Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Měnit řetěz na kole?

Od: kaktus123* odpovědí: 4 změna:
Dobrý den, zajímá mně jestli je opravdu nutné měnit řetěz na kole pokud už nezačíná střílet apod.
Na mých kolech co jsem za život měl se tyhle problémy niky nevyskytly a to ty řetězy dostávali dost zabrat.
Teď mám kolo lepší a o něco dražší ale nad 10000 ne. Nechci na něm nic zanedbat a proto se ptám jestli je to opravdu tak horký to měnit každý nějaký ch 1000km. Kamarád si kolo sotva koupil a už ho měnil, sice jezdí dost ale zdalo se mi to přehnané.
Táta najel pomalu 6000 a to mu už prasknul. Když nasadil nový na starou kazetu a převodníky tak si to v pohodě sedlo.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Kupte si kalibrovanou měrku na řetěz a měřte. To je jediný způsob jak poznat, že je čas na výměnu řetězu (lze to změřit i šuplerou, ale měrka je pohodlnější..a rychlejší).

Jsou cyklisté, co vytahají řetěz i za 200Km a musí měnit, jinému řetěz vydrží i 2000km.

Ovšem pamatuji kolegu z práce, který byl "skot" a měnil řetěz na kole po 45 letech..

Měnit řetěz až když "střílí" je pozdě, to už je poškozený i převodník..a pastorky (zadní kazeta dle mých zkušeností vydrží tak 3 výměny řetězu)..


doplněno 20.03.20 11:27:

P.S.: na silničním kole řetěz vydrží zpravidla déle, než na MTB

 


1x

Máte dvě možnosti - buď měnit řetěz pravidelně ( kontrolovat ho podle měrky a vždy zavčasu vyměnit za nový ) nebo se na to vykašlat a jezdit, dokud přehazovačka a případně přesmykač bude fungovat bez problémů. Jakmile se ale problémy objeví, musíte pak vyměnit kazetu, řetěz, převodník. Co je výhodnější, těžko říct, je na to víc názorů. A k tomu, jak rychle se vytahá - záleží, jak jste těžký, jestli jezdíte v terénu, kopce, kolem vody, zda preferujete lehké převody nebo to taháte přes těžké...

 

mak*

1x

Ono je rozdíl, jestli se bavíme o Ukrajině nebo silničním speciálu na galuskách. Na Jawě 250 se taky měnil řetěz tak 2x za život a na dnes obvyklých motorkách se mění každou sezónu. Je to o tom, že to výkonější má být také co nejlehčí a už to nelze dimenzovat na celý život. Řetěz se mění, když je prodlouží nad určitou mez, tu nejsnáze zjistíte měrkou, kterou koupíte v každém cykolshopu za pár korun.

 


0x
Jestli nemáš měrku, stačí šupléra. Nastavíš 132,8 Je to max rozteč mezi 11 články. Pokud je větší, ničí se kazeta a poté i převodník. Výdrž je různá dle řetězu, obvykle dražší vyjde levněji. Měl jsem na silnicce shimano a dal cca 1500km, takže za tři týdny bylo po něm. Kmc byl už lepší a poté jsem koupil Kmc Gold s vytvrzenymi nýty a vydržel celou sezónu 15500km. Ve výsledku směšná cena za km. Nový měl 132,1, zatímco shimano nový obvykle mívá 132,4-132,5mm takže tam je životnost opravdu nízká. Dojíždět řetěz na doraz a pak měnit kazety a převodníky je nesmysl, já je mám na silničce stále původní a to už tam bude k padesáti tis km.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]