Nejste přihlášen/a.
Zajímalo by mě, zda se nikdy dočkáme zlevnění paliva, tak rychle jako palivo zdražuje? Už mě to začíná pěkně štvát a divím se, jak je možné, že lidé stále tankují za tak vysoké ceny a nevyužijí jiný způsob dopravy, aby pumpy neměly kšefty a museli zlevnit a ne se předhánět, kdo bude mít dražší palivo, jako se mi to zdá, že se děje zrovna u nás v Praze, kde litr nafty stojí už i 39,-...
Jak Hurvinek valku...
Prestaneme jezdit autama, takze benzinky budou muset zlevnit.
A co ze se stane potom, co zlevni? Zacneme honem jezdit vsichni autama, pac je to prece tak levne.
Pro některé je to jedinný způsob dopravy... a co nám zbývá, nějak se do práce dostat musíme, abychom měli na palivo .
P.S.: Naštěstí není můj případ...
klasika,mentalita českého státu-je menší spotřeba něčeho-fajn,tak to ještě více zdražíme...viz.třeba ČEZ,danové zatížení paliv,zvýšení spotřebky u cigaret atd.atd.-zkrátka stát potřebuje stále větší a větší záplaty eráru,tak jen houšt...Nebýt tak vysokého daň.zatížení-pohybovala by se reálná cena někde o 5,-kaček níž za litr...
Jasný, ale tak existují autobusové linky, vlakové atd., které vyjdou určitě levnějí a ne přeci každý má auto jako jediný způsob dopravy. Zajímá mě i dokdy lidi budou to zdražování (rapidní) tolerovat?
Myslite si, ze vetsina lidi jezdi autem dobrovolne, kdyz by mohla jet levneji verejnou dopravou? Pokud do celkove ceny za dopravu zapoctete MHD (vlak co bus Vas nikdy nedoveze na misto urceni), tak ten konecny rozdil v neprospech auta neni tolikrat tak velky, nehlede na jiny komfort a casovou nezavislost...
Jinak presna cisla neznam, ale troufnu si rici, ze individualni osobni automobilova doprava celkovou spotrebu PHM nijak moc nevytrhne. To co je u nakladaku mokre dno nadrze je u osobaku plna.
¨P.S: Vase predstava o podilu marze cerpacich stanic na celkove cene PHM je ponekud zcestna...
asi před 14 dny jsem z recese vyrazil s prďolkou(5ti letý syn) vláčkem asi 12 km a zpět-jízdenka ČD mne (podotýkám,že zpáteční) stála necelých 60,- kaček,což jsou bratru pomalu dva litry paliva(jezdím benzín+ethanol)-jednoduchým součtem mně těch 24 km vlakem vyšlo dráž než autem...A k tomu zdražování-pokud bychom se převážná většina čechů byli schopni "domluvit" a jeden den fakt třeba netankovat-to by byla panečku pro stát díra v rozpočtu-denně to jsou sumárně stovky milionu na spotřební dani,takhle to zopakovat dva měíce po sobě a jak by najednou bylo možno snížit spotřebku...Nějaké "demonstrování" nemá takový efekt-tohle by stát opravdu pocítil...
To Erikch-souhlas.Jen podotknu ,sám za sebe-ještě asi tak předloni jsem měsíčně projezdil za skoro 2000kč benzínu ,dnes kupuji měsíčně asi tak 5OOkč.Jenže politici toto nejsou ale spíše nechtějí pochopit,že když sníží daňové zatížení,tím by se měla zvýšit kupní síla.
Existují? to možná mhd v Praze,ale lidé z vesníc třeba jižní čechy -jeden autobus jede ráno v kolem sedmé a druhý v jednu-jak teda využít autobus ,když člověk musí bát v práci na šestou?Když už jsem nakousl to Prahu,tam je vidět že lidi maj neustále peněz dost!Když jsem ráno pozoroval ,tak v busu asi tak deset lidí ale aut jen s řidičem bylo tolik,ža kolona byla nahoře od alberta na Václavce až dolů po křižovatku u st.metra anděl!
Tolerovat se to bude muset pořád.Pže když nic jiného-ropy ubývá a díky tomu mimo jiné bude dražší!navíc nekdy po tzv "revoluci jeden nwn kdo to tehdy byl,řekl v TV že budeme mít benzín za cenu vyšší jak 40kč/litr. A za další nevím proč každý nadává hned na pumpaře.Vždyt největší zloděj je v tomto stát! když se to vezme v sumáru tak teoreticky a přibližně z deseti korun co má pumpař jde xkč výrobci,xkč ´dopravci a zbytek zůstává a těch dalších +-25kč z litru má stát na spotřební daní a DPH!
A prosím, už jste někdy zažil, že by se v České republice něco výrazně zlevnilo? Já tedy nee. Všechny ceny lezou pořád nahoru. Takže ani nečekám, že by benzin někdy výrazně zlevnil.
Jasný, ale tak jestli ceny půjdou tímto rapidním tempem nahoru, za rok bude nafta stát přes tak cca. 45,- a tím pádem lidé i omezí cesty automobilem, benzínky tak nebudou mít kšefty a budou muset zlevnit, ne? Nebo co myslíte, budou to lidi tolerovat, až třeba litr paliva bude stát 50,-?
Ale prdlajs lidi něco omezí. Jak se spousta lidí přepraví například do zaměstnání, když jim tam jede jeden autobus ráno ve čtyři hodiny? Např.? Vláda nic nezlevní (ani na to nemá oprávnění), maximálně tak tu spotřební daň snížit. A dokud budou lidi benzín či naftu kupovat, tak ani ti prodejci (benzinky) to nezlevní. A podívejte se, mně to nepřipadá, že by lidí u benzinek ubývalo.
Pořád někdo bude tankovat... MHD,Záchrané složky, lidé co se živý prací autem (rozvozy,pošta,taxi,...)
doplněno 21.08.12 23:36:A palivo je z čeho? Jeho cena se odvíjí od cenny ropy...
Takhle to ale nefunguje! Ropa zdrazuje celosvetove, nejen v CR. To neni o toleranci, pomohlo by jiste snizeni spotrebni dane, ale ani to nelze donekonecna. Zasoby ropi na Zemi jsou konecne, nejsem prorok ani ekonom ale ropa levnejsi uz nebude.
Ano, ale ja se Vam tu celou dobu snazim vysvetlit, ze cerpaci stanice nejsou ty zle, co drzi cenu PHM. Jejich marze neni takova, aby mohly nejak rozumne (v korunovych relacich) zlevnit.
PHM muze zlevnit jen stat (DPH+spotrebni dan) a pokles ceny ropy. Velice nepravdepodobne je oboji, jen nevim, co vic.
Nejaky bojkot postihne jen a pouze statni kasu a poctive pumpy, ktere zbankrotuji. Prezijou jen ty velke ci zahranicni+ty co vselijak redi benzin, takze nakonec na to doplati opet spotrebitel.
technologie již existuje-budoucnost dopravy je ve spalování vodíku,kterého je neomezeně-jenže spotřební dan=0=žádná snaha vlád zemí o prosazení,mimoto lobbing petroprůmyslu je mocnější než lobby automobilek=opět "náhradní" technologie spíš na obtíž...Pozitivum jak ekonomické,tak i ekologické(spalování vodíku=0 emisí) je zatím menší něž profit v podobě zisků ze spotř,daní...
chlape 39 v praze je v pohodě, my máme 39,10 na vesničce :P takže auto stavim na Lpg v nejbližší době abych nedal státu tolik nažrat..
doplněno 22.08.12 11:22: mimochodem sem přemyšlel kdysi o octávii 1.4 nebo 1.8 tsi ale kdepak zustanu u hezkky starý levný felicia 1.3 kterou hodim na lpg a seru statu na hlavu tam neni spotřebni dan sndat skoro žádna nebo velicie malá
ale to je en problem všechny začnou stavet na lpg ano ale co se asi stane v den kdy spotřeba LPG bude vetši než spotřeba benzinu? zvíšej spotřebni dan i na toto LPG a bude v še v prd...eli
To jsem také myslel, přestavit auto na LPG, ale jak říkáte, jakmile začnou všichni využívat LPG víc než paliva z ropy, stát zvedne spotřební daň na LPG a budeme tam, kde jsme byli... Je to strašný, kdyby ta kvalita toho paliva aspoń odpovídala kvalitě paliva v zahraničních zemích jako je například Rakousko, Německo...
Myslim si, ze muzete byt klidny. Pokud bude nekdy spotreba LPG vyssi nez benzinu, tak se toho dne karoserie Vasi felicie jiste nedozije...
P.S.: V CR se proda cca 2x vice nafty nez benzinu.
no já am felicia po geberálce, dal jsem za to loni 22 tisic, včetně dálkače atakle, tlumiče, oprava korozi všech lemu plus vystríkání dutin, tak počítám že b ymohla cirka 10 ještě vydržet, ovšem pokud to vydrží motor ale snad jo, je bezproblemový
a je neco pravda že do roku 2020 by se to rapidně nemělo zvyšovat ta spotřebni dan?
LPG stát zdražit nemůže-a to at bude ministrem po Kalouskovi kdokoli-ČR totiž ratifikovala mezinárodní úmluvy a jelikož je plyn(LPG )nejen palivem,ale i topivem,tak to prostě nelze-je to max. nějakých pár procent-jinak by se to státu nemuselo vyplatit(sankce EU by převažovala zisk)-je to už asi 2 roky-někde jsem tuším v Ekonomu četl pojednání o tomto tématu(LPG vs.spotřební daně)...
LPG zdražit vláda může. Dokonce to připravuje evropská unie jako nařízení. (minimální daň) Doporučuji si např. přečíst postoj české vlády. http://goo.gl/Uh96O
doplněno 22.08.12 20:44:Tohle je nařízení "bruselu". Z toho se nemůže vymluvit. Prostě to musí platit. Jedině že by jsme vystoupily z EU.A to že porušíme naše dohody je náš boj.
Spotřební daň na LPG není 7 kaček na litr. Ješ cca poloviční. Doporučuji si přečíst české zákony.
doplněno 22.08.12 21:32:Já hlavně reagoval, že už dávno překročila ... Minimální daň určená EU je dnes cca 3100Kč na tunu LPG a u nás se platí 3933Kč na 1 tunu. Takže zatím prakticky kopírujeme nařízení EU.
doplněno 22.08.12 21:39:Jo a 1 tuna LPG je minimálně 1800L plynu (záleží na poměru propan butan a dalších látek), takže máme reálné vyšší zdanění než povoluje EU o 0,50Kč na 1l LPG.
nechci se pouštět do nějakých sporů-ale postoj(a i případná nařízení)naší vlády mají-naštěstí-váhu kg brambor-protože vyvázat se z ratifikace mezinárodních úmluv stojí setsakra kačky...A min.dan fajn-tu už ČR dávno překročila-na litru plynu dělá dan.zatížení asi 7 kaček...
doplněno 22.08.12 20:52:-nepsal jsem,že spotřební dan plynu je cca.7,-kaček,ale danové zatížení-to není "jen" spotřebka,víme...?!
nedočkáme, veřejné prostředky nás všech jsou neustále systemacivky rozkrádány a proto v rozpočtu chybí miliardy...někde je stát musí vzít...mimochodem, volte kalouska, to je nejlepší miniszt financí...v maďarsku i na slovensku jsem před týdnem tankoval naftu za 1.37 eura
Také volte stranu zelených, pokud do voleb nezanikne, nejlépe bursíka a katerinu bursik- žak, ti vám vysvětlí proč se leje do nafty 7 procent řepky, která ničí moderní motory a ještě za to všichni platíme, protože pěstování řepky stát dotuje...
tak se nedivte že se spotřební daní, doplatkem za řepku atd bude stát i nafta brzy 40 Kč...
komu se to nelíbí může se odstěhovat do švýcarska, tam jsou daně postaveny jinak...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.