Nejste přihlášen/a.
Zdravím, pojištění bez papírů na VZV = blbost, nepojištění při řízení VZV rovněž blbost. Bacha, často se setkávám s tím, že se jezdí na VZV bez kontroly - opět nejen problém zaměstnavatele, ale zejména řidiče - máte povinnost toto hlídat. Nastoupil jsem jednou do firmy a říkám, máte prošlý kontroly, hmm, ale nebyli moc rádi.
"...snadno dokážeš že tě zaměstnavatel/vedoucí nebo mistr poslal pracovat s vzv..."
To je pěkná pitomost. To jako kdyby mě zaměstnavatel přikázal pilotovat dopravní letadlo s řidičákem na motorku a já ho slepě poslechl.
Zaměstnavatel mě nesmí poslat dělat jakoukoliv odbornou práci, na kterou nemám kvalifikaci a já takovou práci nemusím (nesmím) vykonávat. A pokud nemám oprávnění na VZV a zaměstnavatel to neví (což by ovšem vědět měl), musím mu to oznámit.
Ono něco jiného je, když někdo nemá papíry vůbec, to třeba nemusí tušit, že jsou nějaké papíry potřeba.
Ale pokud má prošlé papíry (tj. někdy je měl, ale už je nemá), tak měl vědět, že takovou činnost bez papírů nesmí dělat.
V prvním případě by se to ještě možná na toho zaměstnavatele dalo svést (jistě jen v některých případech; asi těžko to jde uplatnit na věci, kde by mělo být povědomí o nutné kvalifikaci) v tom druhém by to opravdu nešlo. Každopádně v případě nějakého průšvihu by to byl i zaměstnavatel, který by musel vysvětlovat, jak je to s BOZP na jeho pracovišti.
Takže první krok by byl obnovit si ten "řidičák" jakožto speciální kvalifikaci by to měl hradit zaměstnavatel (což právě může být důvod, proč nechává jezdit lidi bez papírů, prostě šetří náklady).
já to vidim ůplně jednoduše
nemáš oprávnění nemáš za volantem ještěrky co dělat
pokud s ní budeš jezdit jezdíš na vlastní zodpovědnost
pokud se něco stane tak pojištovna bude chtít vědět co se stalo jak se to stalo a hlavně jestli máš platné oprávnění a pověření zaměstnavatelem že stim můžeš jezdit
pokud to mít nebudeš počítám v lepším případě ti plnění dost pokrátí a nebo ti spíš to plnění odmítnou
stojí ti to za ten rysk?
Dábel má naprostou pravdu a jako bývalý VZV potvrzuji. VZV průkaz skutečně nestačí musíš mít pověření zaměstnavatele a hlavně nemáš za volantem VZV co dělat.
Ještě dodám : až dojde ke zranění či škodě, zaměstnavatel řekne že sis vzal VZV bez povolení, aniž bys měl papíry a končíš. Toto mi řekl kdysi instruktor. Předpokládám, že jsi nějaký skladík který používá VZV jen občas, protože firma kde bys jezdil a nakládal celý den tě bez papírů ani nepřijme, natož aby ti svěřila VZV bez papírů. To už by bylo i na ní a nemohla by říct, že sis ho prostě vzal a nevěděla to. A popravdě VZV není autíčko pro děti a musíš znát spoustu věcí a nástrah a docela jednoduše můžeš také umřít i když to nevypadá. Jdi pracovat pro seriozní firmu, která ti VZV udělá zdarma. Dej si někdy fatální incidenty s VZV na youtube. To není na škodu.
Já bych si s tím nezahrával.
Dokud se nic nestane, tak je to brnkačka. Ale když se něco stane, JDE SE PO PAPÍRECH a všichni se snaží dát od toho ruce pryč.
Vzpomněl jsem si - kdysi ještě za éry Svazarmu jsem lítal na větroních, jednou se cosi stalo, vyšetřovala to VB, taky mne vyslýchali, uvedl jsem, že ten den jsem ve startovní směně dělal traktoristu (tahal jsem lana od navíjáku ke startu) a příslušník VB se mne okamžitě zeptal: "Vy máte řidičák na traktor?"
Jestli zaměstnavatel potřebuje, abys s ještěrkou nebo s VZV jezdil, at ti zařídí platné papíry. Pokud budeš chtít změnit zaměstnání, mohou se ti hodit.
Musíte si nejprve rozmyslet, jaká škoda může vzniknout a jestli ji dokážete zaplatit ze svého.
Škody zaměstnavateli můžete platit do 4,5 násobku své mzdy (z pojištění by bylo uhrazeno 3násobek, zbytek by šel za vámi). Škody na zdraví nebo majetku jiným ale už je jiná písnička.
Pokud jste v práci, měl by teoreticky být pojištěn zaměstnavatel na způsobené škody svým zaměstnancem... ale v případě, že jezdíte s ještěrkou bez oprávnění, pojištovna to nezaplatí a půjde to na zaměstnavatele, který se bude chtít soudit s vámi.
Říkáte úplné nesmysly.
S ještěrkou může způsobit v podstatě libovolné škody. Není pravda, že pojištovna zaplatí jen do trojnásobku průměrné mzdy - zaplatí prostě do limitu sjednaného ve smlouvě, ale samozřejmě jen oprávněně nárokované škody - tedy do 4,5 násobku průměrné mzdy.
Je jedno, jestli škodu způsobí zaměstnavateli, jinému zaměstnanci, nebo třetí straně. Za škody je odpovědný zaměstnavatel v plné výši každopádně a potom to řeší jednak se svou pojištovnou a žádá škody po tom svém zaměstnanci v té zákonné výši.
Bez oprávnění to samozřejmě bude celý špatně a pojištovna se bude vzpírat.
Pojištení odpovědnosti za škody způsobené zaměstnavateli platí jen 2/3 škody z toho uvedeného maxima - 4,5 násobku. Tak to bývalo opravdu dlouho a všude, aby se nedělaly pojistné podvody. Neobcházel jsem pojištovny poslední roky, ale nemyslím si, že by pojištovny najednou platily celý nárok na škodu.
Jestli někoho přizabije, způsobí škodu na zdraví - v řádech milionů, zaměstnavatel ho hodí přes palubu a NIKDE nebude žádný dokument, že by jako nařídil práci tomu zaměstnanci se strojem přestože zaměstnanec nemá potřebné papíry.
Nevidím tam nic nelogického či chybného.
Jestli jde Pojištění z odpovědnosti zaměstnance tak budeš potřebovat variantu pro řidiče je tam spoluúčast a kotel vyjímek , třeba na náklad nebo když něco poškodíš pádem nákladu se to často nevztahuje. Taky varianta pro řidiče je podstatně dražší. Co se týče papíru na VZV nejsou potřeba stačí být v rámci firmy proškolenej a musí ta firma o tom mít záznam tak je možný že si to podepsal v rámci vstupního školení.
podle vaší logiky by bylo ale ještě lepší, kdyby se tomu říkalo nějak krátce, třeba jen vozík, nebo vůz. ještěrka není moc praktické slovo.
ještěrka je ve skutečnosti úplně jiný vozík, nikoliv ten vysokozdvižný, ale dnes už to nikdo neví... označení ještěrka bylo podle podobnosti s tím zvířetem.
Všechno špatně. "Ještěrka" byl slangový název pro přepravní vozíky na nádražích. Vozila se na nich v pytlích pošta i jiné menší náklady z provozovny k vlakům. Bylo to tažné akumulátorové vozidlo s několika připojenými vleky. Když ta souprava jela, vlnila se. Od toho byl zřejmě odvozený název. S vysokozdvižnými vozíky to nemělo vůbec nic společného a proč se jim dnes říká "ještěrka" asi nikdo neví . Logiku to nemá.
Tyto se řídily volantem, některé jen pákami, obsluha stála na velikém pedálu, kterým přidával rychlost.
Ještěrka je (reps. bylo) označení pro speciální vozík na převážení například balíků. Takový vozík byl poměrně úzký a měl za sebou často zapojen vlek stejného vzhedu, pak se charakteristicky vlnil jako ještěrka. Takový vozík můžete vidět ve filmu Marečku, podejte mi pero! Později se toto označení přeneslo na akumulátorový, který ještě dnes můžete vidět na nádražích (viz magdon). Protože se to označení asi lidem líbí, tak ho přenesli i na VZV, ale už to nedává žádný smysl.
Analogicky se na základě podobnosti se zvířetem pro vysokozdvižný vozík používá (používalo) označení bejk (protože má vidle jako rohy a je silný a má podobný robustní tvar).
Lidi se s vámi budou do krve hádat, že ještěrka je VZV, ale neví o tom nic. Na druhou stranu je jazyk živý a neustále se mění, takže je v pořádku to tolerovat. Bohužel se dnes sklouzává k argumentaci vyhledáváním na google jak často se spojení používá, bohužel už nikdo neřeší, že většina to používá vlastně chybně.
km, tak tak, máte pravdu.
Kdysi jsem s takovou ještěrkou jezdil, za tím tahal mnoho vozíků. Když jich bylo více jak 15, tak jsme dělali hlouposti a na velkém placu jsme zkoušeli, jestli dokážeme v kruhu dojet ten poslední vozík, jako připojit ještěrku za poslední vozík. A když jste jel po cestě od právé strany k levé a vlnil se, tak to byla fakt vlnící se ještěrka.
Měli jsme jak pákové řízení, tak i volantové.
Hodně nebezpečný provoz tam bych jednak nedělal a až se stane sebemenší úraz tak se bude majitel divit a hlavně platit jako mourovatej. Všichni bez papírů VZV omg.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.