Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řeší si banka nedošlé zboží zaplacené kreditní kartou?

Od: jakub7 odpovědí: 10 změna:

Mám takový dotaz, který vyplývá z toho, jak podle všeho fungují kreditní karty v zahraničí. Podle všeho je možné si objednat skrze kreditní kartu nějaké zboží a pokud nastanou problémy ve smyslu, že boží není dodáno, nebo prodejce dodal nějaké jiné zboží, tak může zákazník zažádat o vrácení peněz. Obvykle to prý není problém a banka vrátí peníze a samotný problém si pak řeší s prodejcem a jelikož je to banka, tak má obvykle větší páky na vymáhání těchto peněz zpátky.
Já bych tedy rád věděl, jestli se dají podobně využít i české banky a jejich kreditní karty. V podstatě takové ujištění, že kdyby náhodou byl problém s nějakým zbožím, tak člověk přijde s menší pravděpodobností o všechny peníze. Případně jestli něco takového nelze využít maximálně do termínu splatnosti kreditní karty, tedy max. do jednoho měsíce. Díky.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

makak

6x
Chargeback funguje i s debetní kartou...

 


1x

Použij google a hledej "chargeback"

Např: usetreno.cz/...

epravo.cz/...

nok
Zkus si to v praxi
V realite zadna polozka typu ZBOZI NEODPOVIDA POPISU NEBO NEDORAZILO ve formulari ani neni a zajimalo by mne jak to budes prokazovat a kdo to bude posuzovat
Formular banky z jejich clanku kde popisuji Chargeback : csob.cz/...
makak
Zboží nedorazilo je hned druha moznost. Navíc je tam možnost "jiné".
ml

Neni to: "Prohlašuji, že jsem nikdy neobržel hotovost, zboží, službu v hodnotě, která mi byla naúčtovaná"

Jo musí to být složitě formulované, aby to spoustu lidí odradilo. A to je to aspoň v češtině. Nedávno jsem vyplňoval "complain form" u rakouských drah a tam to bylo německy a anglicky a vybrat z toho, která možnost je, že vlak byl opožděný (o 3 hodiny, to se ví, že nějakých pár minut bych neřešil, už několikrát jsem mávnul rukou i nad dvěma hodinama) a že chci kompenzaci, dalo trochu víc práce. To vůbec nemluvím o tom, jak těžce se tohle "stěžovací oddělení" na jejich webu hledalo; pro české dráhy mám radši uloženého zástupce (hlavně kvůli stornům, o kompenzaci jsem snad u nich nikdy nežádal).

 

nok

0x
To je nesmysl, banka nic takového neřeší, to je tvůj problém a občpr věc!
Mamka s tebou bude řešit pouze v případě, že budeš tvrdit, že jsi uvedenou transakce neprovedl ty, že jde o zneužití..
Takže jedině v případě, že nebyl použit chip, pin, 3D…

Tak leda tvoje mamka. Banka reklamaci platby řešit bude.

 


0x

Co je bance do toho? To je tvůj problém a musíš řešit s dodavatelem. Jiná věc jsou platby přes některé platební brány, které platbu zadrží, dodavateli oznámí, že je zaplaceno, ale pokud není transakce vinou dodavatele úspěšně dokončena, peníze se vrátí plátci.

Hele, taky se nemusíš vyjadřovat ke všemu, obzvlášt, když o tom očividně nic nevíš...

 

ml

0x

V zahraničí (teda USA) je to prý běžné, proto tak rádi platí kreditkama (kreditka=kreditní nebo debetní, většinou to nerozlišujou, pojem debit card jsme si zavedli my). Ale dost pochybuju o použitelnosti u nás, i když by to taky mělo fungovat, banky se budou bránit.

Zase u nás jsou dost větší možnosti takové věci řešit přímo s obchodníkem, v USA je to složitější (obecně tam prý platí, že je lepší dlužit, než si něco předplácet).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]