Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdo za to může, že nebyli potrestáni?

Od: alisa odpovědí: 87 změna:

Proč nebyli komunisté v r. 1990 potrestáni? Jakto, že vůbec dostali živnostenské listy, když jsou proti soukromému vlastnictví. Každý ze svého okolí ví, kolik toho rozkradli, jen státní orgány to jakoby nevědí, proč?

 

 

87 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Protože nejsme jako oni.

 

lidus*

0x

Milá Aliso, nebudu se s vámi dohadovat,myslím, že máte tak náct let a prd víte. Jste pouze jednostranně zmasírovaná a to jak vidět vám stačí. Mimochodem komunisti rozkradli ( nepopírám, že ne) už vůbec nepopírám, že nebylo v té době všechno košer ale i tak na tom byl náš stát mnohem ale vážně mnohem lépe co se financí týče. Mimochodem kdo si myslíte, že jsou ty státní orgány? Zakládat tyto otázky bych si odpustila, je moc krásný den a před námi krásný víkend, moc krásně na to aby jste zde některé lidí nasrala (omlouvám se, neznám slušné synonymum které by to tak vyjádřilo). Krásný víkend , je lepší zajít na "zahrádku" na . L

Liduš Velmi výstižné!

Naprosto souhlasím.

ohneta*

Kdo se tu na poradně pohybuje déle tak ví, že Liduš k této straně chová určité sympatie. Já bych otázku položil jinak, páč rozkrádaní majetku bylo tím méně závažným "zločinem". Spíš bych se zeptal, proč doposud nebyly potrestány zločiny komunismu (vykonstruované politické procesy, politické vraždy, pozvání "spojeneckých" vojsk v 68, atd.).

neboj

Neboj se, třeba na ně dojde. V Německu již taky honěj před soud esesáky

Tys prostě nepochopil, že pořád vládnou jedni a ti samí a ti si vzájemně neublíží.

Jak se říká budu volit komunisty. V které straně

danica*

ohneta velmi výstižné. Ale na to už asi nedojde,nedojde ani na ty loupežníky po 89. "neboj" má pravdu.

klera*

Mnohem lépe, co se financí týče? Cizí, rozdílný názor rozumné lidi "nenasere", zato věci vydávané za fakta, za kterými jsou přitom jenom vlastní pocity, už by mohly

mot
Jasne, ano vsichni se meli skvele a zeme oplyvala financemi. A zapadni spioni jezdili okoukavat nase skvele technologie
to si soudruzko nechte na prvniho maje na letnou...
lidus*

A víte, že já vím, že jezdili? A víte, že tehdejší ČSSR jim dokonce některé patenty potichu předalo? A víte, že já vím kolik byl státní dluh tehdy a kolik je nyní? A vím i to, kolik tehdy bylo zaměstnaných lidí jen jako, vím dokonce i to, že i tehdy byli bezdomovci a to vám mohu prozradit, v ČR jich bylo 5 a na Slovensku 11.

Na 1.máje nejdu, alegorické vozy nejezdí, vojáci nepochodují, neprodávají kačení mejdlo a ruskou zmrzlinu a už vůbec neprodávají za 10 Kčs červený karafiát do klopy co se na něj zdarma chodilo do muzea, do kina...Jo a do Prahy to mám z ruky.

standa22

Co se týká financí, byl na tom náš stát dost špatně. SSSR odmítal financovat naši ekonomiku levnými surovinami, západ odpítal odebírat zastaralé výrobky a jihokorejské firmy nám začaly pořádně dýchat na záda. Tak také vznikla "přestavba" ekonomiky. Neboli samofinancování. Tvrdit, jak tady bylo plno fungujících státních podniků je pohádka z říše snů anakonec lží.

standa222

Co se týká financí, byl na tom náš stát dost špatně. SSSR odmítal financovat naši ekonomiku levnými surovinami, západ odpítal odebírat zastaralé výrobky a jihokorejské firmy nám začaly pořádně dýchat na záda. Tak také vznikla "přestavba" ekonomiky. Neboli samofinancování. Tvrdit, jak tady bylo plno fungujících státních podniků je pohádka z říše snů anakonec lží.

standa222:

Jsou to kecy, neměli jsme dluh vyčíslitelný desetimístnou cifrou a byly výrobky s kterými jsme se protlačili do různých koutů světa, na tak malou zemičku to nebylo nejhorší. Např. národní aerolinie se proslavily po celém světě, měli tak rozsáhlou sít linek jak málo kdo, v dobách kdy naši lidé nemohli cestovat - nepochopitelné Jako první zavedli pravidelnou dopravu na proudových letadlech na světě - kam to dovedli naši novodobí manažeři? Přežily Hitlera, přežily komunisty, nepřežily tuneláře po "hadrovce". A takových příkladů by se našlo...

 

humbucker*

0x

Ahoj. Já bych Alisu moc nepéroval. Mnozí, o dost starší lidé-občané v tom nemají moc jasno. Problém je v tom, že tu ,,Sametovou revoluci,, spustili sami komouši a STBáci. A proto u nás nedošlo k tzv. dekomunizaci. K vytěsnění bývalých aparátčíků od moci. Hlavně těch, co se stihli překabátit a potom nalézt do různých divných stran. Občanským fórem počínaje. Tady se řešili STBákama zapsaní občané v různých seznamech a né ti, co ty seznamy vytvářeli. Jak mohl Klaus jezdit za sociálismu po světě? No, jednoduše. Byl to estébák. Pak je jasné, že si tihle darebáci nebudou navzájem škodit a udělali vše proto, aby jim to všechno prošlo. Když se to vezme kolem a kolem, škodila dost velká část poslanců, už ve Federálním shromáždění a potom ve všech dalších Parlamentních sněmovnách. Schválně vytvářeli ,,špatné,, zákony, aby vyhovovaly nějak jim a ostatním ovčanům spíš škodily. A trvalo dlouhá léta, aby se konečně udělaly nějaké změny v téhle věci. A stačilo vyhlásit ,,Stav legislativní nouze,, a darebný zákon se mohl dost rychle opravit. Stávalo se to? Kde byla a kde je chyba, je snad už jasné?

alisa

Humbucker, máš můj respekt! Tomu říkám kvalitní odpověď.

mp*

Jak jste na to přišel že byl Klaus estébák? Tragédie dnešní doby je v tom, že každý může plácat a šířit různé nesmysly, a nikdo mu v tom nemůže zabránit. Obrana je ale jasná - chce to jen používat zdravý selský rozum a udržovat si všeobecný přehled.

MP- Možná tady.

Toto je trapný podvrh.

Zdravím Bruno2.

Vy věříte tomu že by komanči nechali v sedmdesátých letech (v osmdesátých už možná jo ale taky spíš ne) někoho kdo má v rodině emigranta po roce 68 jen tak cestovat po světě (tom kapitalistickým) kdyby nebyl jejich spolupracovníkem?.?.?

Já sem ročník narození 67 ale něco vo tý době vím protože sem si s nima taky zažil pár nepříjemností.

Moje babička která byla komunistkou z přesvědčení a dělal v roce 68 tajemnici místního národního výboru v naší vesnici potom neprošla tzv. prověrkama protože se netajila názorem že spřátelený vojska tady nemají co dělat, nakonec skončila jako listovní doručovatelka (nechali ji doručovat jenom dopisy a pohlednice) na poště a její tzv. selhání se vezlo i se mnou kdy mně nenechali nastoupit na učební obor s maturitou i když sem příjímačky udělal.

A něco sem si s nima zažil i po vyučení a na vojně.

doplněno 26.04.15 13:30:

Ale to s tím přece souvisí.

Vy jste si nevšiml, že jsem se vyjádřil jen k tomu amatérsky vyrobeném formuláři. K ničemu jinému.

 


0x

Jak jednoduché - museli by potrestat sami sebe!

 


0x
Ale oni to nejsou komunisti, to by se drželi své ideologie, on je to takový druh bezcharakterních lidí co se kdykoliv překabátí podle situace, budou papežtejší než papež a tito lidé škodí a budou škodit v každém zřizení. Zaleží jen kolik na to dostanou prostoru, nebo mi snad někdo chce tvrdit, že spousta dnešních škodičů co byli před 89 ještě děti mají nějakou komunistickou minulost?
Až bude 100 let od revoluce tak se vše nepovedené bude svádět na co?

 

culdabulda1*

0x

kdybychom se měli pořád divit, co všechno nebylo v historii potrestáno, tak bychom nedělali nic jiného !

- vy mladí máte dnes všechny předpoklady k tomu, abyste si vybudovali vysněný svět bez komunistů, rusáků a ostatních podobných zločinců .. - tak budujte a nesvádějte furt všechno na komunisty - víte stejně jenom to, co Vám nakecají média - jak tady někdo psal - na koho budete házet vinu za dalších 20 let ...?

- my jsme žili jak jsme mohli a nežili jsme si špatně, tehdejší společnost byla daleko slušnější a v podstatě i svobodnější - každý nemohl být disident - a stejně si nakonec z toho udělali celkem slušnou živnost, takže se jim to sakra vyplatilo .

ohneta*

Nevšiml jsem si, že by tazatelka něco sváděla na komunisty. Jen se ptala, proč nebyl nikdo potrestán. Nevím, proč tu jsou furt tendence vkládat něco někomu do úst, co neřekl.

Možná byla tehdy společnost slušnější, ale otázkou je, zda by tomu tak bylo pořád, kdyby režim nepadl.

alisa

Ohneta, děkuji; sice se do mně zbytečně pouští, ale já ji chápu - taky názor

lucie*

@culdabulda1 myslím,že první větou jste to vystihla"kdybychom se měli pořád divit, co všechno nebylo v historii potrestáno, tak bychom nedělali nic jiného !" Každý máme otázky proč nebyl potrestán ten či onen,ten spolek,ta církev,ta ideologie...Na tohle snad ani nejsou odpovědi.

sunset*

Znám dobře jednoho kluka, který se mnou v týmu vyhrál v roce 87 přijetí na libovolnou technickou střední školu v tehdejším Československu dle svého výběru bez přijímaček. Ale protože měl otce, odsouzeného v 69 za pobuřování, šel na učňák k zámečníkům. Maturu a VŠ si dodělal po sametu, dneska je z něj špičkový IT technik.

Ve skutečnosti jeho táta šel pozdě v noci z práce a zastal se neznámé dívky, kterou odtáhli v noci dva opilí polský vojáci do křoví a stahovali z ní šaty. Ale hlavně že byla společnost tak nějak slušnější a spravedlivější.

culdabulda1*

sunset - no a co? - dnes máme zase České Brody... - co si jen tak namátkou vzpomenu. Vždyt si tu svobodu a demokracii užijte, já vám rozhodně NEZÁVIDÍM ! a je mi celkem jedno, co si o tehdejší společnosti myslíte.

doplněno 25.04.15 11:58:

- jenom je mi docela divný, že se spousta dnešních ... nátiletých zasebevražďuje a že zde na poradně čtu spoustu otázek typu - "co mám dělat, mám deprese, nemám smysl života, šikanují mne, nikdo mne nemá rád.. " atd. Nikdy dříve jsem se s tím nesetkala - a to jsem sama nikdy nebyla žádná hvězda, jenom obyčejná holka.

sunset*

Jasně, dřív totiž taky nebyl internet, to jste asi těžko mohla číst. Pro člověka v depresi je relativně jednoduchý něco sem anonymně napsat, ale nikdo v depresi se vám na ulici svěřovat tehdy ani dnes dost dobře nemohl.

Šikana ale rozhodně byla, jen ji nikdo neřešil a tak se stupňovala do neuvěřitelných situací. Sám jsem byl několikrát na zemi v bezvědomí po ráně od metrákového šestáka. A pro mně například skončila až tehdy, když jsem si v sedmičce podal některé spolužáky železnou tyčí, jednomu rozbil hlavu a dvěma zlomil pazoury. Ale protože to byli hodní synáčkové místních stbáků, nikdo nic ani nevyšetřoval! a věc vyšuměla do ztracena.

lidus*

Sunset, víte, že by z vás mohl být druhý H.CH.A. Pokud by to byli tehdy synáčkové STbáků tak si pište, že vy máte za sebou diagnostický ústav a oni jsou čistí jak padlý sníh. Doporučuji tu pohádku poupravit, zápletka dobrá ale ten závěr...tomu lze jen těžko uvěřit.

Šikana byla? Je téměř jisté že ano, parchanti jsou v každé době, ale nikdy jsem se s ní nesetkala, dnes je to už v MŠ běžné. Dnes mají navrch dětičky pánů zbohatlíků, lobistů a všech těch co si myslí, že právě oni jsou VIP. Deprese, probůh a kdo to kdy měl? Dnes má každý druhý svého psychoanalitika a zobe nějaké tabletky na lepší náladu. Aby bylo jasno, nepatřím k sociálně slabým, fandím všem poctivým podnikatelům a všem poctivým lidem v tomto státě a nikdy jsem nebyla a nebudu členem žádné politické strany.

sunset*

Naše škola byla přímo za panelákem, který byl postaven napůl pro armádní důstojníky, napůl pro StB. Nicméně hlavní organizátor si těsně před mým zoufalým činem vyskočil vejš než měl, okradl (mimo jiné o auto na dálkové ovládání) a otravoval dalšího spolužáka - synáčka ředitele krajského průmyslového giganta - no a ten už zařídil, aby se soudruh potichu odstěhoval a nedělal vlny. Všem zúčastněným tento stav vyhovoval, všechno bylo fajn.

Navíc samozřejmě nešikanovali zdaleka jen mně, byla nás většina z třídy a já jsem si na ty dva počkal venku, až půjdou pěkně sami z poškoly. Na posledního v oslabení jsme počkali celá parta a dokopali jsme ho, co se do něj vešlo. Nikdo se těch zmetků ani slovíčkem nezastal a nikdo nic neviděl ani neslyšel, alibi jsme si potvrdili navzájem.

mp*

Tak samozřejmě za Komárů byla šikana celkem běžná a hlavně proti ní nikdo nic nedělal, protože to velké většině vyhovovalo. Dozorčí útvaru na vojně, Hlídač v recepci v učňáku a pod. Ti šikanisté za ně udělali tu špinavou práci, a oni mohli mít takzvaný "Veget". To už dnes není, proto to dost lidí rozčiluje. Pracovník třeba řekne, že ho nadřízený buzeruje, ale on jen chce, aby dělal to co má. Proto dnes spousta lidí vzpomíná na zlatej socík, kdy se nemuselo makat, a ještě se za to braly někdy i peníze.

mot
Cim to asi bude? Zeby tim ze nebyl internet a tyhle veci ste si mohla precist akorat tak na vylepu plakatu? Kam to nikdo nepsal
Ja stejne tak muzu rict, ze sem se s tim nikdy nesetkal v dnesni dobe, aby mi nekdo rikal, ze ma deprese, nema smysl zivota, sikanuji me atd...
Premyslejte hlavou prosim...
kecy

Kdyby to bylo v roce 1957 ještě bych věřil. A pokud to bylo v roce 1987 tak to byl jiný důvod. Po roce 1989 to bylo jednodušší. To se nechala koupit maturita, práva v Plzni vystudovat za 4 měsíce, případně působit jako gynekolog aniž bych kdy studoval. Prostě doba neomezených možností.

 

jaroslaw

0x

To byla ta největší chyba, která se stala. A proto, že revoluce byla "SAMETOVÁ" vládnou nám dnes převlečení komunisti, estébáci a ohrožuje nás policejně-justiční mafie.

 

buss

0x

Juj, kdybych se měl divit co se kdy stalo a nepotrestalo, co bylo rozkradeno našeho, všelidového. Ptej se jinak, je na to vůle, tlak? Co ty, jak na to tlačíš? Podala jsi trestní oznámení?

doplněno 24.04.15 20:50:

No, dělme lidi na schopné a neschopné, na klíčníky, stádo udělá nic.

humbucker*

Ahoj. BUSSi, přečti si poslední 3 slova od Jaroslawa. Pak ti to bude jasné.

alisa

Buss, ale ano, vůle je. Nejdůležitější (a pro "ně"nejnebezpečnější) jsou myšlenky - to znamená, že na ně dojde

alisa

Kdo odstranil komouše?

Myšlenky !

Které? Já bych řekl, že to, že lidé dostali šanci legálně krást.

Jenže na všechny nezbylo. A tak jsou mnozí frustrováni, že ...

 

junkers*

0x

Alise by měl někdo rychle zavolat sanitku, než se jí ta schíza rozjede víc a ublíží někomu z rodiny třeba.

alisa

Hele Junkers, tebe si cením, tvé příspěvky jsou legendární, ale teď jaká schíza?

Je moje otázka nějak vadná?

Určitě bys k tomu něco zajímavého mohl vědět

junkers*

Aliso, požádej někoho z rodiny, at ti uvaří meduňkový čaj před spaním, a jdi si lehnout. Ráno běž ihned za lékařem, musí ti předepsat nějaké silnější prášky na tu paranoiu. Uvidíš, jak se ti uleví.

alisa

Junkers)

Už zase tenhle chlap! Mě už by se ulevilo, kdyby ses už přestal snažit mi lámat srdíčko

 


0x

Za co by měl být kdo potrestán?

alisa

Ra252, za co?

Už jen za členství v té nehumánní, levicově-fašistické organizaci.

Aha, tululum ...

 

nikdo*

0x

Odpovím bez jakýchkoliv ideologických pohledů, bez hodnocení viny apod. V r. 1989 měla KSČ 1 300 000 členů, přibližně stejný, spíš vyšší počet rodinných příslušníků. Chtěl bych vidět společnost, která by byla schopna potrestat tolik lidí najednou. Umíte si představit, co by to spustilo?

alisa

Nikdo, jednoduchý návrh: 100000,- pokuty za členství v KSČ !

A záznam typu "trestaný" na rejstříku.

neboj

Babiš, Rychetský, Dlouhý a mnoho dalších by to zaplatili levou zadní. Jen nechápu, když mnozí jdou tak po komunistech jak slepice po flusu a nakonec si zvolej toho svého Babiše, bývalého komunistu a možná i spolupracovníka StB. Zařídit si osvobozující rozsudek jistě není problém. No musíme to ale respektovat, ale myslet si můžeme co chceme.

nikdo*

Vy si opravdu myslíte, že těch dva a půl milionu nas...ných lidí, by si něco takového nechalo líbit? Jste naivní. To by opravdu nedopadlo dobře.

alisa

Nikdo, ano myslím !

A podotýkám, že by ani nepípli !

Za "pípnutí" by to totiž bylo jako za jejich vlády !

neboj

Pípají slepice

sunset*

Komunisti byli z 99,9 procent zákeřný srabi, permanentní nuly, kariéristi a hlupáci. Těch několik málo akceschopných vědělo, že prachy jsou fuč a rudá párty končí. Co by asi tak udělali? Vždyt stačílo dupnout a drželi by hubu a krok. Navíc - takoví ti zákeřňáci jsou zvyklí na kopance do zadku a některým pervertům se to líbilo natolik, že na to vzpomínají s láskou dodnes.

alisa
25.04.15 14:20
buss

Naivo, kdo by to zajistil? Kolik lidí bylo vyloženě proti komunistům? Kolik u nich bylo, lezlo jim do řiti jak dnes jiným, využívalo režim? Probudˇ se! Co jsi s tím dělala?

lidus*

Aliso-příliž mladá, příliž naivní (sledujete jak kulantně jsem vynechala slovo blbá?)100 000,-víte kolik to bylo peněz před 89?, Před rokem, kdy se zde posvětila zlodějina, lichva, prostituce, korupce... Víte proč dnes občas někoho soudí? (málo koho odsoudí). Zloděj křičí, chytte zloděje aby náhodou někdo neměl víc než on, aby náhodou někoho nenapadlo (vím, že napadlo a někteří byli sledování a prověřování, ovšem jen do té doby, než přišel befel, že toto tedy ne ale na tohoto by se mělo něco najít). Trestaný a za co? Rozlište přehmaty ( prasárny) v padesátých letech, rozlište r. 68. Směšně odsoudíme Polednovou i když většina ví, že ona rozhodně nebyla ten kdo měl být stíhaný, o Mašínech řeknou někteří, že to byli chudáci a bojovali proti režimu (ten kdo ví, musí říct nic jiného než vrazi). Lustrační zákon-paráda akorát většině nedocvaklo, že postiženi jsou ti chlapi co tehdy sloužili třeba na ochraně vládních budov, ti co seděli v teple kanceláří , chcete-li špička STB a zpravodajci byli ti co připravovali společně se západem předání moci, všechno bylo divadlo a jejich lustrák je čistý a důkazy kdovíkde. Volila jsem OF, volila jsem ODS a marně očekávala změnu k lepšímu, jen kecy a zase kecy. Podvody na lidi co nikdy nebudou (doufám, že jednou ano) potrestány, za korunu rozprodané továrny, banky co mají velkoryse dovoleno okrádat lidi, státní dluh co se z něj točí hlava. Trochu moc za to, že jsou narvané obchody zbožím a jídlem co je spíš žrádlo pro psa. Trochu moc za tu pomyslnou demokracii a svobodu bez cenzury. Možná jednou pochopíte, že jsme je hovno v trávě a vše co se tu děje je odněkud řízené. Možná jednou pochopíte, že socialismus byla blbost ale to co je tu nyní je zhovadilost.Volím levici sice zase jen kecy ale aspoň mám pocit, že myslí víc na lidi (staré, nemocné, bezdomovce, neprodají nás EU a USA). Bohužel tuším, že je to jen můj pocit ale to už bych pak k těm nic neřešícím volbám nemusela chodit. Nebo snad Babiš, Okamura, že by byl ten pravý?, to bych se dost pobavila. A vůbec, je opět krásně, jdu dovařit oběd a rychle ven, kašlu na celou politickou situaci doma i ve světě..

Smrt si naštěstí vezme nás všechny, ta rozdíly nedělá.

mot
A vite soudruzko kolik bylo 100 000 za prvni republiky? A kdo to vsechno po 89 rozkradl? Ti slavni komunisti, nikdo jinej...
Pokud se vam tady nelibi, muzete odjet..coz jste pred 89 nemohla.
Kazdy ma uz svobodnou vuli a moznost volby...nemusite se nechat pry okradat bankama, zlyma podnikatelama...je jenom na vas co udelate. Jenom prosim prestante fnukat jak se mate ted zle ajak to bylo super,kdyz se o vas stat postaral.
klera*

Víte, měla byste míň sledovat zprávy na Nově a občas si taky něco zjistit o úspěších ČR, poctivých politicích a soudcích, lidech, co můžou konkurovat svými znalostmi a umem s většinou světových kapacit. Nechodit do velkých nákupních středisek, ale k soukromým prodejcům, když se vám nelíbí kvalita toho "masového" zboží. A vůbec...nejen, že je vážně krásné počasí, ale i v ČR je krásně, když se dostanete dál než jenom před obrazovku televize nebo notebooku (i když i na internetu se toho dá spousta zjistit, když se člověk snaží). Pak byste se nemusela pořád uklidňovat jenom tím, jak je venku krásně...

alisa

lidus®

"Příliš mladá, příliš naivní a klidně i blbá" mně neuráží - když to tak vidíte. Zadala jsem jen krátkou otázku. To snad bylo dřív, že by mně za to rovnou vyloučili ze studia...

Děkuji Vám.

Tento Váš příspěvek se konečně může umístit na žebříčku dobrých odpovědí na mojí otázce. Jste asi důchodkyně...a já mám za to, že důchody ujdou, že se z toho dá žít, že není třeba nadávat - když svítí sluníčko a souvislosti jsou kdovíjaké.

Děkujme i za ostatní příspěvky...společně to téma můžeme poněkud názorněji "osvětlit".

Přeji Vám hezký den, Alisa

culdabulda1*

alisa

- jsem taky důchodkyně, vyžívám docela dobře, resp. žiju si zhruba stejně, jako za komoušů - ale tento fakt, jakož i fakt, že je venku zrovna krásně mne nikterak nepřesvědčuje, že idea demokracie nedostává v současném pojetí naší vládnoucí politické skvadry pořádně na frak ! - myslím, že ji potkává stejný osud, jako ideu socialistickou, či komunistickou, či jakoukoli jinou ideu. Věřit ideám je pěkná BLBOST - vždy! jsou zneužity !

Docela by mne zajímalo, jaké názory budete mít tak za 10-20 let ..

doplněno 25.04.15 15:33:

alisa - no vidíš - jsem ráda, že jsme se alespoň v něčem shodly, tak čau.

alisa

culdabulda, héééj! ty jseš stále lepší...nemohu nesouhlasit! Je to tak

A co kdyby se potrestaly jen tzv. nomenklaturní kádry? Těch tolik nebylo a měli největší moc.

 


0x

Nebyli potrestáni světskou mocí, ale jsou postupně trestáni kmotřičkou Smrtí. A ten majetek si sebou nevezmou, ten zde musí zanechat pro další generace.

culdabulda1*

- ježiš - za co jsem trestána já - kmotřičko?! - vždyt já ten majetek ani nechci !

doplněno 24.04.15 23:47:

oprava : za co budu potrestána ...

 

humbucker*

0x

Ahoj. Hoši, tady nejde o nějakých 130000 bývalých straníků. Tady jde o těch horních 10000. A kdo si myslíte, že mohl před 89 rokem běžně cestovat do USA a dalších západních států? Jeden dotaz na věc a takových rozvášněných výlevů.

mp*

Chcete to vědět? To ani nebyli komunisti, ale lidi, kteří v tom tenkrát uměli chodit. Ti si dokázali zařídit tenkrát všechno (nakonec to platí i dneska). Peníze měly tenkrát úplně stejnou moc, jak dnes. Akorát to bylo trochu ideologicky zaobalené.

alisa

mp, ano trefné

 


0x

Zřejmě to nebyli komunisté, nikde v komunistické ideologii a jeho principech, nenajdete, že by se mělo rozkrádat, tunelovat, či jinak škodit , zejména těm, kteří svojí prací vytvářejí hodnoty atd. Byli jen u komunistů a to z kariérních pohnutek a jiných nekomunistických důvodů.

Po revoluci, při uplatňování tržního hospodaření, kapitalistického způsobu hospodaření, muselo nutně dojít k vytvoření bohaté skupiny společnosti - k soukromému vlastnictví, bez kterého tento způsob hospodaření nemůže existovat, je to hlavní předpoklad jeho existence. Podle mně to byl také a snad nejhlavnější důvod, proč se rozkrádání neřešilo a nebyla snaha to řešit. Pokud by škodiči byli vzati k odpovědnosti, byli potrestání , nevznikla by skupina zbohatlíků, usilijící a předurčená k vládnutí a následné ochraně jejich soukromých zájmů. To bychom bývali pokračovali v socialistickém způsobu hospodaření. My jsme rozhodli tak, jak jsme rozhodli , i jak byli mnozí z nás z důvodů nevědomosti oklamáni.

Krásný víkend přeje -miro

alisa

miro, děkuji za neobvykle pěknou a vysvětlující odpověď, je vidět, že umíš poradit

Děkuji i ostatním za jejich příspěvky, ale párty ještě zdaleka nekončí...ráda uvítám jakýkoliv příspěvek (Junkers, ty už si dávej pozor)...

nikdo*
Aliso, prozradím Vám něco z teorie. To, co se tu dělo po roce 1989, a co tak trefně popsal svými slovy Miro, nazval už před 160 lety jeden filosof, jmenoval se Marx, "gründerské období", nebo třeba "akumulace kapitálu".

 

jabraka*

0x

Znal jsem mnoho členů komunistické strany,kteří ideologii prosazovali.Nebili to ani zloději,ani korupčníci,ani vrahové malých dětí ani násilníci,tedy normální,pracovití as slušní lidě.Řada z nich pracovala i ve vysokých státních funkcích.Zasloužili se o mnoho úkplů ve státním hospodářství,a ti by podle tebe měli být potrestáni?Za co?To chceš,aby v tomto státě zase někdo rozhodoval o tom,zda myšlenka je protí zákonu?Že je vpořádku vykořistování člověka člověkem?6e je dobré vysělávat na smrti a neštěstí lidí?Že je správné vyhánět lidi na ulici?Připravovat je o majetek pomocí podvodů:

Prostě pro tyto ideologické zásady zavírat i popravovat lidi?

JABRAKA

neboj

Vždyt je to nejspíš slečinka která si ještě nevydělala ani korunu, zato každý měsíc jistě shrábne od rodičů pořádné kapesné na kredit, aby ho mohla prožvanit. Podobné vídávám, když jdu na dvě piva, jak popíjejí červené, u ucha mobil a v ruce cigáro. No na mne by byla útrata 150 Kč jen tak na pokecání docela dost a to si vydělávám.

alisa
25.04.15 15:13

neboj

danys*

Aliso, už nehul to svinstvo!

mot
To je hodne mimo odpoved
alisa

Jabraka, chápu...ale právo je právo. Minulý týden byl přece v Německu odsouzen 93 letý esesák za "spoluúčast na vraždě", který jako dvacetiletý pracoval v kanceláři v Osvětimi na "rampě", kde se jen třídily věci nově příchozích vězňů. Dostal doživotí, a to nikdy nikomu neublížil. Byl "jen" členem mašinérie, jako tvoji milí soudruzi - a za to si zaslouží odsouzení.

neboj

Radši začni chodit kanálama. Určitě potkáváš nějakého zlého komunistu. Co kdyby ti chtěl některý z nich narovnat úsměv.

A ti Němci si dali skutečně na čas. A jaképak doživotí. Teď mu zajistili perfektní lékařskou péči a pobyt na státní útraty. Vždyt již z domu ani ne vylez.

alisa

neboj

jdu radči zase s kámoškou na sklenku...

 

jsp*

0x

Komunisté nebyli potrestáni, protože to pan Václav Havel nechtěl. Největší jeho spojenec, pan Čalfa, byl členem ústředního výboru KSČ. Mimochodem, opravdu si myslíte, že živnostenský list je papírem ke štěstí?

neboj

No ono se moc nemluví o tom, že to byl právě Čalfa, který se postaral o to, aby Havel byl zvolen prezidentem.

 


0x

Myslím si, že kdyby se začalo hned po revoluci trestat, mohlo by to dopadnout jako potrestání Němců po válce - pomsta, vyrovnávání účtů atd., a zpravidla těmi, kteří měli máslo na hlavě. Že nezajistili archivy či písemnosti Ksč atd. pro spravedlivé potrestání, to byla nedbalost z jedné strany a schválnost ze strany druhé, prostě po změně režimu k takovému stavu asi dochází všude. Proč proti soukromému vlastnicví teď nic nemají, proč jejich děti studují, pracují nebo třeba i žijí v kapitalistické cizině a ne v Moskvě - je to asi lepší, že?

neboj

Otázka je za jakou cenu si však tu svoji životní úroveň budují . Mají plnou hubu lidských práv třeba v Číně, která se hospodářsky zvedá, že by je ohrožovala? . O takové Bangladéši kde za nesnesitelných podmínek ženy šijí pro takové podniky jako Quelle a další se nikdo ani nezmíní. Podstata kapitalismu je co nejvyšší zisk za co nejnižších nákladů. Rozdělení vytvořené nadhodnoty to je další věc. Není náhodou, že si sponzorují sport a pod. a to tak výrazně, že to mnohonásobně převýší společenský přínos.

A když byla řeč o Bangladéši tak zřícení textilní fabriky a přes 1100 mrtvých je nechá chladnými. Zajímá je pouze kvalita zboží a náklady. Ten počet mrtvých je srovnatelný s dvojčaty. To se dělaly opatření.

 

majsterjoe*

Jake vyrovnavani uctu?

 

lubrikant*

0x

Jak už bylo řečeno, proč by trestali sami sebe? Vždyt to nebyla revoluce a plánované divadlo, komouši šli do pravicových a vládnoucích stran, takže v podstatě se dá řící, že dnes žijeme v novodobém komunismu, jen jinak podáváném.

 

lidus*

0x

Přísahám, že je to moje poslední reakce. Věřte si čemu chcete i v Metrixu věřili.

 

buss

0x

Položte si otázku: Podle čeho trestat?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]