Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bike Specialized

Od: biker1 odpovědí: 18 změna:

Jaký je rozdíl mezi Stumpjumper a Epic? Jako teda co se týká pojezdu. Který byste mi spíš doporučili. Včera jsem si je prohlížel tyjo na tom musí být jízda jak v bavlnce A jakou velikost na skoro dvoumetrovýho borce?

Díky.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stirecek*

2x

Sedni na to, vyzkoušej, sám pak uvidíš, co ti lépe sedí

 

stirecek*

2x
Ono těch systémů pruzeni je více a je to dost specifické e výběru podle terénu, kde budeš jezdit a nemusí to být vždy výhoda, třeba v kopci nebo slapani ve stoje, kdy se kolo houpe a ubírá ti to výkon. Uzamykatelné systémy mají snad všechny kola, popr nastavení progrese packou na řidítkách. Jak jsem ti psal výše, nejlépe je projet si několik systému pruzeni, geometrii rámu a pak sám poznáš, co ti lépe vyhovuje. U horaka s pevnou zadní stavbou je výběr jednodušší a pokud tam máš 29"balóny, tlumení je dostatečné. U těch fullu je to dost specifické a rozdíly poznáš v praxi a taky pro běžné ježdění je to uz dost drahý koníček i co se údržby týká. Něco o systémech pruzeni si můžeš najít na netu, treba tady
bikecentrum.cz/...
Ale před nákupem bych si jednotlivé kola vyzkoušel a porovnal. Ja treba vybírám silnicku uz rok
doplněno 29.06.14 12:02: Vlevo si pak můžeš vybrat i nějaké testy, treba
bikecentrum.cz/...
biker1

stirecek, díky

stirecek*
Mrkni na cyklobazar, je tam toho celkem dost.
cyklobazar.cz/...

 

 

biker1

Který z nich je lepší?

 

biker1

Je mezi vámi někdo kdo má tyto modely kol?

 

aroff

0x

"na skoro dvoumetrovýho borce" určitě velikost XL

Pokud jde o to jestli Epic a nebo "Stumpy", tak na rychlé XC jdi do Epicu, na delší a pohodové vyjížďky je všestarnější "Stumpy"

Je jen na tobě jestli chceš závodit a nebo pohodu a aby to nebylo jednoduché máš na výběr ještě Camber. System odpružení je stejný FSR, rozdílné jsou zdvihy a geometrie rámu, jak jsm psal Epic je dělaný hlavně na cross-country, Stumpy a Camberna všestranost.

biker1

aroff:

Super! Díky moc, to jsem potřeboval vědět. Ještě bych se vás zeptal jakou vybrat velikost kol - 26 nebo 29" ( I když - prý se teď tyto rozměry opouští a přechází se na 27,5"...) Mně teda 29 připadá při kličkování taková neohrabanější , něco na způsob ukrajiny když jsem na ní posledně jel ale zase na 26 se asi musí víc šlapat..

aroff

jednoznačně 29". Na 26" zapomeň to je dnes už pasé. Pokud jde o 27,5" tak tu "spešl" nedělá, s tou přišel Scott.

Nevím jak to bude letos, ale ještě loni byly na 27,5 dražší komponenty (vidle, kola, pláště), zatím se jich vyrábí méně než 29 a to se odráží na ceně dílů.

U té točivosti u 29 jde hlavně o zvyk. Já když jsem na ní jel poprvé a při sjíždění když jsem musel za sedlo tak jsem si vždycky škrtnul zadkem o pláš. Je to opravdu o zvyku.

bruk600*

... a na 29" se šlapat nemusí vůbec.

doplněno 28.06.14 11:46:

Hlavním tahounem změny velikosti kol je MARKETING. Výhody - nevýhody obou variant nejsou nijak zásadní.

 

biker1

aroff: Díky A třeba kdybych si měl vybrat mezi Stumpy a Camber?

Vidím že tomu rozumíte tak ještě by mě zajímalo, jaký je rozdíl v odpružení:

1. když je tlumič rovnoběžně se sedlovou trubkou tj, skoro svisle

2. když je tlumič rovnoběžně s horní rámovou trubkou tj skoro vodorovně?

biker1

Oboje obrázky jsou Specialized Stump. Proč je každé jiné? Které to odpružení má jaké vlastnosti a je lepší?

aroff

Každé je jiné, protože ten model s tlumičem svisle dolu je už starý model. Tuším, že od roku 2010 se dělá FSR s "vodorovým" tlumičem. Takže ten na spodním obrázku je minimálně z roku 2009 a starší.

Jestli Stumpy a nebo Camber, no upřimně já myslím, že ti bude stačit 100% Camber. Hodně záleží jaký terén chceš jezdit, jestli hodně kopcovitý a členitý tak řazení 2x10, pokud to máš jako uiverzal na běžné vyjížďky i v rovinatém terénu, tak jdi do trojpřevodníku. Ty dvoj se většinou montují 36/22 a to je pak na rovintém terénu fakt "frekvenční" šlapání.

Ty trojkové jsou do rovinatého terénu dobré 44/32/22 a nebo 42/32/24.

biker1

Tak se ještě podívám na ten Camber. (Ještě jsem ho nezkoumal)

A jaký vliv to má, proč ten novější model STJ je takto upravený?

biker1

Jo, jen pro zajímavost - proč některá (podobná) kola mají přes tlumič ještě tu pružinu

aroff

Tu pružinu mají některá DH a pak hlavně low-endová "kola" a je to spíše závaží než tlumení. Ukázkový příklad je např. shit Olpran

aroff

Rám není tak namáhaný, jako u staršího provedení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]