Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
pár let zpět jsem kupoval telefon v hodnotě nějakých 6000,- od méně známého, ale dobře vypadajícího prodejce na internetovém e-shopu (nebudu jmenovat firmu přímo).
Telefon ovšem přišel spíše v obálce, než jakožto balík, takže jsem balík ani nerozbaloval a poslal jej zpátky, telefon jsem později koupil z Alzy. Balík jsem odeslal zpět na adresu, společně s e-mailovým oznámení o odstoupení od kupní smlouvy + číslo účtu, kam má být částka poslána zpět. Byl mi vystaven opravný daňový doklad, at ho vytisknu, podepíšu, napíšu čislo účtu a datum a pošlu jej zpět na adresu, nebo e-mailem.
Myslím, že dosud relativně normální postup. Problém je v tom, že tuhle věc jsem nějakou dobu neřešil - tzn. naskenovaný opravný daňový doklad jsem nedodal až do minulého týdne, opozdil jsem se zhruba o nějakých 7 let.
Produkt byl dodán zpět na adresu prodávajícího, peníze zpět na účtu zatím nemám, dnes je to 7 dní (nepracovních) od odeslání potřebého dokumentu (opravného daň. dokladu) a tímto bych se chtěl zeptat, pokud by prodejce odmítal peníze zaslat zpět, jak se bránit? Nebo spíše, jak postupovat?
Odpovědi typu "Jsi blbec, že jsi to neposlal hned" si prosím nechte, já to chápu moc dobře, ale už s tím nic neudělám, stroj času nemám.
Těch 7 let je předpokládám překlep. Zboží jsem vracel už mnohokrát a nikdo nepožadoval, abych dobropis, neboli opravný daňový doklad, podepisoval. Podle mého názoru takovou povinnost nemáte, pro prodejce v případě finanční kontroly dostatečným důkazem zrušení kupní smlouvy vrácení peněz na účet zákazníka. Kdyby to tak nebylo, požadovali by podpis skoro všichni prodejci, protože skoro všichni jsou plátci DPH. Vy ale píšete, že jste dokument odeslal. Peníze musí prodejce vrátit do 14 dní, takže ještě musíte čekat, pak případně kontaktoval znovu.
Po sedmi letech, pokud jste nesplnil jejich obchodní podmínky, tedy neposlal ten opravný doklad, těžko můžete něco chtít. Je to promlčené. V těch letech finanční úřad požadoval, aby byl opravný doklad potvrzen příjemcem, tedy ta firma nic špatně neudělala, neměla povinnost vás prosit, abyste doklad včas odeslal. Nejspíš ten prodej museli i zdanit a nemohli ho daňově odepsat, protože jste neposlal opravný doklad. Takže já být prodávajícím, pošlu vás do háje a klidně byste mohl zkusit mě zažalovat.
Doplním zde, že případ je momentálně v řešení, obchod byl proveden skrz Heureku, kontakoval jsem i je a s jejich právnickou pomocí mi bylo řečeno, že (jak zde už pár lidí zminovaloú, že dlužná částka je promlčená a bohužel se s tím nedá nic dělat.
Abych doplnil pár informací, JÁ jakožto kupující jsem v právu, alespoň z morálního hlediska, vzhledem k tomu, že jsem splnil podmínku pro odstoupení od kupní smlouvy podle obchodních podmínek prodejce. To, že prodejce vyžadoval nějaký jeho "opravný daňový doklad"je irelevantní, v obchodních podmínkách není nikde psáno, že se musí tento doklad využít pro vrácení částky na účet. V podmínkách je pouze to, že kupující může využít formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, ale není to jeho povinnost.
obch. podmínky lze číst zde
vzhledem k situaci jsem kontakoval ČOI, bylo mi řečeno, že věc opravdu je promlčená a že peníze už neuvidím, s tím se nejspíš budu muset smířit, ale určitě podám oznámení na ČOI k věci mimosoudního řešení sporů a uvidíme co bude dál.
Každopádně, díky všem za pomoc.
Promiňte, ale nemůžu si tuhle poznámku odpustit:
Vy jste nereagoval 7 let a po druhé straně chcete reakci za 7 dní. Třeba za dalších 7 let peníze pošle.
To nic nemění na tom, že obchodník měl peníze poslat tam, odkud je přijal (na eshopu předpokládám platíte převodem nebo kartou, vrácení peněz je tak jednoduché), ale po takové době je to promlčené a bude záležet na dobré vůli.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.