Nejste přihlášen/a.
Četl jste někdo komunistické knihy o manželství a sexu?
Co je tohle za dotaz? Ony existují nějaké příručky o sexu vydané ÚV KSČ?
Ale k věci: Příručky vydané třeba v 50.letech budou mluvit o škodlivosti, příručky z osmdesátých let budou již v podstatě moderní. Stejně tomu bude u příruček "kapitalistických". Jen se to bude třeba o 10-20 let lišit. A příručka vydaná třeba v Americe může být podstatně prudérnější, než ta "komunistická" a to z náboženských důvodů. Rozhodně bych tedy nemluvil jedním dechem o politice a sexu, ale spíš o kultuře a sexu.
Před revolucí byla rodina základ státu a stát se opravdu staral, třeba svobodný měl celkem problém dostat byt, ženatý, byt přes pořadník si počkal, ale dostal, i novomanželskou půjčku s úplně směšným úrokem. A jak už napsal Ampér - v šedesátých letech se v základkách ještě chodilo do náboženstí, sexuální výchova oficiálně žádná. Náboženství se přestalo učit a sex se probral jednou za rok s celou třídou formou přednášky /mám pocit, že v šestce, tak si asi dovedeš představit jak to probíhalo/. Pak měly holky v devítce hodinu týdně "rodinku", kluci nic. Z toho plyne - čím více s časem a kvalitou vědy stoupala všeobecná povědomost, tím více tyhle věci nebyly tabu. V podstatě, až po revoluci se začalo mluvit a psát o sexu a sexualitě zcela bez ostychu. Možná, sem tam měly holky v Bravíčku /nebo jak se to jmenovalo/ nějaký pokec.
Takže, nestavěli, nemluvilo se o ní.
Za komunistů byl nejznámější Dr. Plzák. Jeho příručka První pomoc při nehodách manželských, Jak proti zlu, S kým žít, Srdce zmámené láskou a vlastně těch tytulů je spousta, je platná dodnes. Naprosto celá. cs.wikipedia.org/...
Nezapomínejte, že knih byl všeobecně nedostatek a na knihy stávaly dlouhé fronty. Tituly k tisku a výrobě prošly cenzurou a byly velice pečlivě vybírány. Komanči usoudili, že problém s manželstvím a sexem není, neexistuje. Knihy s touhle tématikou potřeba nebylo. Nevydávaly se. Nebylo třeba lidem blbnout hlavy nesmysly. Takže jsme takové knihy někdy vůbec nesehnali. Dr. Plzák měl jakousi vyjímku, protože byl velice vtipný a byl chápán spíše jako humorista. Já jsem třeba 4 celé roky sháněla "Jak získávat přátele a obcovat s lidmi", Carnegie. Bylo velké štěstí, že po tak dlouhé době se mi to povedlo. A to nebyla a není kniha o sexu.
doplněno 06.04.15 09:49:Byla jsem se projít se psem a musím vám říci, že jste mi nasadil brouka do hlavy. Vzpomínala jsem, kdy jsem slyšela poprvé slovo sex. Erotika, předehra, antikoncepce, prezervativ. Vůbec si nemohu vzpomenout. Takováhle slova se vůbec nepoužívala. Nahrazovala se velice nehezkými, vulgárními, hrubými výrazy. Protože sex bylo něco zakázaného, nehezkého, nečistého, tak si to ani nezasloužilo nějaké přijatelné pojmenování. A masturbace, ta už vůbec! Ne že by neexistovalo, ale nemluvilo se o tom. Samozřejmě, že bývala znásilnění, incesty, těhotná služka šla z domu, na nemanželské dítě, parchanta se plivalo a házelo kamením. Ne že bych to znala z knížky, ale zažila jsem to. Nějak pomalu, skoro neuvědoměle, se to začalo měnit. Přišla neznámá slova, neznámé obrázky. Také neznámé přístupy, lidi začalo zajímat, jak se cítí ženy. Hodně dlouho to byla "manželská povinnost". Maminka mi vyprávěla, jak si jí stěžovala švagrová, moje teta. Že když ji manžel řekl "Pojď", musela. Kdykoliv. A to vím, že strýc byl hodný člověk. My, děcka jsme se dozvídaly informace šeptem, mezi sebou. Nehezké, odsuzující, zavrženíhodné. Je pravdou, že jsem se pohybovala mezi dívkami ve škole i v tělocvičně. Nějak jsem já a holky kolem mě, na kluky neměly čas. Nesoudím, jen vzpomínám. Ani si netroufnu soudit, protože nevím co je nebo bylo lepší.
Dneska je knih hodně a mos nejdou na odbyt..na PC se najde vše..Knihu jednou přečtu a už ji nemusím mít. Knihovny se ani nevyrábějí...Ještě tak půjčovny ,,ale i tam není velký zájem...
doplněno 06.04.15 12:59:Ale také jsme věděli co co znamená,,dneska je svět prolezlý sexem až je to k zblití..Dříve to byla celkem posvátná věc,,lidí i s pusou se schovávali ,,no rozhodně to bylo i vzácnější.Jisatě byly vyjímky ale ne jako dnes..Otevřu cokoliv a vyskočí na mne nahatá baba..děs.!
"Protože sex bylo něco zakázaného, nehezkého, nečistého, tak si to..." Takže bych se teď ráda zeptala mužů, jestli to taky takto viděli. Prosím, máte slovo.
Nesouhlasím s babkazov! Blbost, těhotná služka šla z domu? Od kdy byly za komunistů v domácnostech služky?
Na nemaželské dítě se plivalo? Jste viděla nějaký prvorepublikový film nebo možná Morálka paní Dulské a ted to
sem motáte a pletete mladým hlavy. Chodila jsem s nemanželskou dívkou do školy a nikdo na ní neplival i svobodné matky
měly mnohem lepší situaci než dnes, jesle, školky, škola, lékař zdarma , práce se našla, našla se i práce z bytem, tkzv.
svobodárny, byly podnikové byty, levné rekreace ROH atd., ale to už se tu řešilo. Souhlas se zavináč.
Mýlíš se, oni tomu neříkali služka a dokonce tehdejší OZ to umožňoval. Vím o jednom takovém "zaměstnavateli" co měl na zvonku kpt. V... Práce byla povinnost, ve prospěch celku, tedy ani ne pro sebe. Božíčku, co bylo zdarma? Tak kdo je platil, ke se na to braly prachy? Jesle, školky všichni? Já po známosti. Možná to mají ještě v S. Koreji, né? Ale to je už mimo dotaz.
babkazov,,a jaká slova se používala místo sexu---v té době třeba jiné,,ale má to stejný účel. na př. ty nevíš co je olačka? Já to vím,,to je sprosté? Podle mne není,,onanovalo se vesele jako dnes,jenže se o tom tak veřejně nemluvilo ,,je to přece úplně normální.Dneska se mluví o SEXU jako o" chlebu.. "Každá doba má své výrazy,,A SEX nebyl nečistý --ba naopak ,dnes
ka se tohle dělá prokletě brzy a to je z té dnešní morálky.
My jsme tedy služku neměli ,,ve kterém roku to jako myslíš--za komoušů,,,směšné!Pak neznámé obrázky já viděla jako děcko vrývané ženské přirození jako dnes.Jak psala tady Rádkyně. Ty se pohybuješ někde jinde.V jiném čase..Jako bys měla 90 let.Pokud tvá teta šla na slovo pojď ,,tak to bylo u nich patrně zvykem..Ale i dneska jde žena s mužem vlastním
pro klid doma a nic z toho nemá.. Není v tom rozdíl.No a tys neměla jako slečna 12cti letá choutky? Člevěk to nezažil jak to chutná,ale má přece pud...a ten byl Tak se onanovalo...Dneska se již i souloží jen se tomu jinak dříve říkalo. Koukalo se po klukách již v těch letech-myslím i dneska mají ve školce u nás se říká galánky a galány. To je tak=é nečisté?Je zkrátka jiný svět ---a to není v tomto směru lepší...
Zavináči, říkáte přesně to, co říkám já. Jen jinými slovy.
doplněno 07.04.15 17:44:Obě přece říkáme, že to všechno existovalo, jen se o tom nemluvilo. A když, tak škaredě. Jako by to byly nadávky, jakoby to bylo nečisté! Všimla jste si, napsala jsem, že nesoudím.
Útlá knížečka: Hynie, Josef; Dospíváte v muze, Státní zdravotnické nakladatelství 1957, 1965, Avicenum 1976, brožované vydání, formát A5, 62 stran (někde 82 stran). Viz například databazeknih.cz/... nebo antikvariat-atlas.cz/... .
Podle informací na googlu v roce 1969 vydal další populárně naučnou knihu muj-antikvariat.cz/...
O autorovi je víc na magazinelita.cz/... titulní stránka knihy na webové stránce je zřejmě r roku 1941 (viz google), nebo na databazeknih.cz/...
Dobrý den, myslím, že i komunisté nejdříve vždy stavěli - a až potom masturbovali (stejně tak i nekomunisté). Komunistky i nekomunistky před masturbací stavět nemusely. Zdravím!
Kratce po 1917 v SSSR byl sex velice otevrenou temou - da se rict ze spolecnost byla az promiskuitni (burzoazni kapitalisticka spolecnost chtela lidem nanoutit poradek a pravidla i ohledne sexu a rodinneho zivota - bolsevismus se tedy vzbouril i proti tomu). To se ale pak pozdeji zmenilo a zacal prevladat konservativni pohled.
Jesti tazated ovlada rusky jazyk a zajima se o situaci menovite v SSSR doporucuji video Секс в СССР (Документальный фильм
- co je to zase za blbou otázku - ta protikomunistická demagogie je fakt k zblití - člověk, kterej skoro celej život prožil (spokojeně) v "komunismu" jen zírá, co je dnes všechno možné ...
Máte svoji vycinkanou "svobodu", tak proč se furt do těch komunistů navážíte - starejte se o svoje dnešní demokratické (vych.*ané) politiky a o hrabivou církev (která je věčná) - mystifikování komoušů už dnes nemá žádný smysl, navíc dav jenom papouškuje vládnoucí zlodějskou sebranku, které se to "hodí do krámu"...
doplněno 06.04.15 14:50:- tzv "komunismus" byla prostě taková doba a v každé době se musí žít - a vy se budete za čásek zase chodit modlit do mešit !
- a proč zrovna komunisté - proč ne církev, lékaři, ateisté, islamisté, neandertálci, nebo křováci? ...
doplněno 06.04.15 18:25:- mustang - nemyslím si to - komunisti jako politická strana nemá tak dlouhou historii, aby stihli zabít více lidí nežli třeba křestani, nebo muslimové - i když Stalin se dost snažil ...
culdobuldo, asi jste nepochopila dotaz, páč já to pochopil tak, že se tazatel ptá, jak se o tomto tématu (ne)psalo v době komunistické nadvlády.
Nikoliv jako kritiku oné doby. Rozčilujete se zbytečně.
nejvíce lidí zahynulo opravdu za dob komunistů..právě za tak krátkou dobu historie..(ale já je nepočítal věřím historikům)
- milancukrar - pro úplnost - za komoušů se nepsalo o ničem "choulostivém" - a - nechce se mi věřit, že komunisti stihli zabít opravdu nejvíce lidí - ale nechci se hádat, když o tom nic moc nevím.
Jinak - děkuji za odpověď níže.
culdabulda1:
ono stačí malinko zapnout mozek a hned je jasné, že ta čísla jsou hodně přemrštěná i při nejlepší snaze by to nemohli komouši stihnout, historici do toho započítali kde koho a ještě to vynásobili "pišvejcovou" konstantou.
Je to jako s kouřením, do obětí kouření se podle statistik započítá i ten kdo umřel zcela na něco jiného, ale byl kuřák.
culdo, každý má svůj názor, a svoji pravdu. Vy nevěříte, že jich bylo tolik, já je nepočítal, ale věřím historikům. Ne jen těm našim.
Paní kolegyně, určitě máte právo věřit tomu, čemu chcete, a určitě Vám nebudu sdělovat, že máte (za)vypnutý mozek. Zkrátka nevěříte, že komunistické režimi vyvraždili nejvíce lidí, a to je to důležité.
Přeji Vám jen pohodu.
No šéfová vždycky říkala, není důležité jak, důležitý je výsledek. Rád bych někdy viděl pravdivou statistiku o kolik se zvýšila násilná úmrtnost za posledních 25 let. Zrovna tak mi nejde na rozum, když tenkrát se na osobu snědlo víc masa než dnes. Kde se bralo, když byly prázdné háky a co se s ním děje dnes, když není snědeno.
Masturbuje se od vzniku lidstva, i zvířata, takže masturbovali i ti s červenou knížkou. Z jiiných politických stran, společenství né? Kopa lidí i se zvířaty atd. A co jsi četla TY, i klasiky ML? A jak se k tomu stavíš?
doplněno 06.04.15 18:38:Kovisi, být u moci nácci, tak žiješ za Uralem, na Madagaskaru či kde nás chtěl Bata vystěhovat, nebo jsi se vůůůbec nenarodil! A nic jsme po tobě nečetli!
doplněno 06.04.15 18:43:zuzulinka: "Protože sex bylo něco zakázaného, nehezkého, nečistého, tak si to..."
A to jsi četla gde? Trochu se nad tím zamysli, byla by jsi tady, lidstvo, zvířata a psala ko...y nebýt sexu?
Jediný, komu se to jaksi nelíbí je církev, ve které jsi?
Ta otázka mě pobavila. I komunisté masturbovali, souložili, pili, kouřili, byli mezi nimi gejové... jen se o tom nemluvilo tak jako dnes.
- při "honu na komunisty" je dobrá každá blbina. Za chvilku se budou ptát, jestli měli rohy ! ...
doplněno 07.04.15 18:16:-milancukrar - tak pardon - mně to vlastně může být už jedno (svoje jsem si celkem spokojeně odžila) - jenom mi vadí dnešní černobílé hodnocení této doby. Vždyt se jen podívejte na tu otázku - to Vám fakt nepřijde divný?!, že se někdo takhle zeptá?
culdo, opět se mýlíte, nikdo tady nedělá hon na komunisty, to jen Vy podsouváte tuto teorii..
doplněno 07.04.15 18:57:Paní kolegyně culdo, naprosto s Vámi souhlasím, že otázka zní jinak, až divně, i když text otázky to již napravil...
Nejdříve jsem se domníval jako Vy, co to tazatel zase klade za otázku...ale po přečtění zadání jsem si názor opravil.
doplněno 08.04.15 17:19:Paní kolegyně Culdo, opět s Vámi souhlasím, "alespoň to na mne dělá takový dojem."
Taky si myslím, že to na Vás dělá takový dojem. ale na mne ne. Nesmíte všude vidět jen nenávist ke komunistům.
doplněno 08.04.15 18:26:Paní kolegyně,
holt je moje mentalita ovlivněna TV a médii - nesmím moc koukat na "politiku" - musíte filtrovat zprávy...
pak z toho blbnu. Ale to jste přehnala, jste na sebe moc kritická...
- teď běží na ČT 2 dokumenty o Hitlerovi, NSDAP atd .. - proč 14-leté školačky nezajímá např. názor nacistů na tuto otázku? - výchova mládeže i chápání německé rodiny, manželství, společenského života mi zde přijde daleko zrůdnější, anebo přinejmenším stejně zrůdná, jako ta komunistická ! - a rozhodně daleko zajímavější !
Připadá mi, že dnešní mládež za jediné zlo považuje to komunistické ! Proč? - každá ideologie, která se stane nástrojem moci vládců vede ke zrůdnostem, přece. Vadí mi, že dnešní společnost nasazuje rohy jen komunistům, alespoň to na mne dělá takový dojem.
Nemohli být přece všichni disidenti jako Havel a spol. - lidi museli normálně žít - a přinejmenším jsme tu neměli tolik zločinců, jako máme dnes, i když komunisti zrovna nefandili gayům, nebo masturbaci, či prostituci a volným mravům ...
- dnešní jednostranně zaměřený protikomunistický fanatismus mi přijde stejně BLBEJ - jako ten, chcete-li komunistický. Lidský dav prostě musí mít všechno černé, nebo bílé - život se přece ale skládá víceméně převážně z "různých odstínů šedi" ..
doplněno 08.04.15 17:44:- milancukrar - holt je moje mentalita ovlivněna TV a médii - nesmím moc koukat na "politiku" - pak z toho blbnu.
Culdabulda1, mně zajímá, co tu bylo nedávno, co si pamatujete. Nacisté tu byli před 100 lety a Napoleon před 200, to byly pochopitelně jiné mravy
- zuzulinko, - protože jsem svůj mladý život prožila v tzv. "komunismu", kdy se o mnoha věcech veřejně nemluvilo (nebo se odsuzovaly) , a přesto jsem ani náhodou nepocítila nějakou sexuální nesvobodu ani u sebe, ani v okolí - nepřipadá mi toto téma nijak zajímavé !
a pokud se kouknete na net, můžete o masturbaci nalézt spoustu informací a teorií (nejen komunistických) o její škodlivosti, či prospěšnosti zde např. výňatek z jednoho článku :
Na konci 18. století švýcarský lékař Samuel Tissot prohlásil masturbaci za příčinu nespočtu fyzických i duševních chorob a zahájil snahu o její léčení, která pokračovala až do padesátých let 20. století.[14] Dalšími významnými spisy o léčbě masturbace jsou anonymní Onania: or the Heinous Sin of Self-Pollution, and AU Its Frightful (1730), a de Bienvillova Nymphomania (1771) líčící potíže s furorem uterinus (běsem děložním).[15] Metody léčby zahrnovaly celou škálu různých postupů od prostého svazování penisu chlapcům, nasazování nejrůznějších pásů cudnosti (včetně ostnatých, které měly chlapci způsobit bolest při erekci), až po ústavní léčbu, skotské střiky, elektrošoky či kastraci. V roce 1859 zkonstruoval E. T. Cramer mechanismus nazvaný aidousoter, který si chlapci museli povinně nasazovat na noc.[16] ... atd. atd. ...
... proto se mi zazdálo, že je legrační míchat do tohoto tématu nějakou ideologii, resp. "posmívat" se komunistům, kteří ani nemohli uznávat nějaké odchylky od platné společenské morálky, stejně jako nacisti, nebo církev, nebo islamisti, židé atd...
doplněno 08.04.15 20:41:-milancukrar - asi se Vaší kritice nevyhnu, at se snažím "problém" pojmenovat sebekulantněji, takže už toho raději necháme, na nějakou smysluplnou politickou debatu nemám ani dostatek informací, ani erudice a vlastně ani náladu. Jen se mi otázka zdála ve spojení s komunismem směšná.
Paní kolegyně,
" že je legrační míchat do tohoto tématu nějakou ideologii, resp. "posmívat" se komunistům,"
nějak se nemůžu zbavit dojmu, že jste to jen Vy, kdo do debaty vnáší komunistickou ideologii. Nebo špatně čtu?
zuzlinka:
s politováním musím konstatovat, že informace o časově vzdálenějším nacismu jsou mnohem méně zkreslovány, než o časově bližším komunismu.
A k samotné otázce - četl a nemyslím, že se nějak lišily od současných
cicko, omluvu přijímám...
já se omlouvám, že jsem si vůbec dovolila se ptát, teď mně tu neuráží nikdo tolik, jako právě váš dohled hejkal
ale raději mu prominu, nebo mně zase sprdne...(hejkale, už toho nech)
mám teď slíbit, že už se ptát nebudu?
No kdyby byl každý příspěvek posuzován dle znění otázky tak jich je polovina smazaných. A pokud je 2x Nick v jednom vlákně tak reakce na různé příspěvky od různých přispěvatelů. Nemíním na návaznosti odpověďi měnit Nick. Bylo by to nelogické.
A jakou má Jahelka vazbu na znění otázky.
Já se Vám všem divím. Podle mne si nějaký chlap dělá legraci a má z toho zábavu, nebo jej odpovědi vzrušují a všichni to vysvětlují a vysvětlují. Nějaká patnáctka by se takhle blbě neptala na masturbaci v komunismu.
bmbx. Tak si máte pravdu. Když se tady chtějí někteří "dědci a babky" dohadovat s "patnáctkou" o masturbaci za komunismu, tak at se baví. Příjemnou zábavu.
Jofa, tazatel se neptal na masturbaci v komunizmu. On se ptal, zda se o tom psalo, mluvilo. Na samotný akt se vůbec neptal. Ptal se, jak se k tomu stavěla společnost.
Ladinpraha, český Absurdistán s Robertkem? Takže částečně zodpovězeno! To bylo pěkné. Děkuji
I když na mysli jsem měla jejich "poučnou" odbornou literaturu.
- zuzulinko - nic mi do toho není, ale v knihovnách (nebo archivech) už tyto knihy nejsou k nalezení? - až tam půjdu, určitě pohledám, případně doporučím... nezdá se mi, že by byla tato literatura pálena na hranicích (leda, že byla dána do sběru, to nevím.)
V každém případě pochybuju, že by je "pamětníci" běžně četli, aby věděli, jak mají přistupovat k lásce, sexu, manželství a rodině, případně k nevěře a různým sexuálním praktikám. Leda studenti marxistických škol, myslím.
Omlouvám se, ale tato otázka mne z nějakých důvodů nepochopitelně irituje, tak se nezlobte - a nejen Vy.
culdo. Ano, tato otázka Tě naprosto zbytečně nepochopitelně irituje. Mě se ten dotaz nezdá být až tak hloupý. Je pravda, že se dříve (tedy za komunistů !) o sexu nehovořilo a nepsalo. Hodně věcí bylo tabu. A vidíš to, já jsem v letech cca 1975 - 1985 nějaké knížky o sexu v té době četla (Plzák, Pondělíčková atd...). A to jsem ani náhodou nebyla studentkou marxistické školy. A většina mých spolužaček tyto knihy také četla.
zuzulinko - Ty se maličko krot ve výrazech a ve svých odpovědích...Jsi proti nám opravdu takové pískle. Tak a jaký byl rozdíl v tehdejší literatuře a v té dnešní? Naprosto diametrální. Asi takový, jako když si pustíš nějaký zamilovaný film z té doby (možná tak huban a nic víc) a nebo pěkne peprný pornofilm z dneška. A o té masturbaci se nějak moc nemluvilo (teda v knihách). Prostě se to taktně přešlo. Mluvit o tom otevřeně - na to ještě nebyla doma. A strašit madé muže , že jim po této činnosti narostou chupy na dlaních - tak tomu už snad nikdo nevěřil.
Faktem ale také je, že před rokem 1989 u nás neexistoval jediný sexshop, nevycházel jediný erotický časopis. Přitom poptávka by byla, ne že ne.
No ony ty časopisy dokonce zabavovali, cestující je vyhazovali do košů na hranicích a naši, včetně pasováků, PSáků je pak distribuovali dále. No a chyběly nám?
doplněno 18.04.15 19:46:Já je nepoptával, prostě je nabízeli ...
Za komunistů (mluvím o době od r. 1970 a dále) se onanovalo úplně stejně jako dnes. Co si pamatuju, tak hromadné experimenty po večerce na škole v přírodě, lyžáku, bramborách atd. byly časté. Spíše bych řekl, že v té době byl nemanželský sex na pracovišti běžnější věcí, než dnes. Pokud se na to podívám z jiné strany, tak homosex byl také běžnou věcí, dokonce existovali neoficiální homobary. Viz např. doktor Kája ze Slunce seno byl v jednom takovém barmanem. Jediný rozdíl mezi dnešní dobou a tehdejší je, že porno (foto, filmy) bylo považováno za trestnou věc. Trestáni ale za to byli jen aktéři, výrobci a distributoři. Kdo měl doma nějaký časák nebyl pro nikoho zajímavý.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.