Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nevrácené poštovné

Od: milhaus1® odpovědí: 16 změna:

Mám jen dotaz , jestli prodejce který uznal reklamaci za nekvalitní zboží a "vrátil " mě peníze pouze jen za přístroj ,
si může odečíst poštovné , které jsem ale musel zaplatit jak při objednávce , tak i při odesílání zboží k reklamaci?
Zaplacené poštovné při objednání a při odeslání zboží k reklamaci bylo celkem ve výši 218 Kč , které mě ale prodejce
nevrátil . Domnívám se , že by měl vrátit všechny náklady spojené s dodáním i odesláním zboží , když uznal reklamaci .
Má tedy právo ponížit peníze o zaplacené poštovné , které jsem musel zaplatit?
Děkuji za informaci a přeji všem příjemné letní dny .

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

5x

Přiměřené náklady spojené s vyřízením reklamace ti musí zaplatit, tj. i to poštovné tam i zpět (pokud sis nevybral nějaký dražší nadstandard) - prokazatelně vyzvi k zaplacení včetně rozumného termínu a kam zaplatit, upozorni na vymáhání právní cestou pokud nezaplatí.

 


2x

Nemá na to právo. Je povinnen vám zaplatit poštovné za odeslání reklamace i zpět to hradí on.

 


2x

Hádat se nebudu, ale ještě jsem nezažil, že by prodejce při reklamaci někomu vracel poštovné.

asd1

Reklamoval jsem např. u Makity a dopravu tam i zpět zaplatili automaticky i bez vyžádání.

Jinak stačí vyžádat a zaplatit to musí.

dotas

A když Makitu dovezes osobně mhd, tak ti zaplatí jizdenku?

docela by mě zajímalo, jak bych to asi tak měl ten prodávající udělat, když vůbec nemůže tušit, kolik stálo poštovné od tebe do servisu, to zaprvé, takže těžko ho může automaticky proplácet že

asd1

Když si to vyžádáš a doložíš tak ano zaplatí i MHD

Tazateli to prodejce zaplatit spíš přímo odmítnul než že "neví kolik" Samozřejmě cenu musí doložit dokladem nebo i čestným prohlášením (to pak může rozporovat, ovšem pokud to je obvyklá cena tak to rozporování moc neprojde)

 

koko

0x

Neměl. jakým právním předpisem a paragrafem podkládáte vaší domněnku?

Tady se asi micha náklad nutně vynaloženy na úplatnění reklamace versus odstoupení od smlouvy, požádal jste o uhradu nakladu? Ne Tak co se divite!?

 

kmet

0x

Onehdá jsem objednal něco do azlaboxu, pak jsem si to rozmyslel a napsal jim, že to chci stornovat. Odpověděli, že to není problém a že peníze mi vrátí na účet přes kartu použitou při objednání. Skutečně tak udělali a k mému překvapení poslali úplně přesně stejnou částku, jakou jsem zaplatil. Tedy náklady spojené s vyskladněním, balením, přepravou do azlaboxu a nakonec i dopravu z azlaboxu zpět do skladu. Všechno tohle bylo na jejich náklady, i když nezdařený obchod byl způsobený 100% z mé strany.

 

id

0x
Jde o slovíčka nebo vypsany jiný formulář. U reklamace se proplácí nejdříve zboží a po naskenování podacího lístku poštovné. U odstoupení od smlouvy se poštovné zpět neproplácí a někdo si ztrhne i dopravu k vám. Vše najdete v konkrétních podmínkách nákupu u prodejce.

 


Všem děkuji za informace . Plotostřih jsem do Alza . cz vrátil , protože po druhém stříhání živ. plotu byl totálně k nepotřebě ..., prostě Čína . Kdybych věděl , že je to z číny , tak bych to nikdy nekupoval . Starý plotostřih - nůžky jsem měl 23 roků , než " odešly" , takže s nimi umím . Ta čínská Ferrida je totální šmejd . Už ji ani Alza v e-schopu nenabízí . Poslal jsem jim po uznané reklamaci všechny poštovní a PPL náklady tj - zaplacené doklady a žádal jsem o vrácení všech vynaložených nákladů , ale poslali ( zatím ) jen peníze za křovinořez . Tak uvidím . Odeslal jsem můj dotaz na D - test , ale objevilo se to tady , tak nevím , jestli je to tady nějaká " odpovědna " D- testu . Nejde mě o těch pár korun ale o princip a dodavatel by měl veškeré náklady po uznané reklamaci vrátit , protože v jejich e-schopu nemají u nabízených přístrojů uvedeného vůbec žádného výrobce a možná věděli , co to prodávali za šmejd . Kdyby byl uvedený výrobce , tak bych si ten plotostřih určitě nekoupil . Přeji všem hezký den . M.

 

vili

0x
Nevím, jak je to u Alzy, ale spousta obchodů má reklamační formulář, po jehož vyplnění a odsouhlasení pošlou kód na bezplatné zaslání zboží k nim.
Jinak samozřejmě na náklady na poštovné při uznané reklamaci nárok máte. Kontaktoval bych reklamační oddělení s dotazem, pokud nenajdete jiný postup na stránkách obchodu.

 

paveldvorak

0x
§ 1832 odst. 1 občanského zákoníkukdyž odstoupím od smlouvy a chci zboží vrátit zpět obchodníkovi, současně s odstoupením od smouvy mu navrhnu aby hradil zpětnou dopravu a poslal mí kód pro zásilkovnu nebo PPL...oni mají jiné smlouvy a lepší ceny u dopravcůzatím mi to vyšlo pokaždé, s výjimkou firmy HIFI24.CZ, která prodává nefunkční šmejdy a vůbec se za to nest\díproblém je v tom, že to mají v obchodních podmínkách...pokud kupujícího upozorní na skutečnost, že nehradí zpětné dopravné, nemají ze zákona tuto povinnost...Takže zákonný nárok je skutečně jen na tu cenu za dopravu od alzy ke kupujícímu, zpětná doprava jen v situaci když obchodník klienta NEUPOZORNÍ na to, že to nehradíJá to řeším tak že prodejci sdělím že pokud to vše uhradí zdržím se negativních hodnocení na heurece atd...

 

id
Vaše odpověď je tazateli na prd. On neodstupuje od smlouvy jako vy, on reklamuje zboží.
asd1

Hele dvořák, když mi dáš kilo tak nenapíšu že jsi hajzl. Moc férová metoda...

paveldvorak

chytráci, do 3 měsíců můžete odstpoupit od smlouvy pokud zjistíte, že výrobek nemá deklarované vlastnosti...reklamace se podle zákona řeší opravou, opakovanou opravou nebo výmenou za jiný výrobek...ale chápu že vaše přirozená inteligence která nebyla nikdy narušena žádným vzděláváním vám velí jinak

asd - buď špatně snášíš dnešné vedro, nebo jsi skutečný genius, koupíš v alze šmejd, ten na své náklady vrátíš zpět, alza ti vrátí zpět prachy za samotný šmejd, 2 x zásilkovnu za 2 x 104 Kč ti nevrátí...a ty to necháš být, protože výsledkem tvého obchodování s alzou je čistá ztráta 208 Kč + zracený čas a nervy...Ty to necháš být a jako bonus budeš ALZU všude chválit...

id
Pan Dvořáķ - bla bla bla. Při uznané reklamaci si můžete vybrat. Dva dny stará skutečnost. Já si vybrala dobropis včetně poštovného. Zaspal jste ve vzdělání.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]