Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cestování vlakem do Francie

Od: slimak® odpovědí: 14 změna:

Dobrý den, máte někdo zkušenost s cestováním vlakem do Francie a po Francii? Jedná se mi konkrétně o trasu z Děčína do Nantes. Zjistil jsem, že u nás se nechá u čd koupit jízdenka do Strasbourgu, ale na TGV ze Strasbourgu do Nantes už ne. A už do toho Strasbourgu to vychází cca 5000,-, což mi přijde docela dost. Není nějaká levnější varianta? Myslím tedy vlakem - letět by se asi nechalo levněji, ale to nechci. Předem děkuji a zdravím. Jirka.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mll

2x

Je potřeba hledat na stránkách dopravců. Do Paříže se chystám delší dobu, ale asi skončím u autobusu. Jezdí sice vlak Vídeň - Paříž NJ468 za ceny od €29,90 ale jen asi 3x týdně, nebo dokonce jen jednou týdně.

Z Děčína do Vídně se dá jet Vindobonou (RJ257) z Prahy to bývá za €15 ale z děčína si netroufám odhadovat.

Z Paříže do nantes pak jezdí přímé vlaky TGV ale z jiného nádraží (Vlaky od Vídně jedou na Est do nantes z Montparnas).Ty by asi prodávaly francouzské dráhy. Francouzské dráhy neznám, znám Italské, což je podobný bordel. Jejich TAV (tedy TGV po italsku) jsou nejluxusnějšími vlaky, které stojí víc jak letadlo (také si hrajou na konkurenci letadlům, což při rychlosti 300 km/h neni tak těžké), ale když se koupí dostatečně včas, tak jízdenka přes skoro celou itálii (8 hodin vlakem Freccia rosa) vyjde pod 50 euro (vloni jsem za Milano-Scalea platil €35,90, kupoval jsem 5 měsíců dopředu).

Prodávají to i německé dráhy, které mají stránky v rozumném jazyce (francouzské asi jen ve francouzštině, nikde jsem změnu jazyka nenašel)

Takže bych to viděl na jízdu se dvěma přestupy ve vídni a paříži, ovšem objedete celou Evropu a strávíte na cestě 30 hodin. Možná by se našlo nějaké lepší spojení, že by se na vlak do Paříže přestoupilo někde jinde. Cenově Vindobona vypadá, že se dá sehnat i za €23,70 (např. 14. května) vlak do paříže €39,90 (24, května, ovšem tehdy stojí vindobona €42,40) a pak je tu poslední část cesty, tak schválně TGV8121 je na stránkách DB od €51(pozdější pak za 47 a 39) dohromady jsme někde na €115 teda cca třech tisících za jednu cestu.


Děkuji, to vypadá docela zajímavě - taky jsem si říkal, že by bylo možná lepší jet přes nějaké jiné větší město, i kdyby to znamenalo zajížďku ( podobně jako když jedu autem, tak bývá lepší jet delší cestu po dálnici než kratší přes nějaké kotěhůlky ). Ale Vídeň mě nenapadla. Na tu Paříž jsem narazil, když jsem si dal vyhledat vlakové spojení, ale přiznám se, že mě zarazil ten přestup, kde je přesun na ten Montparnas. Psali tam nějakých 40 min, ale já už mám s cestováním po Paříži taky svoje zkušenosti ( hlavně s jejich národním zvykem - se stávkami ), takže když tam je 52 minut na přestup, nejsem si tak jistý, že by to vyšlo. Kdyby to vyšlo jedna cesta kolem 3000 Kč na jednoho, tak to by bylo úplně v pohodě. Díky a zdravím. Jirka.

mll

V té paříži konkrétní den byly pozdější vlaky levnější, nemám představu jak dlouho to trvá mezi tamními nádražími. Z Prahy bych jel asi přes Salzburg, ale to by se z Děčína zkomplikovalo. Ten noční vlak bývá dost pomalý, a na přestup bych počítal určitě aspoň 2 hodiny, nevím jak v ve Francii, ale v Itálii (a z Itálie) mívají zpoždění klidně 2 nebo 3 hodiny. Jen ten vlak do paříže se zdá, že opravdu jede jen jednou týdně.

 

2024

0x
Tak ono by to asi vyšlo levněji i autem...

Přesně! Děčín - Štrasburk je cca 700 km. S mým autem na LPG mě to bude stát cca 1000 Kč, s průměrným SUV na benzín 2,5-3 tis. Kč, na naftu kolem 2 tis. Kč. Hrubé zaokrouhlené odhady.


Autem tam jezdím, ale až do Pontchateau je to cca 1600 km.To už najednou nedám a tak bych radši nějakou odpočinkovou variantu cesty...

Myslím, že i s přespáním (hotel, pension) na půli cesty to vyjde o hodně levněji

2024
Ano, najednou to nedáte, to už by bylo i velmi nebezpečné, zvláště pro jednoho řidiče (byt teoreticky by to za "den" šlo).
Ale po 800km si dáte přestávku v hezkém hotelu či penzionu (i se snídaní se vejdete do cca 2000Kč) a ráno pojedete na pohodu dál.
Každý rok takto jezdím Itálii nebo Řecko.

No já to tak zatím jezdím, ale je to zase další den navíc - když tam jedeme na tyden ( sobota ráno odjezd a neděle večer příjezd zpět, tak jsem pomalu půl toho času na cestě ). A stejně po dvou dnech v autě bůhvíjak odpočatý nejsem. Náklady jsou tak 4000 benzín, cca 80 E mýtné plus 1600 přespání - to všechno pro dva.jedna cesta. A to počítám jen benzín, ty náklady na auto jsou ale samozřejmě vyšší. Počítám, že ten vlak bude stát víc, ale zase se můžu prospat během té cesty, pokoukat na krajinu a na cestě strávím místo čtyř jen tři dny - odhadem. Takže kdyby byla jedna cesta vlakem tak kolem 5000 pro jednoho, nebylo by to zase tak o moc víc a asi bych to zkusil.

 


0x

Podívejte se na netu na ceny DB v Německu (Drážďany-Štrasburk) a ceny Francouzských železnic ve Francii (Štrasburk-Nantes). Určitě to bude o hodně levnější, než kupovat v Česku komplet jízdenku do Francie. S cestováním vlakem po Evropě bohužel zkušenosti nemám, už vzhledem k tomu, že autem mě to vychzí násobně méně. A to nemluvím o cestování ve dvou!

mll

Ceny jízdenek, zvášt ty tarifní jsou opravdu přemrštěné. Autobus vychází na půlku, letadlo většinou taky na míň. A nedělám si iluze, že bude líp. Prostě dráha je podle současného přesvědčení nejekologičtější (kromě toho je nejpohodlnější a někdy i nejrychlejší), ale je prostě nejdražší.

To, že pokladna ČD neumí vydat jízdenku ani na vlak, který v čechách začíná je známá věc. Kolega takto do Nice (nebo Antibes) nakonec letěl protože autobus byl vyprodaný (jel z polska). Měl najité pěkné spojení s přestupem ve Frankfurtu a ČD mu nedokázali prodat ani ten Frankfurt. Já jsem tu samou zkušenost udělal se spojením do Itálie, zdálo se, že tím směrem dokážou prodat nejvejš Vídeň. K čemu slouží mezinárodní osobní pokladna je mi záhadou, jestli k prodávání jízdenek Praha - Bratislava nebo něčeho takového. Slyšel jsem totiž několik podobných zkušeností. Ale ono jde už o to, jakým tónem vás na pokladně vítají. Jakoby říkaly: Cože, vy chcete jet do itálie vlakem, spadnul jste ze švestky? Ještě že máme ten internetový prodej.

 

tm

0x
Zkus nějaké ty celoevropské jízdenky - interrail nebo jak se to jmenuje. Pak bych zkusil v Německu flixtrain nebo ten nový spoj Praha - Brusel, nakup u DB atd. jestli by to nesnizilo cenu... tak je jasné, že ti vyjde dráž než auto. Zvlášt, když většina lidí do nákladů za auto počítá jen benzín. Pokud si odmyslim koupi auta, které většina lidí již má, tak musím min připočítat amortizaci, pojištění, možná preventivní prohlídka vozu před takovouto cestou na západ. Při cestě vlakem se bohužel počítá i cena personálu, nebot špinavou práci v podobě řízení udělá někdo za vás. Nemluvě o tom, ze auto je na takto dlouhou cestu nejméně pohodlný dopravní prostředek. Takže zkuste pátrat a dobrodruzstvi hodně zdaru.
mll

Ten nový spoj jsem někdy už prověřoval www.europeansleeper.eu . Mě teda vyšlo, že mě se na nic nehodí. Ceny z Čech většinou začínají na 79 eurech. Z čech vyjíždí v neděli, úterý a čtvrek, zpět potom v pondělí, středu a pátek. Přijde mi, že je to vlak, který k nám má vozit takové ty alkoholové turisty z nizozemí, tak je to i propagované - 1 den v praze bez nutnosti hotelu za ceny od 69 eur - zpáteční jízdenka z libovolného místa belgie nebo nizozemí (nic o opačném směru tedy z čech a zpět do čech). Což ale neznamená, že by se nemohl někdy hodit. Staví i v Děčíně ale jestli by se nějaká ze zastávek hodila je otázkou, z německa to točí nahoru do nizozemí a pak dolu do Belgie, nejede do Francie.

 


0x

Jo je to drahý a lepší to nebude.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]