Nejste přihlášen/a.
Zdravím kolisti!
Nezoušel už někdo měnit na kazetách jednotlivé pastorky? Jde to vůbec? Na nové 8p Shimano kazetě jsem na jeden řetěz najel něco málo přes tisíc km, ale už mi přeskakuje nový řezět na 5. stupni. . Je mi líto vyhazovat celou kazetu jen kvůli jednomu vadnému pastorku.
Jezdím denně na elektrokole do práce a zrovna 5. převod dostává pravidelně slušně zabrat do kopce. Co byste jinak poradili, aby pastorek vydržel déle? Měnit častěji řetěz? Máte nějaký zaručený systém střídání řetězů a kazet, či nějaké kombinace, aby člověk jezdil co nejdéle a zbytečně neutrácel za nové díly?
A nebo poradíte, kde sehnat kazetu, kde by se daly měnit jednotlivě pastorky?
Děkuji předem za rady.
Musíš si vybrat podle svých priorit.
Buď budeš měnit častěji řetěz a nebo si necháš několik řetězů a ty řetězy budeš střídat.
Když přetáhneš řetěz, tak odejde i kolečko na kazetě a časem i přední talíře.
A musíš se naučit jezdit i na jiné převody.
Kazety jsou obvykle snýtované, takže se určitě dají rozebrat , ale další smontování a snýtování už bude problém. A nevím jestli se vůbec prodavají samostaně kolečka na kazetu.
Pastorek vyměnit jde. Dá se i zabrousit/ obnovit profil zubu, pak je jako nový (nutno umět)
Shimano je laciná sračka z bláta, aspoň ty levnější... Úmylsně omezená životnost. Dá se to vylepšit, ale chce to nástrojárnu (cementování + tepelné zpracování, nebo ho rovnou vyrobit celý z lepšího materiálu..)
Když vydržíš tak si nový řetěz na 99% do 100 km sedne, do té doby střílející pastorek vynechávej. (Pokud jsi teda s vytahaným řetězem nenajezdil tisíce km a místo zubů už jsou žraločí ploutve...
Včas měnit řetěz - posuvkou se měří "díra", nový řetěz má míru ca 132,3, měnít nejpozději při 133,0. Hodně cyklistů mění už při 132,8 - od nich můžeš ty řetězy brát a dojíždět je na 133. A takhle vytáhlý na staré kazetě obvykle nestřílí, takže nemusíš řešit kazetu.
Cenné info, díky! Tak dobře, počkám na vytahání nového řetězu, už jsem tam dnes chtěl dávat starý řetěz. Měrku na řetěz mám, ale přiznávám, zanedbal jsem kontrolu. Prostě těch 1000 km uteklo tak rychle, až mě to překvapilo. Zuby na 5. pastorku by měly být ještě v pohodě, nevšiml jsem si nějakého extra opotřebení.
To zabrušování zubů se mi docela líbí, ale předpokladem asi bude nějaký přípravek, že? Předpokládám výrobu něčeho na způsob broušení řetězů motorových pil? A čekal jsem, že z výroby budou zuby pastorků cementované. A nebo jsou, ale málo...
Tak hlásím, že řetěz si po cca 60 km sedl a už nepřeskakuje. Což mě ale vede k závěru, že řetěz bude slušné bláto, co se stihlo za necelých 100 km vytahat...
Tak zrovna 8s kazeta je záležitost za dvě stokoruny...Že bych se s tím chtěl zabývat...Samotný pastorek bude v této kategorii tak 80Kč+ a k tomu poštovné (takže skoro cena nové kazety).
Samozřejmě, že po 1000km by kazeta (pastorek) neměla být sjetá prakticky vůbec, na elektrokole je to záležitost zřejmě právě toho "přiblblého" řazení (respektive právě neřazení), protože pomáhá motor.
Na bežné kazetě u "klasického" kola se dá najet mnoho tisíc až desítek tisíc kilometrů.
Ano, ty kopce+moje šlapání tomu pastorku a řetězu dávají neskutečnou sodu. Ten řetěz a možná i pastorek na to není dimenzovaný. Našel jsem teď na Alíku v akci 3 picks pro dopravu zdarma a pastorek vychází na cca 46 Kč, což není špatné. Můžu vzít tři a mám dopravu zdarma. Nedostanu se ani na cenu nové kazety a můžu jim prodloužit životnost. To za to stojí, si myslím... Já totiž strašně nerad vyhazuji věci, které se dají opravit.
Rozumím...
Kopce pastorku "nevadí"...Problém je v tom, že jako "elektrický cyklista" opravdu (což je poměrně typické) "drtíte" převážně pouze a jen ten jeden pastorek, což žadný jiný "normální" cyklista nedělá. Pokud byste pastorky zatěžoval zhruba stejným procentem, logicky na stejné kazetě najedete minimálně 9tis km (i to je ale hodně málo) a pak už opravdu vyměníte celou kazetu.
Na elektrokole jsem měnil řetěz po 3500 km.Teď jsem při 6666 km vyměnil řetěz /450,-/ i kazetu /450,-/8 rychlostí naráz.Řetěz měl 133,kazeta nebyla na odpis,ale zuby už byli odoka jeté.Pov výměně lehké řazení.Na ty kilometry za 15 měsíců nájezdu to není taková pálka.Já bych nic nenýtoval.Chce to jen řadit a správně řadit.
Tak to už je velký extrém. Ještě mě napadlo, že bych mohl ničení menších pastorků kompenzovat tím, že bych dopředu dal talíř s více zuby. Nyní mám, myslím, 44 zubů a pokud bych vyměnil talíř např za 48 zubý, posunul bych tím pádem převody na zadní kazetě k pastorkům s více zuby, tudíž by se méně opotřebovávaly. Samozřejmě bych ztratil rozmanitost převodů a možnosti v terénu, jenže tam s tímto kolem stejně nejezdím.
jawacek350: Ono by úplně stačilo, kdybyste šlapal "za své". Pak Vám zaručuji, že převody budete používat daleko více a pastorky budou opotřebeny rovnoměrněji.
Elektrokolistu poznám minimálně ze vzdálenosti 1km právě proto, že používá úplně šílené převody.
@2024: Ale já opravdu nechci přijet domů a lehnout do postele jako mrtvola! To samé do práce... Už teď přijedu domů zpocený jak pes a pokud bych měl jet ještě více za své, tak nevím nevím...
13km jedna cesta a "jako mrtvola"? To není možné ani kdyby celých těch 13km bylo do kopce.
Tedy pokud bydlíte v Koutech nad Desnou a pracujete na v.n. Dlouhé stráně, pak se omlouvám, to by Vás trochu unavit mohlo.
2024 ty určitě jezdíš do práce 100 km, za svý bez dopomoci, ujedeš to za hodinu a seš čerstvej jak rybička
Řadit jiný převod než je optimální je pěkná blbost... Leda zpomalit a hodit lehčí, časový rozdíl v jednom kopci bude zanedbatelný..
Možná ten jeden pastorek nechat vyrobit někde v nástrojárně z opravdu kvalitního matroše.. Převodník s jiným počtem zubů = optimální převod se posune na jiný pastorek, takže taky řešení.
@stir: Odladěné to na výkon motoru asi nebude, je to přestavba Bafang z Alíka na běžné kolo, takže změna předního talíře by neměla vadit. Jen jsem si všiml, že na vyšších pastorcích vzadu už se řetěz nechutně kříží, takže mu takový provoz dlouhodobě asi nebude dvakrát šmakovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.