Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak musí brzdit horské kolo?

Od: zajda888® odpovědí: 17 změna:
Zdravím,
koupil jsem starší horské kolo a nechal ho v dílně zkontrolovat, protože jsem byl názoru, že když používám zadní brzdu, tak by se zadni kolo mělo při zabrzdeni úplně zastavit, tedy zablokovat. A ono jen zpomalí, ručku brzdy málem protlačím přes řídítka. A i tak nedosahnu nějakého maxima, při kterém se ručka zastaví. A kolo zablokuje.Z dílny se mi to vrátilo v témže stavu. Takže, má to tak být nebo práci odflakli? Jak se má zadní kolo zachovat?
Snad jsem to popsal trochu srozumitelně.
Díky

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

No...optimálně by "kolo" mělo brzdit tak, aby Vám to vyhovovalo.

Někdo má raději "měkčí" brzdy, někdo hodně "ostré".

Jde také o cenovou kategorii kola resp. brzd (a v neposlední řadě brzdových špalků).

Já mám také čelistové brzdy a s brzdovými špalky BBB brzdí naprosto skvěle za každého počasí (a mám je dost ostré, jak mi to vyhovuje).

Podle mne se samozřejmě brzdami musí dát zablokovat obě kola..jak přední, tak zadní...na každém povrchu a za každého počasí.


Děkuji za názor, taky myslím, že by páčka na riditkach měla mít jakýsi doraz a tím by se obě kola měla zablokovat. A ne aby se páčka dala promačkávat stále blíže k riditkum a zadní kolo se stále protacelo.

 


2x
TAk vyměň špalky, seřiď brzdy. Otázka pár desetikorun i pro ty vhodnější třísměsové. Velmi často ale stačí jen očistit ráfky a špalky(ideálně třeba lihem) - já to dělám celkem pravidelně - šplíchnu z rozprašovače líh na hadřík a projedu. Jinak flokovat kolo nemusí...

Už jsem se díval na ty špalky co doporučoval kolega výše. Zítra kouknu na kolo, jaké tam vůbec jsou.
Jo, pretrit lihem, to je dobrý nápad.
Ono je to sice jen levné kolo, co mám v práci, ale jsem v horách, tak bych se nerad někde vymlel.
@libor007- flokování není o brzdách, ale o jezdci, jakým stylem brzdí. Brzdy musí otáčející se kolo vždy zastavit, takže když bude jezdec chtít, tak musí "zaflokovat" vždy. Že je to kontraproduktivní, to už je jiná…

Já nechci flokovat, jen myslím, že je špatně, když nemůžu páčku stisknout do takové pozice, kdy by zadní kolo floklo. Ono pribrzduje ale neflokne. Ani teoreticky. Mám pocit, že tu páčku můžu pořád rvát k sobě a zadní kolo se prostě nezastaví.
K tomu flokování - jinak se brzdy budou chovat u padesátikilového chrastítka a jinak u metrákového chlapa. Na kolobce synátor zaflokuje bez problémů, já už na asfaltu ne. Podstatný je dostatečný brzdný účinek vzhledem k hmotnosti jezdce, což nemusí být za každou cenu zablokování kola.
A proč pořád chcete při brzdění opravovat boty? Flokovat znamená opravovat boty pomocí floků. Spíše chcete flekovat, nebo zablokovat příslušné kolo.
Kolego.. nebuďte hnidopich. Proč by si cyklista nemohl za jízdy z kopce trochu opravit boty? Na to má každý cyklista svaté právo.

A přitom flekovat,se sedmou na poslední štych

 

 


2x
Samozřejmě také záleží na technické(rozuměj cenové) úrovni brzd a celé soustavy. Pokud jste těžší, tak může dojít k deformaci čelistí, lanka, páky brzdy natolik, že páku domacknete až k řidítku. Tj buď s tímto počítat a nebo výměnu komponentů brzd. Samozřejmě neměla by být velká vůle v brzdovém systému abyste se dostal na doraz brzdové páčky.Ale to je zase o stavu dalších komponentů jako jsou ráfky či středy kol.

 


2x
Tak pokud máte čelistové brzdy, jak píšete a chcete tvrdý chod páčky, tak si zkontrolujte, zda vám ve stejný okamžik dosedají špalky na ráfek. Seřizuje se to tím malým šroubkem na boku brzdy nad špalkem.

Koukli jsme na brzdy s kolegou, který se vyzná, dílna to odflákla resp.dle mě neudělali nic.Seřídili jsme špalky, ručka už nepromačkává,vypadá to, že kolo by mohlo i floknout, odpoledne se projedu a uvidí se.
Díky všem za odpovědi.

 


2x
Tady máte návod i s grafikou ivelo.cz/...

 


1x
Chod brzdici páčky se dá seřídit tou maticí u páčky kudy vede lanko. Když je to málo, tak přitáhnout lanko vzadu na brzde nebo dát nové špalky, jestli jsou ojeté. Taky pomůže je trochu zdrsnit hrubým smirkem nebo pilnikem. No a samozřejmě odmastit.

 


0x
Jaké brzdy? Kotoučové?

Celistové. Guma zleva, zprava, tlačí na ráfek.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]