Nejste přihlášen/a.
V bezobslužné prodejně s různým rozbaleným nebo neodebraným zbožím pro domácnost z e-shopů jsem zakoupila i proutěný košík na kolečkách vyložený látkou (něco jako jsou tašky na dvou kolečkách s uchem). Byl mezi dalšími košíky, vedle těchto i různé menší do ruky, kulaté, hranaté... prostě pro mě "koutek proutěného zboží". Zboží v prodejně má jednotnou cenu 100 korun, at se jedná o obojek na psa nebo o dalekohled. Zaplatila jsem na terminálu podle instrukcí s tím, že pokud na zboží není kód, abych naskenovala přiložený univerzální kód. Asi za dva týdny mně volají z obchodu, že jsem odvezla košík určený pro nakupování v obchodě, at ho vrátím. Koš jsem už ale darovala. Obchod mi poslal výzvu, abych jim zakoupiula koš nový s odkazem na obchod, koš má cenu 1799 Kč. To se mi už tolik nelíbilo, a tak se ptám, zda mám obchodu něco vracet, když jsem koupila zboží, které naprosto nevypadalo jako nákupní koš pro využití pro nákup v obchodě a který byl umístěn na místě neoznačeném a pro mě nerozpoznatelném, že by se jednalo o košíky pro ukládání nákupu. Obchod argumentuje tím, že nikdo jiný si koš nekoupil, že každý jiný rozpoznal, že se jedná o koše určené k nákupu a ne na prodej. Děkuji za rady
V bezobslužné prodejně jsem nikdy nebyla, proto nevím, jestli tam může být najednou více zákazníků, nebo jen jeden. Aby se třeba v případě problému vědělo, kdo je viník. Proto netuším, jestli je tam jeden jediný košík/vozík, nebo je jich někde u vchodových dveří více. Pokud je jich u dveří více, měl by průměrně vnímavý zákazník pochopit, že to není zboží na prodej. U jednoho jediného košíku v prodejně je to sporné.
Co bych v podobné situaci udělala? V mládí jsem bývala bojovná, do podobných pří šla s odhodláním a často jsem byla úspěšná. Teď už se řídím rčením, že moudřejší ustoupí. Požádala bych obdarovanou osobu, aby košík vrátila. Vysvětlila bych jí situaci a věnovala jí něco jiného.
@kacerdka Můžete sdelit odkaz na ten vozík - co vam poslal obchod?
Z toho lze dovodit, jestli se jedná vo jejich hloupost nebo jak tomu mohlo dojít
Co je to za prodejnu, že tam není žádná obsluha, jestli by vás obsluha pustila kasou pryč, tak už to jejich problém každopádně za mnou poslední dobou asi dvě prodavačky běžely ) Akorát že mě chytli vždycky u auta, takže než se rozhoupali rozběhnout, tak jim to dost trvalo. Měl jsem vše v cajku jenom jsem testoval jak budou reagovat
Tak asi nechcete uvádět, že jste jim šlohla vybavení prodejny? to byl asi běžný vozík typu tesco lídl Kaufland ne?
Ono taky dost záleží, co je to za prodejnu, ale obecně platí, že každé zboží musí být označeno cenovkou.
A tak nějak člověk průměrného rozumu viz paragraf 4 oz, obvykle pozná, jestli má v ruce věc v hodnotě 100 Kč a nebo 1800 Kč
Takže jestli jste to chtěla slyšet názor, vyprdněte se na ně, nemají na to právo, no tak to vám říkám jako znalec zpráva, že se můžete dost mýlit. Pokud vám poslali před žalobní výzvu, tak to mohu rovnou dát na vymáhání.
No tak pokud tenhle košík (nedá se hovořit o tom, že by takový košík byl obvyklý k nakupování) nebyl označen, že se jedná o "nákupní pomůcku" nebo "neprodejné", tak je asi jen dobrá vůle, že jim nabídnete součinnost.
Když to uděláte chytře, tak asi ani nebudete muset vracet, resp. oni se toho nároku vzdají sami
Abyste ještě musela upřesnit obchod, kdo je prodejce. A také by muselo být nade vší pochybnost, že jste o tom nevěděla a nemohla vědět, tedy žádná cedule v prodejně, nebo dříve jste ten košík nepoužívala při dřívějších nákupech k nakládce a vykládce a pod.
Já už jsem řešil i s právníky korporací, nadnárodních firem leccos, takže vím, že jejich právníci jsou mazání, ale já jsem ještě víc mazán a vyškolen Povětšinou to se mnou zdali a uznali, že prohráli. Když to dali k soudu, tak to stejně skončilo na dohodě a všechno si zaplatili.
Myslíte že vám odpoví, když mi neodpověděla ani na to, jaký ten vozík si odnesla? Soudím tak z toho že několik minut po mém dotazu tady napsala odpověď na něco úplně jiného, přijde mi to, že lidé chtějí si potvrdit tu svojí pravdu
Obchod zatím jmenovat moc nechci, řeším to s ochranou spotřebitelů, spíš pro mně, jak se zachovat, nas co si dát pozor, abych zase někde v budoucnu neudělala chybu. Je to pro mě nová zkušenost. Bezobslužné prodejny běžně neznám. Vše je tam za 100. Ale tam opravdu nervíte, tedy já to nevím, jakou hodnotu zboží skutečně má, vedle sebe jsou klávesnice k tabletům, hračky, dalekohled, stativ, lampička, oblečení na psy, boty... Nebráním se tomu vše nahradit, košík jsem objednala a dostanou ho, ale ráda bych věděla jak to v takových případech je, jestli byla chyba jen čistě na mojí straně a jetli můj návrh, že se na úhradě škody podělíme je úplně mimo. Myslím, že jim by to mohla pokrýt i pojistka odpovědnosti. No, uvidíme, prostě zase nová zkušenost...
Návrh na podílu na škodě je úplná blbost. Buď to bylo zboží na prodej (jakože nejspíš ano - v chumlu zboží s označenou cenou) ty jsi to koupila a jsi vlastník, jestli jim něco vrátíš je čistě na tvojí dobré vůli, nebo ne, pak jsi to šlohla a musíš buď vrátit nebo zaplatit škodu, tj. zůstatkovou hodnotu, odečítá se amortizace.
Ještě pár postřehů. Za 100 Kč by se mi koš moc líbil. Jestli tam byl jeden jediný, nic jim nevracejte a objednávku na nový koš zrušte. Pokud tam snad bylo těchto košů víc, tak vůbec nechápu obchodní strategii. Každá jiná prodejna má podobné pojízdné koše z plastu a pořízené určitě za několikanásobně nižší cenu, než je uvedeno v odkazu. A proč po Vás chtějí nový koš za plnou cenu s DPH, když sami jistě mohou nakupovat bez DPH? S podobným nákupním košem si umím představit nákup nějakého luxusnějšího zboží. Ale ne jakýsi výprodej kus za stovku. I na toto všechno se ptejte organizace na ochranu spotřebitelů, pokud s nimi jste v kontaktu.
Děkuju, přemýšlíte podobně jako já, tohle by mě právě taky zajímalo, už jen z pohledu záměru marketáka, který do obchodu se zbožím za stovku nakoupí koše za tisíce. Těch košů tam byl pokaždé jiné množství cca 4-7. Naposledy byly mezi nimi i jiné menší proutěné košíky, fakt to budilo dojem "koutku pro proutěné zboží". Koše tak měly s nadsázkou hodnotu jako zboží v celém obchodě. V ceně s DPH a bez ní se mi taky jeví nesrovnalost... chtěla jsem doplati rozdíl ale trvali na nákupu nového koše ode mě. Čert vem peníze, i když ta cena mi vyrazila dech, ale ničit nervy si nechci, i když chování mají takříkajíc nepříliš proklientské ale ráda bych přišla na kloub tomu, jak se ta sitace má správně řešit (až zase půjdu do nějakého bezobslužného obchodu) a proč do maličkého obchůdku o velikosti obývacího pokoje dají předrahé koše, které nevypadají ani jako nákupní a ani tam nejsou příliš potřeba. A jak tu padlo v diskusi, do obchodu více nechodit, no ono to ani nejde, odstřihli mi tam přístup
Čteš to tu vůbec? Mezi zbožím za stovku neoznačené jako inventář = zboží za stovku. Odstřihnout ti přístup = diskriminace spotřebitele se sankcí až 3M
Odpověz jim prokazatelně (= nejlíp do datovky) že to bylo řádně označené jako zboží za stovku a koupila jsi to v dobré víře že to je použité zboží na prodej jako ostatní věci. Taky žádej o zpřístupnění pro další prodej s upozorněním že pokud ne tak ČOI oznámíš diskriminaci spotřebitele. Dál se s nima nebav.
Pokud to chceš vracet, tak stáhni dárek že to byl omyl a vrat jim to. Pokud jim zaplatit novej tak jen skutečnou škodu = žádné nové zboží včetně DPH, ale jen zůstatková cena opotřebeného košíku.
Díky, ta ČOI se zdá jako dobrá cesta, minimálně na dotaz k nim. I ta amortizace dává určitě smysl. Oni si to ovšem evidentně nemyslí. Kdyby se ten jejich člověk choval lespoň trochu vstřícně a přívětivě, bylo by dávno vyřešeno, a to k jejich spokojenosti a já bych měla klid. Ale čím víc do mě šije, tím víc se mi to nelíbí.
Bez ohledu na vlastní problém by mě taky moc zajímala ta logika, proč jsou tam k nákupu právě tyto košíky a ne nějaké levné, standradní, hygienicky udržovatelné... Nějaký marketingový tah, který taky nechápu Termín kulišárna, jste trefil senzačně
Tedy mě ten váš dotaz stál 500. Když jsem viděl ty sámoškové šikovné stohovatelné odolné košíky za stovku, tak jsem hned 4 domů na zahradu koupil.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.