Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč máme vysokou statistiku dopravních nehod

Od: marek15 odpovědí: 37 změna:
Nerozumím tomu když každý kdo chce jezdit na motorce nebo autem musí projít odborným výcvikem v autoškole a přesto po obdržení řidičského průkazu se toho zřejmě někteří moc nenaučili když statistiky poukazují na velké množství dopravních nehod.Co za tím stojí neznalost silničních pravidel a nepozornost při výkladu lektora v autoškole aby to dávalo logiku věci?

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

To není primálně o neznalosti předpisů, ale o ohleduplnosti k jiným. Mnozí řidiči vědí, že nemají jet tak jak jedou, ale jedou tak. Páč jim to jednou a vícekrát vyšlo, pak to někdy nevyjde.

Je tisíců způsobů, proč jsou bouračky, statistika to má zmapované.

 


5x

Já teda nevím, nejsem si jistá. Srovnáváme s něčím o čem víme prd! Znáš statistiku ostatních států? Statistiku alespoň trochu solidní? Co já všechno už slyšela a četla a redaktor ukazoval nějaké malůvky jakože grafy? Fakt? Opravdu víme, že to neokopíroval z tamějšího třeba Blesku? Jen tak, pro zajímavost: Naše děcka byla nejhorší z matiky, jsme největší rasisti na světě, máme nejvyšší rakovinu tlustého střeva, nejméně našich maminek kojí . . . bóóóže co já už slyšela za bláboly!


doplněno 25.08.24 11:16:

Ještě by mělo být řečeno, že na téměř 11.000.000 obyvatel je evidováno víc jak 7.000.000 aut. A kolik je neevidováno a kolik jen projíždí a nedívá se vlevo ani vpravo?! Takže, kupodivu, není to až tak zlé! Si myslím já.

Taky myslím. Moje první myšlenka byla "A mohl bych ty statistiky vidět?".

@Marek15: Co to je "statistiky dopravních nehod" Co srovnáváte s čím?

 

ben®

4x
Dobrý den, protože český řidič si doma dovolí i to, co by v zahraničí nikdy z obav z bolestivého postihu/velké pokuty neudělal (tady jezdí jako p*ase, ale za hranicemi jezdí opatrně a bezpečně). Zdravím!

A cizinci zase u nás... Zejména a Němci... Pro ně jsou naše pokuty směšné...

Tak zrovna s tímhle moc nesouhlasím, v příhraničním pohybu jsem v A narazil na největší porušovače výhradně čechy!

 

trtr

3x

Zdravím, já třeba korutím hlavou nad tím, že ač je čím dál tím více zabezpečených železničních přejezdů, tak případů vjetí na přejezd a vážných nehod s tím souvisejícících příbývá, namísto očekávaného úbytku.

Myslím, že je zatím především čím dál větší stres a uspěchanost doby, kdy si někteří myslí, že když "vydojí"vteřinu navíc, tak vyhrají. Byla ta to kdysi drsná reklama:


Myslím, že by se mělo zavézt opakování testů a zkušební jízda po 10 letech, alespoň by všichni trochu víc sledovali nové trendy a předpisy v dopravě. Mimořádné přestupky trestat rovnou zákazem řízení napořád, bez možnosti získat Řp v jiném státě.

Souhlas, ""vydojí"vteřinu navíc", aby pak mohl hodinu lelkovat..

Radím, zkuste si projet úsek o něco pomaleji a bezpečněji, pak uvidíte ten minimální rozdíl v cíli.

trtr

Zdravím, stejně pak stojí jak trubka na nejbližší červené apod.

Taky zdravím a přeji krásnou neděli.

Taky se usmívám, když mne "klidně" předjede a pak ho dojedu u motorestu, jak teprve vystujuje...

 


2x

Aj ten, kto chape a dodrzuje pravidla o prednosti na krizovatke, moze riskantne rezat zakruty, predbiehat cez plnu ciaru ...

 

km

2x

hustá doprava = více dopravních nehod

km, souhlas, když si vzpomenu, kolik aut bylo v ulici dříve, včera, dnes...kam se vejdou zítra...

 


1x

Zdravím.

Odborný výcvik v autoškole je jen polovina výchovy dobrého řidiče.

Jsou nutné zkušenosti, předvídání vývoje silniční situace a včasná reakce na možný problém nebo krizovou situaci.

Něco na čtení: odkaz

 


1x

Ale zase tak vysokou statistiku zemřelých při DN nemáme. Jsme skoro na celoevropském průměru. Nesmíte sledovat zpravodajství, kde vám ukazujou na silnicích armageddon a potoky krve.

Evropský průměr činil 44 úmrtí na silnicích na milion obyvatel. České republice patří spolu s Portugalskem dělené 17. místo s 50 usmrcenými na milion obyvatel.

besip.cz/...

Tazatel o smrti na silnicích vůbec nic nepsal

řeší proč vysokou statistiku dopravních nehod

lmgify

@ernie, nemůžeš porovnávat naše čísla s celoevropským průměrem. Samozřejmě že budeme uprostřed. Daleko za těmi na západ a v čele těch na východ od nás. Kdybys ta čísla porovnal jen s vyspělými západními státy, tak jsme mezi nejhoršími s velkým odstupem! Když se chceme zlepšovat, jak se nemůžeme porovnávat s těmi horšími než my, ale naopak s těmi lepšími.

lmgify

Všimni si, jak východní Evropa uměle zvyšuje průměr celé EU, s kterým pak porovnáváš výsledky ČR. Kdyby se počítaly jen západoevropské státy (vč.Řecka), tak jsem spočítal, že průměr je 40,6 (zelená čára) a je vidět, jak Řecko, Portugalsko a Lucembursko táhnout ten průměr vysoko nahoru.

lmgify

Ale abych si jen nestěžoval, tak statisticky co do počtu úmrtí na silnicích se pohybujeme dobrým směrem. Loni 46 na milion ( článek s hezkým grafem), zhruba na úrovni Rakouska, Belgie a Francie. Ještě před 20 lety nebyl výjimkou rok s více než 100, dlouhodobě tak kolem 75, před 10 lety kolem 60, nyní pod 50.

 


1x
Za vším je přirozená vlastnost čechů se vším vydrbat, arogance, agresivita. Kdykoliv jedu přes hranice, úplně to člověka trkne. I v tom polsku se jezdí na pohodu...
smode2

V Polsku je to možné. Ale potkat poláka na našich silnicích...to nechcete..

halamus

Je rozdíl Polák na dovolené, na víkendu,... v osobáku, nebo Polák kamioňák.

Asi jsi toho v Polsku moc nenajezdil. Ono třeba předjet kamion před vesnicí fakt nechceš...

 

smode2

0x

Nebot někteří řidiči jsou frustráti a zároveň neumějí počítat. Kdyby ano, snadno jim dojde, že rozdíl mezi klidnou a bezpečnou jízdou například ráno ve městě průměrné délky příkladně 20 minut, a jízdou jako když řídí prase, je třeba jen 1 minuta. Neuvěřitelné. K tomu připočítejte ještě blázny předjíždějící i když do protisměru nevidíte pořádně ani sám před nimi, slečinky co se domnívají že přednost v jízdě neplatí a ony mají přednost vždycky a automaticky protože jsou to přece ženy + ty které vám bez problému málem vletí pod kola i s dítětem protože přece "já jsem matka, kdo je víc" a magory co si upravují pravidla podle toho kdo jede jakým vozem. A máte to jasné.

 


0x

Obecně chování na silnici je opravdu čím dál tím horší. Ještě cca před deseti lety nebyl běžný jev, že v plném provozu jedinci jezdí po prostředku atd... Teď asi se budou všichni kroutit, ale samozřejmě že ne všichni, ale arogantní chování se zpravidla vyskytuje u "silných" aut a pak dost u koncernových aut, kde si zřejmě řidiči myslí, že jsou nadlidi... Teď budou všichni řvát... Ale asi to je jenom tím, že jich v poměru značek je většina... A zpravidla kdo se na silnici chová jako hov..., tak určitě i v práci nebude žádnej anděl. To je taky vypozorované. Lidské vlastnosti jsou přece jenom jedny!

smode2
Která koncernová auta máte na mysli?
Dosaďte cokoli. Na každéhplo se něco najde. Dokonce i v jednom. pocastuu byli haněni "řidiči dáčií"

 

makk

0x

Je to tím, že naší vladě nejde o bezpečnost na silnicích, ale o to vybrat co nejvíc na pokutách. Nejčastější příčinou dopravních nehod je nevěnování se řízení vozidla, ale to nikdo nekontrouje a pokud už se na to náhodou přijde, tak jsou za to pokuty minimální. Alkohol se stíhá tvrdě, ale ten je až na desátém místě. Navíc pokuta není nejúčinějším výchovným prostředkem. Pro někoho je 5000.- zničující, pro jiného pakatel. Mnohem účinější by bylo zakázat další jízdu na dobu odpovídající přestupku. Jel jsi o 10km/h víc? Odstav auto a dál pojedeš za hodinu. Jel jsi o 15km/h víc? Dál pojedeš za 3 hodiny. A víc než 15? Dál pojedeš zítra. A hned by lidi přestali tolik spěchat.

Opravdu za to může vláda? Že se nedodržují předpisy, že se nepokutují přestupky, které denně vidíte?

lmgify

> Mnohem účinější by bylo zakázat další jízdu na dobu odpovídající přestupku

článek: Řidič se na dálnici řítil rychlostí přes 200 km/h

 

statistikanulaj

0x

jakým způsobem srovnáváš? j

akou kategorii? /(celou čr)?

jakým způsobem(vůči komu( jiný stát?) nebo vůči historii (rok 1984?))?

 

fram

0x

Jezdím 30 let bez nehody. Příčinu bouraček vidím takto:

1. Testosteron, ego (spíš mladší pánská kategorie.), Nepozornost, nevěnování se...

2. Záměna pojmu svobody jedince za dělání bince. "Cochcárna" velmi lidově.

3. Kamioňáci něco honí, únavy nedbaje?

4. Technické závady asi ne, ošetřuje TK pravidelná.

Ukázněné demokracie mají méně bouraček - vis obrázek výše. Letadla málo bourají, protože je někdo striktně řídí z věží. V současné době 3 letadla nadohled ve vzduchu.

Zážtek: Kolař jedoucí s mobilem na uchu dolů Chotkovou, tj zatáčka esíčko, řídítka v levé ruce - tramvaje, špička - spadá do 1.kategorie.


doplněno 26.08.24 14:48:

Norsko: Řidiči Málo bourají, ale: spolužačka s manželem na dovolené v takové skorododávce se srazili na silnici s LOSEM. Krásná krajina - a jak to řešili s pojištovnou, docela vyprávěním pobavili.

jaj*
Fakt mladší? Nedávno jsem ve 2 dny po sobě jela odtahovou jako spolujezdec, jeden byl mladší, v autě jsem se cítila bezpečně, měl novější auto, všude zrcátka a tak všude viděl, druhý den se jela delší vzdálenost se starým člověkem, přehlédnutí obrubníku bylo jen jednou, ale jinak to byla agresivní jízda, lepení na ostatní auta, nadával když na něj někdo troubil, nevnímal když někdo brzdil tak brzdil až na poslední chvíli, jsem ráda že žiju. Chápu že rádi házite špínu na mladé, ale více špatných zkušeností mám se staršími.

 

Ze statistik vyplývá, že existují 2 skupiny nejrizikovějších řidičů - mladí a nezkušení do 24 let a senioři. Takže je to prašt jak uhoď, potkat nechcete ani jednoho z nich.

 

jaj*

0x
Protože chodci skáčou pod auta, kvůli špatnému stavu auta, protože když se někomu něco nelíbí tak začne vybudovat nebo najíždět na zadní část auta, neznalost předpisů, někteří jezdí podle vyhlášky o sběru ho*en po psovi. Myslím že psychotesty by nebyly na škodu. Nedávno jsem jela odtahovkou jako spolujezdec, jeden měl nový naleštěný auto, jízda mu šla perfektně, po městě, všude měl po autě zrcátka tak bylo vidět všude a musela jsem si dávat pozor na sukni, tak druhý zaměstnanec odtahovky dojel v ošoupaném autě, bokem auta najel na obrubník, na to jsem ho upozornila sekundu před tím a on že ne, že to nic nebylo, pak se osobáku čuměl do kufru protože se mu nelíbilo že osobák najel před něj, takže jsem nedávno byla taky kousek od nehody. Na způsobené škodě by měla být spoluúčast, nejdříve třeba 1 procento, pak postupně více

S tou spoluúčastí je to ošidné. Podívejte se, jak vypadá povinné ručení - kvůli případné ztrátě bonusu se ujíždí od nehod. Pokud vás někdo trefí na parkovišti, kdy ve voze nejste, tak téměř s jistotou zmizí jak pára nad hrncem a nemáte šanci cokoliv vymáhat. Natož v případě, kdy by postižený platil přímá procenta ze způsobené škody (což ostatně pak popírá smysl pojištění).

Kovis,

kvůli případné ztrátě bonusu se ujíždí od nehod***to máte ověřené jak?

Děkuji

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]