Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrácení peněz z eshopu v EU - problém

Od: danr odpovědí: 9 změna:

Převedl jsem z účtu přes Wise peníze (1200 €, neplatil jsem kartou) do nizozemského eshopu ( docela známý, s tradicí , s pár kamennými prodejnami, ochotně komunikují, telefonicky i emailem ).Eshop mi opakovaně napsal, že vrátil peníze stejným způsobem jako jsem je poslal. Přiložil i screenshot . Je to už 2 týdny, podpora na Wise pouze potvrdila, že u nich nic není . Jak bych měl postupovat, když si Wise i eshop stojí za svým?


 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

koko

0x

Doklad o odepsání částky z účtu e-shopu (číslo účtu a cílové číslo, datum odepsání) bych poslal zprostředkovateli k vyjádření, a jeho vyjádření zpátky eshopu

Když by to nepomohlo tkdyž bych to nepomohlo, tak bych to řešil přes korespondenční banky

A příště lépe počítat, jestli ti ta úspora pár korunna kurzu za to stojí. To už si mohl použít českou směnárnu a nebo platební kartu s vhodným kurzem

 


0x

Používat českou banku. A peníze se dají směnit přes cyrrus daleko levněji než kdekoliv jinde.

 

danr

Až po třetím emailu se na zákaznické podpoře Wise ( dříve Transferwise, obdoba Revolut) konečně uráčili pátrat po pěnězích a úspěšně! Chyba byla prý u banky odesílatele. Takže se nenechat odbýt " poloautomatickými" odpověďmi nebo raději pečlivě zvažovat způsob platby, zvláště pokud neumíte anglicky.

 

danr

Jen poznámka: " ..pro pár ušetřených korun " - u této transakce jsem oproti CZ bance ušetřil přes 600 Kč a zatím fungovali docela dobře, vydávají i své platební karty.

paveldvorak

Tak já pošlu klidně 2000 eur přes paypal, v případě problémů s nákupem nebo obchodníkem je paypal do několika dnů vrátí...neušetřím spíš něco málo prodělám...a kvůli 600,- Kč pak nemusím oslovovat banku nebo mezinárodní instituce na ochranu kupujících a řešit několikaměsíční spory

Nechápu to šetření. Nizozemí je součástí eu, takže každá SEPA platba v eur je zdarma z každé české banky.

 

danr

Pokud mám účty v CZK ( mBank a FIO) a zaplatím kartou, tak za převod do EUR dávám za každé 1 Euro o 50-60 haleřů víc. Tady se počíta se středovým kurzem a poplatek je do 10 haleřů/1EUR. Jen to zajištění tady chybí...


doplněno 19.04.23 17:53:

Stir: Ty máš účet u FIO v USD a EUR - jsi frajer, gratuluji ! My ostatní, OBYČEJNÍ občané ČR máme většinou účty v CZK...a musíme směňovat !


doplněno 19.04.23 18:08:

Jen malá poznámka - Možná cyrrus fx vyjde o něco levněji, ale jejich web nepůsobí to zrovna důvěryhodně a debetní karty asi nevydávají..

U Fio mám účet jak v eur,tak USD. Teď aktuálně by mě stálo euro 23,50 přes cyrrus fx. U wise 23,65. Podobná situace na dolaru - 21,43 a u wise 21,57.
No samozřejmě tam mám i CZ účet, spořicí účet a obchodní tři účty v ebrokeru)
Jinak další účet CZK,eur,USD mám i v monetě, tam mají směnárnu přímo v aplikaci,ale berou 20haleru od středu. cyrrus fx má deset haléřů, zatím nejlepší směnárna, co jsem našel. Kartu nebo účet u nich nemám, používám jen na směnu peněz. Jednoduše si koupíš jakou měnu potřebuješ, poté ti pošlou do mejlu fakturu, pošleš czk a dolary nebo eura ti pošlou na tvůj účet v eur, či USD.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]