Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poštovné při reklamaci

Od: m123* odpovědí: 8 změna:

Jak je to s placením poštovného při reklamaci na eshopu? Reklamovala jsem mobil a podmínkou přijetí reklamace bylo zaplacení pojištění + křehké. Takže malá krabička vyšla skoro na 150,- kč. Co když jim to tam budu muset poslat opakovaně? Platí / proplácí / to eshop nebo je to jen moje věc?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss

0x

A šop to poslal jak? A přečetla jste si obchodní podmínky či jak to šop nazývá? Co v nich je?
OZ: Podnikatel může po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem. A zákon na ochranu spotřebitele. A byla reklamace oprávněná?


doplněno 07.12.15 00:16:

Počkejte až na vyřízení reklamace. Co si myslíte je vaše věc, když neuznají, vemte si znalce, k soudu. Pak můžete pokud vyhrajete náhradu nákladů žádat.

m123*

No ono je v reklamačním řádu napsáno přesně to co jsem psala výše. Eshop mi to poslal na dobírku. Reklamace ještě nebyla vyřízená, ale oprávněná byla 100% .

Řekl bych že to je riziko internetových obchodů, s tím každý nakupující musí počítat. Nikdo nebude proplácet poštovné to by na tom prodělávali. Snad jen v případě, že by ti poslali jiné zboží a chyba by tak byla na jejich straně. Když je zboží vadné tak je chyba na straně výrobce, musel by to proplatit výrobce.

buss

Kupující nemá žádný právní vztah s výrobcem, jasné? Nepište bludy. Proč s něčím počítat? Na co máme zákony?

Nictakového jsem neřekl, nepište bludy. Byla to jen spekulace.

 


0x

Pokud byla reklamace uznaná jako oprávněná, má zákazník právo na úhradu nezbytných nákladů spojených s vyřízením reklamace.

Ale teorie je jedna věc, praxe druhá.

 


0x

moje zkušenosti s e-shopy - jestli vám reklamaci uznají, vrátí vám dopravné za vrácení zboží k nim, když budou slušní - bohužel to dopravné, které jste zaplatila, aby vám zboží přišlo, vám nikdo nevrátí...


doplněno 07.12.15 08:51:

nepozorně jsem četla, myslela jsem, že zboží vracíte, ale vám jde o proplacení poštovného při posílání k opravě, že? - máte na něj nárok, požadujte proplacení, ovšem bude záležet, jak jsou slušní...

 


0x

Podle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, platí, že máte právo na náhradu nákladů spojených s reklamací, tzn. i poštovné. Právo se vztahuje na případy uznané reklamace, tedy reklamace vyřízené opravou, výměnou věci, ale i odstoupením od kupní smlouvy.
Stanovení obchodních podmínek, že náklady na zboží určené k reklamaci hradí kupující, je do jisté míry pravda, protože v prvé řadě zaplatíte vy a poté máte právo na proplacení. Pokud by však e-shop odmítl , jednal by v rozporu s občanským zákoníkem, konkrétně § 2174, který stanoví, že ke smluvnímu ujednání, které omezuje kupujícího v uplatňování práv z vad, se nepřihlíží.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]