Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
chtěl jsem se zeptat ohledně řešení reklamace, kde mi jde asi spíš o princip vzhledem k ceně (a možná i o finální vzhled, viz níže).
V dubnu jsem kupoval nové boty, u kterých se ošoupala tkanička v horním očku až se přetrhla (nejspíše vlivem špatného designu/materiálu, protože nikdy se mi nestalo, resp. ne tak rychle - tkaničky jsou dost pružné skoro jako guma, není to standardní bavlna). Boty jsem nosil prakticky minimálně, měl jsem je na sobě za tu dobu max. 20x-30x.
Přetrženou tkaničku jsem reklamoval, ale už na prodejně mi říkali, že se musím koupit jiné (i když jsou boty v záruce a je to do 6. měsíců od jejich koupě) a že tohle neřeší. Samozřejmě tkaničky ve stejném designu jako jsou současné nemají, takže bych musel mít nějaké "standardní", takže celkový vzhled bot by už nebyl takový. Nakonec je do reklamace vzali, ale během pár dnů přišlo vyjádření, že reklamace byla vyřízena jako nedůvodná.
Reálně - opravdu se takové levnější "příslušenství" (jako tkaničky u bot) v rámci záruky neřeší anebo mám být dále asertivní a trvat na reklamaci? Čím případně argumentovat?
Zkuste napsat milý dopis a prosbičku výrobci, jak jste s výrobkem spokojen, jestli by se nenašly totožné tkaničky, aby byly botky designově na úrovni.
Jen takový pokus, nikdy nevíte. Ale co kdyby.
Ona už ta reklamace mohla být úspěšná, ale v reklamačním oddělení pracovníci a jedou podle určitých standartů a totožné tkaničky navíc tam prostě neměli, i kdyby chtěli sami vyhovět.
Je fakt, že se přetrhla jen jedna, ta druhá byla lepší, ale jestli si pamatuji správně, tak i na ní bylo v tom samém místě viditelné opotřebení. Mrknu na ně, až si je převezmu zpět z reklamace..
Díky za dobrý tip! Na kovové průchodce pro tkaničku je v horní části vnitřního kraje ostřejší hrana, která je citelná při přejetí prstem a která na 100% způsobila to opotřebení a přetržení tkaničky. Ostatní průchodky mají kraje pěkně hladké.
V tomto případě se tedy už nebavím o reklamaci přetržené tkaničky, ale celé boty stylem výměny za novou anebo vrácení peněz (tu průchodku asi jen tak nevymění a zabroušením by zase poškodili to barevné lakování a zpátky to také nenalakují).
Ale vzhledem k důvodu neuznání reklamace "...na obuvi nebyla schledána naprosto žádná výrobní vada. Roztržená tkanička patří k běžnému opotřebení." si říkám, že asi nakonec toho soudního znalce využiji. Holt je ta reklamace bude stát více...
Teď už znáte. Tak reklamace se dá i na tkaničky - vady materiálu, výroby nebo konstrukce, to už ale chce znalecký posudek a tak daleko nepůjdu, s tím ztrácet čas nebudu.
Nedělejte bouři ve sklenici viody, tkanička u bot je jenom doplněk. Kupte si jiné. Nebo si opravdu myslíte, že když budete mít jiné tkaničky, než originál, že to lidé poznají a zavrhnou Vás? Člověče, to jsou maličkosti, drobnosti, nic!
Chápu, že na reklamaci obuvi je nárok, ale s tímto bych Vás poslala k šípku. Třeba jste je zbytečně moc utahoval, až jste je ušoupal. Vy kujóne!
Co jsou problémy, člověk pozná tehdy, když přijde něco daleko horšího. Třeba zlá nemoc. Pak mu nějaké pitomé tkaničky přijdou jako podružné. Jaga.
Boty jsou to jinak pěkné. Když jste za ně vysolil 15 stovek,. 50 Kč za tkaničky dáte taky. A v béžové barvě se opravdu seženou.
Kujóne mi už dlouho nikdo neřekl.
Jak jsem psal na začátku, jde mi spíš jen o princip a o finální vzhled bot, cena tkaniček mě opravdu netrápí. Protože opravdu není normální, aby vydržely tak málo a i vzhledem k ceně bych čekal, že to prostě jednoduše v rámci reklamace vymění a hotovo.
U těchto bot člověk platí hlavně za vzhled a očekává i určitou kvalitu. Kdybych vzhled a kvalitu nijak neřešil, tak jdu k vietnamcům a koupím první boty co mi padnou.
To, co mě trápí, je čas, který ztratím sháněním těch správných tkaniček se stejnou barvou. Chci, aby design jako takový zůstal stejný, je to o osobním pocitu a ne o tom co si myslí někdo jiný. Tam v obchodu jsem viděl tak akorát nějaké bílé nebo černé, takže shánění béžových ve stejném odstínu zabere čas, který opravdu nechci tomu obětovat.
Jinak k vaší úvaze - všechny tkaničky utahuji stejně a toto jsou asi první, které se mi za posledních 15 let přetrhly. Naposledy se mi to stalo u bot na tenis, které jsem předtím používal minimálně 4 roky a tam si je člověk musí vázat pevně.
Omlouvám se za "kujóna", pokud Vás snad roztrpčil. Nejste kujón, ale Prevít, já vím....Ale toto slovo nepoužívám jako urážku. Není to stejné, jako "blbče" či "pitomče." Spíš to beru tak, že "kujón" je pro mě něco, jako třeba někdo, kdo chce druhé nějak vtipně popíchnout. Nemyslím natvrdo ošidit.
Zet mě pozval na "čínu", kterou umí připravit velice, velice dobře. Ale je kujón. Řekl mi totiž, že se mám dostavit ke stolu přesně v 11,45 hodin, jinak nedostanu nic. /rádi se špičkujeme/. Mám to k nim 40 km, dojela jsem do jejich města. Zbývalo mi 10 minut do termínu. Zastavila jsem v nedaleké ulici a čekala, abych opravdu ten čas dodržela. Pak jsem odbočila do jejich ulice.
A víte, co se stalo? V té dlouhé ulici dělají kanalizaci. A byl tam průjezd jen na semafory. Což jsem nevěděla a samozřejmě jsem schytala "červenou", na dlouhou dobu. Přijela jsem pozdě. A zet si mě vychutnal. A já mu řekla:
"Kdo to věděl, ty kujóne, že ve vaší ulici budou semafory? Měl jsi mi to předem zavolat."
Tak se za ten titul nezlobte. A béžové tkaničky jistě seženete. Viděla jsem je v obchodě. Pravdu máte v tom, že bílé nebo černé by u těchto pěkných bot působilo poněkud rušivě. Jaga.
Záruka pochopitelně platí i na tkaničky. V případě častého nošení nemusí vydržet ani první rok záruky, ovšem je na prodejci aby prokázal, že se přetrhla z důvodu používání a nikoliv z důvodu vady. U vás se mi to jeví, že se jedná o nějakou specialitu, zřejmě byl zvolen nevhodný materiál s náchylností na předčasný defekt, což by mohlo být zhodnoceno jako vada od počátku a právo by pak bylo na vaší straně. Divím se, že vám prodejce nevyjde nějak vstříc, asi další obchodník, pro kterého je spokojený zákazník na prvním místě.
Sdělíš nám výrobce bot, případně i název prodejny(větnamci-kamenný obchod, Deichmann, Sport version, Rock point,..)?
Děkuji, ta barva je opravdu specifická. Jedině ještě sehnat další nespokojené uživatele výrobků uvedené firmy na sociálních sítích a předat záporné názory prodejcům, kteří nakupují od této firmy.
Ano, takničky se opravdu většinou neřeší. Taková prkotina za to většině lidí nestojí.
Jen přidám pár poznatků. Prvním je, že jste nereklamoval hned jak se vada projevila. Tkanička byla ošoupaná ... až se přetrhla.Takže jste věděl o problému, ignoroval ho a začal to řešit až tehdy, když došlo k úplnému zničení toho nebohého kusu pružného textilu. Než bylo dílo dokonáno, stačilo zkontrolovat kovové očko, jestli tam není něco ostrého, zahladit (zapilovat, přihnout atd.) a bylo po problému. Další poznatek je, že kdokoliv kupuje boty v Deichmann nebo Humanic, musí počítat s tím, že to jsou jen předražené šunty. Za třetí: Nevím, jak vypadají tyhle boty v reálu, ale dle odkazu jsou celé z takové té pružné látky, která se používá na odlehčené boty typu "nazuj a běž". Takové typy mají sice šněrování, ale to je buď jako estetický prvek, nebo se počítá s tím, že zašněrujete jen jednou a pak už nazouváte jen pomocí lžíce. Tomu by nasvědčovalo i to, že tkaničky jsou dle vašeho popisu pružné skoro jako guma.
Klidně můžete dál trvat na reklamaci, ale dle mých zkušeností marně. Pak už je na vás, jestli to chcete hnát do krajnosti a zainteresovat soudního znalce.
Bohužel neznám typ byt "nazuj a běž" a pokud to tak je, že by se měly zavázat jen 1x a poté už ne, tak toto by za mě mělo být v návodu pro zákazníka.
Ano, souhlasím, že jsem to mohl řešit dříve. Každopádně vzhledem k nalezené vadě boty (ostrá hrana v průchodce pro tkaničku) a evidentní "ochotě" prodejce to řešit holt asi opět využiji DASku a odborného znalce...
tkaničky jsou součástí bot a tak se na ně reklamace vztahuje. argumentujte jako kdybyste reklamoval botu a praskla vám podrážka. je otázka, jestli vám výrobce neodpoví klasicky, že se jedná o běžné opotřebění častým používáním... pak jedině soudního znalce, který se vyjádří, zda šlo o někvalitní výrobek, vadu materiálu a nebo skutečně o opotřebění a jestli to opotřebění bylo standadně "brzo" od začátku užívání.
Dobrý den, pokud jste schopen prokázat prodejci, že přetržená tkanička není mechanické poškození (na které se snad nikdy a nikde záruka nevztahovala a nevztahuje), tak s chutí reklamujte a sdělte nám zde potom, jak reklamace dopadla. Zdravím!
Jistě, jde o princip a tkanička je součást boty, takže se na ní reklamace určitě vztahuje. Jenže...
Musel byste zřejmě spolehlivě prokázat, že jste tkaničku zavazoval přiměřenou silou doporučeným způsobem, že jste jí nevystavil nežádoucím vlivům (třeba tepelným, mechanickým, chemickým...), že Vám jí neožužlal pes, že jste jí nepoužil k něčemu jinému, než je určena, že je skutečně z té konkrétní boty...
Takže místo pár korun za tkaničku ztratíte spoustu času, nervy a případně peníze za právníka. A to všechno s výsledkem více, než nejistým (nebo spíš jistým ). A věřte, že výrobce má určitě právníky dobré.
Tohle je ale omyl, v prvním roce reklamace nemusíte dokazovat vůbec nic. Je na prodejci, aby prokázal, že závada byla způsobena vinou uživatele. A nestačí jen zamítnutí reklamace, musí k tomu dodat zdůvodnění, se kterým ovšem kupující nemusí souhlasit a pak teprve by začalo přetahování s prodejcem.
Kdysi jsem byl kvůli podobnému problému v Hudy asi značka New Balance... a normálně mi dali nové tkaničky zadarmo. To byl nekvalitní materiál tkaniček, jinak boty OK. Tam šlo o takový ten shield úplnet co se snadno opotřebuje a přetrhne, ale třeba boty Millet měly kvalitní tkaničky a nic takového se tam nestalo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.