Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výběr levného kola

Od: libor007® odpovědí: 24 změna:
Přátelé, vybírám levné horské kolo pro rekreační ježdění. 90kg, 176cm, převážně lesní cesty, šotolina (Brněnské Hády) – žádný hardcore. Mám vybrané tři respektive čtyři adepty a rád bych váš názor popř klidně tip na výhodnější koupi. Rád bych se ale vlezl do 15tisíc – nemám možnost kolo mít v bytě, tak nechci zbytečně „provokovat“ lapky a nebudu to taky s ježděním nějak přehánět. Kupuji kvůli horším kolenům – přechod z koloběžky. Na občasné bicyklování mi stačil trekový author z r 2006, ale rád bych pohodlnější pláště kolem 2", jež na stávající mechanizaci už bohužel nenarvu.
Nuže adepti:
KELLYS Spider 70
jsou dvě varianty s rozdílným osazením (brzdy, ráfky, řazení) za stejnou cenu – vůbec nevím, která by byla výhodnější.
bikemax.cz/...…and-2023-24/
bikemax.cz/...…ck--2022-23/
MERIDA Big.Nine 60–2X Má někdo mimochodem zkušenosti, jak odvalují merida pláště na asfaltu? Nemám moc rád takové ty vzorky, co člověk slyší vrnět na padesát metrů. Samožřejmě nějaký kompromis nevadí.
mojekolo.cz/...…ange-l-18-5/
Rockrider EXPL520 z decathlonu. V recenzích občas zmiňují, že by stačila menší velikost M pro hraniční tabulkovou výšku uživatele, těžko bez zkušeností s výběrem soudit. Převodově pomalejší jednoplacka – nicméně budu převážně jezdit lesní cesty a vzhledem k věku asi taky nebudu moct trhat asfalt V prodejně jsem se svezl a nebylo to pocitově špatné. Řazení čisté, pláště tiché i na betonu.
decathlon.cz/...…_/R-p-329346?…
Prosím o názor zkušenějších. Radami na dražší kola nad limit nebo konstatováním, že takové kolo je prakticky nepojízdné si prosím ušetřete čas. Bazar nechci. Děkuji.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Pěkná kola, mají velmi podobnou (dobrou) geometrii, výbava je velmi podobná, u Kellys nejspíš až na drobnosti zcela totožná. Merida má řazení integrované do brzdové páky, což netuším, jestli je nějaká výhoda. Pláště bych neřešil, ty lze vyměnit, Merida má trochu traktorovitý, ale jak to bude hučet je otázka. Spíš bych řešil ventilky, Kellys jestli dobře koukám má galuskové vetilky, Merida autoventilky, což považuju za lepší řešení.
Každopádně jste vybral pěkná kola, každé by vám nejspíš naprosto vyhovělo, Merida se mi designově líbí nejvíce, výbava podobná jako u Kellys, má delší představec (pro mě +), asi bych ho zvolil.


doplněno 08.09.24 17:38:

Pěkná kola v podobné výbavě a ceně:
4EVER SCELETON
SUPERIOR XC
Rock Machine Manhattan

 

jm

2x
Mrkněte na amulet. Mám jedno vyprodejove za 11500 a spokojenost. Kupoval bych už jen 29" kola.
doplněno 08.09.24 15:14: Ale souhlasím s vámi. Acstar Oregon mám jako kolo na cesty po vesnici. Obchod nebo pošta. Jezdí se mi na něm líp a nebojím se, že mi ho ukradnou...

O tom amuletu s dobrým osazením vím. Ale radši bych to koupil osobně, nechci řešit reklamace na dálku. A v Brně je ten amulet tak o 4k dražší.
jm
Rozumím. Ale kolikrát jste už reklamoval kolo?
Skládačka je namontovat řidítka a šlapátka. Jinak asi není co reklamovat. Prdlé duše nebudou, škrábance vyfotit a reklamovat online.

Na kole toho je potencionálně problémového dost. Detaily doladím, ale ne vše je v mých možnostech.
jm
Myslím si, že u tak levného kola toho moc k poškození nebude... Jako že tam mimo rámu a kol vlastně nic nebude... Ale je to věc názoru.

Zajímavé. Až zeď vidím, že amulet má shodný rám s kellys. Holt asijský přítel

 

2024

2x
Vyzkoušejte si to a dle toho vyberte.
Výrobci se vzájemně "hlídají", takže v podobné cenové kategorii jsou prakticky (mimo slev) všechna kola +- stejná.
Pláště vůbec neřešte, v této cenové hladině kola tam jsou vždy ty nejhorší co lze koupit. Ale vyměnit si je pak můžete klidně za závodní speciály v ceně třetiny celého kola.

 

runner2

2x

Ten superior se mi líbi. A je obutý v pláštích, které jsem chtěl.

 


1x
Za mě jednoznačně gravel. Je to lehké, obratné, živé, rychlé... Samozřejmě v té ceně podobně jako u všech kol to bude o kompromisech. Velikosti řešit nebudu, to si člověk musí zkusit, každý výrobce má číslování jinak. Převody podobně, záleží na užití, ale většinou by ta jednoplacka mohla stačit, záleží i na kazetě. Pláště také nebudou tak hrubé, jak na horském, ale ty se dají jednoduše koupit jiné.
doplněno 09.09.24 23:13: m.alza.cz/...

Gravely jsou cenově úplně jinde.
Najdeš i pod 15tis...

Tak Olprana ani zadarmo. A to fakt mířím na lowend. A nevyhovují mi ty berany. Kupovat kolo na hranici limitu a pak do toho rvat další peníze není to co hledám.

Olpran dělá i dražší kola kolem 40k se Shimano Deore, nejen ta levná ze supermarketů. Nicméně já bych vám gravel nedoporučil, to je kolo pro zkušené jezdce, kteří najezdí tisíce km ročně především na silnici a občas zpevněných cestách. I v lehkém terénu se s tím jezdí blbě.

 


0x

Jako takhle. Pojízdné je každé kolo, i ty plečky za patnáct tisíc. Otázkou ovšem je, jak dlouho, že... Například plechovej převodník moc dlouho nevydrží.

Já bych si fakt kolo za patnáct tisíc nekoupil. Jsou to vyhozené peníze, opravdu. Dvěma zde uváděným prodejcům dodáváme díly, takže něco málo o tom vím.

Ale na druhou stranu, každé zboží má svého kupce...

Možná máte za rok velký nájezd a berete to ze svého úhlu pohledu, já si naopak myslím, že ta kola nejsou ošizena a pro občasné ježdění plně vyhoví. A řetěz, převodníky a kazeta s pastorky se tak jako tak občas musí vyměnit, tak si pak může dát něco lepšího.

el
10000-15000 km může vydržet když bude jezdit ne moc razantně a ne moc často po polních cestách.
Jestli sem tam bude jezdit přez kořeny a šutry po pár tisících km může stát servis a výměna komponentů tolik, co dal za to kolo. ( Středové složený, šlapátka , hlavové složení, vidlice atd.)
To si tazatel musí spočítat kolik najede a kde. Drahé kolo ve sklepě nebo společných prostorách paneláku bych taky nenechával.

 


Tak nakonec vyhrál Amulet s jednoplackou a shimano deore přehazkou za lehce přes 12000. Rám stejný, jak Kellys z odkazu, jež jsem vyzkoušel a sedí mi. Díky za rady.

No potěš koště. Ale každému, co jeho jest.

 

Náhodou já jsem kdysi na aliviu najel za dva roky 16tis. Pak se to nějak hnulo, řetěz skočil do výpletu, ohnula se patka a deformovala přehazovačka, ale Merida jezdí dodnes, i když blbě přehazuje, ale po městě dobré. Jinak rám vcelku dobře tvarovaný, ale i tak se v silnějším bzáběru všelijak kroutil, kolikrát jsem myslel, že mám defekt. Před těmi cca 14lety stál také okolo 12tis. Pak jsem koupil dalšího crose MRX , ale po dalším roce jsem stejně vzal silničku v carbonu a celých deset let jsem na crosove kolo už nesedl. Po 70tis jsem kromě pláštů, řetězů a brzdových gum měnil jen ložiska v kolech, průmyslové cca 50kc kus, středové složení 300kc plus 300 klíč, jedno řadící lanko 10kc, přesmyk v akci 290kč a ještě jsem loni vzal třicítku kazetu, ne proto že by byla původní 28z sjetá, ale pro že síly ubývají.
2024

stir: Problém je, že Alivio před 20 lety a dnes, to je zcela jiné Alivio...Kvalita šla o 80% dolu...

To jo. 12tis tehdá a dnes je podstatný rozdíl. Dnes už normální kola jsou výrazně dražší.

Tak ono to je normálně kolem 16tisíc. Já ho sehnal v akci.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]