se svou cenou mezi cenu za kterou nakoupili v akci a za kterou prodává hyper-super-globo mimo akci. Proto taky ta úporná a neúčinná snaha hyper-super-globo o různá omezení počtu kusů v akci apod.

A cena zboží v hyper-super-globo v akcích, se mnoho nebude lišit od nákupní ceny. Ale: zase nejsou všechny akce typu "nakoupili jsme mnoho", ale třeba taky může jít o obchodní strategii, jak dostat lidi do krámu. Mají hodně dobře spočítáno, že to, co tratí na slevě, se jim vrátí v nákupu navíc, který zákazník, nalákaný na slevu, udělá.

 


0x
Delal jsem brigady v kaufu na pokladne. S byla normalka , ze prijela banda co maji obchody a kupovali rum za 89kc a v kramu za 150 a takhle koupili klidne 4kosiky.

 


0x

Ptáte se na výrobní náklady vody z vodovodu?

majsterjoe*

Ne, psal o poděbradce.


doplněno 05.03.16 20:15:

Poděbradka není voda z vodovodu jak ji znáte vy. Cenové náklady jsou také jiné, peníze odváděné státu za určité litry jsou také jiné.

A kde je rozdíl?


doplněno 05.03.16 21:07:

A odkud tedy ta voda je a jaké náklady na ni jsou? A v čem se liší od vody z vodovodu?

 


0x

Malý obchůdek si nemůže dovolit nakoupit minerálek vagón, jak píše nahoře Ládin. A od toho se odvíjí prodejní cena. A je to tak s veškerým zbožím. Je to o "množstevném". Tak to funguje, fungovalo a fungovat bude. Jinak tomu bylo dříve, za socialismu. V té době to fungovalo jinak, ale to je o něčem jiném. Takže malý obchůdek, vysoké ceny a proto velké obchody pomalu likvidují "vraždí" maloobchodníky. Zvláště když takový obchůdek nabízí to samé zboží, které koupíte v supermarketu za polovic. Proto tohle vydrží pouze "večerky" a to z toho důvodu, že jsou otevření dlouho po normální uzavírací době a svátky nesvátky...

 

stirecek*

0x
Vyrobit takovou flasku něco stojí. Drahý je taky potisk!

A reklama v televizi taky stojí pár milionů ...

 

jabraka*

0x

Také nechápu dnešní ekonomiku,když kupuji kyselé okurky ,počítám-li sklenici 10 Kč a okurky 0,7 kg 8 kč,nálev asi 2 kč,,tak bez práce je to asi dvacka.Tak jak to mohu v kauflandu koupit za 19 Kč?Co práce,doprava,.režie?

JABRAKA

mot
maji trochu jiny vstupni ceny nez vy
nikdo*

Jabrako: Výroba ve velkém: sklenice, nák. cena 1-2kč, okurky 1kč-3kč. Velkovýroba=menší náklady na mzdy, na energie, díky jejich lepšímu využití, atd. Prodejní cena 19kč? Nákup odhaduji na 8-10kč.

 


0x

Je určitý sortiment, kde obchodníci dokáži jít až na nákupní cenu. Stačí aby na to nalákali lidi, kteří si nakoupí plný košít i něčeho jiného. Takto je profláknutá Becherovka, Tuzemnský rum a nyní i máslo. U těchto (a jiných) výrobků si ochotně sníží marži klidně k nule a vydělají na zbylém plném košíku. Že tam přijde i pár podnikavců z večerek s tím už počítají a ti se jim opravdu nevyplatí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]