Nejste přihlášen/a.
Nebudu říkat jakou stranu nebo uskupení sem volil ale dal sem preferenční hlasy 4 ženám mladším než sem já.
Mě se nelíbí, jak na Moravě zatím se sčítání vyhrává KSČM . Měli je už dávno zrušit! Pokud vyhrajou, tak zase budou krást náš majetek a znárodňovat, že všechno je všech a hlavně jejich!
To jste všichni zapomněli, jaký to před pár lety bylo?! Co Vás přesvěčilo je volit?
doplněno 13.10.12 15:14:Co lze od KSČM očekávat? Dle mě nic dobrého a taky jsem je nevolil.
doplněno 13.10.12 15:27:Za komunistů možná byl pořádek, ale člověk neměl svobodu a lehce se mohl ocitnout za mřížemi. Dle hlasů přestáváme chtít demokracii.
Volit komunisty je fakt řešení, jak z kola ven.
doplněno 13.10.12 16:05:martinaa: Teď se možná komunisti tváří, jak jsou vpohodě a jiní, než byli. Opak je pravdou. Teď jen neškodně oblbujou lidi. Postupem času dostanou opět moc, pokud je budete volit. Nebude to hned a pak zase všichni jak ovce přejdete jinam?
Komunisti jsou a stále budou stejní, stejný ...
Gumídku, vy si vážně myslíte že kdyby komunisti vyhráli parlamentní volby že by hned zadrátovali hranice a znárodńovali?.?.?
To přece už není možný!.!.!
doplněno 13.10.12 16:14:Gumídku, já osobně si teda spíš vážím člověka kterej zůstal ,,oficiálním" komunistou než toho kdo hned tejden po sametovým podvodu zahodil knížku a stal se z něj největší antikomunista a demokrat.
A tihle co jsou 23 let u moci kradou co? Ne náš soukromý, ale republiku už zdevastovali docela dost, jen si to mnoho lidí neuvědomuje - to nedokázali komančové za 40 let své působnosti
Osobně jsem volit nebyla, protože jsem to nestihla, jsem mimo svůj okrsek. Ale velmi jsem zvažovala právě komunisty.
Proč? Protože od spousty lidí slýchám, že kdo chtěl, měl se dobře. Všichni museli pracovat, cigánů nevyjímaje. A doby uzavřených hranic a nepouštění na školy se už opravdu nevrátí.
Tvrdíš, že komunisté kradli a znárodňovali - a co udělala tato vláda? Rozkradla komplet všechno, co mohla, a ještě se nám šklebí do obličeje, hajzlové. Takže ani ODS, ani TOP 09 pro mne nemají význam. Pana knížete nemůžu ani vidět, Kalouska bych nejraději odstřelila. Nějaká demokracie už je bohužel jen pojem, aby se nespokojeným njak zacpala huba.
Dělnická strana by sice udělala s cigány krátký proces, ale je moc radikální a nebude mít dostatečný počet hlasů.
A svoboda? Co je ti platné, že máš svobodu, když ti stát pomalu lehá popelem. Polovině lid je svoboda na prd, protože díky mocipánům žijí na hranici minima. Já osobně pomeranče ani zájezdy do Rakouska nepotřebuji.
Gumídku, nevím, kolik je ti let, ale nejčastěji slyším kritiku na komunisty od těch, kteří tuto dobu nezažili a pouze papouškují cizí názory. Já jsem tuto dobu prožil a na rozdíl od jiných jsem měl možnost ji poznat a vnímat ze všech možných úhlů pohledu. Měl jsem možnost se dostat i ke skutečnostem, které nebyly obecně zmámé a dávat si věci do souvislostí. Z toho jsem si utvořil svůj, podle mě objektivní názor, o kterém nehodlám s nikým polemizovat, protože kdo nechce, tak stejně nevidí neslyší. O to víc mě těší, že jsou mezi mladými lidé jako Martina, kteří umí svoji hlavu používat k tomu, k čemu byla určena.
Nepapouškuji cizý názory. Názor jsou mé. Stačí se občas kouknout na čt24 zprávy před 25 lety a některým to bude hned jasné. Nevím, jaké jste měl postavení v té době, ale nechám to být. Nemá to cenu.
Jestli Vám příjde správné, že díky rodičům, kteří to nevydrželi a emigrovali, jejich příbuzní dostali špatný kádrový posudek a nemohli dělat to, co chtěli, nemohli podnikat,nemohli se mít dobře a skončili na nejnižších prac. místech.
Jen ti, co lezli komunistům do zadku a oslovovali každého soudruhu na každém kroku se měl dobře. Ano, ti pak mohli i cestovat.
O nějaké banány nebo fronty vůbec nejde!
doplněno 13.10.12 20:25:martinaa: Plno lidí se Vám svojí minulostí chlubit nebude (Plno? 1,2,...10?). Co chybí dnes, když tehdy za kradení komunisty nechybělo nic?
Nemáte pravdu. Znám plno lidí, co ve straně nebyli a nikomu do zadku nelezli. Ano, udělali učňák, maximálně střední. Ale bez problémů postavili barák, vudovali si firmu a když moc nedržkovali, žili bez problémů a měli jistotu práce.
Kádrové posudky jistě nebyly dobré, ale současná vláda má také své, že.
doplněno 13.10.12 20:11:A zcela se ztotožňuji s Juglas. Komouši kradli, ale nikde nic nechybělo.
doplněno 13.10.12 20:30:Ono dnes taky člověk v podstatě musí držet hubu, i když máme "demokracii". Sice nedostanete kádrový posudek, ale za malován tykadel dostanete pár měsíců natvrdo. Ano, bývalo to jiné, ale to bývalo všude. A že měli všichni práci, je fakt, makat museli i cigáni, a kdo nemakal, tak se s ním zametlo. Věřte, nevěřte, mě to jako velmi pádný argument stačí.
A za koumunistů se stavělo, dnes se boří, přípaně nejsou peníze na to, aby se mohlo pořádně stavět. Všude šmelina a bordel.
Možná by bylo zajímavé, namalovat tykadla na obraz soudruha Husáka tak v roce 1977. To by autor poznal, jak vypadá Mírov zevnitř na pěkných pár let.
Gumidek,tvarit se,ze nekdo neni v demokracii,nebo mu dokonce zakazovat mluvit...Ale fuj,to snad nemyslite vazne.At ma kazdy moznost se projevit,ne?Vzdyt je to na lidech,aby zvolili,toho,za koho se jim zilo lepe.volby o tom jasne vypovidaji.
Právě komunisti zakazovali mluvit a vyjádřit se svobodně. Pamatujete, co udělali s demonstranty vrazi?
Názory nikomu neberu, jen se divím, jak všicni zapoměli...
Berete mi to z ust,prvne jsem vam chtela napsat,aby jste nebyl jako oni.Je pravda,ze v tomhle to podelali.Ale zase na druhou stranu,kdyz si predstavim,kdyz se pak vse povolilo,podivejte se jak to dopadlo.Asi se tohohle obavali.Ale samozrejme,ze to byl spatny pristup.Chtelo to stredni cestu,nechat lidi,kteri si mysleli,ze kapitalismus je raj na zemi,at si jdou a nabiji si pusu.Jinak bylo u Ksc pozitivneji,nez u tyhle verbeze,lidi zili dustojne.A myslite si,ze kdyby nyni nastal prevrat,ze by se pani k demonstrantum zachovali lepe?Tak to urcite.Jen se podivejte jak to chodi v USA napr.Mocni si vzdycky budou branit svoje,ponevadz se to vzdy posuzuje jako vlastizrada.Dulezite je,aby se vetsina naroda,hlavne obycejnych lidi,mohla zit normalne a mela zakladni veci.A take,aby nasi potomci jeste neco meli.Co se za komunistu vybudovalo,se zatim jen boura a drancuje.Jeste jsem si nevsimla,ze by dnesni vladu zajimali lidi a vse kolem nas.Zatim jen zerou u koryta,jak prasata.Komunisti se taky nazrali,ale neco lidem nechali,dost na dustojne ziti.
Překvapuje mě, že si někdo myslí, že když některá strana získá nejvíc hlasů, že si bude dělat co chce. Aby vítězná strana byla schopna schválit jakýkoli zákon, musela by získat více než 50% hlasů (nebo jít s někým do koalice, aby nadpoloviční většinu získala), Ale i tak by neměli zcela volnou ruku - máme také tolik zatracovaný senát, který je volen podle jiného volebního systému a jehož složení se obměňuje postupně, při každých volbách jedna třetina. Senát, jako určitá pojistka, je schopen případný sněmovnou schválený nedemokratický zákon zablokovat. Dále je tu prezident, bez jehož podpisu není žádný zákon platný. Další pojistkou je Ústavní soud, který poměřuje schválené zákony s Ústavou. Rok 1948 se určitě nebude opakovat; tehdy byla zcela jiná situace - po válce vítězila levice ve většině evropských států. Není zde Stalin, ani Gottwald, ani Brežněv. Rusko má dnes jiné priority. A jsem rád, že v krajích a v parlamentu je zastoupena pravice i levice. V pluralitě je totiž záruka, že některá strana nezíská absolutní moc.
doplněno 13.10.12 15:39:Mám samozřejmě na mysli parlamentní volby, krajské volby nejsou pro politiku státu natolik významné.
no jak vidim ty vysledky voleb tak je mi špatně..nechapu jak mužou byt lidi takovi blbci.. a komunisty bych vubec neřešil.. ti jsou nalezlí ve všech stranách..
Ja bych "volil" komunisty ale jenom v uvozovkach Podle meho bylo za komancu lip nez dnes a to je mi 24let!Co slysim z vypravení od lidi co zazily komunismus,prace byla,stavet jste mohly,ze tu nebylo exotycke ovoce?ale bylo ze jste nomohly za hranice?ale mohly byla spravedlnost,nechtelo se vam makat?tak jste sly do basy za prizivnictvy komunisti tem dnesnim kryplum daly stat bez dluhu a oni ho jen rozkradly.Skody ze se nevyplni letosni konec sveta alespon by byl klid.
V něčem s vámi souhlasím, třeba v tom, že za komunistů jsme uměli ve čtyřiadvaceti líp češtinu. Pravděpodobně jste slyšel vyprávění bývalých členů Lidových milicí nebo domovních důvěrníků...
Jak jste třeba přišel na to že jsme mohli za hranice? Potíže byly i při přechodu hranic do Polska a na Západ jste mohl jedině přes dráty a nebo unést letadlo. O ostatním s vámi asi nemá cenu polemizovat, přál bych vám tu dobu zažít. Zkuste třeba Severní Koreu, uvidíte. Možná, že jsme moc rozmařilí a žijeme si až královsky proti jiným zemím.
Jste mladý člověk, takže vám přeji, aby jste ještě jednou v dobrém nevzpomínal na ty "dnešní kriply".
Nechapu jak muzete porad srovnavat KSCM x KSC , prece jen to co tu bylo tu uz nikdy nebude. TO byl vliv z ruska atd... po demokracii tu uz "diktatura" nikdy nebude. Tam ani neni koho volit , vzdyt ODS jen krade a oskubava normalni lidi , CSSD porad jen afery a ruzne machinace tak co?!
doplněno 13.10.12 17:10:Nektere nazory moc drsne , prece jen to co tu prijde tak zas pocitem penez zhnije a zacne porad to same dokola.
Taky tu máme hrozně moc komoušů a lidovců. Jediná dobrá zpráva je, že je tu víc pirátů než ods :D.
hrdě jsem nosil po 17tém listopadu na klopě ve víčku od minerálky SMRT KSČ tento symbol nenávisti ve mě zůstane do smrti,nikdy jsem komanče nevolil a to ani na vojně,k volbám jsem šel až po roce 1989,jednou a už nikdy tam nepůjdu,vy co jste neprožili dopad komunistickýhon režimu tak jako já,těžko se vám to bude chápat,vy co mi nevěříte,tak sedněte do svých žigulíků a vemte si dederonku a jedte vesele za trabantem v tesilkách. třeba do NDR nebo jugošky
ale za to by se dnes asi normální člověk styděl,
viz sovětský svaz,náš věrný přítel,s ním na zem držku y pytel,jak jsme ryli držkou zemi,tk ji budeme i sít
S
Myslíte někdo, že těch cca 20-25% lidí kteří volili KSČM zapomělo? Vůbec ne. Měli důvod: Nespokojenost se současným stavem. Ti starščí srovnávají, ti mladší zase vidí kriticky "úspěchy" vládních stran. KSČM Volilo mnoho mladých, a největší vinu na tom, mají dnešní média. Už několik měsíců zpátky slyším od svých dětí, jak jsou jejich vrstevníci nespokojeni, a že budou volit buď Piráty nebo KSČM. Prostě chtějí změnu. No a jestli jim dva měsice před volbami TV ve svých průzkumech tvrdí, že kromě parlamentních stran nebude zvolena žádná další strana, tak si ti rozumnější vyberou vzdor ve formě KSČM. Jinou volbu nemají. Proč by si vybírali Piráty a jiné malé strany, když chtějí změnu a média je přesvědčují, že bez velké strany to nepůjde.
Výsledky těchhle voleb z nevědomosti nebo z hlouposti "upekla" média.
Já jsem volil pravici a k ničemu to nebylo. U nás moje strana nezískala ani 1% hlasů. Škoda hlasu. Příště asi budu volit levici, aby to bylo aspoň k něčemu. Takhle jsem v podstatě vyhodil hlas.
doplněno 13.10.12 23:02:Jestli chcete, tak si tipněte podle indícií, koho jsem volil. Zítra to klidně napíšu. Nemám se za co stydět. Ale dnes dávám šanci tipařům.
doplněno 14.10.12 22:42:Nikdo netipoval. Takže nic.
Teď budu možná trochu ostřejší- ale je mi z vás opravdu blbě. Komunisty bych nikdy nevolila- oni sami možná nejsou vrazi a zloději, ale veřejně se k nim hlásí. Mají ve svém názvu jméno těch, kteří zabili na desítky milionů lidí, možná ne u nás v ČR, zde to byli desítky oficiálně popravených, stovky a více zmrzačených a ticíce těch, kterým komunisti zkazili šanci na štastný život...A že nemám důkazy? Už jenom to, jaké měl problémy můj táta, protože pořádal koncerty těch, kteří nebyli zrovna nejoblíbenější režimem, mi stačí. Vy si myslíte, že komouši nekradli? Vy si snad myslíte, že kdyby se přišlo na to, že někdo někoho uplácí, lidé by se o tom dozvěděli? Že by snad hned ten den na ČT běželi zprávy- PREMIÉR UPLACEN! Že se všichni měli dobře? Další blbost...Jo mohli jste mít štěstí a mít ty správné rodiče a prarodiče a nemít zrovna vysoké ambice a mít žaludek na to, dělat jakoby nic, když poznáte, co za lži vám dennodenně nakecávají, to jo. Ale víte co? Dneska je to volba každého, jaký život bude mít. Každý svého štěstí strůjcem a to se vám nelíbí, protože jste na to až moc líní.
no jo, to je holt život. někomu zase bude blbě z vás. co naděláte? taková ta politika je. sfině, prej.
klera,,neznám žádného chudáka z doby komoušů, neznám vybírače odpadků,,neznám bezdomovce, nevím o tolikati zoufalých lidí, neznám lidi bez práce,,jedině bulače.,neznám kdo tak toužil po banánech ,měli jsme všichni práci ,,byty,,nikdo neumřel hlady ,nežebral ,nebála jsem se jít po městě ,jestli mne někdo nezabije pro pár korun ,,neznám okradace starých lidí ,,,já se měla dobře,vyučila jsem se ,koupila dr. byt ,,kteří stavěli komančové . Dožila se důchodu,,,ale co bude za pár let? Lidi nebudou mít na důchody pomalu, dnes ještě dostanou děcka od rodičů něco,ale co dostanou od dnešních mladých?Děkuju bohu,že jsem tu dobu zažila a mohu se těšit důchodu,,i když bych tehdá někdy do práce nešla a raději bych se vyvalovala doma ,jako dnešní někteří lidi a není jich málo. Své jsem si dost tvrdě odpracovala bylo kolem mne dost komunistů a ti pracovali jako já.Nikoho nevraždili a nekradli. Je zajímavé,,že si stěžují a nadávají na minulý režim jen mladí lidé ,,nebo i neúspěšní lempli.Slušný člověk si nemusel stěžovat. Byla jiná doba,,technika jde moc rychle , ONO já říkám,,že dobře už bylo...teď už je vše rozkradeno ne komunisty ,,ti jsou pod drnem! Tak co o nich tady píšete. Tak kým?
doplněno 14.10.12 01:40:ještě dodám,,,dnes se člověk jakéhokoliv věku bojí být nemocný ,,,mladého vyhodí z práce a starého nechají tak.Ten,který pracoval celý život. Co z toho že mohu do ciziny ,,tu poznám za několik let ,ale vracím se domů a žiji ze vzpomínek a splácím půjčku,abych mohla na příští rok zas! Takových lidí je u nás moc..Zkrachovalých cestovek a jedno k druhému. To je život? Tak bych nechtěla žít,,,a o toto tady někdo řve a za to mohou komouši? Kteří? Ti mrtví?
"polinek", Vaše slova: "si stěžují a nadávají na minulý režim jen mladí lidé ,,nebo i neúspěšní lempli" . To je k smíchu.
Já si myslím, že je to přesně obráceně.
Jasně, komunisti taky kradli, ale nemlaskali u toho, komunisti taky kradli, ale stát neměl biliardový dluh. A nějak mi nejdou ty počty s desítkami milionů zavražděných lidí, to se dotoho počítají i oběti katolické církve a fašismu a já nevím ještě koho za posledních pěttísíc let, ne? :D
Kdyby kažá vláda po roce 89 vedla tuto zemi k lepšímu a mysleli i na lidi ne jen na své konta, dnes by měli komunisti stejné procento asi jako "veverky".
Jen mě docela pobavil jeden mladý radaktor v TV když srovnával dobu minulou a současnou a jako argument prohlásil "jen si vzpomeňte kolik lidí mělo mobilní telefon"
Tyto volby šly mimo mne... Teda jen organizačně, protože žiju už větší polovičku života na Slovensku. Mám v domovině ještě dost příbuzných, i známé, kamarády a přátele. A tak mne to dění i nadále dost zajímá...teď ráno jsem nakoukl, slabých 37 % volební účasti něco napovídá...
Místo sociologického rozboru, na který stejně nemám, sem vložím zkrácenou část emailu, který v současnosti koluje po Slovensku...
Nemusíš súhlasit, ale môžeš si prečítat.
Kto vybudoval školské budovy s telocvičňami a ihriskami?
Kto zabezpečil naozaj bezplatné školstvo na všetkých stupňoch?
Kto vybudoval pionierske domy a staral sa o aktivity mládeže vo voľnom čase?
Kto postavil rekreačné zariadenia?
Kto postavil zimné štadióny na hokej, futbalové štadióny, športové haly, plavárne a iné športové zariadenia?
Kto vybudoval bezprašné cesty tak, aby bolo spojenie do každej dediny?
Kto vybudoval železničné trate, kto ich elektrifikoval?
Kto zabezpečil lacné spojenie do každej dediny od rána do polnoci?
Kto poskytoval zľavy na dopravu pre študentov a pracujúcich?
Kto elektrifikoval krajinu?
Kto nastaval vodné a tepelné elektrárne?
Kto plynofikoval krajinu?
Kto postavil fabriky v každom meste?
Kto vybudoval poľnohospodárske družstvá vo väčšine dedín a miest?
Kto nastaval smiešne králikárne pre ľudí, ktoré dnes majú hodnotu miliónov?
Kto umožnil bývat mladým rodinám v lacných nájomných bytoch?
Kto zabezpečil, že veci pre malé deti boli za smiešne nízke ceny?
Kto zabezpečil, že neboli bezdomovci?
Kto zabezpečil, že ľudia zarábali toľko, aby každý mohol vyžit?
Kto dával nenávratné pôžičky rodinám na kúpu zariadení a stavbu rodinných domov?
Kto vybudoval v obciach vodovody, reguláciu potokov?
Kto vybudoval aj vo väčších obciach kiná, knižnice, kultúrne domy, požiarne zbrojnice, obchody?
Kto dokázal mobilizovat ľudí, aby zveľaďovali svoje obce bez nároku na odmenu?
Kto dokázal dat prácu všetkým svojim občanom?
Kto poskytol mladým rodinám nenávratné mladomanželské pôžičky?
Kto zabezpečil bezplatnú zdravotnú starostlivost pre všetkých?
Kto poskytoval pracujúcim rekreácie na zotavenie zadarmo?
Kto postavil nemocnice a zdravotnícke strediská?
Kto vybudoval telekomunikačné systémy, rozhlasové a televízne vysielanie?
Kto zabezpečil, že ľudia sa nebáli chodit v noci po mestách a dedinách a cítili sa bezpečne?
Kto zabezpečil, že všetci cigáni museli chodit do zamestnania?
Kto zabezpečil, že keď do roboty nechodili, nedostali výplatu ani rodinné príplatky?
Je veľa otázok, ktoré by bolo možné doplnit, ale nie je to až také dôležité.
Treba však pripomenút, za akých podmienok sa všetko dialo.
Socializmus začínal v krajine zdevastovanej vojnou, kde bolo zničená či poškodená väčšina infraštruktúry.
Neexistovala pomoc zo zahraničia, ba naopak. Západné štáty robili všetko možné, aby brzdili hospodársky rast našej krajiny. USA vstúpilo do vojny v Európe, Ázii a Afrike, čím ju "povýšilo" na svetovú len preto, aby na nej zarobilo.
Krajina sa musela trápit aj s vnútorným nepriateľom, ktorý sa snažil zvnútra škodit - pozrime sa na to, koľko ľudí sa dnes hlási k tomu, že aktívne bojovali proti bývalému režimu.
Všetko sa budovalo bez veľkých zahraničných investícií, bez pomoci z Eurofondov, z ktorých 40 % rozkradnú politici a my ich musíme potom vracat.
Napriek všetkému krajina napredovala, hospodársky rástla a nehrozil jej krach, ako nás dnes strašia novodobí politici.
Čo dokázal kapitalizmus so slušne vybudovanou krajinou, môže vidiet každý. Len porovnanie nemôže urobit každý.
Študenti, ktorí roku 1989 mali 18 - 22 rokov, majú dnes 40 - 45 rokov. Takže generácia do 45 rokov nevie porovnávat a ľahko sa im vtĺka aj nepravda do hlavy.
Cigáni, ktorí sa narodili po roku 1989, majú dnes viac ako dvadsat rokov, nikdy nepracovali a ani nikoho pracovat nevideli. Jediné čo vedia, je íst raz za mesiac na úrad po peniaze, ktoré im kapitalizmus vypláca zadarmo z peňazí ľudí, ktorí poctivo pracujú. Poctivo pracujúci ľudia sú vykoristovaní zamestnávateľom a kapitalistickým štátom okrádaní.
Socialistický štát Vám bral z hrubej mzdy 20 %. Za to ste mali zabezpečené.
1. Bezplatné školstvo od materskej až po vysokú školu
2. Bezplatnú zdravotnú starostlivost až po akúkoľvek operáciu (za recept sa doplácalo 1 korunu!)
3. Zabezpečený príjem v dôchodkovom veku a dôstojnú starobu
4. Lacné ceny potravín, dopravy, služieb, energií...atď
Kapitalistický štát Vám berie z hrubej mzdy 50 %. Za to nemáte NIČ. (Okrem cigánov).
Chcete vediet ceny za socializmu v československých korunách?
1 liter plnotučného mlieka 1,80 Kčs
1 liter benzínu 95 oktánový 2,20 Kčs
1 chlieb 3,00 Kčs
1 rožok 0,10 Kčs
0,5 litra piva 12 st. 1,80 Kčs
1 lístok na MHD 1,00 Kčs
Nájomné za 3 izbový byt vrátene energií 300,00 Kčs
Auto Lada 65.000,00 Kčs
Splátka úveru mesačne 100,00 Kčs
Mladomanželská pôžička na zariadenie bytu (30.000) nenávratná
(V cenách za zariadenie sa zariadil byt kompletne, vrátane spotrebičov)
Ak ste chceli získat byt, stačilo podpísat na 10 rokov pracovnú zmluvu so svojím zamestnávateľom, vstúpit do bytového družstva za podiel 600,00 Kčs alebo podat žiadost na Mestský úrad, kde Vám pridelili byt do troch rokov zadarmo.
Dom ste si postavili za 150.000,00 Kčs.
Priemerná mzda za socializmu v r. 1989 bola 3.142,00 Kčs
Nástupný plat stredoškoláka (každého) 1.300,00 Kčs
Nástupný plat vysokoškoláka (každého) 1.800,00 Kčs
Výška dôchodku bola 65 % z dosiahnutej mzdy za posledných odpracovaných 5 rokov.
Toto všetko ste dostali za odrobených 42,5 pracovných hodín týždenne (170 mesačne).
Ak si zoberiete kalkulačku, ľahko si spočítate výšku životnej úrovne ľudí vtedy a teraz.
Politici štát nerozkrádali ako teraz. Peniaze nekapali v bezodných studniach a súkromných vreckách bez toho, aby bol niekto potrestaní.
Čo bolo za socializmu zlé?
Nemohli ste svojvoľne cestovat po svete a politická perzekúcia! Nič iné.
Socializmus vraj nepriniesol nič dobré. Po roku 1989 máme tu nové veci:
nezamestnanost, bezdomovcov, nehorázne platby v zdravotníctve, smiešne dôchodky, preplnené väznice, ale nie politických väzňov... To je všetko to dobro, čo nám priniesol kapitalizmus.
Pred rokom 1945 bolo Slovensko zaostalým poľnohospodárskym štátom, za tri desatročia po vojne sa zmenil na vyspelú priemyselnú a poľnohospodársku krajinu s obrovskou výstavbou obytných domov ...A čo je dnes, všetko je rozkradnuté a čo nie je, je v rukách zahraničného kapitálu, sme kolóniou, banánovou republikou, režiséri prevratu, ktorí stáli na tribúnach sú milionári a chudoba je zbedačená, štrngá kľúčmi ďalej, alebo už ich nemá...
A Slovensko vtedy? Sebestačné vo výrobe potravín, dnes väčšinu dováža druhotriedne a tretotriedne braky, čo v štátoch, v ktorých sa to vyrába nedávajú ani psom (prepáčte psy).
Pred rokom 1989 sa hovorilo o hospodárskom raste, stále väčšom a lepšom uspokojovaní potrieb pracujúcich, zvyšovaní platov, poľnohospodárskej sebestačnosti, energetickej sebestačnosti (elektrinu sme vyvážali!). Znižovaní cien potravín, energií, služieb. Zvyšovaní životnej úrovne ľudí.
Po roku 1989 nič iné nepočut. Iba, šetrenie, utahovane opaskov, kríza, vyššie dane, zmrazenie platov, zmrazenie odmien, vraždy, samovraždy, okrádanie, lúpeže, neustále zvyšovanie cien potravín energií, služieb, rozkrádanie štátnych peňazí, ozdravenie verejných financií neznamená nič iné, ako zobrat viac peňazí ľuďom, čo poctivo pracujú. Každý vedel, aký bol príjem štátu a kam peniaze išli.
A Slovensko teraz? Na nič niet. Na školstvo, vedu, kultúru, zdravotníctvo, infraštruktúru...zabezpečenie práce pre všetkých, výstavbu domov, bytov dostupných pre každého. Nik nevie, kde tie miliardy miznú. Nestažujú sa len politické strany.
Ako je to možné, že zamestnaná slobodná matka troch detí, ktorá dostane na výplatu v čistom 560,00 Eur, žije v dvojizbovom byte, za ktorý platí mesačne 280,00 Eur a nikdy zamestnaná cigánka so štyrmi detmi v cigánskej kolónii, kde neplatí dane, odvoz smetí, za vodu, elektrinu, kúrenie dostane každý mesiac 680,00 Eur? K tomu si prirátajte, že na tie dane, odvoz smetí, vodu, elektrinu a kúrenie sa jej každý mesiac skladáme my všetci!
Myslím, že kdyby to bylo napsáno česky a slovo Slovensko bylo nahrazeno slovem Česko, nebyl by v tom velký rozdíl...a tak se těm výsledkům ani moc nedivím...
hejkal...úžasné! líp by to nikdo nenapsal ,všechny tyhle ""zločiny""" co ti mladí nevidí. Co ti komouši dokázali po roce 1945,,,škoda,že nemám ten email pošlete mi ho prosím do schránky děkuji.
Mně to přišlo mejlem také, jenže je to zavádějící. Po válce, kdy nebylo nikde nic, tak se začalao budovat a stavět. Jenže to by se dělo tak, či tak. Bylo by jedno, kdo vládne. Tenkrát vládli komunusti, tak se stavělo a budovalo za komunistů. V Německu, či Belgii vládli jiné strany a taky budovali a stavěli, jenže ke všemu se měli lépe, žili důstojně a cestovali. Měli práci, výdělky, jako jinde. Tato doba přinesla krizi všude. Tak jdou prostě dějiny, a historie. - pt
Nemusíš súhlasit, ale môžeš si prečítat
...
Bože, to je naivita, a KDE se na to vzali peníze, jak to bezplatně vzniklo? Vůle boží?
Proč si lidi neuvědomí, že měli právě proto nízké mzdy, že ten "dobrotivý stát" to rozdával aniž se rozhlížel na zásluhy.
Jak lidi dlouho čekali na obecní byt? Jak ošuntěle vypadala města, vesnice?
Jak zajistíte (co někteří slibují) práci pro všechny? Ona byla zákonná povinnost pracovat ve prospěch celku! To nařídíte podnikatelům kolik mají zaměstnat lidí? Jaká byla technika, prostě se to dělalo ručně, přezaměstnanost. Dnes v době techniky není tolik lidí třeba.
Bezdomovci nebyli? Protože byli zavření! za příživu!
KHB: Komunismus znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. - Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího nebo horšího, ale vždy něco jiného, než jest člověk.
Já a národ český
a příliš brzy
vystřízlivěl jsem z krásného snu
o kvetoucí zahradě,
kde svoboda, bratrství, mír
tančily jako dívčin veselý vír
a kde se spravedlnosti dostalo mně
a každému z mých.
Den ze dne
mrskán a bičován podlými žurnalisty a hrabivými politiky,
krmen a napájen
podvody, lžemi a triky,... 1919
Zadarmo, no neberte to! Lidi odváděli daň a nikdo jim neřekl kolik na co jde. Zisky fabrik odčerpané, o vše pak žádali, ředitel sháněl hřebíky...Politici se nedostali k hotovým prachům, vše v bance. Lid měl vše a kulové, jak si vládl? Jako dnes!
Vyřešte nezaměstnanost a bude za to nejmíň nobelovka. Zatím se to nikomu nepodařilo aniž by to bylo jak v robotárně.
Každý režim má své pro a proti. Pokud je národ, jednotlivci neschopní, vyhovuje komuna. Jiní prostě zmízí jinde, kde své schopnosti uplatní a co tady zůstane? Kolik lidí říkalo, joo, kdybych mohl! já bych vám ukázal a kde jsou dnes?
Počtěte si Borovského, Palackého, Masaryka (Po staletí jsme byli ovládáni cizí vládou a teď neumíme ani řádně panovat ani řádně poslouchat) aj. k čemu nabádají, co říkají o tomto národu.
O zhovadilosti komunismu...
Zase jen kecy.., to nám jde. Proč bycho,m nemohli být tygry €vropy?
Dobrý den
Každý ..ismus je nebezpečný, to pokud se podíváme do historie nám musí být patrné.. Nikdy nemůže být všechno jako pohádka, jde jen o to pokusit se rozlišit to lepší a horší a snažit se chovat jako spořádaný člověk. Kdo si myslí, že bude mít s nějakým režimem na růžích ustláno se mýlí.. To prostě není možné už z podstaty lidstva, tak to prostě je a bude a nikdy nebylo jinak..
Jestli někdo srovnává dobu, tak to samo o sobě je k ničemu, ještě pak slýchávat co stál gothaj nebo guláš.. Pokud už bychom měli jít do této úrovně, v mnohém jsme na tom podstatně lépe!
Není na škodu si občas otevřít atlas a podívat se na svět, víte kolika lidem na této planetě by náš život tady připadal jako ráj na zemi?
Až jednou lidstvo morálně vyspěje, mohlo by být méně hajzlíků kteří by byli chytrými lidmi již v zárodku odstraněny. Bizon
Málokdo si uvědomuje, že kapitalismus už dodýchává a bude muset přijít něco jiného. Automatizace robotizace postupuje pořád dál a jednoho krásného dne lidi nebudou muset vůbec makat a všeho bude dost - co pak? Nebude to náhodou komunismus?
Kdo si myslí, že je to utopie tak se staví na úroveň pračlověka, který tvrdí, že není nic takového možně jako třeba lítat jako ptáci
"bunata", trochu jste mně pobavil. Všude je technika a stroje? Dnešní podniky a podnikatelé šetří a věřte, že nové technologie ve velkém nekupují. Jak já to viděla, tak stále je důležitá lidská práce, kolikrát se někde lidé nadřou, jako ve středověku. - pt
pt:
snad sama tomu nevěříte, že lidstvo takhle ustrne
vývoj půjde dál - přirozeně
to není jen o šetření, stroje se nedají vykořistovat :D
"bunata", nemůžu za to, že nechápete, já nepsala že se vývoj zastaví. A toho smajlíka si nechte pro svoji mámu. Tady se lidé nenapadají, tady se diskutuje. Budu ráda, pokud to budete respektovat. - pt
Ahááááá, tady je někdo příšerná netykavka :D. On smajlík s potukáním na čelo je napadání? Hmm, tak to se hluboce omlouvám, ale s takovými lidmi ani diskutovat nechci...
Jen dodám, že ani tvůrce těchto stránek nepočítal s tím, že použití smajlíků bude někdo považovat za nástroj napadání :D
Lecos to o vás vypovědělo - bohužel...
a pokud budou prachy pořád až na prvním místě a pokud bude smysl života honba za maximálním majetkem, bude to stát pořád za veliké ho... a je úplně jedno kdo zrovna bude vládnout :D
Zdravím, nejsem proti dnešním komunistům, pochybuji, že by zavřeli hranice, znárodňovali apod. Každopádně mám pořád ten předsudek, že jsou komunisti špatní a popravdě - té dnešní ideologii komunismu moc nerozumím, spíš nechápu, v čem spočívá. Proto moc nechápu; proč si myslíte, že nás komunisti vyvedou z krize a nebudou dál rozkrádat stát? Má celá rodina volí ODS a já bych si chtěl o tom udělat vlastní názor nezávisle na nich.
Jinak si vás dovolím opravit s tím Slovenskem před r. 1945:
Slovensko bylo celá staletí mod nadvládou Maďarů, kteří dovedli Slovensko na úroveń zhruba tak Rumunska. Když vzniklo ČSR, tak byla hospodářská krize a hlavně poválečné období 1. světové války, kde všude byla vysoká nezaměstnanost a všechny státy se "opravovali" z následku 1.Sv., takže za těch 21 let bylo nemožné výrazně zlepšit slovenskou ekonomiku a hlavně na dnešní úroveň. Dále - to komunisti nevyvedli Slovensko z tak nízké úrovně, to bylo SSSR které mělo mnohem více finančních prostředků, nejen díky své rozloze a počtu obyvatel, takže bylo pro ně investovat do Slovenska podstatně nenáročnější a lehčí než za První republiky.
Jinak se omlouvám za případné chyby v pravopise, měl jsem náročný den a neám moc náladu myslet zrovna na pravopis
Tak se právě dívám na ČT24 na OVM.
Nečas - vrchol arogance, absolutně žádná zodpovědnost.
V těchhle volbách dali lidi najevo jak se jim líbí vládnutí týdle trojzlodějský koalice. Pročpak asi?.?.?
Přes 40 let tu byla vláda jedné strany, komunistů. Po revoluci vznikla spousta nových stran. Odkud ty lidi přešli? Přece to byli komunisti, kteří opustili tuto stranu a založili nové strany. Tak, kdo tady po revoluci vládl? Komunisti mívali po revoluci tak něco přes 10% a najednou mají tolik? Takže kdo je volil? Zase ti z fandů těch mnoha stran, jen otočili kabáty. Lidi, co vlastně chcete? Není to v té, či oné straně, je to v lidech, v jejich morálce, v jejich hodnotách. Kdyby vstali ti první komunisti, a ostatní lidé, co zahynuli v koncetrácích, tak by se nestačili divit. Některé země byly po válce rozbombardované, že nezůstal kámen na kameni, vzmohly se, vybudovaly nemožné, jsou v technice na předních místech, proč? Protože lidé, jako národ drží pohromadě, pomáhají si mezi sebou a v rodinách, mají národní hrdost, jsou pilní, ukáznění a mají morálku i duchovní hodnoty - pt
No začíná to tu být o hubu. Jednou vyhraje pravice, rozkrade co vidí a lidem přitáhne opasek. Jasně že pak lidi volí levici. Ta opět rozkrade co vidí, chce lidem udělat dobře, tak zbytek rozdá a nějaké hospodaření státu ji nezajímá. Toho se ovšem lekne volič. Zjistí jak prožral půl republiky, tak zase volí pravici. Ta rozkrade co uvidí a chca nechca musí vše zdražit aby se /jako/ chovala uvědoměle. To ale lidi bolí, takže zvolí levici atd. atp...
Přál bych všem voličům komančů zažít alespoň měsíc dovolené v 50. nebo 70. letech. S jakou chutí by se vraceli do svobody i s žebráky a drahotou. Nikdy nebudu volit komouše ani levici!
Jaké dovolené byly v letech 20,30? Sice nepamatuji, zato jsem slýchal od babči, když vyprávěla jak ji trávila u sedláka na poli. Vždy mě pobaví lidé když srovnávají co bylo před sedmdesáti lety. Bože do kterého století takto dojdeme .
Já si na dovolené za komunistů vůbec stěžovat nemohu.Nebyl jsem straník,přesto bylo dost prostředků na výběrové rekreace ROH.Byl jsem kromě Bulharska dvakrát v Rusku a u nás i s dětmi ve všech myslitelných lázeňských městech celé republiky.Lázeňskou péči zdarma nevyjímaje.Dnes si to už nemůžeme dovolit.A lázně už pojištovna také nedává.,
Můžeme sice jet do kapitalistické ciziny,což jsem také využil,ale má to jednu nevýhodu.Zaplacený zájezd nám zkrachoval a zůstalo nám viset skoro 50000 Kč a ty jsme sice vymohli nazpět,ale výhodný a exkluzivní pobyt byl pryč a já brečel s vnučkou,která se strašně těšila.
JABRAKA
Nechápu, proč se tady modráci tak rozčilují a pohoršují nad výsledky voleb. Máme přece jimi tolik propagovanou "demokracii". Nebo jsou si někteří rovnější?
Dobrá, každý volil tak jak si myslel, že to je nejlepší. Ale hodně mi zatrnulo, když jsem včera večer sledoval na ČT rozhovor s budoucím komunistickým hejtmanem tuším ústeckého kraje. Nejen že tvrdil, jak roztočí kola továren, které se musely zastavit. Ale ta výzdoba jeho kanceláře s bustou Karla Marxe a jakýmsi sousoším sovětských osvoboditelů v pozadí, jako by jsme se vrátili o čtyřicet let do minulosti. A to jsou jen malinké, neznatelné začátky.
doplněno 15.10.12 08:22:P.S. Jedna věta z jednoho blogu:
Ukázaly, že téměř dvěma třetinám oprávněných voličů nestálo za to zvednout zadek a místo kecání o krizi a konci demokracie pro tu demokracii skutečně něco udělat.
Samozřejmě nic, další debata by byla off topic.
Jen jsem si připomněl, že podobné sochy byly kdysi na každém rohu a dokreslovaly dobu. Nejedná se samozřejmě jen o vojáky s lodičkami na hlavách a mávající samopaly, ale třeba i o kolchozníka, slévače a další, něco jako pomník na Letné.
Jerrymungo: Chtělo by to, tu jednu větu z jednoho blogu ,,dát do kontextu", protože vytržený z kontextu to může mít několik desítek podob.
V pohodě. Nijal nevytrženo z kontextu.
Ale myslím si že tato diskuze je marná. Mě nikdo nikdy nepřesvědčí abych volil komouše a pochybuju že mě se podaří přesvědčit levičáky aby nevolili parlamentní stranu. Je jedno jakou...kradou a nic nedělají pro lidi všichni!
Já nepsal o dovolené jako takové, ale o tom přemístit se do těch časů. Vychutnat si ponurost těch dob. Kdo nezažil nepochopí. Kdo táhl s komoušema basu, držel hubu a krok nepochopí taky.
Myslíte, že jinde byl ráj blisty.cz/...
Ne jen tady byli vrazi a o tom "táhnutí"to bude platit podobně.
"ar", je to hnus, mučit a zabíjet lidi z nějakého fanatismu. Neměl by to být fanatismus ani proti afričanům, ani proti vlastnímu národu. Lidé nemají právo zabíjet ve jménu ničeho, a už vůbec ne fatanismu.
Karel Kryl viděl už před lety to co dnes pomalu lidem dochází - bohužel. Vysloužil si za to od některých lidí opovržení, koukal jsem jak blázen co o něm někteří mleli v TV. Dal jsem to video na youtube, už jej nemohu najít, jinak bych dal odkaz - chtělo se mi zvracet, když jedna nejmenovaná režisérka prohlásila něco v tom smyslu, že Karel Kryl byl zhrzený, že se nestal prezidentem a proto skládal tyhle kritické častušky proti současné demokracii
Ano je to hnus a zvěrstvo, ale rozhodně to není myšleno jako nějaká omluva toho, co se za šílenosti dělo v naší zemi. Je to jen "upzornění" že obě strany mají ruce od krve. Ten kdo se o tyto věci zajímá a nepřebírá jen "zaručené" zprávy z našich "demokratických " médií se toho dozví mnohem víc. Toto je jen kapka v moři. Propadne-li společnost jakékoli fobii at vlevo nebo vravo smrdí to jen a jen prů+erem. Bohužel mnoho z těch co si myslí , že jsou demokraté, jsou nějakou fóbií vůči někomu postiženi a pak se chovají úplně stejně jako právě ti, proti kterým brojí.
K tomu dalšímu vašemu příspěvku, můžu jen říct : Karle Kryle, už zase rejeme držkou zem.
Pod článkem z odkazu je diskuse a tam někdo píše toto:
V ČR je 7 491 806 registrovaných voličů, z nich volilo ČSSD 621 961 voličů, tj. POUHÝCH 8,28%, a KSČM 538 953 voličů, tj. POUHÝCH 7,18% . (čerpáno z webu volby.cz)
Jinými slovy: ČSSD NEVOLILO 91,72% VOLIČŮ, A KSČM NEVOLILO 92,82 % VOLIČŮ.
To ukazuje na fakt, že ve volbách prohráli ti, kteří k volbán nepřišli. V podstatě svůj hlas věnovali skutečným výsledkům voleb a souhlasí s tím ( aniž by využili možnost výsledek ovlivnít ), jak to dopadlo. - miro
Zatím ještě nikdo nepřišel na jiný demokratičtější způsob rozhodování o fungování věcí veřejných , tedy těch které slouží a nebo mají sloužit všem - to je právě politika = správa věcí veřejných. K výběru vykonavatelů politiky slouží zatím a stále právě volby.
Při rozhodování _ volbě, kdo bude tuto činnost vykonávat, zatím platí zásada-zákon, že se vždy, když budou rozpory-rozdílné názory, bude postupovat podle toho, jak dopadne hlasování všech přítomných (při volbách jsme byli přítomni všichni _ všichni jsme měli možnost). Veřejné záležitosti se budou řešit tak, jak rozhodli ti co hlasovali a jak hlasovali. Z toho logicky vyplývá, že rozhodli jen ti, kteří volili _ přišli k volbám. Pokud by tomu tak nebylo nexistovala by reálná možnost, řídit chod společnosti.Kdo by to dělal? Jistě si nedovedeme představit, jak by bez vlády- zastupitelste a pod. fungovaly věci na kterých má společenství lidí bytostní zájem - obrana - zdravotniství , doprava , bezpečnost , mezinárodní vztahy a mnoho dalších.
Ti co nepřišli k volbám prakticky umožnili, v souladu se zákonem, rozhodnout jen těm co přišli. Dalo by se říci, že nevoliči jakoby dali rozhodování - důvěru do rukou volících občanů. Ti se prakticky tím stávají nejmenovanými zástupci nevoličů při volbách. Tak si nevoliči sami vybrali, kdo je bude ve volbách zastupovat.
To je můj názor a zdůvodnění co znamená k volbám nechodit a zejména jaké to má důsledky. miro
Volil jsem komunistu a verboval jsem všechny své známé k tomu samému hlasu. Nestydím se říci, koho jsem volil a stojím si za tím. Komunista uměl naší zemi prosadit a zabezpečit, zatímco demokrat jí pouze rozkradl a rozprodal.
Heslo : Chceme zpět pro náš lid, co bylo dříve naše!
Vypráskat cizáky za hranice a znárodnit vše bez kousku odškodnění pro současné soukromé vlastníky. Osobně mi nedělá problém vložit do státního vlastnictví rozsáhlé polnosti, at jsou suroviny pro naši zemi a ne na vývoz. Jsem vlastenec a klidně státu dám, co mám, když budu vědět, že to poslouží naší zemi a našemu lidu a ne pouze jedné soukromé osobě, která je schopná pozemky dokonce rozprodat cizákům a český člověk bude kušovat ..
Ano, konečně řeč správného vlastence. Ještě bychom měli vypráskat kapitalisty a roztočit kola továren.
Všichni státu dáme, co máme a nad naší zemí se rozklene Rudá záře...
kdyby jsi vypráskal kapitalisty a roztočil kola továren,tak bys už byl vŘecku nebo v Rusku,tam je asi fajn
Stríbrnaku to jsi vedle s tím Řeckem, tam právě "vypráskali" komunisty při občenské válce. To jsou právě ty fobie o kterých jsem psal. Ani nevíš jak jste si s tím bolševickým myšlením se stajlinen podobní.
Ano, a pak bych ještě všem dětem znovu uvázal rudé šátky a nechal je pochodovat ve čtyřstupech vstříc štastné budoucnosti.
Přece jen chybí nějaký nový Kléma s fajfkou, který by jezdil do Moskvy učit se, jak zakroutit krkem kapitalistovi...
Když jsem tento týden stal na Kačerově (metro-autobusová zastávka v Praze), tak u vchodu do metra stáli dvě děti a vybírali peníze. Kolem nich prošel nějaký dědek a po chvíli začal křičet kolem sebe; doslova:
,,Imperialisti naučili žebrat děti a ty teď ani nechodí do školy!"
Chudák nevěděl, že to byli skauti a vybírali peníze na školu v Africe. Každopádně co se tím snažím říct:
Myslím, že lidi jako vy by se měli zavřít do těch pracovních táborů, co byly na Sibiři, abyste si těch svých komunistů užili. Pevně věřím, že kdo se celý život tvrdě učil a tvrdě pracoval, má právo mít ten majetek, na který si našetřil a a ne aby přišel nějaký bolševický hlupák, který neví, o co "go", a zabavil mu majetek a vnucoval své názory, jako právě dřívější komunisti.
Myslím, že vám nedělá problém darovat svou půdu a majetek státu už jen proto, že žádný nemáte... Je sice pěkné, že si hrajete na vlastence, ale vámi podporované kradení majetku všech občanů mi moc vlastenecké nepříjde. Komunisti vždy něco pojmenovali hezky a přitom to mělo úplně opačný výsledek (Velký skok vpřed, Náměstí nebeského klidu...).
Víte, chtěl bych ještě reagovat na všechny ty řeči o tom, že komunisté vlastně nejsou tak zlí a že je dobře, že jsme konečně těm blbcům ve vládě ukázali, že už si nakradli dost a zloděj Kalousek a darebák Nečas...
Doporučil bych všem, aby si našli někde v knihovně trochu pozapomenutou knížku Vladimíra Škutiny Presidentův vězeň a její pokračování Presidentův vězeň na hradě plném bláznů. I pro ty, kteří moc nečtou, je to jen několik desítek stránek.
A tam se i ti mladí dozvědí, jaké to kdysi bylo, když před mnoha a mnoha lety obvinili člověka, že kdesi řekl, že president republiky Antonín Novotný je vůl. I když to neřekl.
Pak se možná někomu trochu rozsvítí a řekne si, príma, teď můžu na představitele státu házet nadávky naprosto beztrestně.
Církev za jiné názory upalovala a lidi jí nezavrhli, tak proč nevěřit, že komunisti se změnili, obzvlášt když nemají za zády SSSR
No jistě a v čem je problém? V současné době je všechno rychlé a pak nejvíc zla pramenilo z toho že sovětský svaz byl jejich vzor.
Rozdíl je ve vědomostech a informovanosti ve středověku a ve dvacátem století. Je překvapivé, že se na to ptáte.
Jestli v té vaší "informovanosti" není docela velký problém :D, když můj synovec začal vytahovat svá moudra o 2. světové válce před mým otcem, coby veteránem druhé světové války, tak otci lezly oči s ďůlků a chytal se za hlavu
doplněno 20.10.12 22:27:Zapoměl jsem poznamenat, že to byla moudra ze školy a internetu
vazeni momentalne se nachazim na druhe strane zemekoule, proto i pisi na klavesnici bez carek .a hacku .reknu vam ze jste mne pobavili se svymi nazory na dobu temna , to jest na dobu kdy nam vladla ksc. a kdyby nedej boze se tak stalo, sbalim jen to nejnutnejsi a jsem tady . a to si o sobe myslim ze jsem vlastenka, o nasi zemi peji ody ale o politice se nezminuji.uz nevim to jmeno , jak nekdo psal o dobe jak jsme se meli dobre, ne neni to pravda , zili jsme jako stado a komunisti nad nami drzeli bic. muj stryc sedel 15 let, jen proto ze si stal za svym nazorem a stykal se z lidmi podobnych myslenek. jako dite jsem byla svdkem vypadu stb k nim do bytu. nebylo zadouci aby my deti studovali, nepustili nas ani do budapeste, ze bychom se tam sesli slidmi stejneho razeni.nikdy nezapomenu na heslo , ze sovetskym svazem na vecne casy a nikdy jinak...podle toho to taky tak dopadlo. samozrejme ze ani dnesni doba neni idealni , ale kdo chce zit s komunisty ma moznost vyberu. severni koreu, cinu a nebo jet na kubu. ja tam byla a videla tu bidu. no nic co clovek to nazor.preji nasi krasne zemi klid a rozumne lidi moc to vsichni potrebujeme...
Dobrý den "korino", díky za pozdrav z takové dálky. To je fajn, že máte tu příležitost cestovat a poznávat, jak se lidem žije krásně. Myslím, že vůbec neprohloupíte, když si vybudujete nový domov, tam, kde právě jste a prožijete pěkný život. Přeji vše jen krásné. Kdybych byla mladší, tak bych si také vybírala, kam se odstěhovat, a kde žít. na Zeměkouli je tolik krásných míst. - pt
Takže, sám tvrdíte, že církev /inkvizice/ dělala stejné věci, jako kdysi komunusti a ještě se ptáte, kde je problém. Doufám, že si uvědomujete, co píšete.
No spíš jde o to, že už v 80. letech nedělali taková zvěrstva jako v 50. a takže kdo má panickou hrůzu s toho, že by se dostali znovu k moci a vše by se opakovalo není asi zcela normální, jako nemůže být zcela normální ten co si myslí že od 89´jdeme správnou cestou . My se nesnažíme dostihnout vyspělé státy, my se snažíme je "předehnat" nastolením prastarého kapitalismu
Pomalu si myslím, že to není strašení, ale konstatování.
Nic, uvidíme, ani to nebude tak dlouho trvat a znovu vyjde Rudé Právo.
Vychazet si může, prů...er bude, když jej lidi budou kupovat a číst
doplněno 21.10.12 20:22:Teda upřesním -když tomu budou věřit
Ano, kdo se komunistovi chtěl hrubě postavit, byl potrestán. Ale kdo nesouhlasil a mlčel, měl se dobře stejně, jako ten, který komunistu podporoval. Copak už jste zapoměli na to sociální zabezpečení, které stát poskytoval ( vlastní továrny, vlastní produkty )?
Tak proč si teď stěžujete na vysoké ceny a dph? Nyní máme v ČR dvě jaderné elektrárny a elekřina nezlevňuje, naopak a to se Vám líbí? Asi ano ...
To, že Vaše děti jsou třeba bez práce a některé nemají ani kde bydlet, to se Vám také líbí? Asi ano ...
Protože kdyby ne, tak volíte komunistu, který dával mladým lidem do začátku vlastního života práci a byt. Zatím, co nyní mladí do začátku dostanou část dluhu z rozkradeného státu.
Co řeknete teď?
Ano, soudruhu, máš pravdu.
Jak je vidět, že i dnes se ve volbách objevila spousta lidí, kteří sice nesouhlasí, ale mlčí.
Už se těším na to, jak vyhraje komunista a bude dost práce a bytů pro každého, kdo chce poctivě pracovat. Vysoké ceny nebudou, pivo bude za korunu sedmdesát, elektřina bude skoro zadarmo a budou moci i v noci svítit rudé hvězdy na kouřících komínech továren. A budeme se mít zase dobře.
Já od komančů nikdy nic nedostal. Leda přes hubu. Práci mi dala fabrika a byt taky. A řeknu vám. Být o něco mladší a umět jazyk, neudrží mě tu už nikdo. A budu se ze všech sil snažit, aby všechny moje děti zůstaly ve světě. Jedno už tam chválabohu je. Za komančů bylo hodně zle a pokud se vrátí bude hůř. Nikdo z vás mladších si to neumí představit. Mohli jste se stavět na hlavu a nic víc jste nevidělali, nikam výš se nevyškrábali /byly tam protekční fracci/, nikam si nezajeli a nic si nekoupili. Za prvé nic nebylo a za druhé nebylo z čeho. Teď se mám mnohem lépe. I když s vládou nesouhlasím a s klidem v duši bych ji postavil ke zdi. Ale komunisti prostě NE!
Ode mne taky
Jen si tak říkám, pokud by jste tu současnou vládu postavil ke zdi, musí místo ní nastoupit nějaká jiná. A jaká? Vstanou noví bojovníci? Nastoupí Bohuslav? Nový předseda? Vláda odborníků a schopných politiků? A co myslíte že udělá tak převratného, aby ji lidi milovali? Je pravděpodobné, že i o ní se za rok budou lidé vyjadřovat podobně.
Mladý kluky VŠ bych dal do vlády za tyhle žabaře. Spousta chytrých mladých ekonomů a odborníků existuje.
To je docela dobrý nápad, ale já jsem už v životě zažil spoustu mladých kluků, ekonomů, kteří začali dělat manažery a s odpuštěním rozesr... fungující firmu naprosto nesmyslně.
Byt dávala firma, například firma ktrá fungovala za první republiky světový průkopník a za komančů měla největší rozkvět a byla bezkonkurenční jednička na světě, dnes jde pomalinku ale jistě do úplné pr... Několik jedinců se napakovalo a ještě v tom pokračují, Evropští konkurernti je uplatili aby neměli žádného nebezpečného nepřítele... Bohužel to už nikdo nikdy nedá dohromady, a takových případů u nás je. Takhle doku**it to dokázali "demokraté" za necelých 20let.
Nejsou to převlečenci jsou to novodobí manažeři co s minulou dobou moc společného nemají, nerozumí oboru, umí jen hrabat a tunelovat. Kupodivu ti co to řídili za komunistů a byli komunisti ty se rozprchli k menším soukromníkům a ti je brali všemi deseti - proč? Protože to jsou odborníci
Ne, to nemají, ale někdo je vychovával, jaké hodnoty jim rodiče vštípili? Přece nám nespadli z nebe?
Aha, tak jim byly vštěpovány praktiky tunelování a praktiky za které by se styděl i hodně tvrdý kapitalista? Tohle mne vždy dokáže rozesmát, že ti největší gauneři se to naučili vlastně za socialismu.
Tak já nevím k čemu je rubrika volná diskuze? Pokud vám to vadí, nemusíte to číst, nebo vás snad někdo nutí?
1. Mi netykej, nejsem soudruh.
2. Mi bylo vyhrožováno, že pokud nevlezu aspoň do SČSP, tak byt nebude. Nevlezl a byl. Potřebovali dobrého odborníka.
Pane "ringo"! Ve vší úctě k Vašemu profilu, si pokládám otázku.
Neudělali soudruzi velkou chybu, že dali práci a byt, svému zarputilému , nekompromisnímu a nevlez někam odpůrci, byt dobrému odborníkovi? Byli zřejmě málo ostražití. Nakonec se jim to vymstilo a dopláci na to dodnes. Hezký den - miro.
V každém případě si myslím, že soudruzi chybu udělali a myslím si, že ringo už se pomalu o ten svůj byt bude moci začít bát, že mu ho seberou dodatečně.Odborníků máme dost, ale kovaných soudruhů málo. A to, že o sobě veřejně prohlašuje že NENÍ soudruh, to mu určitě u budoucích prověrek nepřidá...
"miro", teď jste tomu, ale dal. Snad dostali lidé byty, proto, že ho, jako rodina potřebovali, ne? Nebo Vy byte rozdával byty, podle politické příslušnosti, namísto odbornosti a potřebnosti? To si myslím, že ti soudruzi, co tenkrát dali "ringovi" byt, tak měli rozum pohromadě a byli to především lidé. To, co píšete, vyznívá už fanaticky. Nebo si děláte prču? - pt
O byt už mě kdysi dávno připravila bejvalka
A pokud budou další prověrky, tak už tady nebudu. Buď padnu v třídním boji, nebo emigruju. Už bych na to žaludek neměl.
Ale ale, ringo, prověrky budou už brzo, myslíte, že to soudruh Filip tak nechá, až se dostane do vlády´?
A pak budete sedět na židli, proti vám u stolu pět soudruhů a budou vám říkat. Copak copak, soudruh ringo, tady máme, že jste v roce 2012 psal na internet veřejně, že chcete emigrovat, tak to by nešlo. A víme, že jste v tomtéž roce nevolil naši stranu, tak co s vámi máme dělat? Můžete nám to vysvětlit?
Chtěl jsem dát usmívající smajlík, ale nějak mi to k tomu nesedí.
pt:
miro reagoval na ringa na základě příspěvků výše, samozřejmě, že to je prča :D
Ale kdo nechce chápat nechápe a pak je v tom schopen vidět i fanatismus - ACHJO
Nějak jsem přehlédl náklady na bydlení, možná by bylo lepší přepočítávat to z částky která zbyde po odečtu těchto nákladů
luis:
no omlouvám se, nečet jsem to celé, ale tím měli začít. Takovéto výpočty a srovnání se většinou dělají po odečtení nákladu na bydlení - pak to má váhu
Shodnu se s většinou místních, že komunismus zpět nechci. Kdo měl odvahu, znalosti a něco uměl, začal po pádu komunismu podnikat, což byl přece jeden ze záměrů svrhnout režim. Já začal investovat do nemovitostí, nejdříve jsem koupil chatu, pak něco většího a dnes jsem vlastníkem a spravuji několik bytů. Dnes si nemohu stěžovat i když začátek to byl finančně nákladný ( zadlužení ) a obava, že o vše zase přijdu zde také byla. O nemovitost je potřeba se řádně starat a jsou s tím spojené nemalé finanční výdaje. Proto fandím deregulaci nájemného. Riziko v podnikání je ale vždy. Za komunismu nebylo umožněno soukromé fyzické osobě růst a realizovat svoje plány v oblasti podnikání. Drželi nás, jako v hrnci přiklopeném pokličkou. A úplata byla pouze onen byt, ale ten nebylo zadarmo, člověk, ač chytrý musel stát někde u pásu ve fabrice a ten plat, ani nezmiňuji.
Nedivím se odpůrcům komunismu. Je mnoho lidí, kteří se májí dnes díky demokracii mnohem lépe než za komunismu.
Ovšem abychom byli zase objektivní. Nemuselo se vše staré rušit. Spousta věcí byla na vyšší úrovni než dnes. At už se jedná o pracovně-právní vztahy, rekreace, tábory pro děti /pokud tam do nich nehustili politiku/ aj. Je škoda že ty dobré věci zanikly spolu s komunismem. Vylili jsme s vaničkou i dítě.
RINGO, souhlasím, abychom byli objektivní, ale to je na dlouhé psaní o jednom tématu...
třeba tábory. Ty jsou i dnes. Zřejmě ale jde jen o placení a náklady...páč do nich určitě hustili dříve politiku i momo tábory. Firma přispívala z FKSP (fond kultury a sociálních potřeb), rovněž i odbory, ale ty peníze museli odněkud vzít... odkud? opět debata na dlohou dobu...
Dokonce sami odboráři prodávali rekreační objekty, páč se neměl o to kdo starat...a prachy si rozdělili.
Stane se, že se vylije dítě s vaničkou, a stávat se to bude i nadále. Páč by pak pořekadlo zaniklo...
lujsi, zdravím,
do výčtu zlodějů jste zapoměl uvést i nezařazení, bezpartijní, komunisti, lidovci, úředníci na magistrátech, a všichni kteří kradou. At na stavbě, či v úřadě, ve škole, zkrátka všude kde se krade..
třeba i v těch Holicích se kradlo, snad to nebyli politici..
proč lidi volili komunisty, to může sdělit jen ten co je zvolil, nikoliv jiný, který se domnívá, co toho dotyčného k tomu vedlo...
doplněno 24.10.12 13:37:tak kolik ještě?
I já zdravím a do výčtu zlodějů bych přidal ještě holiče a cyklisty...
Lidi volili komunisty hlavně proto, aby to té zlodějské vládě a hlavně Kalouskovipořádně ukázali. To, že si nevidí ani na špičku krátkého nosu, to už nikoho nezajímá. Mimochodem, jestlipak existuje nějaký nezpochybnitelný důkaz, že ministr financí, ďábel jeden, něco ukradl? Třeba krabice od bot, igelitka a tak...
Vůbec se nesnažím strašit "komunistama". Snažím se uvažovat racionálně a odhadnout, jak to bude v budoucnu. Asi takhle.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.