Nejste přihlášen/a.
dobrý den
koupil jsem si 23.9.2013 malou flexu. Teď mi odešla, dal jsem to do záruky. Prodavačka mi to vzala a sepsala. Že prý mají 30dnů na nějaký verdikt. Chci se zeptat jestli to opraví tak mi dají tu opravenou? a jestli neopraví že to nepůjde, co mám žádat? novou nebo peníze zpět? jaké mám pravomoce a možnosti?
děkuji za rady
a musí mi dát prodejce jednu nebo druhou možnost? není možnost žeby se vykrucoval nějak a nedal nic? a když kus nepujde opravit, mohu si sám vybrat jestli chci nový kus nebo peníze, nebo mi to určí ten prodejce?
To záleží. Vyčkejte, uvidíte. Stejné je to s hodinkami, botami, mobilem a vším, co je záruční době závadné.
Jedna věc je jestli splňuje závada podmínky záruční reklamace, tzn. vada se týká materiálu nebo zpracování. (Malou flexu například není problém uhřát, protočí se ložisko v plastovym uložení a už se dál netočí, to neni vada na záruku.) Předpokládejme, že se jedná o záruční vadu, na protokolu, který vyplnil prodejce a který jste patrně podepsal, bývá uvedený "požadovaný způsob vyřízení reklamace", bývá tam volba mezi oprava věci, výměna věci, dobropis (a posouzení nebo jiné u opakovaných vad). Když tam budete mít zaškrtnuto oprava a vrátí se Vám opravená flexa není dál co řešit. Jinak je jistá možnost se domáhat jiného řešení bude-li tam třeba výměna a vrátí se opravená. Jednodušší je ale když výrobce, potažmo servis vychází vztříc, jinak to může být martirium.
Na rozhodnutí,zda se jedná o oprávněnou reklamaci, je podle zákona na ochranu spotřebitelů /§ 19/ 3 dny, ovšem tato doba může být prodloužena v případě nutnosti znaleckého posudku. Ten si prodávající může vyžádat zejména v případech,kdy se záruka blíží ke konci.Na samotnou opravu je pak 30 dnů. Pokud Vám prodevačka sepsala tzv. reklamační protokol, pak závadu uznala jako oprávněnou reklamaci a flexa by měla být do 30 dnů opravena. Může se ale stát, že rovnou, bez ptaní některou část /třeba motor/ nebo celou vymění za novou. Pokud nepůjde opravit, zeptají se na způsob náhrady novou, odstoupení od smlouvy a nebo, vzhledem k době používání, nabídnou slevu. . Ale nejásejte - protože se v oblasti reklamací pohybuji, ze zkušeností vím, že se sice věc jako reklamace přijme, na znalecký posudek se nečeká a až po rozebrání v opravně se řekne - špatné zacházení, údržba a pod. a teprve potom se reklamace zamítne jako neoprávněná. Tento postup signalizuje způsob přijetí reklamace. Prodavačka asi není takový odborník,aby pohledem zjistila ,zda je reklamace skutečně oprávněná či nikoliv a jak bude vyřízena.A pak přijde tahanice a prokazování ze strany zákazníka, soudní znalci a třeba i soud. Nedávno jsem řešil sušičku prádla, kdy závada byla 4 x po sobě zamítnuta jako špatná obsluha. Jenže - zákon říká, že při prodeji musí být zákazník seznámen s obsluhou,popř. mu být výrobek předveden. A protože paní nebyla s obsluhou seznámena, byla jí kupní cena 20 tisíc vrácena. jmhad@seznam.cz
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.