Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je nutné skladovat krabici od TV

Od: w1dowmaker* odpovědí: 21 změna:

Zdravím, dám příklad. Koupil jsem si TV. Ta přišla samozřejmě v klasické kartonové krabici a te%d se chci zeptat. Pokuď by se mi s TV něco stalo v záruční době, musím po celou dobu uchovávat doma tu krabici ve které mi přišla nebo jí můžu vyhodit? Je to hloupá otázka, ale rodiče mi tvrdí, že si jí musím nechat, jinak bude problém s reklamací...

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Reklamoat muzete bez obalu. Muzou po vas chtit proslusenstvi, coz krabice neni

doplněno 01.11.11 10:40:

přeloženo do čestiny:

Reklamovat můžete bez obalu. Mohou po Vás chtít příslušenství, což krabice není

w1dowmaker*

Díky za rychlou odpověď

medwed*

Na druhou stranu ale kdyz se s ni neco stane nedokazu si predstavit v cem ji budou posilat na reklamaci a jak ji postaci budou opatrne prevazet ja si ji radsi necham ale je pravda ze pro reklamaci potrebna neni...

 


0x

Ono nejde tak o problém s reklamací, jako spíš o to pokud by jste museli TV někam při reklamaci vozit. V krabici je převoz vždy o něco bezpečnější, jinak opravdu o nic nejde.

 

olaf71*

0x

krabice schovávám 14 dní,pokud bych chtěl věc vrátit a peníze zpět a tam by byla krabice potřeba. jinak vyhodit. pokud budete reklamovat závadu, tak nebudete televizi nikam posílat, ale záruční opravář přijede za televizí a opraví ji bezplatně v záruce u Vás doma. to samé lednice,pračky atd. neumím si představit poslat pračku. pokud není v moci technika opravit na místě,sám si jí odveze a zase přiveze. mě osobně opravoval plazmu 42" . po telef.rozhovoru, kdy jsem mu řekl, co telka dělá či nedělá včetně typu,si přivezl kufřík s náhr.díly a do hodiny opraveno. měnil jednu ze tří desek.

 


0x

Já krabice neschovávám (pokud se mi nehodí na něco jiného), zboží zásadně nevracím a pokud se něco podělá tak to rozeberu a pokud je to v mých silách tak opravím - reklamovat mě nebaví

 

buss

0x

Na to nejlépe odpoví reklamační řád, který ovšem musí být v souladu se zákonem (ObčZ, zák o ochraně spotřebitele), Též to může být i v manuálu, kde se hovoří o reklamaci. Je třeba rozlišit vrácení zboží a reklamaci - její opravu.

 


0x

Týden po nákupu, jsme vraceli LCD monitor k počítači, do obchodu World - Černý Most. Krabice byla na chalupě, tak jsme monitor vrátili bez krabice. Omyl, závadu nám uznali,ale bez krabice odmítli vzít zpět. Museli jsme zajet na chalupu a krabici dovézt. Pozor na to.

Ale to tu padlo, pokud se zboží vrací, krabice je potřeba, pokud zboží berou do pravy není nutná, pokud jej bere do opravy prodejce, tak vám to bez krabice nevezme, on to totiž musí v něčem poslat do servisu

cepagis*

Nesouhlasím s tím "on to totiž musí v něčem poslat do servisu", to sice musí, jenže to je jen moje dobrá vůle, že mu orginální nebo neorginální krabici poskytnu. Takže při reklamaci samozřejmě stačí donést jen spotřebič a doklad o koupi (účtenku, paragon, fakturu, kupní smlouvu...). Jak to prodejce dostane do servisu je jen a jen jeho problém, který nelze přenášet na koncového spotřebitele...

Mě osobně je to úplně jedno, jak jsem psal tak já zásadně nic nereklamuju. Co se týče schovávání krabic, tak toto doporučení je uvedeno mnohdy přímo v manuálu od výrobce .

bmbx...cože? můžete dát prosím příklad nějakého manuálu?

Děkuji

To bych se musel prohrabat papírama, ale určitě jsem se s tím někde setkal.

cepagis*

To tam sice být může, nicméně to nemá v žádném tuzemském právním předpise oporu. A rozhodně to nemůže být bráno jako používání v rozporu s návodem k obsluze...

 

cocinkamichalka*

0x

Krabici vyhoďte. Pokud ji budete někam posílat, budete si muset najít krabici jinou. Pokud máte třeba půdu, šoupněte ji tam (pro klidné svědomí), pokud bydlíte v paneláku a šetříte místem, s klidným srdcem ji vyhoďte

 


0x

krabici opravdu nemusíte uschovácvat, reklamační řády nečtěte. Pokud ale bude reklamece a prodejna by chtěla krabici, musíte se bránit, páč je to hloupost. nemůžete mít doma dva (někdy i více) roky krabice od všeho. Reklamujete výrobek, nikoliv obal. To by pak klidně mohli chtít i igeliták ve kterém byl návod, taky i drátek jak je přívodní kabel svázán..

chápete, OK?

w1dowmaker*

Chápu chápu

 

Pokud to je kupovaný v běžným maloobchodě tak tam opravdu není na reklamaci krabice potřeba. Ovšem koupit si ji třeba v Makru tak tam krabice potřeba je.

cepagis*

Teoreticky ano, tam nelze uplatnit Občanský zákoník. Nicméně i s Makrem mám v tomto ohledu vynikající zkušenosti a krabici nevyžadovali..

To jsi tedy měl štěstí, já se s nimi kdysi vcelku dost dohadoval a bez krabice ani ránu.

cepagis*

Uznávám, mám tam vcelku protekci

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]