Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak u samoobslužné pokladny dávat zboží do tašky

Od: tomkk® odpovědí: 39 změna:

Zdravím, po dlouhé době jsme byli na výletě nakoupit v Albertu. Nemeli jsme úplně prázdný vozík, ale běžela jediná pokladna, takže jsme šli výjimečně k automatickým pokladnám. Chovám se uvědoměle ekologicky, tedy jsem použil vlastní pevnou tašku, která vydrží několik roků a chtěl jsem logicky namarkované zboží dávat do této tašky. Položil jsem ji tedy odkládací plochu vedle automatu a tohle spustilo zvukový alarm a velkými písmeny na na obrazovku napsalo: "Odeberte zboží z nákupní zóny!", nebo něco takového. dávat zboží na hromadu a až potom najednou ho přeskládat do tašky je na palici, to je horší jak u pásu, tam mohu plynule namarkované z boží rovnou dávat do tašek. Měli jsme toho hromadu, který se sesypávala, nadával jsem jak špaček. Navíc u normální kasy prvně na pás posílám pevné těžké zboží a to měkké až nakonec, a jak zboži za kasou odebírám, opět strkám pevné těžké zboží na dno tašky a pečivo a jogurty jsou pak až nahoře. To ale při dvojím přeskládávání přes odkádací plochu u logicky není možné, ta pocha není tak velká, abych mohl vše poořit vedle sebe.
Kupovat vždy novou tašku, abych ji mohl namarkovat a položit na vážící pult je taky nesmysl. Takže co mám udělat, abych namarkované zbož mohl dávat rovnou do tašky? Je tam nějaké tlačítko TARA, které mi umožní položit si na odkládací prostor vlastní tašku?

Bavíme se tedy o automatických pokladnách. Normálně tam nechodím, takže tam nejsem registrovaný, abych mohl moužít scan&go. Kdyby všechny řetězce sdílely společnou identifikační kartu, tak by o tom šlo uvažovat, ale přece nebudu mít 10, nebo 20 registrací a 20 karet, nedejbože 20 obdobných aplikací v mobilu.

 

 

39 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


12x

Zboží průběžně do tašek dávat nemůžete. Vše namarkovat, pokládat na levou stranu na takový plech. Je to vlastně váha. A ta Vám kontroluje, zda nákup souhlasí se skutečností. Do tašky znovu a až po zaplacení.

Jinak pokladna "umí mluvit" a vede Vás. Pokud uděláte něco špatně, kasa Vás na to upozorní.

Tašku kupovat pokaždé nemusíte, proč? Přinesete si tu svou, jakoukoliv, otevřete ji, pověsíte na věšáček na váhu a navolíte si: Mám vlastní tašku. Kasa to přijme a v tomto případě můžete načtené zboží hned rovnat přímo do připravené tašky, která stojí na váze.

Výhodou také je, že když nakoupím třeba 10 balíčků pudinku, nemusím jej markovat po jednom, ale zvolím si celkové množství. Je to rychlejší a vyjede až koncová cena. Jaga.

Občas se něco zasekne, ale většinou už namarkuji, zaplatím bez nehod. Je to prima na menší nákupy. S přetékajícím vozíkem bych raději počkala u běžné kasy.

Mohu si to dávat rovnou do tašky už na ploše, pokud je to TESCO kde mají scannery.

 

jirib

7x
Nejdřív namarkujete,zaplatíte a potom odebíráte do tašky...
Tak jest naprogramováno.Ještě vám není něco jasné?
Prostě to tak je a jinak nelze!
Správně. Opravdu nechápu, kdyzi má velký nákup a vidí předem, že se to do zony již namarkovaneho zboží nevejde, nejde k pokladni

... stačí si vzít scanner

 

buybuy

6x

A co je k nepochopení na tom, že zboží namarkuju a potom dám do tašky v pořadí, který potřebuju? Pokladní taky vždycky zboží namarkuje. Buď choď k pokladní, nebo si nákup rozděluj na dva, když živíš regiment. Průměrně inteligentní člověk pozná, kdy toho nakoupí hodně a jde raději k pokladní. Tašku si do taškové zóny dávat nelze, protože tašková zóna rozpoznává váhu produktů tam odložených (ochrana proti krádeži) a ta taška je logicky mimo váhu zakoupených produktů. Pokud si nevíš rady, i u samooblužných pokladen je vždycky obsluha.

To co zmiňuje jaga nelze všude, většinou se napípne věrnostní karta a markuje se s tím, že se do tašky skládá až po celkovém odpípání, žádné háčky pro vlastní tašky tam nejsou (min. v Tescu a Lidlu). Je to kvůli tomu, jak píšu výš, že taška váží byt pár gramů a samoobslužnou pokladnu to mate. Pokud ti to vadí, nebo děláš jenom velké nákupy jenom jednou za týden, nic ti nebrání v chození k paní pokladní

 

halamus

4x

Každý řetězec to má jinak a navíc se to průběhem času mění.

Ideál, na úvodní obrazovce je položka "Vlastní nákupní taška"

O něco lepší, je to ukryto, třebas Lidl.
" Tašku tam klidně hned na začátku před zahájením skenování položte, software ji vidí a napíše vám, že na odkládací ploše byl zjištěn předmět a zda je to vaše taška. Pokud potvrdáte, že ano, váha se vynuluje i s vaší taškou."
Zdroj: dfens-cz.com/...

Nejhorší možnost, nejde to.

Teď jsem to v Lidlu zkoušel a mám zásadní poznatek.

Musíte tu tašku tam narafičit tak, aby sama otevřená stála a mohli jste do ní skládat bez jejího výraznějšího pohybu. Pokud to uděláte jako já, že jsem tam dal složenou tašku a vynuloval váhu, tak jsem ji s prvním zbožím musel rozdělat a i když jsem váhu nejdříve zatížil tím zbožím a až pak zvedl tašku (co mě tak narychlo napadlo, že by šlo), tak stejně nastal "PROBLÉM V TAŠKOVÉ ZÓNĚ". Protože systém poznal, že přibyla váha zboží, ovšem taška mu chyběla, tudíž mínusový součet.

Tak jsem mávl na pokladní na první pokladně. I přiběhla nasraná pokladní, protože to mají suprově vymyšlené, že obsluha samoobslužných pokladen zároveň, když je moc lidí, sedí za kasou č.1, kde zrovna byla. A zdrbala mě, že když tam něco položím, tak to nesmím zvedat. A pak přiběhla sama ještě jednou se stejnou náladou, protože jsem tam měl Frisco, což je jakože alkohol Což pokladna kromě červeného světla nad hlavou (čehož jsem si vůbec nevšiml) nijak nesignalizovala. No asi toho paní už měla od rána ve tři hodiny dost. Obvykle jsou u nás pokladní v pohodě.

Takže je to funkce spíš pro vlastní košík, krabici nebo aspoň tvrdou tašku co sama otevřená stojí.

 

 


3x

Jak z ničeho udělat problém.

Přitom je to tak jednoduché..

 


2x
Proveď nákup, po zaplacení to naskládej do tašky, a hlavně nevymýšlej hovadiny.

 

tj

2x

1) Tyto pokladny slouží k tomu, když si jdete koupit pár věcí, abyste zbytečně nezdržoval u kasy pokladní. Není to určené na větší nákupy (což vám správně dle velikosti odkládací plochy došlo, nadávat jste tedy měl právo maximálně sobě)
2) Do tašky si nemáte co skládat, tam si nákup naskládejte až v autě, nebo v obchodě, ale až vypadnete od kasy. Nesnáším, když si lidé dávají věci rovnou do tašek a zdržují tím všechny okolo. Nikoho nezajímá co je pro vás pohodlnější, prostě buďte ohleduplní, naházejte si věci zase zpátky do košíku (někteří jedinci nezvládnou dost rychle ani to), zaplatte a zdarec.
3) To že je málo pokladních je globální problém. Obchody nechtějí platit zaměstnancům více a ještě k tomu jich nechtějí platit tolik. Stále selektovat obchody, kde mají pokladních dost nelze, to by se brzy nedalo nakupovat nikde. Pokud jela jedna pokladna a tvořila se nějak extra dlouhá fronta, měl jste si jí vystát a pak si nechat zavolat vedoucího, který má tohle na starosti a řádně ho dořvat. Myslím, že by se k vám všichni lidé okolo hned přidali. Hádám, že měli stejné pocity, jen nemají dost odvahy udělat ten první krok a raději si postěžují doma, nebo v hospodě u piva (či zde na poradně). Problémy jsou od toho, aby se řešily a mlčením a kýváním na vše se ještě nikdy nic nikam nepohnulo.

jaj*
A u normální pokladny si nikdo nedává nákup do tašky? Třeba v Penny když nakupuji s menším košíkem je to nutné. Ale mají mít otevřené normální pokladny, to by rovnou šaliňák mohl sundat svetr a dát ho někomu v šalině a říct že jede to do Řečkovic at to tam hodí. Nebo v nemocnici at si to zašije každý sám. V Kauflandu měli kdysi, že při delším čekání dávali poukázky.

...naházejte si věci zase zpátky do košíku ..., zaplatte a zdarec.

Když mám malý plastový košík/vozík do ruky (do kterého se vlezou klidně dvě tašky nákupu), který se nechává před pokladnou s pásem případně u samoobslužné pokladny, tak to mám pak naházet do kterého košíku?

tj
Do malého plastového košíku se vejde maximálně nákup o obsahu malého plastového košíku. Ne dvě tašky nákupu. S malým plastovým košíkem nemáte u pokladny co dělat. Buďte ohleduplný k ostatním. Jděte na samoobslužnou. Pokud jdete na větší nákup, berte si normální vozík, problém vyřešen. Ty vozíky na tahání nechápu do dnes. Buďto jdu pro pár věcí, vezmu je do ruky, nebo malý nákup, stačí košík, nebo větší a beru vozík, který je ve všech ohledech praktičtější.

 

fram

1x

Ona ta automatická plošina na odkládání umí nějak vážit, nebo počítat... Pokud je na chlebíčkách červeně sleva, je nutno volat prodavačku, jinak to markuje plnou cenu. "Odeberte zboží z nákupní zóny!" mne rozčiluje též, ale co, je to hloupá AI. Vlastní tašku na plošině to vyječuje jako "neočekávané zboží".

Někde se otevírá východ na účtenku, tu samozřejmě zahrabávám na dno.

tu samozřejmě zahrabávám na dno***proč? když víte, že jí budet potřebovat. Vy nekontrolujete pokladní doklad?

fram

Právě že doklad kontroluji pečlivě - v klidu doma. Hlavně kvůli slevám/neslevám.

 


Takže fakt nelze.. Všem děkuji za odpovědi.

Tedy pokud máte nákup větší jak malý (Bože, on si dnes ještě někdo dovolí nežít single a mít děti a rodinu! ), tak výkřiky řetězců "My už vám igelitku neprodáme, buďte eko, noste si vlastní tašky!" a současně výzvy "Využijte automatické pokladny!" jsou vlastně jen pokryteckým blábolem, protože pro to nejsou udělat ani toto. Něco jako o tom vínu a vodě..

Přece by nebyl problém tam dát tlačítko na vynulování váhy s taškou a pokud by se to systému nezdálo, at si klidně přivolá obsluhu, že v tašce nepašuji 4 rumy.

(Rodinný nákup - jak tu někdo píše "pro regiment" - vypadá jinak, to je vrchovatý vozík a s tím chodím k pásu. Tohle byl nákup jen cca za 1100 a přesto se na pultík nevešel, aniž bych zboží musel vršit na sebe. )

Jak jsem psala, v Tescu to jde. Tašku pověsím na háčky, odpípnu si "vlastní tašku" a kasa se s tím už sama popasuje. A pak můžete vybírat z vozíku od nejtěžších výrobků, načítat je a rovnat pěkně na dno tašky, ovoce nahoru. Ale je fakt, že třeba v Globusu tu možnost vlastní tašky nemají.

Druhá možnost: zboží z vozíku po načítání dáváte na tu plechovou váhu. Ukončíte, váha je plná. Ale - vozík je místo toho prázdný. Takže do vozíku si posadím velikou nákupní tašku a z váhy rovnám nákup do tašky podle hmotnosti. Máte ty věci sice v rukou 2 x, ale není to nic náročného. A pěkně využijete prázdný vozík. Opravdu to není až taková tragédie. Jaga.

re4zon
Je to velka tragedie. Pokud nekdo pri implementaci cehokoliv kasle na komfort zakaznika, zaslouzi si zkrachovat. Kvuli teoreticke moznosti kradeze budeme otravovat 99% poctivych zakazniku, vskutku vstricny pristup. Ja rikam na***t. Reseni je jednoduche, kdyz uz jsem masochista a hodlam obchodu nahrazovat pracovni silu, jdu tam, kde pokladny funguji normalne. V globusu neni duvod pokladny vyuzivat vubec, selfscan je mnohem rychlejsi a pohodlnejsi.
pb®
Asi neumíte skládat. Nakupuju pro regiment a chodím k samoobslužné pokladně, nemám problém. Holt musím větší nákup dobře poskládat. S čím mám problém jsou třeba semínka, jsou tak lehká, že je váha nezaznamená.
re4zon
A presne kvuli takovym to tu vypada jak to vypada. Pokud chci nekde nechat penize, nebudu tam jeste delat saska a hrat tetris s nakupem, aby se mi vesel na odkladaci plochu. Vychodni premysleni, obchod tu neni pro vas, ale vy pro obchod.

vim skoro jistě, že i v některym Albertu sou automaty, co se ptaj na vlastní tašku
(a dokonce existuje (cca v centru Prahy) Albert, co má naopak automaty bez vážícícího pultu, takže tam lze opravdu cpát zboží po odmarkování kamkoliv, resp. hlavně se vůbec nemusí všechno vyndavat z košíku - veliká výhoda hlavně při nákupu víc kusů jednoho zboží (at už s kódem, nebo bez), ale tohle je skoro jistě výjimka, která se nedočká většího rozšíření)

re4zon
Dokud to budou burtozrouti akceptovat, tak se to rozsireni nedocka. Ona ergonomie obsluhy neco stoji, na strane vyvoje i naslednych nakladu. Zakaznik by mel chtit za kazdou cenu, at si je obchod ze svych miliardovych zisku laskave ukroji a zakaznikovi ulehci zivot. Jenze zakaznik je holt nouma a misto aby nakupoval priste jinde nebo si aspon zarval a dal najevo nespokojenost, bude soupat nohama, nebude "vymyslet kraviny" a smiri se s tim, ze "to tak je" a klidne si to odpracuje. A obchod si toho je moc dobre vedom, takze proc by se snazil, kdyz noumove budou otrocit a jeste budou vdecni za uzasny system, diky kteremu nemusi stat frontu pokladny..

 


0x
Jedete do obchodu kde mají scannery. Tam si zboží ocuchate a hned si ho můžete skládat do tašek. U vlastní pokladny jen zaplatíte. Případná kontrola udělá památkovou kontrolu i v taškách.

 


0x

Asi nejde. Několikrát jsem slyšela "zákazníky", kteří se domlouvali jak ošidit samoobsl. pokladny. Proto tam neplatím. V USA a Austrálii vycházejí vstříc prosbám zákazníků a některé samoobsl. pokladny ruší.

seznamzpravy.cz/...

w

Jeden řetězec na jediné prodejně, cvičně zrušil pokladny

 


0x
Přímo do tašky nakupuje třeba máti v kauflandu se skenováním přímo při nákupu. Něco jsem viděl i v globusu. Jinak samoobslužky standartně fungují vámi nenáviděným způsobem. Holt si musíte předem rozmyslet, jestli je to výhodnější ke kase nebo samoobslužce.

V TESCO taky jedině se scannerem a rovnou do tašky. Strašně se divím těm masochistům co si nabalí plný koš a pak to u pokladny různě přeskládávají

 


0x

V Táboře v Bille lze dávat namarkované zboží buď do tašky případně zpět do košíku. Váze to nevadí. Potom lze jít i s větším nákupem . Naopak v Tescu v Pha to je problém.

 

svatoslav

0x

Vůbec nechodím k samoobslužným pokladnách, to tak ještě, na to tam jsou prodavačky... poslušně čekám, chci býti obsloužen... ale udivuje mě, že někdo si nejprve v klídečku naláduje zboží do tašky, a až POTOM začíná platit...

Lepší je zaplatit a pak zdržovat doskládáváním zbytku nákupu? Jaký je v tom rozdíl?

Protože dřívějším zaplacením ušetří čas jen tím, že dá do tašky 2 - 3 ks zboží, než pokladní zadá částku a vytáhne peníze na vrácení. U placení kartou neušetří nic, až na těch pár vteřin, než se potvrdí platba. To už může skládat do tašky. I když dost lidí hledí na displej a čekají až se jim potvrdí platba. Takže tam taky nic.


To pepr: To není tak úplně pravda, jsou kasy (např. Lidl, Ikea), kde za kasou jsou dvě odkládací plochy oddělené "výhybkou". Pokud dotyčný prvně zaplatí, může si tam klidně dál pět minut skládat nákup a pokladní přitom může v pohodě markovat další nákup. I u pokladen, kde dvě plochy nejsou, to postup urychlí, protože pokladní může nákup uzavřít, a začít markovat první položky, plus si zákazník může odpípnout kartu obchodu. Pokud toho druhý zákazník memá moc, běžně stihne hned od pokladní odebrat zbo?í a zaplatit, zatímco ten pomalejší tam ještě zápasí s taškami.
Naopak to někdy může vést k tomu, že se začnou nepříjemně blížit hromádky obou zákazníků, ale to je pak chybou pokladní.
Tedy jsou běžné situace. kdy by předchozí zákazník okamžitou platbou mohl urychlit provoz. Ale lidi jsou různí, mají různé priority a různou míru ohleduplnosti.

 

w

0x

@tomkk zkus tu tašku položit před začátkem, před skenováním prvního zboží...

V Albertu mají asi fakt velmi malé váhy pokud si pamatuji ze 2 prodejen. Asi jak kde... nwm

Každopádně by to mělo jít tak, že když ti to začne pískat pro neočekávané zboží, tedy tašku sis nezakoupil přes skener, No tak přivoláš obsluhu, a to tam odmáčkne a pískat to přestane!

Ono to klidně začne pískat i když tam položíš 12 okurek salátovek, díky tomu že to nemá normovanou váhu, na přes no, no tak to prostě pískat začít musí... Ale to by tě přece nemělo nějak rozhodit,

Pokud ale toto téma řešíš na poradně, možná pro tebe bude daleko větší problém se domluvit s obsluhou než nejdřív zaplatit a pak teprve házet do tašky Ono totiž po 1000 let platilo, že podobné problémy se řeší verbálně, ústy. Ti, kdo toho nebyli schopni, tak to dnes řeší přes všechny ty internety, bavím se oběžných, naprosto ruty ních věcech, mezi něž patří i jistá nutnost naučit se obsluhovat nedokonalé stroje..

Ale právě tím, Že budeš prudit, a ptát se na to prodavačů, případně o tom napíšeš do prodejny, když to udělá víc lidí, tak ten software nechají opravit. To je posun... A ne že když budeš třeba vypisovat na internet, že jsi měl pravdu, že to nejde, a že to je hloupý.


Když to začalo pípat. rozhlédl jsem se, ale obsluhu jsem neviděl, nikdo nereagoval, tedy bylo rychlejší to vyřešit tak, jak jsme to udělali. Kdybych se chtěl vykecávat, mohl jsem jít ke kase s obsluhou. Až při odchodu jsem usoudil, že obsluhou asi byla znuděná (ne moc pěkná slečna, která si v koutku u východu ze zóny něco řešila na mobilu.
Jinak ale tyto triviální věci mají být "one touch easy", jak se kdysi jmenoval jeden telefon, ne aby je musela obsluha každému vysvětlovat. A třeba v Tesku jsem si užil čekání na obsluhu snad 5 minut, kvůli pitomému pivu a ověření věku. Tím se "výhody" takovýchto pokladen dost ma?ou. Dobré tak pro dělníka, který si koupil 4 rohlíky a vysočinu. Ale i tito se mbou často raději stojí ve ftontě u kasy. Proč asi..
w

V Tescu tydlety kasy samoobslužné mají právě umístěné u info pultu. A když tam je něco kvůli alkoholu, tak ti to odmáčknou rovnou z toho info pultu když tě vidí že už jsi fousatý. Naposledy mi to zazlobilo s těmi 10 salátovými okurkami, ona tam zadá svoji kartu a pin a za 10 s vyřešeno...

V tom Albertu to mají úplně na druhé straně, tedy mezi samoobslužný mi a info pultem jsou pokladny Nicméně mělo by stačit zakřičet na tu pokladní 2 m od tebe, No jenže pokud tam žádná nesedí tak to je těžký, nebo spíš tam bude fronta a ona nebude mít čas telefonovat. Vážně to nefunguje s tím prvotním položením tašky na váhu?

Inu, dnešní softwary a vývoj dělají jen ti nejlepší, ale těch je málo, takže už to dělá i kdejaký lepič. S tlakem na cenu to zkrátka už není raketová věda.

Jestli chceš něco posouvat, tak musíš uplatňovat námitky. Já to dělám poměrně často, třeba v bankovnictví, některé banky mi to i kompenzuji a posílají mi bankovky.

Zkrátka tu znuděnou paní* na recepci jsi měl čím mohl vyrušit a požádat, během 10 s, aby napsala podnět Jinak zrovna Albert si platí externí callcentrum pokud se nepletu, které nabírají právě tyto stížností podněty a reklamace. Dovedu si představit, kdybych chtěl do té prodejny chodit a zlepšovat ty procesy, možnosti jsou. Takže to je jenom o tom, kolik své dovednosti skilu a času do toho chceš investovat.

* Ne moc pěkná by mělo znamenat, že bude o to více snaživá , nebo ne? Když to nezkusíš, tak se to nedozvíš )


V "mém" Tesku na sebe nekřičíme, je tam tlačítko "přivolat obsluhu" a to rozbliká majáček nad kasou. Pivo ho zozbliká samo. Jenže těch kas je tam cca 12 a tím, že kasa s obsluhou tak jede z cca osmi jedna, nebo žádná. nahánějí k automatickým kasám i lidi, jako já, kteří je nemusí. Tedy tam těch majáčků bliká několik a jediná obsluha často někomu i markuje celý nákup. A celkem ten přístup některých chápu, nechcete mě obsloužit u pásu, tam mi to namarkujete všechno tady.
w

Tak to se musím podívat, jestli ten majáček zabliká, Asi ne, protože já jsem vždycky volal, minimálně na sebe strhnout pozornost a urychlím to, tak proto to mám tak rychle - já vím že svítí zeleně když je volno a červené když je kasa uzavřená. Co mě vytáčí je když oni zavírají ty samoobslužné kasy a těsně před zavíračkou už jede třeba jenom jedna casa, a ty musíš stát frontu na samoobslužnou pokladnu to naštve.

Každopádně ke svým připomínka můžeš využít časté hodnotící formuláře, kde Jes losovačka O iPhony, případně přímo napsat na vedení námět k zamyšlení...

Já mám takový dojem že vždycky když jsem něco někde takhle napsal, tak pak tam jedna casa vždycky byla v pohotovosti nějakou dobu, no po půl roce už to zase trošku ochladlo

Ale každý zaměstnavatel by měl řešit, že jeho zaměstnanci zavírají už 5 min. před zavírací dobou, to je největší fakap

U všech samoobslužek je nějaké světlo pro upozornění na problém. Ovšem jen někde se k tomu ozve zvuk na přilákání obsluhy. A pokud to jen svítí/bliká a obsluha není poblíž, tak si toho samotného světla nemůže všimnout.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]