Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřebuju poradit. Když jsem objednal zboží, přišla mi na email objednávka s razítkem faktura. Zboží jsem zaplatil na dobírku, má mi přijít potvrzení o zaplacení nebo faktura s nápisem "zaplaceno, neplatte" na email? U doručeného výrobku se píše, že když zboží chci vrátit mám vytisknout fakturu. Ale proč, když na té faktuře objednávce z 1.8.2025 je napsané jen zboží a částka co mám uhradit, razítko, ale není tam potvrzení, že jsem to zaplatil. A to bylo myslím přes DPD balíkovnu. Mám tedy při vrácení vytisknout tu objednávku nebo mi zapomněli poslat fakturu či doklad o zaplacení? Protože v té krabici doklad není.
Co to je "objednávka s razítkem faktura"?
Objednávka je doklad vystavený objednávajícím (byt u eshopu může být generován v systému dodavatele).
Pokud na něj někdo dá razítko "faktura", je něco hodně špatně. Vám tedy schází doklad o platbě (faktura, pokladní doklad, potvrzení o platbě...) Potvrzení o zaplacení jste měl dostat při placení dobírky.
Mimochodem, co to je DPD balíkovna? DPD je přepravce a Balíkovna je služba České pošty. Tyto služby se tak úplně nekryjí. Zásilku od DPD si mohu vyzvednout na poště, ale už ne ve výdejním smluvním místě Balíkovny, které je o 300 metrů dál a narozdíl od pošty má lidskou otevírací dobu.
Přepravce balikovna.cz ... No v pondělí jsem to vyzvedl lokálně a zaplatil tu dobírku. Tak ty prachy už musí mít, ne? Tak tam napíšu at mi to pošlou.
Tazatel má asi na mysli potvrzení objednávky, kde byla příloha s fakturou.
A zřejmě očekává, že mu přijde nějaká nová faktura, kde bude uvedeno, že zboží bylo zaplaceno. Čeká marně, tohle eshopy nedělají. Doklad o zaplacení by měl mít kupující z okamžiku, kdy zboží platil při převzetí.
Faktura (i "neuhrazená") je užitečná třeba pro účetnictví, pokud zákazník podniká. Při reklamaci (nebo vrácení zboží) se hodí leda jako upřesňující doklad, co a kdy bylo objednáno (ale eshopům stačí i číslo objednávky).
Jestliže tazatel nemá doklad o zaplacení dobírky a obává se, že při reklamaci mu prodejce neuvěří, že zboží bylo zplaceno, může být klidný. Tím "dokladem" je samotné převzetí zboží od zásilkové služby a žádného prodejce by nenapadlo podvodně odmítnout reklamaci kvůli "nezaplacení". Nemá-li doklad zákazník, určitě ho má ta zásilková služba. Aby byla reklamace odmítnuta, musel by se eshop se zásilkovou službou nějak spiknout, což je v reálném kontextu naprosto nesmyslná představa.
Podržím sa názvu "dobierka". Doručí ju "dopravca", ktorému zaplatím...
To, že Vám poslali emailom faktúru, Vám chceli Vám oznámit,
koľko dáte "dopravcovi", v hotovosti, dá sa aj kartou.
Tak to robím dlhé roky, aj pre možnost rizika z pochybných eshopov.
To, že v balíku nebola faktúra, svedčí to o neserioznosti, alebo neprofesionalite
eshopu. Doklad, že Ste to zaplatil, je už samotne prevzatie
balíka od dopravcu, lebo bez zaoplatenia by Vám to nedal...
Faktura přibalená ke zboží není povinná.
Například taková Alza se mnohdy nemaže ani s obalem. Do boxu vloží samotný výrobek, vy zaplatíte kartou dobírku a výrobek si z boxu odeberete. Všechno bez jakéhokoliv dokladu (tím je faktura zaslaná při vytvoření objednávky).
@mm: Ale není to v té alze tak, že když se to vrací nebo reklamuje, že se to dá do boxu? Tím pádem by to nebyla stejná situace. Pro mě je to komplikovanější když musím balit (strečku na krabici nemám, ale snad maj na poště). Vím že někde se to dá dát zpět do boxu, ale nevím jestli u Zásilkovny nebo jinde.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.