Nejste přihlášen/a.
Dotaz prosím, na ty,kteří vědí,kam mám založit výhodný b.ú. pto zasílání důchodu pro osobu blízkou.Tato osoba nemá chytrý mobil ani pc a nemá doposud b.ú nikde,takže bych ho založila na jeho jméno běžný účet pro jediný důvod,aby nemusel chodit na poštu a u banky by dostal bankomatovou kartu.Našla jsem Raiffeisenbank do 30/6/23 výhoda 500 za každých prvních 6 měsíců.Jen k tématu,díky.
Vidím tu zbytečné rady,jak si mám zařídit účet.O mě se nejedná.
Lidi, čtěte otázky celé,díky všem.
Pro přístup do bankovnictví pořiďte jakýkoli mobil s Androidem 7 nebo novějším. Stojí pár stovek, SIM není potřeba.
Zvolte banku, kterou máte nejblíž. Na dárky se vykašlete.
Spolu s blízkou osobou založte účet. Zpravidla není potřeba nikam chodit. Postupy se liší, některé banky ale vyžadují k potvrzení jiný účet na stejnou osobu. Pak byste se osobní návštěvě nevyhnuli. Kdyby šlo o nepohyblivou osobu, museli byste mít ověřenou plnou moc. Docházka úředníka do bytu je zpravidla zdarma.
Na ČSSZ pošlete Žádost o zařízení výplaty důchodu poukazem na účet. Musí být potvrzený bankou.
Na základě zkušenosti nedoporučuji ČSOB. Cokoli neobvyklého je nutné vyřizovat osobně na pobočce.
Problém vidím v tom,že tato osoba nebude měnit nejstarší Nokii o váze granátu a nemíní chodti do banky,jde jen o to,aby to mohlo být na mém pc a ,takže blízkost versus vzdálenost banky nehraje roli.Jde o bank.kartu při nutných nákupech v supermarketech.Pohyblivá je,ale chození ji zatěžuje čím dál více.Díky za připomenutí na osobní kontakt u ČSOB ... v případě ČSSZ,tam doufám problém nebude na netu je i nějaký formulář .
Aby nedošlo k omylu. Mobil nemusí měnit. Šmatlací aparát potřebuje jen jako klíč k bankovnictví. K telefonování ho nemusí používat, nemusí v něm mít SIM kartu. Všechny banky postupně upouštějí od potvrzování pomocí SMS, takže je lepší koupit jakýkoli starý telefon, třeba s vadnou baterií, než se omezovat ve výběru banky, který může být dočasný.
@hlada To slyším poprvé, že do internetového bankovnictví se mohu přihlašovat z mobilu bez SIM karty. Mohu požádat o odkaz, kde je popsáno, jak se to dělá? Díky.
petrm: Může se to dělat třeba tak, že se v mobilu nainstaluje mobilní bankovní aplikaci přes třeba domácí WiFi sít a tu se pak připojenou přes to WiFi použije pro potvrzení přihlášení do internetového bankovnictví. Na to v mobilu nutně neni třeba mít SIM kartu.
To je škoda, že není žádný návod pro člověka neznalého práce se smartfonem. Prostě kuchařka krok za krokem.
Neřešíte otázku,patrně ji vůbec nerozumíte, o jádru problému s vybíráním důchodu mimo pošty,už vůbec ne ...
petrm: Žádný návod příliš nepomůže když ty mnohé starší lidí se už to naučít většinou nedá.
fra: Nevím to, ale neexistuje náhodou nějaká možnost, že by na požádání pošta důchod nosila důchodcí domů asi za poplatek za to?
@petrm 1. Mobil bez SIM připojíte k internetu pomocí WiFi.
2. V případě Androidu nainstalujete z Obchod Play aplikaci příslušné banky.
3. Postupem, který se u jednotlivých aplikací mírně liší, aktivujete mobilní bankovnictví.
SIM s telefonním číslem, které se používá pro aktivaci, může být v jiném telefonu.
Zajděte do nejbližší banky k bydlišti této osoby a zřiďte účet, tot vše. Chytrý mobil už je potřeba ve většině bank - v bance vám nainstalují appku (třeba na váš mobil), tzv. klíč, kterým budete potvrzovat přístup do IB. Pokud to bude ČSOB, tak o to lépe - donášejí peníze důchodcům zdarma až domů.
U každé banky dostanete po uzavření smlouvy bankomatní kartu když jí budete chtít a nemusíte mít chytrý telefon. Mám to i já-2 účty,MONETE a poštovní spořitelna. Telefon mám starý tlařítkový .Mám jen u nich účet a bank. kartu kterou vybírám u bankomatu a platím v obchodech. Poštov. spořitelna je výhodná v tom že je pro důchodce všechny výběry zdarma a můžete vkládat a vybírat na poště. Dnes už asi u všech společností je vše zdarma.Co si nasmlouvá při zakládání u banky nebo spořitelny to dostane.
Tady je jeden komentář,žeprý ČSOB banka je takovou napůl poštovní,ale ne vše má zadarmo,naopak.Ale. díky vám,že dotyčná osoba,pro kterou je tento dotaz,múže fungovat se starou Nokií a účet si založit bez IB...skvělé,to byla moje otázka v podstatě.
Nevím jestli Poštovní spořitelna ještě stále existuje a nebylo to už dávno sloučené s ČSOB. Stejně Poštovní spořitelna nebyla samostatnou bankou a byla to pouze organizační složka patřící pod ČSOB. Nevěřil bych tomu, že "asi u všech společností je vše zdarma", protože to tak v bankách určitě není. Mnohé základní služby jako např. IB, převody v rámvi ČR, karty, vedení účtů atp. bývají zdarma, ale pouze v případě, že si to klient provádí sám přes internet v IB. Pokud ale někdo chce něco zasílat poštou např. výpisy nebo vyřízovat na pobočce např. zadávat platby, vybírat peníze na pokladně atp. tak to většinou bývá zpoplatněné nemalou částkou. Doporučuji proto dobře prostudovat ceník banky jestli tam není zpoplatněné něco co člověk má v úmyslu využívat, tak aby pak nebyl zklamaný, že mu banka bude účtovat za něco nějaký nemalý poplatek a rozhodně nevěřit tomu, že úplně všechno je v bance zdarma. Banky se snaží těmi některými poplatky donutit klienty aby si vše vyřizovali sami v IB a nechodili s některými záležitostmi na pobočky.
Ano, můžu potvrdít, že internetové a mobilní bankovnictví ve FIO je dobré a považuji ho za jedno z nejlepších mezi bankami v Česku.
fra: To jsou většinou pouze takové jak píšeš návnady. Pokud ale se to dělá důkladně včetně čtení ne zrovná stručných a krátkých smluv, podmínek, ceníků atp. Tak to většinou trvá mnohem déle. Často se stává, že to zakládání účtu v některých bankách nefunguje tak jak by mělo a zkrachuje to výzvou návštěvy pobočky za účelem dokončení.
To jako vážně? A k jakému účelu,záleží na tam,jestli jste je uložil peníze na výhodný ůrok,což není můj případ,resp. dotaz.Ale přeposílaný důchod z ČSSZ,ze kterého bude banka plnit automaticky měsíčně úhrady s bydlením atd.
jethro: Osobní návštěva není nutná, ale záleží jak ve které bance, kdy a jak u koho. Nedávno jsem zakládal účet v Komerční bance a přes internet v jejích mobilní aplikaci KB+ mi to nedovolilo dokončit registraci a skončilo to, že "Těšíme se, že vás potkáme osobně" a nejsem sám kdo takto dopadnul. To pouze někteří naivní chytráci si myslí, že když jim něco jde založít bez problému na mobilu a to i cestou ve vlaku tak to určitě musí jít i úplně každému a pokud ne tak jsou to nějací mantáci kteří to neumí.
I do Fio se musí osobně, pokud člověk nemá jiný existující účet, jinak nelze ověřit totožnost. A třeba u Raiffeisenbank on-line také nejde, při dokončení žádosti vás to odkáže na návštěvu banky.
Takže ten účet, který už tři roky používám a ještě jsem na pobočce nebyl (ani nevím, kde nějakou pobočku Fio má), je asi jen iluze. Dobré vědět.
jethro: Stir asi myslel to, že při registraci přes internet banky obvykle požadují přiložení výpisu z účtu v jiné bance a pak i nějaké platby na nově založený účet. Tím banka zjistí že člověk už byl ověřený jinou bankou když tam má účet. Bez toho se musí jít na pobočku aby ho tam ověřili podle občanky a někdy chtějí i jiný druhý doklad.
Přesně tak. Když už člověk účet má jinde, jde založit on-line. Pokud ale zakládá svůj první účet, musí to řešit osobně nebo třeba dříve Equa měla své kurýry, kteří přijeli za klientem. Bez ověřovací platby ze svého jiného účtu to nejde. Nicméně u Fio trvá osobní návštěva sotva deset minut a účet lze hned používat. Další spořicí nebo cizomenove účty lze dělat již z aplikace.
Pokud to dobře chápu,tak ten dotyčný důchodce po zrušení pošt mu MV neposkytlo adevkátní banku,která by se chovala nebo suplovala tu poštu.Pokud si klade banka tolik podmínek (souhlasím),pro tyto případy,je to neřešitelné.Copak chtějí přikázat,že musí mít každý důchodce chytrý telefon a vyznat se v internetové bankovnictví,když to nemá v úmyslu.
@fra: Proc by mel stat poskytovat jakousi adekvatni nahradu za omezeni fungovani bankovnich sluzeb CP? Proc by mel kdokoliv komukoliv neco prikazovat?
Pokud vidite diru na trhu, proc si takovyto bankovni ustav nezalozite Vy?
k2 : pro neschopnost je MV ruší a pro stejnou neschopnost neposkytuje milionu důchodcům adekvátní náhradu/služby ...drž se tématu
@fra: Proc by stat mel poskytovat bankovni sluzby duchodcum? Proc si myslite, ze kdyby je poskytoval, tak by jejich hospodareni nedopadlo stejne jak CP? (dle Vasich slov pro stejnou neschopnost)
Ja s OT fnukanim v tomto tematu nezacal, pouze reaguji na Vas prispevek.
fra: Proč by MV mělo někomu poskytovat banku jako náhradu za zrušenou poštu. V tom nevidím žádnou logiku. Banky nepatčí pod MV. Pošta a banka je každé něco jiného a tak neplet tzv. hrušky s jabkami.
Nemíchám,apeluji na nečinnost úřadů MV,že takových,jaký je můj příbuzný je milion a neberou v potaz,že zrušením a špatným hospodařením potrestají nevinné,co této služby,jaksi museli využívat.Jsou tam na to,že se mají o milion důchodců zajímat a nic nenabídnout.
fra: Máš pravdu, ale bohužel je taková doba, že na nežádoucí důchodce a ty co nemají moderní techniku se časo kašle a ještě jim chtějí omezovat navýšování důchodů aby příliš nebohatli, protože stát je zadlužený a je třeba šetřít. Vláda a politici přece nebudou šetřit na sebe a tak ty peníze jednoduše zeberou důchodcům.
Skvělá odpověď ,přesně,pokud bych byla mírně familierní,tak drásá mi srdce,že tento člověk,klečel celých 17 let na kolenou,jako podlahář a ta nová horda politiků se k nim staví,ajko by byli obtížný hmyz.Oni vytvořili stabilní odvody do st.poklady,páč se tehdá pracovalo jen ve státních sektorech.Únik daní neexistoval.
fra: Ano v tomto máš pravdu. O to horší je to, že mnozí mladi (často pubertáci) to hodně podporují takové šizení důchodců, protože se jim nechce ze svých daní přispívat na důchody důchodců. Neuvědomují si ale, že i oni budou někdy v důchodu, pokud se toho dožijou a budou asi chtít mít také slušný důchod. Pamatuji si, že kdysi dávno se mluvilo, že "dědeček a babička nám ujídají chlebíčka".
fra: Ono i ti mladí politici mají občas i dobré mázory a návrhy a je dobře, že jsou promíchání i s těmi staršími. Bohužel politika je dobře placeným zaměstnáním kde si navíc parlament sám určuje a navýšuje výši svých platů a tak se není čemu divit, že se tam mnozí cpou především kvůli těm penězům a politika jich příliš nezajímá.
Jaktože Pošta,láká pobírače důchodů na založení účtu u České obchodní banky,takže je to nějaká náhražka/kooperace nebo odlehčení práce mizejícím poštám?...to jsem se dověděla od tohoto člověka,co mu pomáhám vyřešil přechod z ČP na bankovní služby.To jen tak na okraj.
fra: Česká pošta a ČSOB jsou 2 samostatné věci. Pošta má ale uzavřenou nějakou smlouvu s ČSOB na poskytování služeb ČSOB. Nevím jak je to nyní, ale dříve měli zaměstnanci pošty povinnost nabízet lidém některé služby ČSOB a asi byli za to kolik lidi na to nalákali nějak odměňování. Opačně to ale neplatí, že by ČSOB poskytovala i poštovní služby.
Těch 500 za každých prvních 6 měsíců je sice lákavá nabídka a určitě by se to hodilo, ale Raiffeisenbank bych příliš nedoporučoval, jsou s ní problémy, lidí ji dost kritizují a někteří od ní i odchází jinam ke konkurenci. Bank na výběr je myslím dost, ale pokud asi bude třeba do té banky s tou osobou blízkou zajít tak bych doporučil aby to byla banka která má pobočku v rozumné blízkosti bydliště tak aby kvůli tomu nebylo třerba jezdit příliš daleko a aby ta banka měla většinu běžných bankovních služeb na tom BÚ zdarma včetně karty, což asi má většina bank v Česku. Mne důchod chodí do FIO na SÚ kde to je oproti BÚ úročené prozatím úrokem 5,5% a je k tomu i zdarma karta kterou je možné zdarma platit a vybírat z jejích bankomatů a jsem s tím prozatím spokojený.
Je velmi dobré a téměř žádoucí kyž klient banky má přístup k internetu, protože služby poskytované poštou nebo na pobočce jsou u bank většinou zpoplatněné nemalou částkou např. výpisy, příkazy atp. a přes internet v internetovém nebo mobilním bankovnictví to bývá zdarma. Také ani nevím jestli v některé bance se vůbec dá založit účet bez e-mailové adresy. Bez internetu a chytrého mobilu je to s bankami v současností docela těžké a komplikované, protože na takové lidí banky neberou příliš ohled.
Pokud se bude muset dostavit k podepsání,tak banky jsou v centru města,na periferii jsem žádnou neviděla,takže z toho hlediska je to jedno.Pokud mám já ntb a z domova založím emajl na jméno jeho osoby to jde,ale jestli mohu já vstoupit do jeho internetového bankovnictví mým mobilem,to určitě nepůjde.Takže ho nebude mít a bude muset vždy někoho požádat o doprovod autem.Nejdůježitější je b.účet ,karta,bez IB,snad jo.Máme tu i Fio banku,kouknu na stránky.
Jestli vám tato osoba bude důvěřovat, tak nikam nemusí jezdit. Mobil, který bude sloužit jen jako klíč, můžete mít u sebe a jím můžete ovládat účet buď aplikací nebo IB v PC. SIM ani mobilní data nepotřebujete. Tento aparát můžete přípojovat přes domácí WiFi. Jestli nemáte ve svém mobilu zaregistrovanou aplikaci pro svůj účet u stejné banky, tak ho můžete používat také.
Pro zajímavost jsem si nainstaloval aplikaci Fio. Umožňuje založení účtu z domova, vyžaduje ale ověření jiným účtem, takže tam byste museli osobně.
...to nemí problém,jede tam i bus,ale to int.bankovnictví v tom případě nemohu ovládat z mého pc,čímž se musí zase majitel b.ú.starat sám osobně a každý nájem,poplatky chodit k okýnku,jak tomu je na poště...
V případě Fio bude muset poprvé na pobočku založit účet. Pak už nebude muset nikam chodit. Jestli máte vzájemnou důvěru, tak mobilní aplikaci i IB můžete obsluhovat odjinud.
fra: Na založení účtu se asi ta osoba bude muset dostavit do banky aby si ji tam ověřili podle občanky, ale některé banky vyžadují ještě i ověření druhým dokladem např. řidičákem, pasem nebo možná to může nýt i rodný list. Jsou i banky které mají možnost založení účtu přes kurýra kde se přes internet zaregistruje a kurýr přijede domů toho člověka ověřit a přinese i smlouvy k podpisu. Pokud by jsi chtěla ovládat ten jeho účet ze tvého ntb a přes tvůj mobil tak pokud to vůbec tak půjde tak v bance nebo kurýrovi bych se o tom radši nezmíňoval, protože by to asi bylo proti podmínkám a mohli by tak zamítnout založení účtu. Bylo by to ale asi takové neoficiální ovládání něčího účtu jinou osobou.
Ono je to těžké kyž téměž všude čím dál tím více vyžadují komunikaci přes internet nebo chytrý mobil nebo obojí a málokdo bere ohled na to, že někteří hlavně starší lidí internet, počítač nebo chytrý mobil nemají a ani s tím neumí pracovat. Nemáš to a neumíš s tím pracovat tak na tebe kašleme a nemáme o tebe zájem a nebo ti nabídneme nějakou alternativu za nemalé poplatky.
Ale z celkových obsahů poznatků odpovědí, je zřejmé,že IB nemohu obsluhovat nikomu druhému z jeho založeného b.účtu.ˇUčet si založí a pak bude muset chodit na pobočku banky,jaký má pohyb na účtu,takže bude chodit více jak 1x měsíc na poštu.To je posun dozadu a nikoliv vstříc problému,který tito důchodci nezpusobili,ale MV §
fra: Já si myslím, že by jsi mohla někomu jinému obsluhovat jeho IB s jeho účtem, ale asi jen tak neoficiálně bez vědomí banky o tom která by to jinak mohla asi zamítnout. Proč by musel chodit na pobočku banky když by jsi vše vyřizovala ty za něho přes jeho IB?
@fra Přečtěte si prosím příspěvky pozorněji.
Nikam nemusí chodit!
Když budete znát přihlašovací údaje, tak se můžete do cizího účtu přihlásit. Právně správně byste měla být disponentem a mít vlastní přihlašovací údaje. Rozhodující je důvěra, nikoli technika. Pro trvalé platby nemusí mít mobil ani internet.
Kdyby dotyčná osoba trvala na donášce hotovosti domů, může si založit u ČSOB Poštovní účet. Donáška je zdarma. Jak už jsem ale psal, vyřízení neobvyklých událostí je u ČSOB obtížné.
Doporučuji Českou spořitelnu, účet bez poplatků, přehledně, v minulosti dosti velké cashback akce - vrácení jisté částky pokud nakoupíte u jejich partnerů, má to svoje podmínky, ale prodělat na tom nejde. Jediná nevýhodou bude asi jejich aplikace, kde mi třeba poslední 3 měsíce nejde přidat další zařízení, nevím proč, předpokládám, že systémová chyba, dále jsem nezkoumal. Na PC vše funguje tak jak má.
Hlavně číst obchodní podmínky i u těch promo akcí, které zmiňujete, vždy vše není růžové, stačí si uvědomit, že pokud Vám banka, nebo v tomto případě spíše osobě Vámi blízké, bude dávat peníze "zadarmo", aby Vás nalákali na založení účtu, asi bude někde problém s nedostatkem klientely.
Z osobní zkušenosti nedoporučuji Monetu, neustálé skryté poplatky ve stylu, pokud neprovedete transakci v hodnotě XXX alespoň jedno za měsíc, bude Vám účtovát poplatek 200,- za vedení účtu, apod.
"Z osobní zkušenosti nedoporučuji Monetu, neustálé skryté poplatky ve stylu, pokud neprovedete transakci v hodnotě XXX alespoň jedno za měsíc, bude Vám účtovát poplatek 200,- za vedení účtu, apod." A co to máš za zvláštní účet u té Monety? Já tam mám BÚ a několik SÚ a s něčím takovým mne táto banka neobtěžuje a to na některých účtéch jsem neměl žádnou transakci už několik měsíců. S Monetou jsem spokojený i přes to, že to není nějaká super vynikající banka.
Založte u FIO s plnou dispozicí ovládání účtu pro sebe. Raiffeisenbank určitě ne.
Při založení si vemte již tiskopis ze socíálky na který musí banka potvrdit, že účet patří osobě blízké. Blízká osoba musí do banky přijít nebo se tam domluvit, jak to udělat.
Nejhorší případ je sociálka. To je úřad hrůza, ostuda. Po dodání žádosti na sociálku trvá neuvěřitelné 3 měsíce než začnou důchod na účet zasilat. Prostě pravěk.
Pobočku pošty zruší ihned, ale důchod na účet až za tři měsíce, pokud si všechno vyběháte.
Pravdou je, že jim to trvá dlouho. Jinak ale není potřeba nikam chodit. Jen pro urychlení je vhodné zajít do banky. Formulář je ke stažení, podpis není potřeba ověřovat. Díky datovým schránkám to může vyřídit i nepohyblivá osoba z domova.
Jak to může zařídit datovou schránkou nepohyblivá osoba nebo osoba, která má například 85 let a neumí na počítači nebo ji to již zdraví nedovoluje. Datová schránka je na h...o, když sociálce trvá poslání peněz na účet tři měsíce ! To přece zadat číslo účtu do systému může udělat okamžitě uřednice na sociálce. Udělejte na sociálce pořádek, současný stav je ostuda !
S tou délkou vyřizování máte pravdu. Jinak ale datová schránka je úžasná věc, která významně pomůže i seniorům. Zařizoval jsem dědictví nepohyblivé osobě. Bez datovky by některé záležitosti byly prakticky neřešitelné. Stačila mi peripetie u ČSOB s převedením účtu. Jakmile už ale měla účet, založil jsem datovku pomocí bankovní identity a pak už nebylo potřeba nikam chodit ani vyřizovat ověření podpisu. Můžu vřele doporučit. Je to obrovský pokrok ve vyřizování úředních záležitostí.
Lidi vzpamatujte se a nešiřte tu nepravdu ohledně toho zasílání důchodů na účet! Uvědomte si, že tím porušujete pravidlo Z1 této poradny. Vůbec není pravda, že sociálce to trvá 3 měsíce. Pokud to nemáte ověřené tak raději o tom nic nepište. Na svých stránkách k tomu sice mají uvedené, že jim to může trvat až 3 měsíce, ale to neznamená, že jim to až tak dlouho trvá. V tomto případě neplatí, že co je psáno je i dáno. Já to mám osobně několikrát ověřené a vím, že jim to až tak dlouho netrvá. Prováděl jsem už několikrát změnu účtu pro zasílání mého důchodu a vždy mi důchod na změněný jiný účet začali zasílat už od následujícího měsíce po měsíci ve kterém jsem jim donesl ten jejích formulář vyplněný a bankou potvrzený. Jediná výjimka byla naposledy kdy jsem jim ten formulář donesl loni koncem prosince (po Vánocích) a první důchod na změněný účet mi do FIO přišel až letos v únoru, ale to je snad pochopitelné vzhledem ke konci měsíce a roku a nepracovním dnům.
Jediné co mi na tom vadí jsou ty opičárny s tím formulářem tj., že si to ČSSZ neumí nebo možná nechce zařídit jinak s bankami tak aby ty důchodce což jsou většinou starší lidí nenutili běhat s tím do banky a pak na ČSSZ.
S tou datovou schránkou nevím jestli to přes tu blbost vyřídit jde. V tomto případě i kdyby to nějak šlo tak to stejně nepůjde když tazatelka píše, že ta osoba nemá internet, počítač a ani s tím neumí pracovat a tak je zbytečné něco takového v tomto případě radit. Já datovou schránku taky nemám a ani ji nechci, protože na ní nevidím nic až tak úžasného a pouze by mne to obtěžovalo.
Nyní to opravdu trvá tři měsíce! Maminka si zažádala a za 20 dní to budou tři měsíce. Zatím na účet nic nepřišlo.
guma: Tomu nevěřím. Možna u té tvojí maminky se jedna o nějaký ojedinělý případ a ten formulář na ČSSZ někde zašantročili a nezačnou ji tak ten důchod na účet zasílat ani po půl roce. Po tak dlouhé době bych to šel reklamovat.
@355 To je potěšitelná zpráva. Já jsem to vyřizoval před rokem v Praze a tam to trvalo 2 měsíce. První měsíc zažádáno, třetí vyplaceno. Netroufnul bych si to ale zevšeobecnit.
Tazatelka internet má. Vyřizuje to pro někoho jiného. Datovka v těchto případech ušetří cestování a ověřování podpisů.
pro 355. Už jsem byl reklamovat. Někam volali a bylo sděleno, že to dostane na účet v červenci. Že jsou změny. Nic neztratili.
hlada: No jo Pražáci ti na to asi kašlou aby to vyřídili hned.
To, že tazatelka internet má a asi i datovku je ji nic platné když to vyřizuje pro někoho jiného. Přes tu datovku pokud to vůbec nějak jde to ověří ale podpis tazatelky když to je její datovka, ale neověří to podpis toho důchodce pro kterého by to vyřizovala.
guma: Tomu bych nevěřil, že jsou ohledně toho nějaké změny a zrovná k horšímu. Pokud ti něco takového na reklamaci odpověděli tak asi jen tak aby tě něčím oblbli, ale ve skutečnoasti to asi někde založili a zapomněli na to a kdybys to nereklamoval tak by se tím začali zabývat kdo ví kdy a na úřet by ten důchod začal chodit také kdo ví kdy.
@355 Nemám na mysli její datovku, ale datovku zastoupené osoby. Tu založí pomocí bankovní identity. Prvně musí zastoupená osoba jít do banky nebo tazatelka musí zařídit ověření podpisu plné moci v bytě. To je jediná nutná osobní účast. Předpokladem je vzájemná důvěra.
hlada: Nevím a nevyznám se v tom až tak dobře, ale myslím, že to vše není až tak hodně jednoduché jak to tu popisuješ. Nechápu a nevím co tou datovkou zastoupené osoby máš na mysli. Pokud tazatelka tu osobu (důchodce) chce zastupovat tak by snad musela použít její datovu. A nebo by si podle tebe musela založít nějakou další zvláštní datovku zastoupené osoby?
@355 Jsem v podobné situaci jako tazatelka a tak mohu dát informace z praxe. Při zastupování svéprávného nepohyblivého člověka kladou některé úřady až absurdní požadavky. ČSOB by chtěla takového člověka nejraději přivést i s postelí na pobočku. Jim nestačí ani generální plná moc s ověřeným podpisem. Na kdejakou bezvýznamnou blbost se chce konkrétní plná moc s ověřeným podpisem. Mnohdy je jednodušší o takového člověka celodenně pečovat než něco vyřídit na úřadě. Tyhle potíže datovka odstraňuje. Úředníci mají zpravidla pochopení, musejí ale dodržet postup. Co příjde datovkou, to se považuje za ověřeně podepsané. To, co by se papírem vyřizovalo měsíce se dá po telefonu a datovkou vyřídit téměř okamžitě. Výhodou také je, že datovku pro zastupovanou osobu je možné zřídit odkudkoli a nikdo nemusí nikam chodit.
hlada: Neřekl nych, že úředníci mají zpravidla pochopení. Asi jak kteří, ale většina asi ne. Často se vymlouvají, že to nejde nebo, že to tak nemůžou udělat i když často nějaké řešení je, ale ti úředníci o tom neví nebo se jim něco nechce dělat jinak než obvykle, protože je to pro ně složitější.
Co příjde datovkou to se považuje za ověřené a podepsané ale tím komu ta datovka patří a ne někým jiným kdo datovku nemá a odešle to za něho někdo jiný z jeho datovky. Jak se datovku pro zastupovanou osobu dá zřídit odkudkoli tak aby nikdo nemusel nikam chodit? To by pak jednoduše mohli zneužívat mnozí podvodníci a zřízovat si na kohokoliv datovku s tím, že jsou jejích zastupovanou osobou a tu datovku pak používat na různé podvody jménem někoho jiného na koho si ji zřídili. To se při tom neověřuje zda osoba která takovou datovku zřítzuje je skutečně zastupovanou osobou toho pro kterého se tu datovku zřízuje?
@355 Přečtěte si prosím mé předchozí příspěvky, at neopakujeme stále totéž a neplevelíme vlákno něčím, co tazatelku nejspíš nezajímá. Ještě tedy jednou. Za předpokladu vzájemné důvěry má opatrující osoba k dispozici přihlašovací údaje k bankovnímu účtu. Tím pádem má k dispozici bankovní identitu opatrovance. Na základě jeho bankovní identity jemu (nikoli sobě) založí datovou schránku. Pak může odkudkoli za opatrovance zařídit úřední záležitost jeho jménem. Kdo nezná bankovní identitu, tak si nemůže na nikoho cizího datovku zřídit. Je to zcela výjimečná situace založená na vzájemné důvěře. Možná, že jsem měl štěstí, ale zatím se mi vždy podařilo pravdivým vylíčením situace po telefonu dohodnout postup, jak datovkou nahradit ověřenou plnou moc.
hlada: Ten důchodce o kterém tu tazatelka píše ale asi žáden účet v bance nemá, jinak by ho pro něho nepotřebovala založít. Tím ani nemůže mít jeho bankovní identitu když není klientem žádné banky a nemůže ji použít tak jak to navrhuješ. Spíš si myslím, že to vlákno tu plevelíš ty něčím co tazatelka nemá možnost použít.
Jsem tazatelka pro vyřešení=pomoc příbuznému svéprávnému,chodícímu,myslícímu,exsportovci,co si vaří ! Nejsem opatrovnice,jsem příbuzná a jejikož mění byt je pro něj spousta vyřizování,co si musí měnit OP, atd.Já zjištuji znalosti,odchod z č.Pošty na bankovní účet nejvýhodnější banky pro tyto případy.To je vše .Nepište zbytečné rady ,co jsou mimo téma,např.,kde si mám zařídit b.ú.o mě se n e j e d n á !
Děkuji za skutečné rady.
fra: Myslím, že tu do této diskuze vnášíš trochu zmatku i ty sama. Píšeš, že řešíš situaci tvého příbuzného se změnou zasílání důchodu poštou na zasílání na účet v bance který nemá a který mu chceš pomoct založít i přes to, že nemá chytrý mobil, internet atp. a ani to nechce. Když se ti tu ale někteří snažíme radit různé možnosti jak to vyřešít tak se ti to nelíbí a tváříš se tak trochu uraženě. Věř tomu nebo ne, ale já si myslím, že bez moderní techniky (chytrý mobil nebo počítač, internet) nebo osobní návštěvy toho příbuzného v bance založít účet na jeho jméno asi nepůjde a to ani kdyby jste se oba dva stavěli na hlavě. Bohužel je taková doba, že bez té moderní techniky se v bankách cokoliv velmi těžko zřízuje a pak i provozuje a ovládá.
Mně stačial jedna odpověď od nějakého dotyčného,který mi odpověděl přesně na co jsem se ptala.Pak jiné,které mě varovali,kam nezaložit účet.Nic více a nic méně nechci.
Ale rozmohlo se tady tržiště vedlejších nepodstatných komentářů,kteří můj původní dotaz ani nečetli,ale zato psali /pokračovali na co jsem se neptala.
fra: Ono z tvých nepřesných a trochu zmatených komentářů ani nebylo příliš dobře zřejmé o co ti konkrétně jde. Nakonec se ukázalo, že osobní návštěva banky toho příbuzného kterou jsi odmítala bude přece jen možná.
pro 355 :Baví vás to?...tak to je opravdu úroveň hádala,zadala jsem dotaz,rozhodla jsem už dříve.
fra: A tebe to baví se tu tvářit jako uražená, protože se ti tu snažíme radit, ale nejsou to rady přesně takovvé jaké jsi očekávala? Tak už to bývá na takových poradnách, že se dostané i rady které tazateli nevyhovují a je třeba s tím počítat a neurážet se hned kvůli tomu. Snad jsi tu nechtěla dostat radu, že v některé bance se dá někomu založít účet bez problémů a bez jeho přítomnosti. Pokud jsi rozhodla už dříve tak nechápu proč jsi to nenapsala hned, že máš rozhodnuté a jak aby tu nemuselo být tolik asi zbytečných rad a nebo jsi tuto diskuzi ani nemusela zakládat.
Možností je spousta, včetně založení na dálku, vedení účtu zdarma i karty zdarma. Dary pro vstup proč ne, je to návnada aby mohli kšeftovat s prachama na účtu, bohatě se jim to vyplatí, žádná charita to neni.
Ty jsi opatrovník a osoba blízká je nesvéprávná? Pak je to na ní, ty můžeš radit, pokud o to stojí.
Nemusí být "opatrovník",aby člověku,který to potřebuje radil/pomáhal,...je to smutné,že musí být ustanoven nějaký právní status ,pro někoho,kdo se nevyzná v It světě,aby z důchodu mohl bydlení hradit přes peněžní ústav.
Radit a pomáhat může kdokoliv komukoliv což se i děje na této poradně. S vyřizováním některých úředních nebo bankovních záležitosti za někoho kdo se v tom nevyzná a memá k tomu potřebnou moderní techniku to už není tak snadné a jednoduché. Nevyznám se příliš v zákonech, ale myslím, že na to aby někdo za někoho mohl něco vyřídit a podepsat třeba i smlouvy tak na to často ani nestačí plná moc a je asi třeba aby ta osoba byla uznána za nesveprávnou. V současnosti se preferuje vyřizování téměř všeho elektronicky přes internet a kdo nemá na to potřebnou techniku nebo neumí s tím pracovat tak má smůlu protože většinou se na to nebere žáden ohled a na takové se kašle. To ale naší poslanci a vláda nijak neřeší a raději se i několik dnů dohadují a řeší kolik peněz sebrat důchodcům na důchodech aby zbylo na navýšování jejích platů.
Taky mi to přijde trochu divné, ale asi záleži jak hodně daleko má do toho Kauflandu a k bankomatu. Taký si myslím, že když dokáže pracovat s bankomatem, platit kartou a není negramotný tak by se možná dokázal naučit i pracovat s chytrým mobilem a na něm alespoň s bankovní aplikaci. Neznám toho člověka a kromě toho, že je to důchodce a asi starší tak podle toho nechci posuzovat co všechno by dokázal a byl schopen se naučit. Každý jsme trochu jiný.
Nevím, sle asi to tak nepůjde i když by to bylo asi nejlepší a nejjednodušší řešení. Na tom formuláři banka potvrzuje mj. i to, že účet na který se má zasílat důchod je účtem důchodce který o to žádá.
Převod výplaty dávky na účet se provádí na základě žádosti příjemce dávky.
Výplatu dávky lze převádět pouze na účet, jehož majitelem je příjemce dávky nebo jeho manžel (manželka). Na jiný účet nejde důchod zasílat.
Pokud by ten důchod šlo zasílat i na účet opatrovníka tak tazatzekla by asi musela být úředně uznána jako opatrovnice toho důchodce a mít na to nějaký papír.
Tato situace není v tématu,jedná se normálního důchodce bez zájmu o "ajtý" svět,není to žádný nesvéprávný člověk,naopak jeho zájmy jsou klasické= knihy,příroda,sport (nyní pasivně),to jsou krásné aktivní zájmy minulého tisíciletí a sláva jim...
Tak když nechce, tak ho nenutte. Kdyby chtěl, zajde si do banky účet vyřídit sám. A co vím, tak Fio tam má i ten tiskopis pro ČSSZ, takže stačí ho jen vyplněný od banky donest7na ČSSZ.
Přesně to je výsledek mého bádání zde,a půjdu tam s ním,založí si tzv.Senior účet Fio ,jak tu píše jeden odpovídající.On zase prý a co Spořitelna,tu mám pár kroků od MHD.Ale Fio je česká banka,kdežto Spořitelna,není česká,ale rakouská.
Mám účet v Air bank. Při zřizování účtu jsem se zmínil o důchodu. Vytiskli vyplněný formulář pro sociálku a já ho jen podepsal. Doručeni sociálce zařídili oni.
Airbank tu nemáme,ale rozhodla jsem se pro Fio banku,ta má také formuláře vyjeté z pc,on chce ale, Spořitelnu,protože to má pár kroků od MHD,no to je nadělení s tím
pro - jaj : přesně tak ...to je i případ ,když si někdo založil ůčet ve vlaku po telefonu,to jsem se dnes dověděla od bankovní úřednice.
V předchozí odpovědi nesouhlasím,není to chudý duchem,jednu kartu už má,ale nevím přesně k čemu ,vy myslíte všichni,že všichni milují int svět,ale není tomu tak
Tak když nechce chodit na poštu, nebude chtít chodit ani do bankomatu. Jaký je v tom rozdíl? Pak už zbývá jen nechat si duchod doručovat domů a žádný účet nepotřebuje.
Nehodnote detaily,když je neznáte...,u nich ve městské čtvrti se bohužel pošta ruší,jiné jsou jinde ve městě a bankomat má v Kauflandu,kde bude platit kartou a i vybere si hotovost.
To neřešte. Nejdůležitější je najít problém a donekonečna o něm tupě žvanit. Jak primitivní, jak české ...
pro stir : neřešte zásilku do domu...otázka je úplně v 1.větě a ta je zásadní, pro lidi,co o tom mají vlastní zkušenosti
fra: Tak nakonec to v jeho přítomnosti založít půjde a to bylo tolik asi zbytečných výmluv, že to nepůjde, že do banky nedojde atp. a najednou takový zvrat když se ukázalo, že bez toho se mu ten účet založít asi nedá.
Tak to znamená,že máte vztah k tomu,asi jste pracoval v administrativě,tento člověk byl vše ostatní,jen ne úředník
No tak to vše vysvětluje.Vybrala jsem pro něho Fio banku,ale on zase,že proč ne Spořitelnu,že to má hned u zastávky MHD,ale Spořitelna není česká,ale rakouská a není bez problémů.
fra: Ono není třeba pracovat v administrativě ani mít na to nějaké zvláštní vzdělání aby mít účty ve více bankách. Stačí se tím alespoň trochu zajímat. Všechny banky v Česku jsou zahraniční, protože ty původní byly prodané do zahraničí a nové přišly k nám ze zahraničí a asi prozatím ještě FIO zůstává česká až do doby kdy ji možná koupí nějaká jiná zahraniční banka.
Pokud se jedná o FIO tak si myslím, že je to dobrá volba. Není to sice žádná super banka, ale špatná není. Já jsem s FIO spokojený i když mám účty i v jiných bankách. Doporučuji prostudovat ceník a sazebník.
Taky jsem Českou spořitelnu opustil před asi 15 léty hlavně kvůli poplatkům za kde co (vedení účtu, odchozí a příchozí platby, kartu a já už nevím co všechno ještě). Bylo to v době kdy k nám do Česka přišla polská mBank a začala nabízet zdarma vše co jsem měl v ČS zpoplatněné a tak jsem k ní přešel a byl jsem s ní ze začátku velmi spokojený, ale až do doby kdy začali zavádět některé opičárny, zpoplatňování některých služeb a hlavně když "zprasečili" internetové bankovnictvi a tak jsem i odtasmtud utekl. Naštěstí v té době už tu v česku bylo více jiných bank které nabízely základní bankovní služby zdarma a tak bylo kde přejít. Nevím jaká je ČS nyní, protože se touto bankou příliš nezajímám, ale předpokládám, že i tam se snad něco změnilo k lepšímu v porovnání s tím jaká táto banka byla před léty.
Já jsem nepsala ,že je nechodící,nemluvící,že nechce jít do banky... přes 120 komentářů,co si zkombinujete lidi,jak se vám zachce.Nebude měnit mobil.Jinak souhlasí změnit ČPoštu za banku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.