Nejste přihlášen/a.
Jako kluci jsme jezdili bez držení na jakémkoliv kole a byly to někdy neskutečné vraky. Od dětského "pionýru" s torpédem a nevycentrovanými koly, až po tehdy špičkový "favorit" s třírychlostní přehazovačkou a beranama). Že by se na nich muselo něco seřizovat nás nikdy ani ve snu nenapadlo. Ono to snad ani nešlo.
Takže v seřízení to asi nebude .
Omyl a nepravda je, že se jedná o gyroefekt.
Pravdu má " ra 252" - viz. výše. Jen bych dodal zdůvodnění.
Záklon rejdového čepu řízení, který je dán konstrukcí (kola,vozidla) se uplatňuje i u automobilů, aby řízení vozidla ( i šlapacího kola) za jízdy drželo přímý směr a také se vracelo samovolně při jízdě do přímého směru. Tedy se s tím nedá nic dělat, bez zásahu do konstrukce vozidla . Záklon rejdového čepu, při zatočení kol do rejdu, způsobuje mírné nadzvednutí vozidla v místě rejdových kol. Tedy zatížení rejdové nápravy hmotností vozidla, působí, aby hmotnost vozidla byla co nejníže a to je právě pozice kol v přímém směru jízdy vozidla. Silnější efekt je při vyšším zatížení rejdové nápravy hmotností vozidla a ne naopak, jak zde někdo doporučuje.
Existuje ještě jeden prvek geometrie řízení, který vrací rejdová kola do přímého směru jízdy a to je záves kola. který funguje na jiném principu.
Zdravím všechny zájemce o tuto problematiku.
Hezký den -miro
U nějakého horáku v minulosti mi takhle "přetahovaly" řidítka bovdeny. Zřejmě byly krátké a táhly řidítka na stranu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.