Nejste přihlášen/a.
Ahoj, dost se řeší elektrobusy a celkově elektromobilita a mě by zajímalo, jak by mohlo postupovat např. Ministerstvo dopravy ČR anebo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, pokud by chtělo urychlit proces elektrifikace MHD?
Napadají mě jedině všelijaké dotace, co se nyní využívají. Je ještě nějaký další způsob?
Napadají mě třeba ještě:
- garance určitého typu komerčních půjček nebo přímo nízkoúrokové půjčky na výstavbu sítí, technického zajištění a nákup busů
- koordinace (vytvořením/podporou (ne)formálního sdružení provozovatelů MHD) nákupu materiálu (kabely, měnírny, nabíječky, ...), autobusů, náhr.dílů pro více MHD (množstevní slevy, dlouhodobý zaručený odběr pro výrobce) místo současné situace, kdy si každý MHD dojednává svůj vlastní (pro výrobce malý a nestálý) nákup
- koordinace/návrh standardizované dopravní sítě a technického zajištění, takže MHD jen píchne prstem do katalogu předpřipravených řešení a vypadne jim seznam míst umístění a počet a typ nabíječek, měníren, garáží, opraven, přístrojů, ...
- informační kampaň pro veřejnost na zvýšení povědomí o dostupnosti elektro-oborů (opraváři a technici pro elektrobusy) a budoucích pracovních místech
- zajištění dostatečného, garantovaného, dlouhodobého, "levného" zdroje elektřiny a distribuce (koordinace/garance provozovatelům zdrojů a sítí na dlouhodobé odběry a jednoznačné potvrzení směřování státní politiky k (rychlému) přechodu na elektromobilitu)
Určitě ještě přijdeš na další.
Jak případně postupovat je otázka pro kvalifikované dopravní odborníky, nikoliv do laické poradny. Ovšem domnívám se, že nic urychlovat nepotřebuje a nechce. Jsou rozšířené v rámci MHD elektrické dopravní systémy typu metro, tramvaje a trolejbusy. MHD je doprava kyvadlová a vyplatí se investovat v počátku vyšší prostředky do výstavby trati, aby se pak jezdilo s nižšími náklady či ekologicky. Akumulátory jsou dodnes sporné, nicméně ministerstvo něco začne urychlovat až ve chvíli, kdy se jednoduše stane používání elektrobusů a jiných dopravních prostředků vybavených akumulátory výrazně levnějším a praktičtějším než je provozování stávajících systémů.
Odstavená a funkční auta jsou tak akorát možná v Saudské arábii. Všude jinde se právě prodávají tam kde je o ně zájem. A jestli někdo jezdí s vykuchaným DPF filtrem nebo s autem v dezolátním stavu, tak za to může jen ten konkrétní uživatel. Né automobilka, né auto a ani ten první majitel. Ten dotyčný se takhle bude chovat ke každému autu a srát na veškerou přírodu a zdraví jiných lidí. Za to nemůže elektromobilita
Copak vás někdo nutí kupovat nové auto? Klidně používejte vaše staré a opravujte ho do aleluja. Někdo ale auto zvrakuje při havárii, nebo je tak prohnilé že už se jej nevyplatí opravovat a jde na vrakáč. Potom potřebuje nové a měl by mít povědomí že si může koupit i něco lepšího. Samozřejmě ti co si kupují auta na tři roky tak to není o ekologii. Stačí se ale podívat na věkový průměr aut co tu jezdí a rázem vám musí být jasné že ten elektromobil z dlouhodobého hlediska je ekologičtější. Takový článků najdete dost kde se porovnává eko zátěž vozidel. U elektromobilu to bývá do 10 let. Jen prosím nevěřte tomu že elektromobil umře hned po skončení záruky. Je to stejná blbost jako tvrdit že spalovák umře hned po záruce, která je mnohdy kratší jak u elektromobilu.
Jen pro představu, že elektrizovat MHD jde i bez kolejí, trolejí a velkých baterií, přidávám 2 obrázky autobusů se superkapacitory a průběžným dobíjením během dne na konečných a nebo velkých zastávkách, kde autobusy stejně delší dobu stojí.
Typický autobus MHD ujede během dne údajně jen asi 200km.
Zjevně nechápete, co v ekonomice znamená problém kuřete a slepice, problém prvotního kapitálu nebo první splátky nebo třeba i TCO, takže pro mě nemá smysl se tady snažit přesvědčit lidi s hlavou obalenou alobalem, že se jim někdo z Bruselu snaží modifikovat myšlenky v mozku.
> není ani na duchody a EU blokuje snižování emisí zaváděním cel na čínské elektromobily
Ano, není lepší způsob, jak zvýšit příjem státní pokladny, než zabít existují automobilový průmysl tvořící 10% HDP, 25% exportu, 26% veškeré průmyslové výroby v ČR a zaměstnávající 200 tisíc lidí. To je teda debilní nápad.
> automobilový průmysl tady bude stále, auta se budou vyrábět pořád
Proč by tady někdo auta a díly vyráběl, když se nechá trh zaplavit čínskýma autama za dumpingové ceny? Chcete snad dělat za čínskej plat a benefity, abyste tomu konkuroval?
Kdyby se lidi jako adrian05 poslali do kamenolomu (Diktatura je nejefektivnější forma vlády), Neměli by čas vymýšlet cocotyny... Aneb, jak by to vypadalo, když přemýšlím nad tím, že by někdo něco měl...0
chápeme se? Zkrátka dneska má kdejaký Neználek možnost projevit názor před nižšími desítkami, lidí, třeba zde, a jen to odvádí pozornost Od důležitých věcí
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.