Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
zamyslel jsem se nad takovou věcí, u nás v Plzni mají na sobě autobusy takové trapné reklamy typu: Nejlepší lék na zácpu? MHD. Působí to dost vtipně, když tyto autobusy stojí v ranní zácpě mezi auty. Kde je pak ta výhoda? Jak všichni pořád křičí, že jedete-li MHD, neuvíznete v zácpě. Jsou zde také tramvaje, to ano. Ale co v jiných městech, tam třeba tramvaje nejsou, a nebo nemají koleje na trasách, kde je to třeba, a pak MHD stejně musí stát v koloně.
A hlavně ty trapné reklamy, to je na hlavu.
Tož dávám do volné diskuze takový námět na diskuzi. Já musím kvůli financím jezdit MHD, auto si zatím dovolit nemůžu.
Všechno má svý. Auto je samozřejmě svoboda okamžité volby, kam se vydáte, autobus Vám určitě nezahne, tam, kam chcete a hlavně nepřijede, kdy chcete. Zase, když trochu plánujete a máte organizační talent, tak se i MHD dostanete, tak, jak, chcete. Bohužel jsou dnes limity, protože je aut už trochu moc. Tím, že je to naší nejvyšší životní úrovní v historii nechci nikoho dráždit, proto to neříkám. Ale je to tak. Každá doprava má své výhody. Třeba při jízdě v MHD mohu mít i nějaké promile v krvi. To bohužel v autě nejde (i když za to 0,5 promile bych se přimlouval, ale asi nejsme disciplinovaní Němci, ti se taky mohou prohánět po svých dálnicích neomezenou rychlostí, a ještě se nepozabíjeli). A hlavně není kde ve městech zaparkovat. Protože aut je prostě dneska hodně.
"Počítá se čas na jízdním řádu, ne v zácpě."
Možná jste se s tím ještě nesetkal, ale konkrétně v Praze, když z důvodu zácpy přetáhnete čas platnosti jízdenky, musíte si označit další. Případného revizora nezajímá, že byste za normálních okolností už dávno vystoupil. Prostě jste ve vozidle bez platné jízdenky, takže platte. A nepomůže ani argument, že nemůžete vystoupit i kdybyste chtěl, protože vám řidič mimo stanici neotevře dveře. Znám případ, že to skončilo až u soudu (jak to dopadlo ovšem nevím).
nick - v tramvajích nevím, ale autobusáci jízdenky mívají. Ovšem s přirážkou. Je to proto, že často jezdí do zapadlých periferií, kde se jízdenky těžko shání.
Ten soud by mohl být opravdu zajímavý. Nejsem právník, ale mám za to, že označením jízdenky uzavírám s DP závaznou smlouvu, že mě za určitou částku dopraví z "A" do "B", a to v čase daném jízdním řádem. Takže pokud mě nestihnou v čase podle jízdního řádu dopravit z "A" do "B", je to porušení smlouvy z jejich strany. Já smlouvu dodržel, dohodnutou částku jsem zaplatil a nevím, proč bych měl platit znovu. Naopak, mohl bych požadovat sankce od nich.
Magdon - to je fakt, ale co v pripade, ze dalsi jizdenku u sebe nemate a u ridice se myslim v Praze koupit neda...? Je snad povinnosti pasazera mit u sebe rezervni jizdenky? Soudni rozhodnuti by mohlo byt zajimave
S tím, jak v každé špičce vypadá doprava na Karlovarský a Klatovský je to "neuvíznete v zácpě" docela komický.. a nevyhne se to ani tramvajím - když se vytvoří zácpa kolem Sadů a Plazy, každou chvíli někdo zůstane stát v kolejích. Doprava v Plzni je běs tak jako tak. Co se týče počtu cestujících na jedno vozidlo, byla by MHD fajn, ALE.. to by někdo musel konečně dodělat ty silnice, o kterých se mluví už cca od roku.. 1970?
A když všichni řidiči těch aut pojedou MHD, tak třeba žádná zácpa nevznikne - co je tedy výhodné?
"...když všichni řidiči těch aut pojedou MHD..."
...tak se tam při nejlepší vůli nevejdou a budou muset čekat na další spoj . I když - kdysi jsem v jedné povídce (tuším že "Jízda tramvají" od M. Šimka) četl: "Podle zásady, že neexistuje dopravní prostředek, do kterého by se nevešel ještě aspoň jeden, se jich tam nacpalo dalších 20..."
A což teprve MHD v Ostravě, kde od 28.2.2016 zrušili dojezd autobusů od Havířova, Karviné a Orlové do centra města
a donutili tyto cestující přesedat na Hranečníku na MHD dpo.cz/...
Nad tím se zastavuje rozum... No, hlavně, že se vyčerpaly prostředky z EU... Že.?
Za to by měl jít někdo sedět. Připadá mi to, jako cílené zhoršení dopravní dostupnosti periferií s
centrem. Tím více tam bude jezdit aut.
Jeden příklad ze života (mého). Léta jsem tak dojížděl do práce:
Autem – 5,5 km. Cesta od domu k autu 0 až 3 minuty (podle toho, kde se mi povedlo zaparkovat), čas jízdy 10 minut, cesta od auta do firmy 0,5 minuty (parkování v areálu firmy). Celkový čas tedy cca 13 minut. Cena za naftu cca 17 Kč (mám poměrně velkou spotřebu), ostatní náklady řekněme 15 Kč. Celkem tedy nějakých 32 Kč. Celou cestu v pohodě sedím, nikdo se na mě netlačí, dýchám relativně čistý vzduch.
MHD – 9 km (2x přestup), Cesta od domu na stanici busu 10 minut, čas jízdy (včetně přestupů) 36 minut, ze stanice do firmy 3 minuty. Celkový čas tedy cca 51 minut. Cena jízdenky 32 Kč (ta za 24 Kč platí pouze 30 minut, takže je nepoužitelná). Sednout si v prvních 2 autobusech nepřichází v úvahu, do toho prvního je problém se vůbec dostat. Ve třetím autobusu místa k sezení jsou, ale bývá tam i pár našich řekněme "nevonících" spolucestujících, kteří tam po ránu využívají teplo a střechu nad hlavou.
Mě teda těžko někdo o výhodách cestování MHD do práce přesvědčí.
cj66 - No dejme tomu. Nemám sice důvod (mimo tu cestu do práce) si pořizovat tramvajenku, ale řekněme, že bych zakoupením kuponu ušetřil polovičku jízdného. Nic se tím ale nezmění na pouhé čtvrtině času stáveného v autě proti MHD. Navíc autem můžu odjet hned po konci směny a nemusím čekat na nejblišší autobus (ve všední den i 10 minut), čímž se už cesta z práce domů protáhne přes hodinu (za tu dobu bych už skutečně došel pěšky). O pohodlí ani nemluvě.
Snad byste si na pravidelné dojéždění koupil kupón? Ta cena 32 kč za jednotlivé použití MHD je zavádějící .
Hloupé reklamy na samozřejmosti. Komu vyhovuje MHD, jede MHD, kdo potřebuje něco přivézt, odvést, nebo jede z místa mimo dosah MHD (dojíždění mimo město), jede svým autem.
V některých městech, například v matičce, je možné na jeden lístek libovolně přestupovat, jet tramvají, autobusem, metrem. V některých městech, například v PA, je třeba si při přestupu, třeba i jen na jednu dvě stanice, koupit nový lístek. Takže je lepší ten kus jít pěšourem. Ale například v PA zase těžko zaparkujete, nebo v místě, kam potřebujete jet, vůbec.
Ideální jsou města, kde se dá všude dojít pěšky, případně se kus svézt tramvají nebo autobusem. Například v LI od nádraží do Hanychova k lanovce na Ještěd je to lepší tramvají než autem.
Jsou i vtipné reklamy, například před několika lety býval plakát "auta stojí, vlaky jedou", což mohou posoudit lidé, kteří popojíždějí po opravované nebo ucpané silnici, dálnici, a lidé jedoucí vlakem tam už dávno a bez rozčilování jsou.
Jo a nebo taky nejsou, protože někdo nahlásí bombu a vlak má spoždění 5 hodin, člověk pak nestihne spoj a domů se prostě ten den nedostane.
tady je vidět jak slaboduché máme spoluobčany. I když poslední dobou je to spíše zábava bezdomvců co se před zimou a hladem potřebují dostat do vězení. Ale jak to potom dělají s návykem na alkohol a s ranním vstáváním to nevím. Myslím že ted, když je udajně někde bomba si policie prohlédne okolí a shluky bezdomovců kteří sledují "kino" jim neujdou. A škodu zaplatíme my všichni.
Za mě tedy není lepší. Je pouze levnější. Pro mě není rychlejší ani pohodlnější. Dopravou jedu do práce 50min, autem 25. I když je zácpa, není auto pomalejší než bus a následné metro, protože auto jede stejnou trasu co bus. V buse se mi dělá zle a busem musím 2x denně čtvrt hodiny. Zvlášt odpoledne tedy vystupuju z busu zelená a snažím se nepozvracet. Pokud je v létě 40°c, v neklimatizovaném busu, kterému se okna otvírají jen na škvíru, je asi tak 60°C a to je na kolaps. To je i ve starém autě bez klimatizace líp a když je auto klimatizované, je komfort nesrovnatelně lepší. Takže za mě autem jsem v práci rychleji, komfortněji, bez fyzické nevolnosti a vyčerpání, akorát to víc stojí. Ale čas jsou peníze a jeden si musí rozmyslet, jestli ušetřených pár tisíc ročně stojí za to nepohodlí a denně třičtvrtěhodinu času v háji.
Busem bych jel do práce cca 50min - jeden přestup. Autem 10-15min. Vezu dvě děti a manželku, takže celkově bych neušetřil ani na lítaččce - 2x400kč dospělý, 2x200 děti. Časově MHD hrůza. Dále bývají přecpané, nedá se sednout, v zimě všichni kašlou a smrkají...
pepane ale je zase fakt že nikde jinde nezískáte takovou imunitu jako v MHD. Tedy nemám na mysli třeba rovnou tuberkulozu, ale lidé z MHD málokdy omarodí, jsou víc odolní.
já pracuji ve školství a myslím, že 300 kýchajících studentů a kolegů je na imunitu ještě lepší než přeplněné MHD
Vidím to stejně jako hejkal, když 50% řidičů, co dnes jezdí autem, pojede zítra autobusem, zácpy nebudou.
Musím se v Liberci zastat dopravního podniku, mám ten pocit, že docela reagují na požadavky cestujících a přidávají spoje tam, kde jsou potřeba. I když špičky jsou samozřejmě hrozné, ale kdo dokáže odhadnout, jestli ta hromada lidí, co se sotva vejde do busu, přijde na nástupiště v 15:45 nebo v 15:55, že. Takže když se bude postupně počet řidičů zmenšovat, DPMLJ bude průběžně reagovat na zvýšenou potřebu spojů, tak můžeme mít za pár let průjezdný Šalďák i v 7:30 ráno. Ale musely by se k tomu přidat normální ceny.
A spíš než řidič, který jezdí autem do/z práce, mě udivuje člověk, který mermomocí musí v poledne autem do centra na oběd do centra. Nebo si pro něco dojet, když to může pobrat cestou z práce. Prostě těch zbytečných cest autem skrz centrum je moc.
Já osobně jsem si spočítala, že se mi sice (pouze časově, finančně ne) vyplatí auto, ale když jsem měla možnost jím jezdit, tak mi hrozně chyběl ten čas, kdy si může přemýšlet nad čím chci. V autě musím dávat pozor na cestu, v buse si promyslím plno věcí, které promyslet chci nebo potřebuji. A stojí mi to i za ten opruz, který k MHD patří (smrad apod.).
Já nevím, tazatellli, mám pocit, že Vám moc nejde matematika. Že bude s více lidmi v MHD méně aut na ulici je pro mě jasné jako že 1+1 jsou 2. Sorry.
Ano, zácpy možná nebudou, ale to se nikdy nestane- lidé nikdy hromadně nepřejdou k MHD. To prostě tak nebude. A navíc, bylo by v těch prostředcích nacpáno ještě stokrát víc, kdyby nikdo nejezdil autem. To řešení není.
A ty rizika onemocnění z těch kašlajících lidí. fuj
Já si spíš říkám, že i když se veze dobytek na porážku, musí přeprava splňovat nějaké normy. Ne tak MHD, která vozí lidi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.