Nejste přihlášen/a.
Zdravím chtěl bych se zeptat poradit, vybírám nové kolo, stará merida 26 MATS-TFS 300 mi cca po 20 000 km dosloužila, a hodil by se mi nový bike... Vybírám mezi BIG-NINE 500, BIG-NINE 300 a BIG-NINE400,se 300 jsme byl nadmíru spokojený, ale nevím jestli nyní nezainvestovat do vyšší řady, díval jsem se všk že třeba ta 400 ma jen zadní přehazovačku a nemá předni přesmykač, má myslim jen 1X11 myslíte si že je to lepší, třebas z pohledu toho že ten přesmykač tam není a není se tolik co potentovt?...Nadruhou stranu aby mi 2X11 třeba nechybělo... Popřípadě pokud víte že jeblbost vybírat Meridu a je lepší nějaký jin typ... V době kd jsem ji kupoval vim že se říkalo že mají jedny z nejkvalitnějších rámů apod ale nevím jak je to dneska.. Hledám nějaký kolo řekněme do 30 000...
Dkuji
Hodně záleží na tom, kde jezdíte.
Pokud MTB kolo používáte striktně pro ježdění v terénu, pak 1x12 je zcela bezproblémů a přináší v podstatě jen výhody (i když menší nevýhody bych také našel). Pokud MTB používáte z velké části na zpevněné cesty a dokonce silnice, potom 1x11 či 1x12 zcela ideální není.
Na 1x12 (34z převodník a 10z pastorek) se na 29" kolech dá jet maximálně 52km/h, více prostě nelze. V terénu nevadí, na silnici ano..
Osazení může být klidně SLX či nižší řada, pokud bude lepší vidlice..Když si koupíte kolo s osazením XT/SLX a bude na něm mizerná vidlice, je Vám vyšší osazení k ničemu.
P.S.: Model 300 nemá ovládání zamykání vidlice na řidítkách, to osobně považuji za velmi důležité..
Si to projeď...
O Meridě a rámech mi stačí událost z "pravěku" kdy borci na závodech rupnul při jízdě rám a Merida ho s reklamací vyfakovala. Solidní značka by dala nový rám s omluvou a šoupala nohama že se nezrakvil... Prasklý rám byl příčinou držky ne že to ruplo nárazem při vybourání...
Dnes to jsou normální běžné rámy/ kola, žádný šrot ale ani nic extra..
Prakticky nový.. Upadla mu hlavová trubka od štangle/ spodní trubky.. Ale to bylo v pravěku ještě bez výztuhy spodní trubky.. Spíš jak se postavili k zákazníkovi - hodili to na něj a vyfakovali ho. Solidní výrobce bez keců dá nový kolo.. Dnes se možná chovaj líp. ale u mně tim Merida skončila.
Hliník má omezenou životnost, ca 10 kkm a změkne.. Karbon víceméně dokud ho nekřápneš tak drží. A ocel vůbec neni špatná, i když dnes v módě moc neni..
asd1: Stát se může ladasco a to bez ohledu na značku. Kamarád po 6 měsících reklamoval Scotta za 150tis Kč (praskal karbonový rám). Mne praskl 2x ocelový rám (jednou zadní vzpěra a jednou pod hlavovým složením). Hliníkového Treka mám téměř 20let (teď na něm jezdí žena) a po cca 30tis km mu nic není. Takže bych nedělal závěry..
Jde hlavně o to jak se k tomu postavila značka... Solidní výrobce při tomhle mění automaticky za nový nebo vrací prachy a s omluvou.. To kolo nebylo vybouraný ale ruplo v běžným sjezdu.. A vyfakovali ho jak v áčkách..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.