Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak seridit kolo abych jel bez drzeni?

Od: luko89 odpovědí: 10 změna:
Zdravim,chtel bych se zeptat jak a co na kole seridit abych mohl jet a slapat po rovine bez drzeni? Nerikam ze bych potreboval machrovat,ono se obcas hodi abych nemusel zastavovat a zapnul nebo si jinak upravil obleceni..
Ted kdyz se pustim riditek tak ro musim vyvazovat tak ze jsem naklonenej vic do silnice..

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Jako kluci jsme jezdili bez držení na jakémkoliv kole a byly to někdy neskutečné vraky. Od dětského "pionýru" s torpédem a nevycentrovanými koly, až po tehdy špičkový "favorit" s třírychlostní přehazovačkou a beranama). Že by se na nich muselo něco seřizovat nás nikdy ani ve snu nenapadlo. Ono to snad ani nešlo.

Takže v seřízení to asi nebude .

Dokonce jsme na těch rozhrkaných neseřízených a neseřiditelných, různě zkřivených plečkách dokázali i zatočit bez držení řídítek

Brácha tak chtěl sjet vyšší pangejt a natrhnul si u toho o trubku předkožku

 


3x

Záleží na geometrii kola, především sklonu osy řízení a vzdálenosti průsečíku osy řízení se zemí a bodu dotyku kola (předního). Pomůže taky odlehčit přední kolo, jet vzpřímeně nebo se v rámci možností trochu zaklonit.

 


3x

Omyl a nepravda je, že se jedná o gyroefekt.

Pravdu má " ra 252" - viz. výše. Jen bych dodal zdůvodnění.

Záklon rejdového čepu řízení, který je dán konstrukcí (kola,vozidla) se uplatňuje i u automobilů, aby řízení vozidla ( i šlapacího kola) za jízdy drželo přímý směr a také se vracelo samovolně při jízdě do přímého směru. Tedy se s tím nedá nic dělat, bez zásahu do konstrukce vozidla . Záklon rejdového čepu, při zatočení kol do rejdu, způsobuje mírné nadzvednutí vozidla v místě rejdových kol. Tedy zatížení rejdové nápravy hmotností vozidla, působí, aby hmotnost vozidla byla co nejníže a to je právě pozice kol v přímém směru jízdy vozidla. Silnější efekt je při vyšším zatížení rejdové nápravy hmotností vozidla a ne naopak, jak zde někdo doporučuje.

Existuje ještě jeden prvek geometrie řízení, který vrací rejdová kola do přímého směru jízdy a to je záves kola. který funguje na jiném principu.

Zdravím všechny zájemce o tuto problematiku.

Hezký den -miro

 

kamaz007

2x

Není potřeba nic seřizovat, je to jen o cviku.

Trochu se zaklonit dozadu (aby bylo více váhy na zadním kole než na předním) a jde to lépe ve vyšší rychlosti než když jedeš třeba rychlostí poklusu/pomalejšího běhu...

 


0x

Na to se kolo nijak neseřizuje (standardně musí být dobře nastavené). Bez držení se jezdí díky tzv. gyroskopickému efektu.

Jde jen o cvik. Na silničce to jde o něco hůře, na MTB o něco lépe (logicky).

 


0x

Tipoval bych, že máš "dvoustopé" kolo. Tedy že ti zadní kolo jede mimo stopu předního kola. Může být např. špatně nasazené zadní kolo, ale také hnutý rám kola.

 


0x

U nějakého horáku v minulosti mi takhle "přetahovaly" řidítka bovdeny. Zřejmě byly krátké a táhly řidítka na stranu.

 


0x

Pokud je kolo po bouračce a jede dvě stopy, tak to půjde těžko a seřídit není co (ohlý rám vyměnit nebo jiné kolo).

Jinak jak tu píší ostatní. Seřídit (vycentrovat špice, aby kola neměla osmu) a seřídit si brzdy, aby nepřibrždovali. Jinak ostatní seřízení nemá na jízdu bez rukou vliv.

 


0x
To jak dobře kolo udržuje řízení v přímém směru určuje úhel hlavové trubky, jak psal Ra nebo Miro. Proto je jízda na silničním kole bez držení víc obtížnější, ale za to je kolo víc obratnější.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]