Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záloha na krabici na eshopu

Od: zaloha odpovědí: 11 změna:

Chci se zeptat zda má prodejce bot právo účtovat zálohu 50 kč za krabici. Přitom obvyklé mi přijde, že balné se počítá do ceny. Jenže oni poslali krabici od bot originál a při vrátce chtěj nepoškozenou krabici. Co když ale krabici poškodil nebo poškodí dopravce? Přece s tím mohou házet. Krabice by měla být zabalená v igelitu tak jak to poslali oni. Jenže co mi vadí, že pokud si za krabici účtujou jako za zboží, měli ji poslat v obalu a krabici, která je určena k možnému poškození oni to neudělali, tudíž to nemám v čem poslat a chtěj abych já za ni ručil, že ji dopravce nepoškodí (dedukce). "Zboží musí být vráceno v originální krabici v původním stavu a bez poštovních štítků (krabice nesmí být polepená, popsaná). Doporučujeme krabici zabalit do folie. V případě polepení krabice si prodávající uplatňuje 50,- od kupujícího." Jo a píšou: Zboží nesmí být nošeno a použito. - jako ty boty. Ale boty jsem potřeboval vyzkoušet, tak jsem mě měl logicky na sobě. Takže už je nemohu vrátit? Jo a já jim poslal dotaz ale oni nereagujou na email, takže já jim to pošlu a oni mi to vrátí. Poškozené nejsou, ale byla tam šmouha na kůži a jak mám dokázat, že ta šmouha tam byla od výroby, že už mi to tak přišlo?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

V životě se mi něco podobného nestalo a to kupuji boty pouze z eshopů.Ta částka za krabici už taky o něčem svědčí dalo by se to pochopit kdyby to bylo dárkové balení. Vybral jste si špatného prodejce.

Do 14dnů máte právo na vrácení zboží bez udání důvodu. Tak jim to pošlete a hotovo. Ještě bych jim mailem poslala zprávu, že odstupuji od smlouvy.

Slušné eshopy mají vrácení zdarma.

mm

Ten e-shop má zřejmě velmi špatnou zkušenost se zákazníky, kteří zboží chvíli používají a pak ho ve lhůtě 14 dnů vrátí. Jsou vyčuraní lidé, kteří si takhle opatří vybavení na týdenní dovolenou, a poté ho vrátí. Neboli si ho na týden bezplatně půjčí.

Aby e-shop mohl zboží prodat jinému zákazníkovi za plnou cenu, logicky chce vrátit i nijak nepozměněnou původní krabici, protože jinak by musel dát slevu.

Skutečně je těch 50 Kč "záloha"? Opravdu ten e-shop vykupuje své prázdné krabice zpět? Já si spíš myslím, že jde o formální "cenu za krabici", neboli srážku v případě, že někdo boty vrátí bez původního obalu. (Tj. skutečná cena bot je formálně rozdělena na 50 Kč za obal + zbytek za "holé" boty.)

Pro tazatele:
14denní lhůta na vrácení je chápána jako (velmi luxusní) doba, po kterou má zákazník možnost si zboží vyzkoušet ve stejném rozsahu, jako by učinil v prodejně. Neboli obout, postavit se a udělat pár kroků. Nikoliv třeba v nich jeden den chodit (to je to "nošení a používání" ), protože takové boty se už nedají prodat za plnou cenu. A u té šmouhy by měl znalec (a nejen on) na první pohled poznat, zda jde o výrobní vadu, nebo o důsledek nošení.

zaloha

mm: Oni se čtenáři chytili toho nadpisu. V nadpisu jsem se nevyjádřil přesně, ale v citaci podmínek je uvedeno toto: "Doporučujeme krabici zabalit do folie. V případě polepení krabice si prodávající uplatňuje 50,- od kupujícího." Tedy jsem se opravdu špatně vyjádřil v tom úvodu. Stejně mi to přijde divné, že to nezabalili do normální krabice. Tak ted se ozvali, že nestihaj a neměli čas odpovědět, takže asi ještě odpoví na včerejší email. Je možné, že nestihaj kvůli dovoleným, což bych snad i chápal. Ještě jsem si všiml, že na jedné podešvi je více bublinek... tak snad mi to taky nepřičtou jako poškození. Já boty přes eshop nenakupoval nikdy a ted si říkám, že to byla parádní blbost. A přitom mi někdo radil: do obchodu a zkusit si v tom chodit.

 

re4zon

2x
Nelze, na zadny pausal nemaji narok. Maji to tam protoze 90% lidi to nevi, nebude resit a uz vubec se kvuli tomu nikdo nebude soudit. A hlavne to vetsinu lidi bude motivovat tu krabici neznicit. Maji pouze narok na naklady na uvedeni zbozi do puvodniho stavu, ale ty musi presne vycislit a zduvodnit.
Druha vec je v cem to posles, to je ale tvuj problem, ne prodejce.

 

0rion

2x

Teoreticky lze požadovat úhradu za nějaké speciální balení, ale musí to být uvedeno v popisku a příplatek uveden na faktuře. Zákon nic neříká o tom, že by kupující mohl být penalizován za nevrácenou krabici. Vracet zboží nemusíte v originálním obalu, nicméně riskujete, že prodejce vám nevrátí celou částku, protože zboží musí zabalit nějak jinak a bez originální krabice možná bude muset dát nějakou slevu. Ti méně seriozní prodejci si toto strhnou z vratky a když se budete po tom pídit, odpoví formulací ze zákona: "uvedení věci do původního stavu". Budou třeba tvrdit, že zboží museli očistit a dohadujte se s nima. Jestli krabici pomačká dopravce je asi vedlejší, krabici jste vrátil.

 


0x

Prosím, dej název toho shopu. Je dobže vědět, komu se vyhnout.


doplněno 06.08.25 08:04:

Já svůj krk dám, že jste trefil na podvodníky. Půl života nosím boty Rieker a teď jsem objednala a trefila na podvodníky. Ofi firma Rieker nemá s nimi vůbec nic společného a když jsem je na škodnou v revíru upozornila, napsali, že o nich ví, ale když je zruší, objeví se ihned 4 podobné. Je potřeba si všímat úvodní stránky daného obchodu, kde je základem sleva. Ale někde vykukují šikmé oči. A pak nenajdeš ani kapesník na oči pro pláč.

zaloha

Ale nechci dělat reklamu ani špatnou ani dobrou, i špatná reklama je stále reklama. Jedná se o prodejce údajně zdravotní obuvy vyráběné v Itálii a prodávané pod českým jménem domény té firmy, boty mají od nižší cenové kategorie cca kolem 400 (sandály, pantofle), 600 (sandály), jinak klasika je kolem 1200-1500 Kč, a dražší. Je pravda, že ty boty byly "levnější", a je tam kožený materiál, ale pravda taky je, že ten eshop nekomunikuje emailem. Neodpověděli ani na dotaz ohledně vrátky a to jsem psal na ten jejich obchodní email. Já budu obuv už nakupovat jen ve Sportisimo, tam je obuv levnější a je možné si objednanou obuv objednat na prodejnu bez platby, odzkoušet a vrátit když nevyhovuje. Bota co jsem koupil podle mě má špatný design, nebo mě tlačil palec, ale není to tím, že by byla malá, protože to jsou sandále. Tlačí až když v tom člověk chvíli stojí na jednom místě.

 


0x
Nejedná se o tohle (nebo se tím obchod inspiroval)?
ecoista.cz/...
Potom by šlo i krabici chápat jako zboží a pokud by ji přepravce znehodnotil, pak postupovat stejně, jako by znehodnotil zboží.
Ovšem nějak se mi nezdá, že by na přepravě prázdných krabic bylo něco eko..
doplněno 06.08.25 08:43: Nechodit je myšleno, že v nich nebudete doma chodit dlouhodobě, ale že se omezíte na klasické vyzkoušení, kdy boty nazujete a uděláte v nich několik kroků. Jinak by na nich vznikly zkaky používání a už by je nemohli prodat jako nové.
Jinak ano, každý má natolik jiný tvar nohy, že kupovat boty na eshopu může být dost na dlouho, leda byste si jich nechal poslat 10 a 9 vrátil.
zaloha

Ale je problém v tom, že abych to mohl reklamovat u dopravce, tak já to musím na vlastní náklady balit (tedy ta pošta to bude chtít zaplatit na balíkovně). Česká pošta mi dá krabici? Jo oni taky píšou, že si je mohu nechat 21 dnů, ale nesmím je nosit. Tak to je taky šílený, že to nemohu v podstatě odzkoušet doma (nechodit s nimi ven je logické, ale doma?).

Ta krabice to je originál té italské firmy, obyčejná bílá krabice na boty bez jakéhokoliv potisku, loga, nic tam zvláštního není (!), jen ten štítek s modelem boty a velikostí.

 

makk

0x

Podívejte se na to z druhé strany. Jak by se vám líbilo, kdybyste si objednal boty a přišly vám v roztrhané polepené krabici a bylo by vidět, že už je někdo nosil? Vy máte právo zboží do 14 dní vrátit, ale prodejce nechce být škodný, to je pochopitelné. Pokud víte, že za krabici zaplatíte 50.-Kč a dopravce Vám to předá v roztrhané polepené krabici, tak to odmítněte převzít.

 


0x

Na druhou stranu vím, že se dobře prodávají i jen obaly od super značkového zboží. Vy si koupíte takové zboží, krabici prodáte za pár set kč a zboží vrátíte. Tak možná proto se tak jistí. Netvrdím, že je to váš případ.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]