Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, ve svém věku 40+ kupuji své první silniční kolo. Mám nějaký rozpočet a stojím před rozhodnutím, zda za ty peníze koupit lépe osazenou a lehčí silničku s ráfkovými brzdami, nebo kolo s o řadu nižší výbavou a vyšší hmotností s Disk brzdami. Rozdíl hmotnosti mezi těmi koly je cca 1kg. Jsem spíše nakloněn tomu vzít lehčí kolo protože jednak v dešti moc nejezdím, váhu mám normální a převážně budu jezdit po čechách, takže dlouhé sjezdy v alpách néé, závodit nehodlám.
Zkušenost mám z MTB, kde Disk brzdy jsou jasnou vobou. Ale se silnicí zkušenost žádná.
Dík!
Vzhledem k tomu, ze se rafkove brzdy bezne stale jezdi v profipelotonu i na "normalnich" zavodech, tak bych o dostupnost rafku obavu nemel...
Teď už na kole nejezdím, ale za mlada (90´S) jsem jezdíval na FAVORITCE.
Kožené klipsny, elektromagnetický už digitální rychloměr s odometrem, složení s klínkama, brzdy klasika ty hliníkové s gumovýma špalkama. Prostě oldschool, lanka a ocel, žádnej karbon a hydraulika a tyhlety věci.
Na nejtěžší převod dolů kopcem 75 kmh, celé se to třáslo, při brždění páčky až u beranů a jen čekat, kdy to zastaví
Dnes bych asi brzdy řešil kvalitní.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.