Nejste přihlášen/a.
Nakoupil jsem zboží přes internet,jenže bylo nefunkční,tak jsem jej tentýž den odeslal zpět. K ceně zboží bylo pochopitelně naúčtované poštovné, konkr. 120kč. Dnes mi byla částka vrácena na účet,ale jen za zboží. Neměl by mi obchod vrátit i poštovné? Nehledě na to, že jsem zaplatil dalších 70kč, při odeslání zboží.
Nevím, jak je to s e-shopy, ale když nakupuji od zásilkových obchodních domů, poštovné se nevrací.
Nesmysl. Jedině v případě že odstupuji od kupní smlouvy z důvodu vady zboží.
doplněno 26.02.13 15:25:V tomto případě má zákazník nárok i na poštovné zpět. A Evroská unie vymyslí kde co. Je to proti logice.
Jsou chytrácí co si objednají foták, odjedou na dovolenou tam ho používají a pak ho vrátí zpět a ještě prý mají nárok na to jedno poštovné.
Tady v tomto případě se jednalo o nefunkční zboží,ale prodejce nechtěl vrátit poštovné,protože oni jej prý vyzkoušeli a bylo OK!
Při reklamaci vadného zboží máte nárok dle OZ na vrácení všech výdajů, které vám v souvislosti s tím vznikly, tedy na cestovné i poštovné. poradte.cz/...
doplněno 05.02.13 17:06:Tato stránka by měla jít otevřít. Odzkoušeno.
#vrácení+nákladů+při+reklamaci
Pokud jste ho jen vrátil (odstoupení od smlouvy do 14 dnů), tak poštovné musíte zaplatit.
Pokud jste reklamoval nefunkční výrobek, šlo o neopravitelnou závadu a vy jste využil svého práva a odstoupil od smlouvy, tak vám prodejce hradí i náklady spojené s vyřízením reklamace = poštovné.
Ježiš to jsou zas bláboly, provozujeme e-shop takže
Při vrácení (odstoupení ) od kupní smlouvy v zákonné lhůtě 14 dní Vám musí být vrácená celá částka, kterou jste za zboží vydal (tedy i s poštovným), nárok na úhradu poštovného zpět k prodejci nemáte
Při vrácení z důvodu reklamace (vadné dodání, klasické řízení) máte nárok na poštovné které jste uhradil pro zaslání k Vám na začátku, tak i na poštovné (poštovné, nikoliv taxíkovné) které jste vynaložil zpět k prodejce.
Toto vše Vám je prodejce povinnen zaplatit ve lhůtě do 30 kalendářních dní od převzetí výrobku. V případě neoprávněné reklamace, jste povinnen uhradit kupujícímu náklady na znovuodeslání výrobku zpět k Vám (99% prodejců to ale nevyžaduje).
Idiota, který vymyslel úhradu poštovného pro zákazníka, který vrací funční věc bez důvodu a je tedy naprosto v pořádku, bych přizabila. Slušný kupující ji nevyžaduje.
Ten idiot je Evropská unie. Naštěstí teď další krávoviny nevymýšlí. Možná až dokončí studii jak mají být zakřivené banány.
Ano, zboží bylo nefunkční a odeslal jsem jej týž den, uvidíme, jestli mi e-shop částku dodatečně vrátí!
Prodejce (Tuning-HK), kterému jsem zboží vrátil, mi tvrdí, že jej vyzkoušel a je v pořádku (pochybuji) a že poštovné vracet nemusí a je to blábol v médiích,že by měl vracet poštovné,pokud vracím zboží do 14 dnů bez udání důvodu.
viz Nezapomeňte, že při zákonném odstoupení od smlouvy máte nárok také na vrácení poštovného a balného.
Velmi obvyklou praxí obchodníků bylo a stále je, že v případě, kdy zákazník využije možnosti odstoupení od smlouvy v zákonné 14 denní lhůtě, vrátí mu pouze částku za konkrétní zboží, nikoliv již však poštovné a balné, které musel zákazník také uhradit. Na základě rozhodnutí Evropského soudního dvora jsou prodejci spotřebitelům vracet rovněž i zaplacené poštovné a balné. Náklady na odeslání zboží zpět prodejci však hradíte vy sami. Částku, kterou jste za zboží zaplatili včetně nákladů na dopravu, je Vám obchodník povinen vrátit do 30 dnů od odstoupení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.